Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komisja Dialogu Obywatelskiego 05 września 2013 Poznańskie Centrum Świadczeń
Advertisements

Uchwała nr 3/2012 Rady Nadzorczej PFRON z dnia 28 marca 2012 r.,
Polityka PFRON w stosunku do kształcenia osób niepełnosprawnych
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu trybu prezentacji 1.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Gmina Zawichost ul. Żeromskiego – 630 Zawichost tel. (015) fax. (015) ail: IV Spotkanie informacyjne.
Aleksander Waszkielewicz
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Poradnik dla bezrobotnego
Priorytet VI Poddziałanie Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Praca.
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Prezentacja programu „Osoba niepełnosprawna w służbie publicznej” Ewa Kwiatkowska – Kierownik Projektu pn. „Pomagasz niepełnosprawnemu, pomagasz sobie”
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową: Obszar AObszar A – likwidacja bariery transportowej: Zadanie 1 - pomoc w.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Program pilotażowy Aktywny samorząd. OBSZARY WSPARCIA A oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie.
Celem głównym programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Konkurs zamknięty nr 1/POKL/7.2.1/2014
Cel główny projektu Optymalizacja warunków prowadzenia przez doktorantów prac badawczych, przyczyniających się do podniesienia konkurencyjności i innowacyjności.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Działanie PFRON’u Oddział Świętokrzyski PFRON w Kielcach.
Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych ze środków PFRON
Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia "Twoje nowe możliwości" Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności a specjalne potrzeby.
OSOBA NIEPEŁNOSPRAWNA NA OTWARTYM RYNKU PRACY „Prawdziwe człowieczeństwo to akt dobrej woli. Podajmy dłoń tym, którym los podciął skrzydła.”
POWIATOWY URZĄD PRACY W RACIBORZU
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
Konferencja: Młodzi na rynku pracy- wyzwania i instrumenty wsparcia
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii ŚWIADCZENIA RODZINNE.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
1 Osoby starsze na rynku pracy
Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej.
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Co to jest ZAZ Zakład Aktywizacji Zawodowej Definicja Przeznaczony jest dla osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia.
Polityka rynku pracy w Polsce 1 Polityka rynku pracy w Polsce jest prowadzona na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy W.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
W dniu 29 maja 2012 roku Rada Powiatu Tczewskiego podjęła uchwałę Nr XXIII/144/12 w sprawie przystąpienia do realizacji programu pn. „Aktywny samorząd”.
AKTYWNY SAMORZĄD POWIAT SĘPOLEŃSKI. ZAŁOŻENIA PROGRAMU Niezwykle ważną rolę w obszarze ochrony osób niepełnosprawnych przed wykluczeniem społecznym zgodnie.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
Zadania samorządu terytorialnego ze środków PFRON.
Pilotażowy program „Aktywny samorząd” realizacja w 2013 r.
Polityka rynku pracy w Polsce
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
ŚWIADCZENIA RODZINNE UZALEŻNIONE OD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Komisja Dialogu Obywatelskiego 1 grudnia 2016 r. Poznańskie Centrum Świadczeń, ul. Wszystkich.
Szkolenie dla Wnioskodawców
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Pytania Realizatorów zadane drogą elektroniczną dotyczące realizacji programu „Aktywny samorząd” w 2017 r. Opracowane na podstawie dokumentu pn.: „Kierunki.
Pilotażowy program „Aktywny samorząd” 2017 r.
Krajowy fundusz szkoleniowy
Szkolenie dla Wnioskodawców
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
INFORMACJA O REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH LUB BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA NA ROK SZKOLNY 2018/2019.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
„SOLIDARNOŚCIOWY FUNDUSZ WSPARCIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH” Mstów, 28 czerwca 2019 rok
Zapis prezentacji:

Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych : Środki Funduszu, w wysokości do 30% wydatków, przeznacza się na: a)programy służące rehabilitacji społecznej i zawodowej, w szczególności adresowane do osób niepełnosprawnych oraz do rodzin, których członkami są osoby niepełnosprawne Aktywny samorząd2

Pilotażowy program Aktywny samorząd. Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów pilotażowego programu Aktywny samorząd w 2014 roku (Załącznik do uchwały nr 3/2014 Zarządu PFRON z dnia 21 stycznia 2014r.) Zasady dotyczące wyboru, dofinansowania i rozliczania wniosków o dofinansowanie w ramach modułu I i II pilotażowego programu Aktywny samorząd (Załącznik nr 1 do uchwały nr 14/2014 Zarządu PFRON z dnia 21 lutego 2014r.) Zarządzenie Nr 14108/14/VI/R Prezydenta Miasta Gdyni z dnia 11 marca 2014r. w sprawie ustanowienia Zasad udzielania dofinansowania w ramach pilotażowego programu Aktywny samorząd ze środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rok Aktywny samorząd3

4

5 Moduł I, Obszar A, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu Moduł I, Obszar A, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu Moduł I, Obszar A, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania prawa jazdy kategorii B Moduł I, Obszar A, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania prawa jazdy kategorii B Moduł I, Obszar B, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania Moduł I, Obszar B, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania Moduł I, Obszar B, Zadanie 2 dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania Moduł I, Obszar B, Zadanie 2 dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania Moduł I, Obszar C, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym Moduł I, Obszar C, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym Moduł I, Obszar C, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym Moduł I, Obszar C, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym Moduł I, Obszar C, Zadanie 3 dofinansowanie zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne Moduł I, Obszar C, Zadanie 3 dofinansowanie zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne Moduł I, Obszar C, Zadanie 4 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny Moduł I, Obszar C, Zadanie 4 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny Moduł I, Obszar D dofinansowanie lub refundacja kosztów opieki nad osobą zależną Moduł I, Obszar D dofinansowanie lub refundacja kosztów opieki nad osobą zależną Moduł II dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania wykształcenia na poziomie wyższym Moduł II dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania wykształcenia na poziomie wyższym

Aktywny samorząd6 WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności) wiek do lat 18, lub wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) dysfunkcję narządu ruchu* brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu WYSOKOŚĆ MAKSYMALNEGO DOFINANSOWANIA: zł MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 15% ceny brutto zakupu/usługi montażu oprzyrządowania (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON oraz ze środków NFZ) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy *DYSFUNKCJA NARZĄDU RUCHU należy przez to rozumieć dysfunkcję stanowiącą podstawę orzeczenia, w przypadku osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu, która nie jest przyczyną wydania orzeczenia dot. niepełnosprawności, ale jest konsekwencją ujętych w orzeczeniu schorzeń (np. o charakterze neurologicznym - symbol orzeczenia: 10-N lub całościowych zaburzeń rozwojowych - symbol orzeczenia: 12-C), mogą zostać pozytywnie zweryfikowane pod względem formalnym pod warunkiem, że wnioskodawca dołączy do wniosku zaświadczenie lekarza specjalisty (załącznik nr 3) potwierdzające, iż następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia jest dysfunkcja narządu ruchu. Aktywny samorząd6 Moduł I, Obszar A, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu Moduł I, Obszar A, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu

Aktywny samorząd7 WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności wiek aktywności zawodowej dysfunkcję narządu ruchu* brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu WYSOKOŚĆ MAKSYMALNEGO DOFINANSOWANIA: dla kosztów kursu i egzaminów zł dla pozostałych kosztów uzyskania prawa jazdy, w przypadku kursu poza miejscowością zamieszkania Wnioskodawcy zł Możliwość refundacji kosztów poniesionych w okresie do sześciu miesięcy przed złożeniem wniosku. MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 25% ceny brutto zakupu/usługi (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON oraz ze środków NFZ) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy *DYSFUNKCJA NARZĄDU RUCHU należy przez to rozumieć dysfunkcję stanowiącą podstawę orzeczenia, w przypadku osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu, która nie jest przyczyną wydania orzeczenia dot. niepełnosprawności, ale jest konsekwencją ujętych w orzeczeniu schorzeń (np. o charakterze neurologicznym - symbol orzeczenia: 10-N lub całościowych zaburzeń rozwojowych - symbol orzeczenia: 12-C), mogą zostać pozytywnie zweryfikowane pod względem formalnym pod warunkiem, że wnioskodawca dołączy do wniosku zaświadczenie lekarza specjalisty (załącznik nr 3) potwierdzające, iż następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia jest dysfunkcja narządu ruchu. Moduł I, Obszar A, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania prawa jazdy kategorii B Moduł I, Obszar A, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania prawa jazdy kategorii B

Aktywny samorząd8 WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności) wiek do lat 18, lub wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) dysfunkcję obu kończyn górnych lub narządu wzroku* brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: dla osoby niewidomej zł z czego na urządzenia brajlowskie zł dla pozostałych osób z dysfunkcją narządu wzroku zł dla osób z dysfunkcją obu kończyn górnych zł MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 10% ceny brutto zakupu (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON oraz ze środków NFZ) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy Moduł I, Obszar B, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania Moduł I, Obszar B, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania

Aktywny samorząd9 * DYSFUNKCJA OBU KOŃCZYN GÓRNYCH należy przez to rozumieć stan potwierdzony zaświadczeniem lekarskim (załącznik nr 4), m.in.: wrodzony brak lub amputację obu kończyn górnych – co najmniej w obrębie przedramienia a także dysfunkcję charakteryzującą się znacznie obniżoną sprawnością ruchową w zakresie obu kończyn górnych, wynikająca ze schorzeń o różnej etiologii (m.in. porażenia mózgowe, choroby neuromięśniowe); DYSFUNKCJA NARZĄDU WZROKU należy przez to rozumieć dysfunkcję wzroku stanowiącą powód wydania orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności, a także w przypadku: a) gdy dysfunkcja narządu wzroku nie jest przyczyną wydania orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności, ale wnioskodawca przedłoży zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza okulistę (załącznik nr 4) potwierdzające, że osoba niepełnosprawna, której dotyczy wniosek, ma ostrość wzroku (w korekcji) w oku lepszym równą lub poniżej 0,05 i/lub ma zwężenie pola widzenia do 20 stopni; b) osób niepełnosprawnych w wieku do 16 roku życia, gdy wnioskodawca przedłoży zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza okulistę (załącznik nr 4) potwierdzające, że osoba niepełnosprawna, której dotyczy wniosek, ma ostrość wzroku (w korekcji) w oku lepszym równą lub poniżej 0,1 i/lub ma zwężenie pola widzenia do 30 stopni; Moduł I, Obszar B, Zadanie 1 i Zadania 2 dofinansowanie zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania Moduł I, Obszar B, Zadanie 1 i Zadania 2 dofinansowanie zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania

Aktywny samorząd10 WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności) wiek do lat 18, lub wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) dysfunkcję obu kończyn górnych lub narządu wzroku* brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: dla osoby głuchoniewidomej4.000 zł dla pozostałych adresatów obszaru2.000 zł Możliwość zwiększenia kwoty dofinansowania w indywidualnych przypadkach, maksymalnie o 100%, (wyłącznie w przypadku, gdy poziom dysfunkcji narządu wzroku wymaga zwiększenia liczby godzin szkolenia). MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: nie jest wymagany CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy Moduł I, Obszar B, Zadanie 2 dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania Moduł I, Obszar B, Zadanie 2 dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania

Aktywny samorząd11 WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny stopień niepełnosprawności, (a w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności) wiek do lat 18, lub wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) dysfunkcja uniemożliwiająca samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym* brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: zł Możliwość zwiększenia kwoty dofinansowania do zł, w szczególnych indywidualnych przypadkach i pod warunkiem, że zwiększenie tej kwoty umożliwi zakup wózka dopasowanego do indywidualnych potrzeb zdrowotnych osoby niepełnosprawnej, będącej adresatem programu oraz celowość zwiększenia kwoty dofinansowania zostanie potwierdzona przez eksperta powołanego przez realizatora programu MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 10% ceny brutto zakupu (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON oraz ze środków NFZ) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy *DYSFUNKCJA UNIEMOŻLIWIAJĄCA SAMODZIELNE PORUSZANIE SIĘ ZA POMOCĄ WÓZKA INWALIDZKIEGO O NAPĘDZIE RĘCZNYM - należy przez to rozumieć sytuację, kiedy stan zdrowia osoby niepełnosprawnej oraz poziom dysfunkcji narządu ruchu wyklucza samodzielne poruszanie się i przemieszczanie przy pomocy ręcznego wózka inwalidzkiego; brak takiej możliwości powinien wynikać z dysfunkcji charakteryzującej się znacznie obniżoną sprawnością ruchową w zakresie co najmniej jednej kończyny dolnej i górnej; stan ten może wynikać ze schorzeń o różnej etiologii (m.in. amputacje, porażenia mózgowe, choroby neuromięśniowe) i musi być potwierdzony zaświadczeniem lekarskim (załącznik nr 5). Moduł I, Obszar C, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym Moduł I, Obszar C, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym

Aktywny samorząd12 WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny stopień niepełnosprawności, (a w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności) brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: zł Możliwość refundacji kosztów poniesionych w okresie do sześciu miesięcy przed złożeniem wniosku MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: nie jest wymagany CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana po zakończeniu okresu gwarancji Moduł I, Obszar C, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym Moduł I, Obszar C, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym

Aktywny samorząd13 WARUNKI UCZESTNICTWA: stopień niepełnosprawności wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) potwierdzona opinia eksperta PFRON stabilność procesu chorobowego potwierdzone opinia eksperta PFRON rokowania uzyskania zdolności do pracy w wyniku wsparcia udzielonego w programie brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: dla protezy na III poziomie jakości, po amputacji: w zakresie ręki9.000 zł, przedramienia zł, ramienia i wyłuszczeniu w stawie barkowym zł, na poziomie podudzia zł na wysokości uda (także przez staw kolanowy) zł uda i wyłuszczeniu w stawie biodrowym zł Możliwość zwiększenia kwoty dofinansowania w wyjątkowych przypadkach i wyłącznie wtedy, gdy celowość zwiększenia jakości protezy do poziomu IV (dla zdolności do pracy wnioskodawcy), zostanie zarekomendowana przez eksperta PFRON. Możliwość refundacji kosztów dojazdu adresata programu na spotkanie z ekspertem PFRON lub kosztów dojazdu eksperta PFRON na spotkanie z adresatem programu – w zależności od poniesionych kosztów, nie więcej niż 200 zł MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 10% ceny brutto zakupu/usługi (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON oraz ze środków NFZ) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy Moduł I, Obszar C, Zadanie 3 dofinansowanie zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne Moduł I, Obszar C, Zadanie 3 dofinansowanie zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne

Aktywny samorząd14 Poziom I. Proteza wykonana w ramach limitu NFZ. Posiada najprostsze elementy mechaniczne. Nie daje możliwości lokomocyjnych dla codziennego funkcjonowania pacjenta. Poziom II. Poziom podstawowy umożliwiający w miarę sprawne poruszanie się pacjenta. Proteza taka jednak nie daje rzeczywistych możliwości intensywnego, bezpiecznego jej użytkowania potrzebnego do codziennej aktywności zawodowej. Poziom III. Poziom bardzo dobry. Proteza taka wykonana na nowoczesnych elementach (stopa, staw kolanowy) oraz posiadająca bardzo dobre zawieszenie, lej, także na elementach silikonowych. W tej grupie protez pacjent może otrzymać zaopatrzenie zapewniające takie możliwości lokomocyjne aby mógł podjąć lub kontynuować aktywność zawodową. Poziom IV. Grupa najnowocześniejszych w świecie protez, także z elementami sterowanymi cyfrowo, z wielowarstwowymi lejami oraz najlżejszymi elementami nośnymi. Umożliwiają w niektórych przypadkach także aktywność sportową i rekreacyjną pacjentów. Dla potrzeb niniejszego programu przyjęto cztery poziomy jakości i funkcjonalności protez kończyny dolnej powiązane z jej kosztem. Dla potrzeb niniejszego programu przyjęto cztery poziomy jakości i funkcjonalności protez kończyny dolnej powiązane z jej kosztem.

Aktywny samorząd15 Poziom I. Prosta proteza o funkcji głownie kosmetycznej ewentualnie z najprostszymi elementami mechanicznego ustawiania pozycji łokcia i nadgarstka. Do wykonania w ramach limitu NFZ. Nie przywraca nawet podstawowych funkcji utraconej ręki. Poziom II. Proteza z prostymi elementami mechanicznymi oraz standardowym zawieszeniem na kikucie. W zasadzie możliwa do wykonania w ramach NFZ z niewielką dopłatą. Nie uniezależnia pacjenta od otoczenia w stopniu wystarczającym dla podjęcia aktywności zawodowej. Poziom III. Proteza z precyzyjnymi elementami mechanicznymi oraz nowoczesnym zawieszeniem kikuta (także z wykorzystaniem technologii silikonowej) oraz bardzo dobrym wykończeniem kosmetycznym. Uniezależnia pacjenta od otoczenia w stopniu umożliwiającym podjęcie aktywności zawodowej. Poziom IV. Proteza z elementami bioelektrycznymi (lub elementy kombinowane bioelektryczne i mechaniczne - tzw. hybrydowa). Proteza w części bioelektrycznej sterowana impulsami z zachowanych grup mięśniowych. W znacznym stopniu pozwala na uniezależnienie się od otoczenia, jednak nie zawsze jest akceptowana przez pacjentów, w szczególności z powodu znacznej wagi. Jej koszt to około 120 tys. zł (w zależności od stopnia skomplikowania). Koszt takiej protezy jest bardzo wysoki w stosunku do stopnia podniesienia sprawności pacjenta potrzebnej do jego aktywności zawodowej. Dla potrzeb niniejszego programu przyjęto cztery poziomy jakości i funkcjonalności protez kończyny górnej powiązane z kosztem jej wykonania Dla potrzeb niniejszego programu przyjęto cztery poziomy jakości i funkcjonalności protez kończyny górnej powiązane z kosztem jej wykonania

Aktywny samorząd16 WARUNKI UCZESTNICTWA: stopień niepełnosprawności wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) posiadanie protezy kończyny (co najmniej na III poziomie jakości) potwierdzona opinia eksperta PFRON stabilność procesu chorobowego potwierdzone opinia eksperta PFRON rokowania uzyskania zdolności do pracy w wyniku wsparcia udzielonego w programie brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: dla protezy na III poziomie jakości, po amputacji: w zakresie ręki2.700 zł, przedramienia zł, ramienia i wyłuszczeniu w stawie barkowym7.800 zł, na poziomie podudzia4.200 zł na wysokości uda (także przez staw kolanowy)6.000 zł uda i wyłuszczeniu w stawie biodrowym7.500 zł Możliwość zwiększenia kwoty dofinansowania w wyjątkowych przypadkach i wyłącznie wtedy, gdy celowość zwiększenia jakości protezy do poziomu IV (dla zdolności do pracy wnioskodawcy), zostanie zarekomendowana przez eksperta PFRON. Możliwość refundacji kosztów dojazdu adresata programu na spotkanie z ekspertem PFRON lub kosztów dojazdu eksperta PFRON na spotkanie z adresatem programu – w zależności od poniesionych kosztów, nie więcej niż 200 zł MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 10% ceny brutto zakupu/usługi (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON oraz ze środków NFZ) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy Moduł I, Obszar C, Zadanie 4 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny Moduł I, Obszar C, Zadanie 4 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny

Aktywny samorząd17 WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności aktywność zawodowa* pełnienie roli opiekuna prawnego dziecka brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: 200 zł miesięcznie, jednak nie więcej niż zł rocznie Możliwość refundacji kosztów poniesionych w okresie do sześciu miesięcy przed złożeniem wniosku. MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 15% ceny brutto zakupu/usługi (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON oraz ze środków NFZ) * AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA - należy przez to rozumieć: a)zatrudnienie, lub b) rejestrację w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna, lub c) rejestrację w urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy i nie pozostająca w zatrudnieniu; Moduł I, Obszar D dofinansowanie lub refundacja kosztów opieki nad osobą zależną Moduł I, Obszar D dofinansowanie lub refundacja kosztów opieki nad osobą zależną

Aktywny samorząd18 WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności nauka w szkole wyższej lub szkole policealnej lub kolegium lub przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA DLA KAŻDEGO PÓŁROCZA 2014 ROKU: dodatku na pokrycie kosztów kształcenia – nie mniej niż zł, dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego – do zł, opłaty za naukę (czesne) – do wysokości kosztów czesnego w ramach jednej, aktualnie realizowanej formy kształcenia na poziomie wyższym W przypadku, gdy wnioskodawca w module II pobiera naukę w ramach dwóch i więcej form kształcenia na poziomie wyższym (kierunków studiów), kwota dofinansowania opłaty za naukę (czesne) może być zwiększona o równowartość połowy kosztów czesnego na kolejnym/kolejnych kierunkach nauki. Dodatek na pokrycie kosztów kształcenia może być zwiększony, co najmniej o 200 zł - w przypadku, gdy wnioskodawca ponosi koszty z tytułu pobierania nauki poza miejscem zamieszkania. DOPUSZCZALNOŚĆ UDZIELANIA POMOCY W RAMACH MODUŁU II: każdy wnioskodawca może uzyskać pomoc ze środków PFRON łącznie maksymalnie w ramach 20 semestrów/półroczy różnych form kształcenia na poziomie wyższym - warunek ten dotyczy także wsparcia udzielonego w ramach programów PFRON: STUDENT - kształcenie ustawiczne osób niepełnosprawnych, STUDENT II – kształcenie ustawiczne osób niepełnosprawnych, Moduł II dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania wykształcenia na poziomie wyższym Moduł II dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania wykształcenia na poziomie wyższym

W 2014 r. preferowane są wnioski osób niepełnosprawnych, które: studiują, uczą się w szkołach ponadgimnazjalnych, realizują obowiązek szkolny, wykazując osiągnięcia w nauce i wychowaniu (średnia ocen powyżej 4,00 lub udział w konkursach albo olimpiadach szkolnych, wyróżnienia, wolontariat), wykażą, że wnioskowany sprzęt podniesie jakość wykonywanej pracy lub poziom wykształcenia, są aktywne zawodowo i jednocześnie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe (np. kursy zawodowe, nauka języków obcych) albo, które jednocześnie działają na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych albo, które w sposób aktywny poszukują pracy lub starają się lepiej przygotować do jej podjęcia lub do dalszego kształcenia (np. współpraca z doradcą zawodowym, trenerem pracy, psychologiem). Aktywny samorząd19

Aktywny samorząd20

Aktywny samorząd21

Aktywny samorząd22

Aktywny samorząd23

Aktywny samorząd24 Aktywny samorząd

nabór oraz weryfikacja formalna i merytoryczna wniosków podejmowanie decyzji, zawieranie umów dofinansowania obsługa administracyjno – finansowa zawartych umów monitorowanie prawidłowości wykorzystania środków monitorowanie realizacji celów programu przez Beneficjentów promocja i ewaluacja programu sprawozdawczość z realizacji programu na potrzeby PFRON Aktywny samorząd25

Aktywny samorząd26