DEBATA Jak wykorzystywa ć mo ż liwo ś ci, które daje nam cz ł onkostwo w Unii Europejskiej? Zadanie rekrutacyjne na XX Sesj ę Sejmu Dzieci i M ł odzie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Advertisements

Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
(c) W. Cellary 2006, slide 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Młodzieżowa Akcja Obywatelska „20 lat wspólnie” w gimnazjum nr 3 im
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
Czy wiesz…? Czy chcesz…? My Ci podpowiemy! Bezpłatna diagnoza potrzeb Twojej biblioteki i recepta na rozwiązanie większości problemów. Odpowiadaj na zdane.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
Sejm Dzieci i Młodzieży
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Strefa Schengen Jakub Bartoszewski i Michał Mazur
Szkoła Współpracy.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej? -debata.
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
Rodzaje Funduszy: „Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego”
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Zmiany w Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej
Organizatorzy: Kornelia Serwata Sebastian Kisiel
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam Unia Europejska?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Trochę o unii europejskiej na świecie
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Jak młodzi Sądeczanie mogą skutecznie wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej ? Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Prezentacja 1.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Przykłady dobrych praktyk
Zapis prezentacji:

DEBATA Jak wykorzystywa ć mo ż liwo ś ci, które daje nam cz ł onkostwo w Unii Europejskiej? Zadanie rekrutacyjne na XX Sesj ę Sejmu Dzieci i M ł odzie ż y

1. Powitanie gości i uczestników debaty. 2. Zapoznanie z celem i zadaniami spotkania. 3. Prezentacja multimedialna. 4. Projekcja nagranych przez młodzież filmików – wywiady. 5. Zaprezentowanie zagadnień do dyskusji. 6. Dyskusja panelowa wokół zagadnienia Jakie możliwości daje nam członkostwo w Unii Europejskiej? 7. Ankieta sondażowa wśród uczestników debaty. 8. Wspólne wypracowanie wniosków na realne działania dotyczące korzystania z oferty programów europejskich. 9. Podziękowanie za udział i pożegnanie gości. PRZEBIEG SPOTKANIA

Polska wstąpiła do Unii Europejskiej 10 lat temu. Niewiele Państwo już pamiętacie z czasów, kiedy wyjazd za granicę łączył się z kilkugodzinnym staniem w kolejce na przejściu granicznym czy wymianą złotówek na inne waluty.

Trzeba pamiętać również o tym, że wielkim sukcesem zawodowym była legalna praca za granicami kraju, a studia kosztowały fortunę i wymagało to nostryfikacji dyplomu po powrocie do Polski. Warto pamiętać też o tym, że jeszcze kilka lat temu wysyłanie sms-a lub rozmowa telefoniczna była cztery razy droższa niż dziś. Inne korzyści:

Dzięki funduszom europejskim powstało: km dróg; nowych miejsc pracy; nowoczesnych laboratoriów; Ponad przedsiębiorstw otrzymało wsparcie na rozwój i modernizację. Ponad 160 tysięcy studentów dzięki stypendiom Erasmusa część studiów spędziło za granicą. Polska bardzo zmieniła się przez ostatnie 10 lat.

To także integracja z ludźmi pochodzącymi z innego państwa. Unia Europejska to nie tylko dotacje, dopłaty i fundusze.

Nasza droga do XX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży

Nasza działalność zaczęła się od szkolnego Klubu Europejczyka Euro Jura. 11 marca 2014 roku braliśmy udział w wykładzie dr. J.A Wojciechowskiego z Uniwersytetu Warszawskiego, eksperta w zakresie integracji europejskiej. Dotyczył on Parlamentu Europejskiego i odpowiedzi na pytanie, czy warto wziąć udział w najbliższych wyborach do Europarlamentu. Warto pamiętać, że wybory już 25 maja 2014 r. Projekt ten jest także związany z 10 rocznicą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej.

Wykład dr J.A.Wojciechowskie go

Nasi koledzy i koleżanki na zajęciach warsztatowych pokusili się o przekazanie treści na temat możliwości, jakie daje nam członkostwo w Unii w formie kolażu. Literka U jak Unia, ilustruje możliwości kształcenia się, pracy, rozwoju zawodowego oraz dofinansowania. Litera E jak Europejska prezentuje wolne granice a co się z tym wiąże to podróże, wyprawy czy rozrywkę. Zajęcia warsztatowe

Warsztaty

Wywiad z Prezydentem Zawiercia Ryszardem Machem na tematy unijne Spotkanie z Prezydentem

Przeprowadzaliśmy również wywiady z pracownikami oraz uczniami naszego gimnazjum, ponieważ chcieliśmy się dowiedzieć, jak inne osoby rozumieją temat naszej debaty. /filmik/

SEDECZNIE DZIĘKUJEMY PAŃSTWU ZA UWAGĘ ! Klaudia Czech Wiktor Kibało

Zapraszamy Państwa do dyskusji na temat tego, co Unia Europejska zmieniła w Waszym życiu lub w naszej miejscowości i jak lepiej wykorzystywać możliwości do rozwoju osobistego, jakie oferują programy europejskie. Debata

1. Czym są programy europejskie? 2. Gdzie można szukać informacji o takich programach? 3. Czy trzeba posiadać specjalistyczną wiedzę, żeby napisać wniosek o dotację? 4. Czy młodzi, niepełnoletni ludzie mogą otrzymać grant europejski na realizację własnego pomysłu? Czym jest grant? Kto może w tym pomóc? 5. Czy istnieją europejskie organizacje młodzieżowe? Jakie i co organizują? Jakie kryteria należy spełnić, by wziąć w nich udział? Jakie korzyści wynikają z procesu integracji europejskiej?

Pomysły na rozwiązania lokalne! 1. Co nasza /lokalna/ młodzież może zyskać w procesie integracji europejskiej? 2. Co jest dla niej obecnie najważniejsze, w związku z ich rozwojem, edukacją, przyszłością? 3. Jakie Państwo mają sugestie, pomysły?

Co zrobić, aby młodzi ludzie częściej korzystali z oferty programów europejskich i korzyści, jakie niesie ze sobą proces integracji europejskiej? Czy potrzebują oni doradcy w urzędzie gminy czy może wystarczy portal informacyjny? Pomysły na rozwiązania Co ułatwiłoby młodym ludziom wnioskowanie o granty europejskie na realizację ich własnych pomysłów? Komu należy zgłosić takie postulaty? Przedyskutujmy jeszcze zagadnienia :

1. Podjęcie decyzji o udziale młodzieży z naszego gimnazjum w projekcie Erasmus Plus, aplikacja zostanie złożona. W debacie uczestniczyły osoby, które brały udział w Comeniusie. 2. Zmiana infrastruktury sportowej wokół gimnazjum przy wsparciu władz miasta – boisko wielofunkcyjne dla uczniów i lokalnej społeczności. Inicjatywa dyrektora szkoły. 3. Przystąpienie do projektu gminy Zawiercie Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. Dzięki temu szkoła otrzyma sprzęt komputerowy i dostęp do szerokopasmowego Internetu. 4. Powstał pomysł kontynuacji wymiany polsko-włoskiej w ramach wspólnego projektu z zaprzyjaźnioną szkołą w Ponte Lambro. 5. Podtrzymano propozycję kultywowanie tradycji i historii w ramach szkolnego projektu Historia a współczesność – nasza szkoła ma 107 lat, ale zaszły w niej m. in. za sprawą funduszy unijnych ogromne zmiany. Projekt pozwala społeczności Zawiercia poznać jej historię, tradycję i nowoczesność. 6. Młodzież wyraziła chęć udziału w realizowaniu projektu gimnazjalnego dla mieszkańców miasta – Zawierciańska Scena Młodych kolejna edycja– patronuje Prezydent Miasta. Wnioski i pomysły do działania