pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Telepraca w EBIB redaktor ebib.
Psychologia Zarządzania
ZUCHY zarys metodyki.
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Kursy przewodnikowskie
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Lider- Przywódca.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Jaki powinien być program rozwoju Chorągwi?
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Rozwój społeczny dziecka
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Proces pracy z kadrą w ZHP – nasze mocne i słabe strony
Czym przyciąga harcerstwo?
Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć?
Kształcenie a praca z kadrą w Chorągwi Stołecznej ZHP
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co proponujemy? hm. Tomasz Kujaczyński i zespół
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
NIWELOWANIE TRUDNOŚCI INTERPERSONALNYCH WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI BOŻENA PARUCH PEDAGOG SZKOLNY Gimnazjum nr 7 w Krakowie.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praca w zespole.
Podnoszenie kwalifikacji kadr jako główny kierunek działania regionalnych organizacji turystycznych prof. SGH dr hab. Magdalena Kachniewska WARSZAWA_09_12_2015.
The Leader in Me.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Rozwój kwalifikacji i kompetencji studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koszalinie dr Agnieszka Kühnl-Kinel.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Plan Prezentacji O nas – Poznaj evoSOLUTIONS Przykładowe oferty pracy
Plan Prezentacji O nas – Poznaj evoSOLUTIONS Przykładowe oferty pracy
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom Wiedza i umiejętności nabyte na harcerskich formach szkolenia a ich wykorzystanie w życiu osobistym. pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom

Kształcenie kadry a wyzwania współczesnego świata

Kształcenie kadry a wyzwania współczesnego świata W ciągu ostatnich kilku lat obserwuje się narastający trend w naszej organizacji – zwiększająca się liczba oferowanych szkoleń. W przeważającej większości chęć uczestniczenia w nich motywowana jest przygotowaniem się do pełnienia określonej funkcji . Czy można z nich wymieść coś więcej, coś co przyda się nam poza ZHP? W prezentacji zostaną przedstawione umiejętności interpersonalne, wychowawcze i kierowania grupą wykorzystywane przez absolwentów kursów harcerskich.

Zarys merytoryczny prezentacji Wprowadzenie: Opracowane standardy kursów Praca w zespole instruktorskim opiera się na wzajemnych doświadczeniach kształceniowych. Układanie harmonogramów/programów kursów opiera się na wzajemnych doświadczeniach kształceniowych Zespoły kadry kształcącej Grupa osób ekspertów wybranych dziedzinach (Program, Finanse, Kształcenie, Kwatermistrzostwo, Specjalności) Pozyskiwanie ekspertów i wspólna praca w zespole której wynikiem będzie nie tylko realizacja standardów ale i ….

Zarys merytoryczny prezentacji Nacisk na „przeżywanie”, naukę poprzez działanie „Kurs instruktorski nie można odbyć trzeba go przeżyć” autor hm. Stefan Mirowski „Styl Życia” Pozyskanie różnorodnej kadry specjalistów i wspólna praca nad kursem pozwala na stworzenie programu i jego realizacji, który opiera się na wzajemności oddziaływań. Sam proces przeżycia kursu a nie odbycia go przebiega w sposób naturalny. Czemu mają służyć kursy ? (odpowiedzi na podstawie ankiet czyli kurs oczami przyszłych kursantów)  -przykładowe odpowiedzi kursantów: …. -przygotować do kolejnej funkcji ,, ale również … … można nabytą wiedzę i umiejętności wykorzystać na ścieżce zawodowej, udziału w projektach poza harcerskich, w otoczeniu najbliższych

Panele tematyczne Umiejętności interpersonalne. Kierowanie grupą-lider. 3. Wychowanie do wartości.

1. Umiejętności interpersonalne (UI). Umiejętności interpersonalne należą do grupy kompetencji miękkich, psychospołecznych.Bywają niejednokrotnie niewymierne i trudne do precyzyjnego oszacowania. Niemniej jednak są kluczowym elementem kompetencji zawodowych, które pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną.

Kluczowe z nich to umiejętności: nawiązywania kontaktu z innymi, komunikacyjne: umiejętności uważnego słuchania, nadawania, przemawiania, zarządzania przekazem niewerbalnym i werbalnym, negocjacyjne, rozwiązywania konfliktów, pracy zespołowej, zachowań asertywnych, wywierania wpływu, delegowania uprawnień, adaptacji społecznej.

UI widziane oczami instruktorów Praca zespołowa „ Nauczyłam się na kursach, że każdy ma swoje zadania w zespole , biorąc w nich udział wybieram rolę. Nie zawsze rola ta musi być stała, a często właśnie nie jest. Każdy może być w czymś mistrzem i specjalistą, gdy połączyć siły - jest zespół” Zachowania asertywne i rozwiązywanie konfliktów, delegowanie uprawnień „Uważam za niesamowicie istotną część doświadczenia harcerskiego. Szefowie w biznesie często nie mają do podwładnych zaufania i wyznaczają zadania do wykonania, nie delegując jednocześnie odpowiedzialności, nie pokazując jak ważne jest wykonanie ich obowiązku dla całości projektu. W mojej pracy w ZHP nauczyłam się, jak ważne jest delegowanie zadań szczególnie dla tego, kto je wykonuje, ale również dla delegującego. ”

UI widziane oczami instruktorów Komunikacja „- jeszcze tutaj widzę niesamowitą okazję do ćwiczenia tej umiejętności w ZHP na kursach! Jako organizator i instruktor prowadzący bardzo nauczyłam się słuchać.”

2. Kierowanie grupą-lider. Dobrze kierowana grupa to taka w której wykorzystujemy wiedzę i umiejętności wszystkich jej członków aby osiągnąć wspólny cel. Lider – osoba która zna cel zadania i potrafi być dwa kroki przed celem aby go osiągnąć.

Wypracowane na kursie przydatne w życiu Zasady relacji w grupie. 2. Cechy lidera 3. Budowanie i kierowanie grupą

Dla czego chce wziąć udział w kursie: pogłębić wiedzę, zdobyć doświadczenie, chce obijać funkcję, chce zdobyć stopień, chce dalej się rozwijać, poznać nowych ludzi,

Wiedza i umiejętności kursowe wykorzystane w życiu zawodowym kierowanie grupą, podział zadań, podnoszenie kwalifikacji, zarządzanie i organizacja budowanie programu ukierunkowanie w dziedzinie zawodowej (specjalista od….. )

Wychowanie do wartości. Wartości które nie da się zbadać, zważyć a co najważniejsze kupić. Tylko instruktorski przykład może ponieś za sobą wychowanie do wartości.

Wychowanie do wartości po przez: osobisty przykład instruktora, kultywowanie tradycji i ideałów, praca nad sobą, praca na rzecz innych, innowacyjny patriotyzm,

Dziękujemy za uwagę! pwd. Katarzyna Dulska Hufiec ZHP Toruń Członek ZKK pwd. Michał Sawicki Hufiec ZHP Chojnice Członek CHZKK