E-turystyka w sektorze publicznym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
Podstawy Turystyki Wykład
Innowacyjność 2006 Aleksander Żołnierski
Wprowadzenie do mikroekonomii
Dotacje dla przedsiębiorstw z Funduszy Europejskich na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Pogoń za rentą – przykłady z życia gospodarczego w Polsce w okresie transformacji Hubert Wiligórski.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska na lata Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Marketing elektroniczny w turystyce
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Doradztwo KSI KSU dla Innowacyjnych mgr inż. Adam Serwach Koordynator usług proinnowacyjnych.
Jak robić to efektywnie?
Wsparcie dla rozwoju technologii
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Jan Zarębski Gdański Związek Pracodawców IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Grupy branżowe firm tworzone w ramach projektu Biura.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
Zielona Góra, 30 kwietnia 2015 r.. …Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020 wskazuje, iż potencjał wykorzystania innowacyjności w procesie rozwoju.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
IDEA PROJEKTU Jak warsztaty przyczynią się do osiągnięcia celów Innowacyjnej Wielkopolski Warsztaty Grupy Roboczej 3 Usługi finansowe i transferu technologii.
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
PI 4a - Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Cel szczegółowy: zwiększony udział energii ze źródeł odnawialnych.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 26 lutego 2015 WARSZAWA_09_12_2015 Projekt.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
W DUŻYCH FIRMACH Roman Mizerny Prezes Zarządu „HOLDING – ZREMB Gorzów” S.A.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Lokalna Grupa Działania Rozwój przedsiębiorczości przygotowała: Patrycja Butlewska.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
POSIEDZENIE ŚWIĘTOKRZYSKO-PODKARPACKIEGO KLASTRA BUDOWLANEGO INNOWATOR
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
LOKALNA STRATEGIA ROZWOJU LOKALNEJ GRUPY DZIAŁANIA „PARTNERSTWO W ROZWOJU” NA LATA GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców:
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

E-turystyka w sektorze publicznym Wykład 5 Adam Pawlicz

Plan wykładu Problemy implementacji technik ICT w sektorze publicznym Wykorzystanie ICT w systemach informacji turystycznej Koncepcja DMS Informacja turystyczna

Liczba innowacji ICT w sektorze publicznym sektor turystyczny jest zdominowany przez małe i średnie przedsiębiorstwa, które nie są w stanie wygenerować znaczących środków na badania i rozwój, pomiędzy wielkością przedsiębiorstwa a liczbą działań innowacyjnych występuje pozytywna korelacja sektor prywatny podejmuje działania innowacyjne tylko w przypadku gdy pozwoli mu to na osiągnięcie krótkoterminowych zysków,

Liczba innowacji ICT w sektorze publicznym (2) większość innowacji, ze względu na duże ryzyko ich wprowadzenia, ukierunkowana jest na zmniejszenie kosztów przedsiębiorstwa oraz obniżanie cen, większość małych i średnich przedsiębiorstw jest raczej imitatorami innowacji niż podejmującymi działania innowacyjne

Rola podmiotów publicznych w zakresie e-turystyki dostarczanie (bezpośrednia produkcja) nowych zastosowań ICT w sektorze turystycznym (w przedsiębiorstwach państwowych, w instytucjach badawczych), tworzenie platformy do współpracy w zakresie rozwijania e-turystyki, popularyzacja nowych technologii (poprzez subsydia itp.) regulacje wykorzystywania nowych technologii (tworzenie ram prawnych)

DMS (Destination Management System) Sektor prywatny Sektor publiczny Turyści Społeczność lokalna

Usługi świadczone przez DMS Informacja o podaży usług z filtrem Planowanie pobytu Rezerwacje Bazy danych, CRM Badania marketingowe PR dla prasy Yield management Analiza wpływu turystyki na lokalną gospodarkę Dostęp do innych usług (pogoda, transport, teatry itp.)

Obszary wsparcia informacji turystycznej przez ICT Elektroniczne wsparcie tradycyjnych form informacji turystycznej Informacja turystyczna świadczona z wykorzystaniem Internetu Pozainternetowe elektroniczne formy informacji turystycznej Systemy informacji turystycznej Publiczne Mieszanie Prywatne

Fazy cyklu podróży turystycznej a stopień i formy wykorzystania elektronicznych form informacji turystycznej Faza cyklu podróży turystycznej Stopień wykorzystania elektronicznych form informacji turystycznej Formy wykorzystania elektronicznych form informacji turystycznej Przygotowanie Wysoki Internet Podróż tam Niski Telefonia komórkowa Pobyt Średni Info-kioski, inne pozainternetowe formy Podróż z powrotem Bardzo niski . Podsumowanie Ewaluacja, zamieszczania treści użytkownika

Czynniki determinujące wykorzystanie ICT w systemie informacji turystycznej Wykorzystanie ICT w systemie informacji turystycznej w regionie Możliwości finansowe gestora systemu. Ceny innych czynników produkcji Popyt turystyczny Podaż turystyczna Dostępność infrastruktury

Finansowanie Internetowych Systemów Informacji Turystycznej Rodzaj ISIT-u Jednostki publiczne Organizacje branżowe Przedsiębiorstwa w bazie danych Turyści Opłata stała Prowizja Publiczne +++ Tworzone przez organizacje non-profit + GDS ++ Internetowi agenci turystyczni Media internetowe