Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
uczyć się języka angielskiego
JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Kącik Logopedyczny.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Sprawdzian także dla rodziców
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska
Jak motywować dziecko do nauki?
Dojrzałość szkolna dziecka
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
Tylko w naszej szkole otrzymujecie Państwo 2 x więcej!
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Jak pomagać dziecku w nauce?
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie
logopedyczny-prezentacja
„Jak pomóc dziecku w nauce”
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
1. Mądrze motywuj Obowiązkiem dziecka jest odrabianie lekcji, a obowiązkiem rodzica – okazywanie szczerego zainteresowania jego problemami Zacząć należy.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ocenianie Kształtujące
Co to znaczy “ dobra frekwencja “ w szkole?
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej pt
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Dzieciństwo to nie wyścig - to podróż”
Motywowanie do nauki – rola rodzica
DOBRY START.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Metody sprawnego uczenia się.
Jak pomagać dziecku w nauce?
LOGO DEBATA KLASOWA. GRUPA I Wiadomości zdobywamy w mig, gdy uczymy się z TIK. Pytanie pomocnicze: W jaki sposób można wykorzystać komputery i komórki.
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Ocenianie Kształtujące
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
TIK w szkole.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
„Jak nauczyć dziecko się uczyć?”
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?

Rodzice często błędnie zakładają, iż nie są w stanie pomóc dziecku w nauce języka obcego, ponieważ sami dobrze go nie znają. Znajomość języka nie jest jednak konieczna, aby skutecznie wspierać dziecko w procesie uczenia się. Co w takim razie rodzic może zrobić?

ZASADA I – SYSTEMATYCZNOŚĆ Kluczem do sukcesu w nauce języka obcego jest systematyczność. Dopilnuj, aby dziecko codziennie spędzało chwilę nad językiem angielskim (nie tylko w przeddzień zajęć)

ZASADA II – POWTARZANIE Nauka języka to nieustanna walka zapominania z przypominaniem i zapamiętywaniem. Nawet jeżeli proces uczenia zachodzi szybko, równie szybko zachodzi proces zapominania. Badania pokazują, że w ciągu pierwszych 24 godzin uczeń zapomina aż 80% tego czego się nauczył. Dlatego należy wyuczony materiał powtarzać dziś, jutro, pojutrze, …

ZASADA III – ZAINTERESOWANIE Pamiętaj, że samo zainteresowanie tym, czym dziecko się zajmuje już je motywuje do pracy. Dlatego sprawdzaj, czy dziecko systematycznie odrabia prace domowe, uzupełnia ćwiczenia i prawidłowo prowadzi zeszyt, uczy się słówek i powtarza materiał z lekcji. Jeśli rodzice chcą razem z dzieckiem czymś się zająć to musi to być rzecz ważna i potrzebna

ZASADA IV – ODPOWIEDNIA MOTYWACJA Pamiętaj, aby znaleźć złoty środek: mądrze chwalić i rozsądnie ganić. Pytaj dziecko czego nauczyło się na lekcji, pochwal jego notatki w zeszycie lub poproś, aby je przepisał (jeśli są nieczytelne). Poproś dziecko, aby przeczytało fragment tekstu, który przerabiało na lekcji lub przeczytało na głos słówka z zeszytu. Jeśli to wszystko będzie poparte pochwałami, wtedy dziecko odczuje satysfakcję z własnych osiągnięć i chętnie będzie pogłębiało wiedzę

ZASADA V – WSPARCIE, ALE NIE WYRĘCZANIE DZIECKA Rodzice nie muszą na nowo uczyć się tego, co dziecko w szkole. Naukę pozostawmy dzieciom. Pomagając dziecku w odrabianiu zadań domowych nie należy wyręczać dziecka. Wdrażaj go do samodzielnej pracy, do podejmowania wysiłku i do pokonywania trudności. Wtedy uwierzy we własne możliwości. To również świetny sposób na rozwijanie własnych uzdolnień oraz uczenie się odpowiedzialności za swoje postępowanie. Ucz się z dzieckiem, ale nie za nie !

W jaki sposób mogę pomóc mojemu dziecku w domu ?

możesz sprawdzić znajomość słownictwa. Poucz się z dzieckiem możesz sprawdzić znajomość słownictwa. Poucz się z dzieckiem. Poproś dziecko, aby przez jakiś czas pouczyło się słówek (z zeszytu). Następnie poproś, aby je powtórzyło lub zapisało – sprawdź poprawność wyrazów w zeszycie. Jeśli nie masz pewności co do poprawności wymowy, możesz skorzystać z Internetu. Znajdziesz tam darmowe strony, na których, klikając na wyraz, komputer głośno poda Ci jego wymowę.

Prezentacja jak używać www.diki.pl Prezentacja jak używać

wykorzystaj tzw. fiszki wykorzystaj tzw. fiszki. Poproś dziecko, aby po każdej lekcji na małych karteczkach zapisywało wyrazy i zwroty poznane na lekcji. (Z jednej strony po angielsku a z drugiej po polsku). Wrzucajcie karteczki np. do dużego słoika. Postaw słoik w widocznym miejscu i zachęcaj dziecko, aby za każdym razem kiedy przechodzi obok niego wyciągnęło 2 lub 3 karteczki i sprawdziło swoją pamięć. To świetny sposób na systematyczne powtarzanie materiału

zanim Twoje dziecko usiądzie do odrabiania zadania domowego, poproś je, aby dokładnie przeczytało notatki z lekcji (nowe słówka, zasady gramatyczne). Zadanie domowe jest zawsze ściśle związane z przerobionym na lekcji materiałem. Jeśli więc odrabiając lekcje skorzysta z notatek i z podręcznika, na pewno sobie poradzi,

Praktyczne rady !

PLAKAT Zrób z dzieckiem dużą-widoczną i czytelną- planszę z nowymi słówkami. Plakat może być zawieszony w pokoju i przez kilka tygodni uzupełniany słówkami z lekcji.

KOLEKCJONOWANIE zbierajcie opakowania po produktach spożywczych i z gospodarstwa domowego, na których figurują angielskie nazwy i napisy (np. Tea, Coffee, Chocolate, Lion)

Fiszki Pozwól, by dziecko pisało słówka na oddzielnych kartkach i przylepiało w domu gdzie się da: na szafie, biurku, drzwiach, itp.,

Internet www.diki.pl www.youtube.pl dla klas 1-3 SP wyszukaj: GoGo’s Adventures with English odc. 1, 2, 3 itd.. - oglądaj z dzieckiem na dobranoc Quizlet- dla Gim

Zajęcia dodatkowe w szkole! Kontakt z nauczycielem Lekcje dodatkowe poniedziałek 12.30-13.15 SP piątek 13.20-14.05 GIM