Obszar działania Policji ruchu drogowego w Holandii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STOWARZYSZENIE Strategia działania (19 października 2007) Stowarzyszenie Q-Service Truck 4Jot Consulting.
Advertisements

Przemysław Skoczyński
DZIAŁANIA NA RZECZ POLEPSZENIA BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Agata Wróblewska dr Wojciech Kulesza
INFORMATYKA W POMORSKIEJ POLICJI
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
POLICJA.
Europejskie standardy w zakresie zwalczania przemocy wobec kobiet.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
INFORMACJA O STANIE BEZPIECZEŃSTWA ORAZ WYBRANYCH EFEKTACH PRACY PIONU RUCHU DROGOWEGO GARNIZONU LUBELSKIEGO POLICJI Lublin, 28 stycznia 2009 roku.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI w Koninie 11 kwietnia 2013 r.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI W KOLBUSZOWEJ
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Seminarium Zarządzanie Prędkością Speed Management 17 –
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
projekt Krajowego Programu Rozwiązywania Problemu Bezdomności .
The Global Road Safety Partnership is hosted by Rola GRSP w realizacji Dekady Działań BRD Barbara Król Global Road Safety Partnership (GRSP)
V Konferencja Ewaluacyjna, Warszawa Ewaluacje dla oszczędnego i reagującego rządu Experiences from The Netherlands dr Peter van der Knaap Dyrektor.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Założenia do Programu Leader na lata PROPOZYCJE
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Pokaz strona internetowa.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
ale (a może przede wszystkim)
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
jest zapewnienie bezpieczeństwa
European Commission, DG Employment, Social Affairs and Inclusion Unit F4 Poland, Slovakia, Czech Republic 1 Europejski Fundusz Społeczny w nowym okresie.
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
TISPOL “Pracujemy wspólnie na rzecz bezpieczniejszych dróg w Europie” Javier Ferragut Sanchez - Guardia Civil Spain kwiecień 2013.
Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie Warszawa.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
MIEJSKIE KONSULTACJE SPOŁECZNE nt. MAP ZAGROŻEŃ BEZPIECZEŃSTWA Dąbrowa Górnicza.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
DZIAŁANIA WITD W RZESZOWIE W ZAKRESIE BRD W 2013 ROKU Rzeszów, wrzesień 2013.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI W KOLBUSZOWEJ Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu kolbuszowskiego w 2015r.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Warszawa, 22 marca 2017 r.. Prawo w praktyce. Wnioski z kontroli autokarów i innych pojazdów pasażerskich.
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Obszar działania Policji ruchu drogowego w Holandii Introductie: welkom allemaal etc 2. Doel van de kick off : Kennismaken en verbindingen leggen projectteamleden, samen het gesprek aangaan (binnen kaders) om tot gezamenlijke oplossingen te komen Informeren over doel van het project en overtuigen van nut en noodzaak Verwachtingen managen van pilotregio's en teamleden Wie zijn aanwezig: Teamleden (7 regio’s vertegenwoordigd) Hoofd communicatie coordinatoren 4. Rondje voorstellen Egbert-Jan van Hasselt National project leader infrastructure 1

Zaufanie i satysfakcja Zadania Policji ruchu drogowego - Traffic and road policing Kontekst 2 kluczowe obszary Podejście zintegrowane Program led Standardy zachowań na drodze Rodzaje zachowań przestępczych “The Traffic Police and road policing” 5 celów Znaczenie Zaufanie i satysfakcja Wizerunek Zmiana strategii zatrzymań Bezpieczeństwo w rd Ryzyko wykrywania Obecność Interwencje Dostęp do informacji 2

“usługi przewoźników” Priorytety Rentowny transport Alkohol,narkotyki,fałszywe tab.rej., itp. “usługi przewoźników” przez użytkowników dróg Rodzaje zachowań przestępczych (poza prd) Transport narkotyków, Przemyt broni, Przemyt ludzi pojazdy Kradzione pojazdy, kradzione ładunki Z użyciem pojazdów 3

Bezpieczeństwo ruchu drogowego: kluczowe znaczenie dla społeczeństwa Sprawiedliwość 661 ofiar wypadków vs 165- zabójstw, morderstw Młodzi Utrzymanie standardów Nienaturalne przyczyny śmierci Niechronieni użtkownicy dróg Różne „spojrzenia” na bezp. ruchu drogowego 19.200 ciężko rannych i…. Koszty materialne Ofiary 12 billion Euro 50% ofiar wypadków – w centrach rehabilitacyjnych 4 x Boeing 737 rocznie 4

Tendencje w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego Liczba ofiar na milion mieszkańców Netherlands United Kingdom 5

Czynniki mające wpływ na brd -Egzekwowanie (Enforcement) -Edukacja (Education) -Inżynieria (Engineering) Czynnik ludzki: 63-95% Infrastructure vehicles Enforcement The three Es: Engineering (infrastructure), Education, and Enforcement. Nasz udział 6

Główne przyczyny wypadków w Holandii

Kluczowe elementy w holenderskim podejściu do „ratowania życia” Ilość policjantów, a efektywność egzekwowania Wykorzystywanie techniki do realizacji celów 3. Strukturalna współpraca: krajowa/międzynarodowa, regionalna, lokalna

Charakterystyka policji ruchu drogowego Wymiana informacji, zorientowanie na cel i oparcie na projekcie, planie Widoczność na drogach 2-3% całej formacji Egzekwowanie (nacisk) Podejście oparte na wiedzy Zespoły ds. egzekwowania Niezawodna współpraca Zintegrowane podejście oparte na programach Zaufanie i satysfakcja poprzez aktywne, przejrzyste podejście 9

Wykorzystywanie techniki: efektywne egzekwowanie w zakresie nadmiernej prędkości

Egzekwowanie (nacisk): pojazdy zarejestrowane w kraju vs zarejestrowane w czasie popełniania wykroczenia Liczba pojazdów zarejestrowa nych Liczba popełniających wykroczenia

Polityka w zakresie automatycznego pomiaru prędkości Policy framework re. speed cameras Polityka w zakresie automatycznego pomiaru prędkości Pomiar odcinkowy Stałe Egzekwowanie Przewoźne Urządzenia mobilne Modalities 12

Efektywność urządzeń przewoźnych - dowód Pomiary elastyczne Pomiary odcinkowe (nieprzewidywalne odstępy między urządzeniami) Wysoka efektywność w porównaniu do mobilnych i stałych fotoradarów Aktywne punkty pomiarowe 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 25 26 50 51 52 15 16 17 18 19 tydzień Nieaktywne punkty pomiarowe Prędkość w % .

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym – cała organizacja Europejska Strategia BRD 2010-2020 Miejskie plany BRD Współpraca/egzekwowanie „ponad granicami” Lokalne Europejskie władza lokalna, oskarżyciel, policja lokalna Zintegrowane, programowe podejście Strategiczny Plan BRD to 2020 Regionalne Krajowe * Ministry of Justice and Security, Ministry of Infrastructure and the Environment, Public Prosecution Service, Directorate-General for Public Works and Water Management, the Police, and Provinces Wojewódzkie Plany BRD samorządy, oskarżyciel, policja regionalna Krajowe i regionalne władze, oskarżyciel, policja krajowa, inni partnerzy 15

Dziękuję za uwagę, jakieś pytania