DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Przeciwdziałanie przemocy domowej
PEDAGOG SZKOLNY mgr Dagmara Kęsek
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Hasło promujące życie bez agresji.
Agresja i przemoc rówieśnicza
Diagnoza i terapia dzieci krzywdzonych
PROWADZENIE: Dorota Maciejewska WOM - Gorzów Wlkp.
DOBRE DZIECIŃSTWO Prawo i obowiązek Bydgoszcz,
prof. dr hab. Mariusz Jędrzejko z zespołem
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
NAJWAŻNIEJSZE TYPOLOGIE POSTAW RODZICIELSKICH
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Prezentacja multimedialna
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
Jak sobie z nią radzić, by nie krzywdzić siebie i innych.
Rozpoznawanie symptomów przemocy u dzieci
„Słowa ranią przez całe życie”
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.
PRZEMOC WOBEC DZIECKA WYBRANE ZAGADNIENIA Monika Zielona-Jenek Pracownia Seksuologii Społecznej i Klinicznej IP UAM POZNAŃ 2011.
rodzaje przyczyny rozpoznanie
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Psychoanaliza Freuda.
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Dojrzałość szkolna dziecka 6 letniego
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
Ćwiczenie 1 Roman Pomianowski
Diagnoza sytuacji rodzinnej i pomoc dzieciom krzywdzonym
Efektywne studiowanie - co powinienem wiedzieć
Umiejętność obserwacji.
Dlaczego problemy w życiu dorosłym?
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
RODZINA.
POMOC DZIECIOM I MŁODZIEŻY Z RODZIN DYSFUNKCYJNYCH W POSŁUDZE CARITAS KIELECKIEJ Kielce, 22 października 2009 r.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Jakie prawa mają dzieci?
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Godność ucznia a postawa nauczyciela
Odpowiedzialność nauczycieli w sytuacji krzywdzenia dziecka
PROCESY I ZJAWISKA W PSYCHOTERAPII OSÓB UZALEŻNIONYCH OD ALKOHOLU
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
PRZEMOC I AGRESJA.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Stop przemocy !. Definicja przemocy Przemoc to: każde zachowanie, które nas poniża, ogranicza naszą wolność, narusza nasze prawa i powoduje psychiczne.
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu Zespół Interwencji Kryzysowej ul.M.Skłodowskiej-Curie Tel /92.
Czym jest agresja i przemoc?
FUNDACJA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA I WSPÓŁPRACY W SZKOLE
„Jak rozmawiać z osobą stosującą przemoc
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Typowe cechy działalności sekt
Zapis prezentacji:

DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE

Przemoc – to wszystkie przypadkowe i nieprzypadkowe akty , które przyczyniają się do szkody fizycznej lub psychicznej Maltretowanie- to każde celowe lub niecelowe działanie wpływające negatywnie na rozwój psychiczny, fizyczny, psychospołeczny i emocjonalny jednostki Krzywdzenia dziecka- jest łagodniejszą formą maltretowania np. zaniedbanie

PRZEMOC SEKSUALNA FIZYCZNA EMOCJONALNA ZANIEDBANIE

TRZY ELEMENTY SKŁADAJĄCE SIĘ NA KRZYWDE 1)CIERPIENIE 2)BEZSILNOŚĆ 3)POCZUCIE NIESPRAWIEDLIWOŚCI

Rodzina dysfunkcyjna- rodzina , która nie potrafi wypełniać swych obowiązków opiekuńczych i wychowawczych Rodzice dysfunkcyjni nie rozpoznają pięciu wrodzonych cech dziecka ,którymi są: Drogocenność 2 )Bezbronność 3) Niedoskonałość 4) Zależność 5) Niedojrzałość

Jeśli dziecko długo funkcjonuje w takiej rodzinie jego cechy przekształcają się w cechy dysfunkcjonalne Drogocenność Niskie poczucie własnej wartości Bezradność Wyuczona bezradność Niedoskonałość Perfekcjonizm lub bunt Zależność Brak umiejętności zaspokajania potrzeb Niedojrzałość wieczna niedojrzałość lub nadmierna dojrzałość

REAKCJA DZIECKA NA DOŚWIADCZANĄ KRZYWDĘ Reakcja psychiczna – np. płacz, krzyki, kopanie, niszczenie, plucie, Wypieranie – to automatyczne i nieświadome wypieranie z pamięci zdarzeń, które są zbyt bolesne by je pamiętać Tłumienie- to świadome zapominanie traumatycznych zdarzeń, wspomnienie może zostać wywołane przez bodziec z zewnątrz Rozszczepienie- polega na podzielenie ludzi na dobrych i złych. Jednostka pozostająca w kontakcie z osobą stosującą rozszczepienie może nagle zostać zaklasyfikowana do jednej z kategorii i deprecjonowana lub idealizowana.

CECHY RODZICÓW MALTRETUJĄCYCH DZIECI; -BRAK KONTROLI NAD SWOIMI ODRUCHAMI -ROZŁADOWANIE SWOICH NEGATYWNYCH EMOCJI NA DZIECKU -DOZNAWANIE PRZEMOCY FIZYCZNEJ, PSYCHICZNEJ LUB SEKSUALNEJ W DZIECIŃSTWIE -NIEZASPOKOJENIE POTRZEB DZIECIŃSTWA -POSIADANIE OSOBOWOŚCI NARCYSTYCZNEJ

CECHY ZANIEDBANIA DZIECKA; -Spadek wagi ciała poniżej normy -Niedobór wzrostu -Opóźnienie w rozwoju psychomotorycznym -Niskie zaangażowanie rodziców w proces wychowania i opieki -Zaniedbanie leczenia -Niestosowanie się do obowiązku szkolnego

TRZY TYPY MATEK ZANIEDBUJĄCYCH APATYCZNO-BEZSKUTECZNA- Jest samotna emocjonalnie, płytka w okazywaniu uczuć, oziębła, myślenia w kategoriach czarno – białych, jest werbalnie niedostosowana, słabe umiejętności językowe, wpada w złość gdy ktoś jej nie rozumie bo nie umie dobrać odpowiednich słów KIERUJĄCA SIĘ IMPULSEM – Używa bardzo słabych argumentów, niski próg tolerancji, wydawanie złych osądów, nie potrafi odpowiednio chronić swoich dzieci MATKA OPÓŻNIONA UMYSŁOWO- Musi być pod nadzorem , gdyż sama nie daje sobie rady

ZA CO RODZICE BIJĄ DZIECI -ZŁE OCENY -SKARGI OSÓB ZŁE ZACHOWANIE UPARTOŚĆ KŁAMSTWO LENISTWO PYSKOWANIE SKARGI NA ZŁE TRAKTOWANIE NIEWYPEŁNIANIE POLECONYCH ZADAŃ

LITERATURA; -Brągiel Józefa „Zrozumieć dziecko skrzywdzone” -Jadwiga Raczkowska „Nie bijemy, aby nie bili”