Orientacja procesowa (reengineering) w instytucjach finansowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
Advertisements

Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
1 Pomyślne zarządzanie projektami z zastosowaniem metody PCM przez Partnerstwa na rzecz Rozwoju Inicjatywy Wspólnotowej Equal Bartosz Grucza – Szkoła Główna.
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
„Technologie w słuzbie elastycznego pracownika” Marek Ryński Sybase Polska Dyrektor Zarządzający DRB.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Strategia personalizacji - kiedy stosować strategię personalizacji, a kiedy kodyfikacji wiedzy?
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
T11. Metodologia Rapid Re - etapy koncepcyjne.
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
KOŁO MŁODYCH NAUKOWCÓW POLSKIEGO TOWARZYSTWA PEDAGOGICZNEGO
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki
T. 16 e Proces DGA - opis ogólny.
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
T2. Zarządzanie a sukces firmy.
Konkurencyjność w dobie globalizacji
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Narzędzia planowania zasobów w logistyce
Zarządzanie rozwojem firmy
Człowiek w systemie transportowym
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Sprzedaż produktu lub usługi
Metoda projektu.
- efektywne wsparcie doradcze
Dodawanie liczb całkowitych
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Zarządzanie Studia II stopnia
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
Data Management Plan (DMP) w bibliotece. Nowe zadania i narzędzia
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Orientacja procesowa (reengineering) w instytucjach finansowych Materiały metodyczne © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

© WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki Konspekt przedmiotu. Bloki tematyczne (plan): Tryb dzienny: Tryb zaoczny: 1. Czym jest reengineering. 6 godz 2. Koncepcja reengineeringu procesów w firmie. 6 godz 3. Narzędzia informatyczne wspomagające reengineering. 18 godz 3. Metodologia reengineeringu Rapid Re. 6 godz 5. Przykładowe realizacje wybranych zadań metodologii reengineeringu i technik zarządzania w instytucjach finansowych. 9 godz. Razem: 45 godz. Uwaga: - tematy są realizowane w ramach zajęć , trwających 1 godz. lekcyjną, - do każdych zajęć student otrzymuje szczegółowe materiały dydaktyczne, zawierające: temat, konspekt zajęć, slajdy podtematów, inne materiały. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

© WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki Zestawienie tematów. Blok 1. „Czym jest reengineering?” 1. Przedsiębiorstwo (firma, instytucja) i jego posadowienie. 2. Zarządzanie a sukces firmy. 3. Dynamika firmy - zmiany. 4. Automatyzacja, Komputeryzacja, Informatyzacja - zastosowania Zaawansowanej Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej (ZTIiK). 5. Reengineering - restrukturyzacja procesów. 6. Reengineering - geneza, istota, opinie. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

© WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki Blok 2. „Koncepcja reengineeringu procesów w firmie. 7. Reengineering a inne programy usprawnień . 8. Metodologia a podejście „czystej kartki”. 9. Jak wybrać odpowiednią metodologię. 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie. 11. Metodologia Rapid Re - etapy koncepcyjne. 12. Metodologia Rapid Re - etapy wdrożeniowe © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

© WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki Blok 3. Narzędzia dla reengineeringu. 13. Narzędzia wspomagające reengineering - wymagania. 14. Platforma systemowa dla informatycznych narzędzi reengineeringu. 15. Wybór narzędzi dla reengineeringu - szczegóły. 16. E Proces DGA - Opis ogólny. 17. E Proces DGA - Budowa. 18. E proces DGA - Działanie. 19. Pokaz projektu w e Proces DGA. 20. Modelowanie przykładowych procesów firmy w e Proces DGA. 21. Modelowanie przykładowych procesów firmy w e Proces DGA. 22. Easy Designe ARIS IDS Scheer - Opis ogólny. 23. Easy Designe ... - Budowa. 24. Easy Designe ... - Działanie. 25. Pokaz projektu w Easy Designe ... . 26. Modelowanie przykładowych procesów firmy w Easy Designe ... . 27. Modelowanie przykładowych procesów firmy w Easy Designe. 28. Ms Excel jako narzędzie do modelowania procesów biznesowych. 29. Modelowanie przykładowych procesów w Ms Excel. 30. Modelowanie przykładowych procesów w Ms Excel. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

© WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki Blok 4. Elementy metodologii Rapid Re. 31. Więcej o procesach - cz. 1. 32. Więcej o procesach - cz. 2. 33. Więcej o wartości dodanej. 34. Pogłębienie zrozumienia niektórych zadań metodologii Rapid Re - zadanie 1.1: Rozpoznaj potrzeby. 35. ... - zadanie 1.4: Stwórz plan zmian. 36. ... - zadanie 2.1: Stwórz modelowy obraz klienta. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

© WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki Blok 5. Przykładowe realizacje wybranych zadań metodologii reengineeringu i technik zarządzania w instytucjach finansowych. 37. Warsztaty „Identyfikacja i modelowanie procesów w firmie NW” 38. Warsztaty j.w. 39. Warsztaty j.w 40. Warsztaty j.w. 41. Warsztaty j.w. 42. Warsztaty j.w. 43. Warsztaty j.w. 44. Rozmowa zaliczeniowa. 45. Rozmowa zaliczeniowa. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

© WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki Założenia metodyczne. Nauczanie - uczenie się, jest zaprogramowane na uzyskanie 2,3 poziomu kompetencji studentów, przy czterostopniowej skali oceny rezultatów nauczania / uczenia się: 1 - nieświadoma niekompetencja, 2 - świadoma niekompetencja (narzędzia), 3 - świadoma kompetencja (koncepcja, metodologia), 4 - nieświadoma kompetencja. Aktywność studenta: Przyswajamy : Kompetencje Współdziałanie 90% Działanie 80% kompetencja Mówienie 50% Widzenie 30% Słuchanie 20% Czytanie 10% niekompe- tencja Przysłowie chińskie: Słyszę i zapominam, widzę i pamiętam, robię i rozumiem ! nieświadome Świadomość kompetencji świadome © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

© WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki Literatura 1. Zimniewicz K.: Podstawy zarządzania, Wyd. „Terra”, P-ń, 1997 r. 2. Bieniok H. I zespół: Metody sprawnego zarządzania - planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola. Wyd. „Placet”, W-wa, 1997 r. 3. Penc J.: Strategie zarządzania - perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, Wyd. „Placet”, W-wa, 1997 r. 4. Durlik I.: Restrukturyzacja procesów gospodarczych - reengineering, teoria i praktyka. Wyd. „Placet”, W-wa 1998 r. 5. Drucker P.F.: Zarządzanie w XXI w., Wyd. Muza S.A., W-wa 2000 r. 6. Cellary W. i in.: Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, W-wa, 2002 r. 7. Bolesta - Kukułka K.: Mały słownik menedżera, W-wa, 1993 r. 8. Kruger W.: Organisation der Unternehmung. Stuttgart - Berlin _ Koln, 1993. 9. Nauka o organizacji i zarządzaniu. W-wa, P-ń, 1990. 10. Michael S., Scott Marta i in.: The Cooperationof the 1990 s: Information Technology and Organisational Transformation. Wyd. The Sloan School of Menagement. Oxford University Press, 1991 Za: Peppard J. Rowland P.: Reengineering. Gebethner & Ska, W-wa, 1997. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

© WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki 11. „The technology payoff”, Business Week, 14 czerwca, 1993, s. 37 - 45. 12. Biblia tysiąclecia: Ewangelia wg św Łukasza: Przygotowanie do działalności Jezusa, 36 - 39, s. 1187. Wyd. Pallotinum, P-ń, W-wa, 1980 . 13. Manganelli R.L., Klein M.M.: Reengineering - metoda usprawniania organizacji. PWE, W-wa, 1998. 14. Hammer M., Champy J.: Reengineering in the Corporation. A Manifesto for Business Revolution. Nicholas Braedly Publishing, London 1993. 15. Hammer M.: Reengineering Work: Dont Automate, Obliterate. Harward Business Review, July - August, 1990. 16. Nippa M., Picot A.: Procesmanagement und Reengineering. Die Praxis im Deutshsprechen Raum. Campus Verlag, Frankfurt, New York, 1995. 17. Muhleman A., Oakland J.S., Lockyer K.G.: Zarządzanie - produkcja i usługi. Wyd. PWN, W-wa, 1997 r. 17. Skyrma 19. Rae L. Planowanie i projektowanie szkoleń. Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2003. 20. Management: Tasks, Responsibilites, Practices, London 1997 r. 21. Prussak W., Wyrwicka M.: Zarządzanie projektami. Zachodnie Centrum Organizacji, P-ń, 1997 r. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

© WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki 22. Clark L.: Zarządzanie zmianą, Campus Verlag, Frankfurt, New York, 1994. Za: [21]. 23. Doppler K., Lautenburg Ch.: Change Management. Gebethner & S-ka. W-wa, 1997. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

Warunki zaliczenia przedmiotu: - Zaliczenie dwóch testów wiedzy (TW) - dopuszczalna jedna poprawka nieoficjalna dla każdego testu, w okresie semestru. - Rozmowa zaliczeniowa na ostatnich zajęciach. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki