POSZUKIWACZEPRAWDY Rekolekcje wirtualne czy realne?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OASE elektroniczny system składania wniosków w Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
Advertisements

„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
BEZPIECZNE KIBICOWANIE
Jak zapewnić bezpieczeństwo i zabawę w grach wideo Bezpieczeństwo dzieci podczas gier internetowych porady dla rodziców.
Biblia księgą Boga i ludzi
Warsztaty zawodoznawcze
Gryfikowy rajd z panem Janem Maturą 20 marca 2013 r. odbył się rajd z panem Janem Maturą w ramach nagrody specjalnej dla uczniów wyróżnionych w III Międzyszkolnym.
Szkoła na Stadionie - uczę się sportowych emocji
Autorski program nauczania religii w trzyletnim liceum
Na pierwszym spotkaniu szkółki niedzielnej Marek otrzymał lekcje biblijne do codziennego czytania Pisma Świętego. Na początku był bardzo wierny.
Projekty edukacyjne Katechetyczne Targi Metodyczne 2011
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
W O L N T A R I.
Wycieczka do kościoła p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Kleszczowie. Wrzesień 2011 r. Opracowały: Małgorzata Kania Czesława Piontek Małgorzata Muras.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zakładanie konta pocztowego Wysyłanie i odbieranie wiadomości
Prawie każdy z nas nosi ze sobą telefon komórkowy…
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Parafia św. Józefa w Lublinie Małgorzata Dec
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
1. Zagadnienia wstępne Dlaczego spotkanie wyjazdowe, a nie książka lub konferencje na stronie internetowej Odnowy ogólnopolskiej?
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
EWANGELIZACJA.
FASCYNUJACY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „Okolice jakich nie znamy” GRUPA PROJEKTOWA NR 8 OPIEKUNOWIE: Barbara Michael-Konarska Iwona Sławska.
SZKOŁA NOWEJ EWANGELIZACJI
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Ja, [N.], biorę ciebie, [N.], za żonę (męża) i ślubuję ci miłość, wierność i uczciwość małżeńską oraz że cię nie opuszczę aż do śmierci.
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
Wolontariat Wolontariat. TO TAKIE PROSTE!. POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Każdy z nas lubi siedzieć na komputerze i przeglądać internet, prawda? Chcemy.
Dzień otwarty w Irzyku!. Wydawać się może, że dzień otwarty jest nudny, chodzenie od klasy do klasy, słuchanie długich wykładów o szkole, jednak… Zdecydowanie.
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY Bartek & Bartek. SDIM – Co to jest????  Sejm Dzieci i Młodzieży zbiera się od 1994 roku, co roku 1 czerwca. Posiedzenie odbywa.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Metody komunikacji.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE 2015 DZIELNICA REMBERTÓW ZDJĘCIE DZIELNICY.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Sakrament Bierzmowania PRZYGOTOWANIE KANDYDATÓW W ROKU 2016/2017.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Aleksander Kuliński klasa II A
Tropem Stanisława Staszica
Twoje hurtownie elektryczne- Organizator Programu Akademia el12
„Charlie i fabryka czekolady”
„Z Piwowarem po Dąbrowie Górniczej”
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
OGŁOSZENIA SNE SMOLNICA r.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Zapis prezentacji:

POSZUKIWACZEPRAWDY Rekolekcje wirtualne czy realne?

Czym jest GRA MIEJSKA

Od kilku lat na świecie, a także w Polsce coraz większą popularność zyskują tzw. GRY MIEJSKIE. Przestrzeń miasta staje się planszą, po której poruszają się, rywalizując ze sobą, zespoły graczy. Jest to, można powiedzieć, bardzo pouczająca Zabawa. Grupa uczniów, zwykle pół klasy, stanowi zespół. Staje się on jakby pionkiem, który porusza się po planszy (w świecie wirtualnym i w realnym - po najbliższej okolicy).

Cele gry na rekolekcjach: Gruntowna formacja duchowa i intelektualna ucznia. Gruntowna formacja duchowa i intelektualna ucznia. Zaangażowanie w życie społeczne, element wychowawczy, realizacja Ścieżki Edukacyjnej, Zaangażowanie w życie społeczne, element wychowawczy, realizacja Ścieżki Edukacyjnej, Zainteresowanie najbliższą okolicą. Zainteresowanie najbliższą okolicą. Przełamanie stereotypowego podziału na sacrum i profanum. Przełamanie stereotypowego podziału na sacrum i profanum. Troska całego Kościoła (którego najbliższym reprezentantem jest parafia terytorialna I personalna) o zbawienie młodzieży. Troska całego Kościoła (którego najbliższym reprezentantem jest parafia terytorialna I personalna) o zbawienie młodzieży. Przekazanie kerygmatu. Przekazanie kerygmatu. Zaszczepienie w młodzieży ciekawości i przydatności Biblii jako księgi Życia codziennego. Zaszczepienie w młodzieży ciekawości i przydatności Biblii jako księgi Życia codziennego. Integracja z rówieśnikami poprzez elementy rywalizacji i wytrwałej zespołowej pracy. Sztuka komunikacji. Integracja z rówieśnikami poprzez elementy rywalizacji i wytrwałej zespołowej pracy. Sztuka komunikacji. Przekroczenie dotychczasowego myślenia i rozpoczęcie przez ucznia dialogu z Bogiem. Przekroczenie dotychczasowego myślenia i rozpoczęcie przez ucznia dialogu z Bogiem.

Fabuła zabawy: W samym centrum miasta stoi stara skrzynia. Strzegą jej, niczym wielkiego sekretu, uzbrojeni strażnicy. Kaptury zasłaniają twarze, więc nie można nawet spojrzeć im w oczy, by wybadać zamiary... Skrzynia wygląda na bardzo starą. Wielki, ręcznie kuty zamek chroni jej wnętrze przed okiem niewtajemniczonych. Co jest w środku? Złoto, cenne dokumenty, a może mapa prowadząca do miejsca ukrycia skarbu? Jeśli chcesz się przekonać - podejmij wyzwanie i... wejdź do gry!

Przebieg: ETAP WSTĘPNY ETAP WSTĘPNY ETAP ULICZNY ETAP ULICZNY PODSUMOWANIE PODSUMOWANIE OGŁOSZENIE WYNIKÓW OGŁOSZENIE WYNIKÓW

ETAP WSTĘPNY Podział uczniów na zespoły (optymalnie 5- 7 osób, maksymalnie pół klasy), Podział uczniów na zespoły (optymalnie 5- 7 osób, maksymalnie pół klasy), Zaproszenie zespołów do gry (każdy zespół otrzymuje dane dostępowe do specjalnej strony internetowej). Zaproszenie zespołów do gry (każdy zespół otrzymuje dane dostępowe do specjalnej strony internetowej). Gracze zapoznają się z treścią strony, na której znajdują się m.in. wprowadzenie do rekolekcji i samej gry. Gracze zapoznają się z treścią strony, na której znajdują się m.in. wprowadzenie do rekolekcji i samej gry. Po zalogowaniu się jako zespół mogą odczytywać kolejne zadania i wpisywać w specjalnym formularzu odpowiedzi. Po zalogowaniu się jako zespół mogą odczytywać kolejne zadania i wpisywać w specjalnym formularzu odpowiedzi. Strona jest aktywna przez kolejne cztery tygodnie. Co tydzień w wyznaczonym dniu pojawia nowe zadanie dla graczy. Składa się ono z czterech pytań, na które ma odpowiedzieć zaktywizowany cały zespół. Strona jest aktywna przez kolejne cztery tygodnie. Co tydzień w wyznaczonym dniu pojawia nowe zadanie dla graczy. Składa się ono z czterech pytań, na które ma odpowiedzieć zaktywizowany cały zespół.

ETAP ULICZNY Po wykonaniu ostatniego zadania w etapie wstępnym graczom wyświetlana jest informacja jak i gdzie wejść do gry, Po wykonaniu ostatniego zadania w etapie wstępnym graczom wyświetlana jest informacja jak i gdzie wejść do gry, Na miejscach startowych czekają łącznicy, którzy p0 usłyszeniu właściwego hasła przekazują graczom kartę startową, 2 monety jednogroszowe i plakietki graczy. Na miejscach startowych czekają łącznicy, którzy p0 usłyszeniu właściwego hasła przekazują graczom kartę startową, 2 monety jednogroszowe i plakietki graczy. Karta startowa zawiera zasady gry, telefon alarmowy oraz zagadkę wstępną. Karta startowa zawiera zasady gry, telefon alarmowy oraz zagadkę wstępną. Po zapoznaniu się z materiałami grupy ruszają na poszukiwania. Po zapoznaniu się z materiałami grupy ruszają na poszukiwania. W trakcie działań odnajdują wskazówki odwołujące się do Pisma Świętego i na ich podstawie wykonują pieczęcie by w odpowiednim miejscu przystawić je do karty startowej. W trakcie działań odnajdują wskazówki odwołujące się do Pisma Świętego i na ich podstawie wykonują pieczęcie by w odpowiednim miejscu przystawić je do karty startowej. Komplet siedmiu pieczęci pozwala na odebranie ostatniej wskazówki od mędrca/mnicha. Komplet siedmiu pieczęci pozwala na odebranie ostatniej wskazówki od mędrca/mnicha. Ta, z kolei, prowadzi do miejsca ukrycia klucza do skrzyni. Ta, z kolei, prowadzi do miejsca ukrycia klucza do skrzyni.

PODSUMOWANIE i OGŁOSZENIE WYNIKÓW Rywalizację wygrywa zespół, który zdobędzie właściwy klucz. Rywalizację wygrywa zespół, który zdobędzie właściwy klucz. Uroczyste otwarcie skrzyni (sprawdzenie kluczy) odbywa się na spotkaniu podsumowującym rekolekcje (np. przed Mszą św.). Uroczyste otwarcie skrzyni (sprawdzenie kluczy) odbywa się na spotkaniu podsumowującym rekolekcje (np. przed Mszą św.). W podsumowaniu gry katecheta lub kapłan wyjaśnia sens wykorzystania konkretnych czytań z Pisma Świętego w kolejnych zadaniach gry. W podsumowaniu gry katecheta lub kapłan wyjaśnia sens wykorzystania konkretnych czytań z Pisma Świętego w kolejnych zadaniach gry.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY pl