Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Wyniki egzaminu maturalnego z języka polskiego 2013
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2009 roku
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Test kompetencyjny z języka angielskiego dla klas szóstych
Analiza wyników ankiety
Zostali zgłoszeni Przystąpili do egzaminu Nie przystąpili do egzaminu III A13 Brak III B18 Brak III C15 Brak SymbolOpisIlość arkuszy GA 1Arkusz standardowy45.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
RES POLONA Kazimierz Żylak. OPANOWANIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH PRZEZ GIMNAZJALISTÓW.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
próbnego egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w grudniu 2013 r.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *. Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej język polski – rok szkolny 2012/2013 Oprac.: mgr Jolanta Leśnik

Krótka charakterystyka zestawu 22 zadania = 20 zamkniętych + 2 otwarte. Zadania do tekstów literackich, popularnonaukowych oraz publicystycznych. Otwarte: sformułowanie zapytania dotyczącego problemu językowego skierowanego do językoznawcy, charakterystyka wybranego bohatera literackiego. Maksymalnie 32 punkty.

Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2013 Lokalizacja Liczba zdających Średni wynik Województwo 41384 62% Powiat 1826 63% Gmina/szkoła 94 68% Klasa A 22 86% Klasa B 19 75% Klasa C 56% Klasa D 15 Klasa E Średni wynik w kraju – 62 %

Średnie wyniki szkół Wisła 94 68% Ustroń/ Gim. nr 1 85 62% Lokalizacja Liczba zdających Średni wynik Wisła 94 68% Ustroń/ Gim. nr 1 85 62% Ustroń/ Gim. nr 2 73 Istebna 149 50% Goleszów 101 61% Cieszyn/GTE 43 84%

Ocena trudności egzaminu kraj województwo Wisła 62% 63% 68% Tegoroczny test sprawdzający umiejętności gimnazjalistów z zakresu języka polskiego, który dla dla całej populacji piszących był umiarkowanie trudny, dla wiślańskich gimnazjalistów okazał się nieco łatwiejszy.

Porównanie wyników klas klasa A B C D E średni wynik 86% 75% 62% 56% najniższy wynik 21/66% 13/40% 7/22% 9/32% najwyższy 31/97% 30/94% 28/87% 29/90%

Rozkład punktów w klasie A

Rozkład punktów w klasie B

Rozkład punktów w klasie C

Rozkład punktów w klasie D

Rozkład punktów w klasie E

Rozkład punktów szkoły na tle powiatu Liczba uczniów Liczba punktów

Porównanie wyników szkoły i powiatu Liczba uczniów Liczba punktów

Poziom wykonania zadań Wskaźnik łatwości Czynność/zadanie

Zestawienie trudności zadań Stopień trudności Poziom wykonania Numery zadań Liczba zadań Bardzo trudne 0,00-0,19 ------------------------ Trudne 0,20-0,49 4; 22.4; 22.5; 22.6 2 Umiarkowanie trudne 0,50-0,69 2; 9; 13; 14; 15; 16; 18; 19; 22.1; 8 Łatwe 0,70-0,89 3; 5; 7; 8; 10; 11; 12; 17; 20; 21; 22.2; 10 Bardzo łatwe 0,90-1,00 1; 6; 22.3

Spostrzeżenia Najniższą łatwość (0,38) uzyskało zadanie 4. o złożonej konstrukcji łączącej zadanie typu prawda-fałsz z zadaniem wielokrotnego wyboru. Poprawne rozwiązane wymagało skonfrontowania informacji zamieszczonych w tabeli z analizowanym tekstem, a następnie wybrania właściwej odpowiedzi. Ponadto należało się wykazać umiejętnościami rozpoznania różnych funkcji zastosowanego w tekście zabiegu stylistycznego, jak i dużą koncentracją podczas czytania zaproponowanych odpowiedzi. W zadaniach otwartych umiarkowaną trudność budziło zadanie 22. Było to zadanie rozszerzonej odpowiedzi, w którym polecono uczniom napisanie charakterystyki odwołującej się do ich wiedzy literackiej. Największą trudność gimnazjalistom sprawiła nie sama realizacja tematu (treść – 0,6, segmentacja – 0,84, styl – 0,94) , ile poprawność zapisu: język (0,47), ortografia (0,46) i interpunkcja (0,29). Wyniki te są porównywalne do średnich w powiecie.

Wnioski 1. Nadal należy doskonalić umiejętność czytania ze zrozumieniem sprawdzaną poprzez zadania wielokrotnego wyboru bądź typu prawda/fałsz. 2. Niezbędne jest ćwiczenie interpunkcji. Wyniki egzaminu wskazują na nieznajomość wśród gimnazjalistów zasad stosowania znaków przestankowych – tak istotnych w przekazywaniu właściwego sensu wypowiedzi. 2. Konieczna jest praca nad poprawnością językową uczniów i wzbogaceniem zasobu ich słownictwa. 3. Konieczna jest też nieustanna praca nad ortografią. Podobnie jak w zeszłym roku, podkreślamy, że powyższe działania mają mieć miejsce przede wszystkim na lekcjach języka polskiego, ale nauczyciele innych przedmiotów nie mogą czuć się zwolnieni z troski o poprawny język swoich uczniów.