Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
Advertisements

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
1 POLITYKA REGIONALNA PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI JAKO CZYNNIK ROZWOJU GOSPODARCZEGO KONFERENCJA Szczecin, 25 kwietnia 2007 r.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
„Zachodniopomorski Szlak Żeglarski”
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Inwestycje i projekty inwestycyjne (menedżer projektu)
XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013
Darłówko Wykonał: Michał Roch.
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Centrum Inwestora i Eksportera
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU MIASTA SUWAŁKI ZA 2013 ROK
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Polityka transportowa
Bydgoszcz, r. Rola laboratoriów RCI-II w rozwoju badań naukowych Uniwersytetu Dariusz Boroński Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego.
Dialog ekspertów UE Możliwości rozwoju Odry oraz jej połączenie z systemem rzek i kanałów Bruksela, 25 czerwca 2013 r.
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 31 maja - 2 czerwca 2010 Gospodarka w czasie kryzysu - mechanizmy wspierania przedsiębiorców.
Specjalna Strefa Ekonomiczna Pustków - Gmina Dębica
Infrastruktura i inwestycje rozwojowe w sektorze energetycznym
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
UE i USA w gospodarce światowej*
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 26 lutego 2015 WARSZAWA_09_12_2015 Projekt.
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
1 RYNEK TSL 2009/ Informacje ogólne. 2. Determinanty rozwoju rynku TSL. 3. Syntetyczna analiza rynkowych zależności na rynku TSL. 4. Syntetyczna.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Inwestycje GAZ-SYSTEM S.A. zwiększające konkurencyjność rynku gazu
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
„INFRAPARK Police” SA ul. Kuźnicka 1, Police tel. (+48) PROPOZYCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENU NR 24 Kompleksowa budowa infrastruktury.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. Króla Bolesława Chrobrego Łódź, ul. Drewnowska 88
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Porty Zalewu Szczecińskiego – poprawa jakości infrastruktury szansą na rozwój Urząd Morski w Szczecinie Marzec 2010.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Warszawa,
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Strategia ZIT Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot do 2020 roku Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na.
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Warunki wstępne (ex ante) stan
Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców:
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
VI Plenarne Forum Inwestycyjne
TRANSPORT SPEDYCJA LOGISTYKA
Zapis prezentacji:

Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny

Układ prezentacji Podstawowe informacje o porcie Dane o wielkości przeładunków w porcie darłowskim w latach 2008-2016 Czynniki kształtujące dotychczasową działalność przeładunkową portu Perspektywy rozwoju działalności przeładunkowej Końcowe uwagi

Port w Darłowie – podstawowe informacje Port morski w Darłowie - mały port morski, wielofunkcyjna struktura gospodarcza pełniąca działalność: rybacką (regres) turystyczną (perspektywiczna) przeładunkową (największy potencjał) Znaczenie dla regionu – struktura o podstawowym znaczeniu dla gospodarki regionu Zasięg oddziaływania (działalność przeładunkowa): Zaplecze – obszar sąsiadujących powiatów (dawne województwo koszalińskie) Przedpole – porty południowej Skandynawii, porty niemieckie, państw nadbałtyckich,

Rozwój działalności przeładunkowej – wielkość przeładunków w tys Rozwój działalności przeładunkowej – wielkość przeładunków w tys. ton w latach 2008-2016 Wielkość Lata 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 Tys. ton 3,0 23,8 44,0 71,3 177,2 107,0 113,1 344,0 92,5 Dynamika (2008=100) 100,0 793 1467 2377 5907 3567 3777 11467 30833

Czynniki determinujące rozwój działalności przeładunkowej Działalność operatorów portowych: Morska Agencja Gdynia Sp. z o.o (2009) Agro Trade Sp. z o.o. (2013) AgroPort (2013) Oferta usługowa operatorów portowych: całodobowy przeładunek towarów, kompleksowa obsługa ładunków, tj. wyładunek, magazynowanie, składowanie, transport. terminowość realizacji zleceń oraz konkurencyjne ceny.

Czynniki determinujące rozwój działalności przeładunkowej c.d. Aktywność gospodarcza zaplecza portu: inwestycje infrastrukturalne (kamienie i kruszywo - import) rolniczy charakter zaplecza (wapno – import, produkty rolnicze – eksport) działalność przemysłu drzewnego (drzewo i wyroby – eksport) Poprawa infrastruktury dostępowej od strony lądu: Modernizacja odcinka drogi wojewódzkiej z Koszalina do Darłowa (2012) – zwiększenie przepustowości Budowa mostu nad rzeką Wieprzą (2012) - połączenie dwóch części portu Budowano obwodnicy (2015) - umożliwienie dojazdu do portu handlowego z pominięciem miasta Znaczenie inwestycji dla portu: zwiększenie przepustowości transportowej skrócenie czasu dojazdu do portu zmniejszenia kosztów przewozu ładunków

Perspektywy rozwoju działalności przeładunkowej Przewiduje się wzrostu zapotrzebowania na usługi przeładunkowe: Rozszerzenie Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej na obszar gminy Darłowo (2015) Realizacja szeregu inwestycji współfinansowanych ze środków unijnych, np.: budowa S6 ???, budowa farm wiatrowych, inwestycje planowane przez UM w Słupsku Utrzymanie rolniczego charakteru zaplecza Zapotrzebowania zagranicy na polskie produkty przemysłu drzewnego, w tym wyroby meblarskie Znaczne wielkość terenów rezerwowych

Możliwości wykorzystania rosnącego zapotrzebowania na usługi portowe Poprawa stanu infrastruktury portowej Modernizacja dotychczasowych nabrzeży Budowa nowych nabrzeży Poprawa stanu infrastruktury dostępowej do portu od strony morza Poszerzenie wejścia do portu Zwiększenie obrotnicy portowej Dalsza poprawa infrastruktury dostępowej do portu od strony lądu: Dokończenie modernizacji drogi wojewódzkiej z Koszalina (zakończenie prac czerwiec 2017) Modernizacja drogi wojewódzkiej ze Sławna (uwzględniona do realizacji nie zostanie prawdopodobnie zrealizowana) Uruchomienie połączenie kolejowej z portem (brak zainteresowania PKP PLK oraz PKP Cargo realizacją inwestycji)

Wnioski W okresie 2008-2016 wielkość przeładunków w porcie wykazywała tendencję rosnącą, co było następstwem: rozpoczęcia działalności przez operatorów portowych wzrostu aktywności gospodarczej na zapleczu portowym poprawy dostępu do portu od strony lądu Fluktuacje w wielkości przeładunków wynikały ze zróżnicowanego zapotrzebowania na kruszywo i kamienie. Zwiększenie stabilności przeładunków będzie wymagało dywersyfikacji struktury ładunkowej portu Przewiduje się wzrostu zapotrzebowania na usługi portowe w wyniku uruchomienia SSE oraz aktywności gospodarczej zaplecza Zwiększenie przeładunków będzie wymagało poprawy parametrów infrastruktury portowej oraz dostępowej do portu