CECHY MOTORYCZNE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak działają nasze mięśnie w stanie nieważkości
Advertisements

Zarządzanie operacjami
Osobisty model zdrowego stylu życia.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
NeuroDevelopmental Treatment
Funkcjonowanie układu oddechowego w procesie pracy
GIBKOŚĆ.
KOORDYNACJA.
Procesy poznawcze cd Uwaga.
BIAŁKA.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Tkanki zwierzęce.
Emocje i uczucia Stres opracowała dr Agata Gąsiorowska
Znaczenie analizy składu ciała w treningu sportowym
Ewelina Borowiec Michał Gnida Paulina Miłoś Mirosław Zych
Sprawność fizyczna By zdrowym być!.
Scenariusz lekcji pływania.
Właściwości soli mineralnych, wody oraz ich rola w organizmie.
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
Piłka ręczna – klasy Gimnazjalnych Ośrodków Szkolenia Sportowego
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
WPŁYW HAŁASU NA CZŁOWIEKA
TRÓJTOROWOŚĆ METOD WYRÓWNYWANIA ODCHYLEŃ
Wiesław Wojtanowski1 Agnieszka Jankowicz-Szymańska1,
Vademecum sportowca 10 zasad sportowca, wraz przykładami konsekwencji ich niestosowania.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
OCENA MOTORYCZNOŚCI W WYCHOWANIU FIZYCZNYM
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Przygotowanie dziecka do szkoły
INDEKS SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
UKŁAD MIĘŚNIOWY.
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Uzależnienie to nabyta silna potrzeba wykonywania jakiejś czynności lub zażywania jakiejś substancji.
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Matematyka i fizyka sportu!
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”
Rekreacyjny trening zdrowotny
Fizjologiczne podstawy rekreacji ruchowej
PRZEJMIJ KONTROLĘ NAD SPASTYKĄ
Akademia Piłkarska Sukces
RUCH TO ZDROWIE.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
ODPOCZYNEK CZYNNY I BIERNY
◦ Osiągnięte przez poszczególne grupy badanych wyniki obrazują poziom cech motorycznych wpływających na ogólną sprawność fizyczną, a przez to na przyswajanie.
Próba nr 1: Siła eksplozywna Badany staje w lekkim rozkroku ze stopami ustawionymi przed linią startową, ugina kolana przenosząc równocześnie ramiona dołem.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
„Po zdrowie na start seniorze”
FITNESS I PILATES.
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
NAPOJE ENERGETYCZNE. Czym są napoje energetyczne Napoje energetyczne, energetyzujące, energetyzery – to najbardziej popularne nazwy napojów energetyzujących.
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA W PROGRAMIE TRZYMAJ FORMĘ ZOFIA LIPKA PSSE JELENIA GÓRA.
TRENING FUNKCJONALNY encyklopedia PWN : “funkcjonalny”
Akademia Piłkarska Sukces
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
Trening siłowy : model progresywny – od amatora do profesora Maciej Bielski.
Przygotowała: Olga Podloch Kl.2a, gimnazjum piekoszów
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Obciążenia treningowe
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.
Zapis prezentacji:

CECHY MOTORYCZNE

Dlaczego możesz się poruszać? MIĘŚNIE są bardzo ważnym elementem budowy organizmu, bez nich nie moglibyśmy się poruszać. Mięśnie pomagają na wiele sposobów: w ruchach ciała, w utrzymywaniu pozycji ciała, w mimice i mowie ciała. W skład organizmu wchodzi ponad 600 mięśni. Przypada na nie około 40% całkowitej masy twojego ciała.

Jak pracują mięśnie? • MIĘŚNIE pracują parami. Kiedy jeden mięsień kurcząc się pociąga kość, do której jest przyczepiony, w tym samym czasie jego partner rozkurcza się. Przy ruchach przeciwnych zamieniają się parami. • Ze względu na zakres wykonywanych ruchów mięśnie dzielą się na: - zginacze, - prostowniki, - przywodziciele, - odwodziciele. Budowa ramienia

SIŁA • SIŁA jest to zdolność nerwowo - mięśniowa organizmu do pokonywania zewnętrznego i wewnętrznego oporu. • Siłę można doskonalić przez: - pokonywanie ciężaru własnego ciała; - ćwiczenia z partnerem; - ćwiczenia z piłkami lekarskimi; - ćwiczenia z elastycznymi, gumami, expanderami; - ćwiczenia ze sztangami.

SZYBKOŚĆ • SZYBKOŚĆ jest to zdolność do wykonywania jakiegokolwiek ruchu w sposób eksplozywny, czyli zdolność do szybkiego ruchu. • Czynniki wpływające na szybkość: - dziedziczność, - czas reakcji, - zdolność do pokonywania oporu zewnętrznego, - technika, - koncentracja i siła woli.

WYTRZYMAŁOŚĆ • WYTRZYMAŁOŚĆ jest to zdolność do wykonywania pracy o określonej intensywności w określonym czasie. Wytrzymałość jest rozwijana tylko wtedy gdy pokonujemy zmęczenie. • Zależy ona od: - centralnego systemu nerwowego, - siły woli, - wydolności tlenowej.

GIBKOŚĆ • GIBKOŚĆ jest to zdolność do wykonywania ruchu w dużym zakresie.   • Nie należy lekceważyć tej cechy motorycznej gdyż niewłaściwy rozwój ma wpływ na: osłabienie tempa nauki różnych ruchów i ich doskonalenia, - skłonność do kontuzji, - trudności w rozwijaniu cech motorycznych, - ograniczenie jakości ruchu.

KOORDYNACJA RUCHOWA • Koordynacja jest bardzo złożoną zdolnością motoryczną, wiąże się ona z orientacją w przestrzeni, a także wpływa na nasze zachowanie gdy tracimy równowagę. Poziom koordynacji odzwierciedla zdolność do wykonywania ruchów o różnym stopniu trudności w sposób szybki z dużą precyzją i wydajnością. • Na koordynację wpływają: - myślenie i inteligencja, - elegancja i precyzja, - doświadczenie motoryczne, poziom rozwoju innych cech motorycznych.

Bibliografia [1] Bompa T., Cechy biomotoryczne i metodyka ich rozwoju, Resortowe Centrum Metodyczno Szkoleniowe KFiS, Warszawa 1990. [2] De Agostini Polska Sp. z o. o., Sekrety ludzkiego ciała cz.1,2: 1997 r. [3] Gołda W., Kłyś M., Wardas J., Biologia dla gimnazjum cz.II, Nowa Era, Warszawa 2000. [4] Hoppe L., Lewiński W., Sternicka A., Przyroda 4, Wydawnictwo Operon, Rumia 1999. [5] Klimuszko B., Biologia I, Wydawnictwo Edukacyjne Zofii Dobkowskiej, Warszawa 2000. [6] Kulturystyka i fitness, Hi Tec Nutrition nr 4 kwiecień 2004. [7] Lipoński W., Dzieje sportu polskiego, Wydawnictwo Podsiedlik – Raniowski i Spółka, Poznań. [8] Villee, Biologia, Multico Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2000.