Prezentacja programu Territory Manager 4.01 Delta Software sp. zoo.
Program Territory Manager (TM) służy do Projektowania Struktur Terytorialnych (PST) oraz do Terytorialnej Analizy Danych (TAD). Territory Manager to narzędzie stworzone w celu wspierania działań z zakresu prowadzenia sprzedaży, marketingu, logistyki, analizy danych finansowych, księgowych i statystycznych. Program pomaga dokonywać czytelnych i szybkich analiz danych liczbowych, poprzez przedstawianie ich na mapach w postaci punktów, wykresów, kartogramów w sposób, który ułatwia podejmowanie właściwych decyzji. 2
W programie Territory Manager wydzielone są dwie podstawowe funkcjonalności: 1. PST (projektowanie struktur terytorialnych) – funkcjonalność projektowa - Moduł Designer, 2. TAD (Terytorialna Analiza Danych) – funkcjonalność analityczna - Moduł Analyst. Obie funkcjonalności dostępne są z głównego okna programu. 3
W module projektowym programu Territory Manager możliwe jest tworzenie i modyfikowanie struktur terytorialnych w oparciu o podstawowe jednostki geograficzne, takie jak gminy, powiaty czy inne wydzielone obszary. Funkcjonalność ta wspiera zarządzanie zespołami sprzedażowymi, logistyką, obszarami reklamy itp. Moduł Designer umożliwia: 1. projektowanie hierarchicznej struktury regionów na mapach (dostępne są mapy Polski, Europy, Świata, państw europejskich, dokładne mapy USA i inne branżowe i wykonywane na zamówienie), 2. modyfikowanie utworzonych struktur terytorialnych, 3. importowanie/eksportowanie struktury z/do pliku excel, 4. eksport mapy terytoriów do formatu graficznego. 4
5 Firma zatrudniająca sześciu Przedstawicieli Handlowych podzieliła obszar Polski na terytoria bazujące na województwach. Każdy Przedstawiciel ma określony obszar działania i dla tych obszarów w Module Analyst dokonywane będą wszelkie analizy. Budowanie i wizualizowanie obszarów działania Przedstawicieli na mapie jest tym bardziej istotne, im jest ich więcej i im trudniej jest werbalnie określić ten obszar – np. wyobraźmy sobie Field Force utworzony ze 100 Przedstawicieli, jak zdefiniować tereny ich działania bez mapy?
6
7
Moduł Analityczny programu Territory Manager służy do analizy wskaźników na poziomie struktur terytorialnych, gdzie większość typowych aplikacji nie jest wystarczająca, gdyż nie umożliwia kojarzenia danych liczbowych z danymi geograficznymi i prezentowania ich na mapach. 8
Moduł Analyst umożliwia: 1. wielowymiarową prezentację danych na mapach, 2. analizę i wizualizację geograficznego rozkładu sprzedaży, kosztów itp., 3. importowanie danych numerycznych do obszarów geograficznych: jednostek administracyjnych lub struktur samodzielnie tworzonych, 4. tworzenie formuł matematycznych do wizualizacji złożonych wielkości, 5. geokodowanie punktów (klientów, centrów dystrybucyjnych, faktur itp.) do dowolnego punktu na mapie, po adresach lub kodach pocztowych, 6. wykorzystanie do analizy zarówno importowanych danych GUS jak i wewnętrznych danych organizacji. 9
10 Korzystając z adresów zamieszkania Handlowców, zgeokodowano ich lokalizacje (niebieskie trójkąty) i zobrazowano wielkość sprzedaży, którą wygenerowali (wielkość trójkąta). Dodatkowo naniesiono sieć drogową, gdyż słabi Handlowcy bronili się twierdząc, że mają trudności komunikacyjne większe niż inni.
11 Firma sprzedająca pieluszki na mapie struktury terytorialnej firmy zgeokodowała wszystkie punkty handlowe (czerwone krzyżyki), naniosła na mapę wielkości sprzedaży (jasno niebieski – niska sprzedaż, ciemno niebieski – wysoka sprzedaż), oraz wielkości sprzedaży poszczególnych produktów (wykresy słupkowe). Taka analiza niejednokrotnie pozwala dostrzec szczegóły niewidoczne przy pracy z arkuszami danych. Pomaga w uszczegóławianiu ocen oraz szukaniu właściwych rozwiązań problemów. W omawianym przypadku rzuca się w oczy niewystarczająca ilość punktów handlowych na południu Polski.
12
13
Moduł Analyst umożliwia prezentowanie na mapach cyfrowych wielu ważnych dla organizacji wskaźników i danych: obroty, koszty, zyski, zapasy, wydatki, udziały w rynku, zyski, efektywność zespołów sprzedażowych, efektywność reklamy, wskaźniki reklam itd. Moduł Analyst umożliwia geokodowanie (czyli rozpoznanie po adresie lub kodzie pocztowym dowolnej lokalizacji oraz prezentacji jej na mapach cyfrowych wraz z przypisanymi do niej danymi): hurtowni, klientów, sklepów, handlowców, faktur, centrów handlowych, centrów logistycznych dostawców itp. Moduł Analyst umożliwia wykorzystanie w analizach zarówno danych wewnętrznych firmy jak i danych GUS czy innych. 14
Territory Manager wspiera procesy analityczne i strukturalne w organizacjach biznesowych, administracji publicznej, jednostkach naukowych i organizacjach typy non-profit. Program ułatwia analizowanie danych, wizualizując je na cyfrowych mapach Polski i świata, automatycznie lokalizując punkty, przeliczając dane podczas konstruowania struktur terytorialnych w trybie natychmiastowym. 15
16 Delta Software sp. zoo.