Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 w województwie lubuskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Mrągowo, Seminarium współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Stan wdrażania PO KL Bydgoszcz, 13 maja 2011 r.. Postęp finansowy.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
PRIORYTET IX PRIORYTET IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
PODDZIAŁANIE Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: otwarty Alokacja: ,00 PLN Typ/typy projektów (operacji)
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
z Europejskiego Funduszu Społecznego
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Prezentacja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 –2013
Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim Aktualizacja na dzień 27 VIII 2012 r. Opracowano: Urząd Marszałkowski.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości aplikowania o środki dla szkół podstawowych.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki KOMPONENT REGIONALNY Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław,
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim Opracowano: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
„Szkolne Centrum Nauki”
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Planowany sposób wdrażania POKL w Małopolsce w 2012r. Najważniejsze konkursy i kryteria Roman Ciepiela Wicemarszałek.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat płocki otrzymał ponad.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
PRACOWNIKU OŚWIATY – SKORZYSTAJ Z NOWYCH MOŻLIWOŚCI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie.
Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie opolskim (z wyłączeniem Działania 8.2) 01 grudnia 2014 r. Jacek Suski Dyrektor Wojewódzkiego.
Wsparcie szkolnictwa zawodowego: dotychczasowe doświadczenia i nowa perspektywa Opole, 7 listopada 2014 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
PO KL Komponent Regionalny podsumowanie i rezultaty.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Konferencja Inaugurująca Program Operacyjny Kapitał Ludzki Toruń 12 listopada 2007.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Harmonogram naboru wniosków w 2016 roku finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, r.
„Stan wdrażania PO KL 07-13” 1 grudzień 2011 r euro Alokacja dla MJWPU * Kurs EUR/PLN EBC na miesiąc listopad 2011 r
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
w województwie zachodniopomorskim
Zapis prezentacji:

Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim

Na początek trochę liczb, …czyli kto skorzystał ze wsparcia projektowego?

W ramach komponentu regionalnego PO KL wsparciem zostało objętych 116 ośrodków wychowania przedszkolnego 116 ośrodków wychowania przedszkolnego 284 placówki prowadzące kształcenie ogólne 284 placówki prowadzące kształcenie ogólne 97 szkół prowadzących kształcenie zawodowe 97 szkół prowadzących kształcenie zawodowe na ponad 800 placówek oświatowych działających na terenie województwa lubuskiego

W projektach realizowanych z Priorytetu IX udział rozpoczęło ponad osób w tym: W projektach realizowanych z Priorytetu IX udział rozpoczęło ponad osób w tym: 3660 osób dorosłych w kształceniu ustawicznym 3660 osób dorosłych w kształceniu ustawicznym ponad 2000 nauczycieli podniosło swoje umiejętności ponad 2000 nauczycieli podniosło swoje umiejętności

WYSOKOŚĆ ALOKACJI PO KL W KOMPONENCIE REGIONALNYM Ogółem: euro ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA KOMPETANCJI W REGIONACH WSPARCIE SYSTEMU EDUKACJI

w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach w woj. lubuskim Konkursy ogłoszone w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach w woj. lubuskim

Wartość podpisanych umów (w milionach złotych)

…działamy celowo BADANIE EWALUACYJNE OCENA EFEKTÓW WSPÓŁPRACY PRZEDSIĘBIORSTW ZE SZKOŁAMI I PLACÓWKAMI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO cel badania Analiza efektywności wsparcia unijnego udzielonego w ramach PO KL w zakresie współpracy przedsiębiorstw ze szkołami i placówkami kształcenia zawodowego wśród uczniów ostatnich klas i absolwentów szkół zawodowych z terenu województwa lubuskiego

ZAKRES BADANIA współpraca placówek kształcenia zawodowego z przedsiębiorcami, bariery tej współpracy, dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb regionalnego rynku pracy, zainteresowanie uczniów i absolwentów placówek kształcenia zawodowego wsparciem w zakresie przedsiębiorczości, ocena efektów realizacji projektów w ramach komponentu regionalnego PO KL w zakresie współpracy szkół z pracodawcami wśród uczniów i absolwentów placówek kształcenia zawodowego (Działanie 9.2 PO KL).

PRZYCZYNY BRAKU WSPÓŁPRACY SZKOŁYPRZEDSIĘBIORSTWA brak zainteresowania współpracą ze strony pracodawców, brak w regionie pracodawców zatrudniających w zawodach, w których kształcą, brak odpowiednich zachęt dla pracodawców, złe doświadczenia z pracodawcami z przeszłości, problemy pracodawcy z uczniami, przeszkody prawne (w tym nieznajomość prawa przez pracodawców). posiadanie własnych pracowni oraz brak konieczności przeprowadzania szkolenia praktycznego. Znaczna grupa przedsiębiorców nie jest zainteresowana współpracą (profil działalności, brak potrzeb kadrowych): o brak świadomości takich możliwości (20,9%) o brak zachęt prawnych (17,1%) – wskazywane również przez przedstawicieli JST (87,5%) Blisko 60% przedsiębiorstw nie współpracujących z placówkami kształcenia deklaruje, że chciałoby taką współpracę nawiązać. Ich zdaniem inicjatywa w tej kwestii powinna leżeć przede wszystkim po stronie szkoły.

SKUTECZNOŚĆ PROJEKTÓW 9.2 PO KL W OPINII ABSOLWENTÓW 63% absolwentów uznała, że projekt 9.2 PO KL, w którym brali udział przyczynił się do wzrostu wiedzy na temat prowadzenia działalności gospodarczej 67% absolwentów uznała, że projekt 9.2 PO KL, w którym brali udział przyczynił się do wzrostu szans na znalezienie zatrudnienia po zakończeniu nauki szkolnej 80% przedstawicieli szkół oceniło, że udział w projekcie przyczynił się do lepszego dostosowania kształcenia do potrzeb rynku pracy,

Zakres wsparcia w 2013 roku w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach w woj. lubuskim * Programy rozwojowe szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne ukierunkowane na wyrównywanie szans edukacyjnych oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia * Programy rozwojowe szkół i placówek kształcenia zawodowego dot. zmniejszania dysproporcji w osiągnięciach uczniów oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia * Współpraca szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z pracodawcami w zakresie organizacji staży i praktyk dla uczniów szkół zawodowych kwota na konkursy ,18 zł

* Studia podyplomowe, kursy, oraz inne formy podwyższania kwalifikacji dla nauczycieli w zakresie zgodnym regionalną polityką edukacyjną (w tym przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu) * Szkolenia i kursy skierowane do osób dorosłych, które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności oraz kompetencji w obszarach umiejętności ICT i znajomości języków obcych * Studia podyplomowe, kursy i szkolenia oraz inne formy podwyższania kwalifikacji pracowników placówek kształcenia ustawicznego, praktycznego i doskonalenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu Zakres wsparcia w 2013 roku w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach w woj. lubuskim (cd.)

Dziękuję za uwagę Maciej Szykuła Wicemarszałek Województwa Lubuskiego