Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Advertisements

Projekt restrukturyzacji sieci szkół i placówek publicznych w Szczecinie Szczecin, styczeń 2008.
WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE WYDZIAŁ EDUKACJI ul. Mickiewicza 26, Koszalin tel
Przemyśl.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
POPRAWA SYSTEMU EDUKACJI W POZNAŃSKICH GIMNAZJACH – Analiza wyników restrukturyzacji gimnazjów w roku szkolnym 2011/2012.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2013/2014 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2012/2013 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
NOWA ORGANIZACJA SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH. Diagnoza - najważniejsze kryteria 1. Prognoza demograficzna 2. Baza techno - dydaktyczna szkół 3. Wyniki.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
aula Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.
Projektowane zmiany w polskim systemie oświaty - gimnazja
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
XIX Ranking Szkół Ponadgimnazjalnych Perspektywy 2017
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Podsumowanie roku szkolnego 2016/2017 Jak planować wdrażanie reformy od czerwca? LESZEK ZALEŚNY.
Wdrażanie reformy edukacji
Szkoła Podstawowa Nr 12 - zmiany w systemie oświaty

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018

POMORSKA RADA OŚWIATOWA, r.
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
w rejonie wspomagania:
Jaka szkoła po reformie?
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
ANALIZA WYNIKÓW NABORU ELEKTRONICZNEGO do szkół ponadgimnazjalnych
Status prawny szkół w kontekście reformy ustroju szkolnego
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Reforma oświaty w gminie Bardo
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Niektóre skutki zmian w oświacie
CO Z GIMNAZJAMI? Cztery gimnazja włącza się do liceów ogólnokształcących: G2 do II LO w ZSO-1 ul. Małłków 3, G4 do IV LO w ZSO-2 al. Piłsudskiego.
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Reforma oświaty w gminie Żarów Szkoła Podstawowa im

WAŁECKIE SZKOŁY.
Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy

Lista obecności lista (kolor)
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
Rekrutacja do szkół rok szkolny 2019/2020.
Rok szkolny 2019/2020 w kontekście zmian systemu edukacji
Podwójny rocznik w algorytmie podziału OGÓLNEJ W 2019 R.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego

ZAŁOŻENIA REFORMY zgodnie z ustawą Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe skierowaną do podpisu przez Prezydenta RP Przekształcenie 6-letniej szkoły podstawowej w 8-letnią szkołę podstawową , Przekształcenie zespołów, w skład których wchodzą: sześcioletnia szkoła podstawowa i gimnazjum, w ośmioletnie szkoły podstawowe, Wygaszanie gimnazjów (począwszy od roku szkolnego 2017/2018), Przekształcenie 3-letnich liceów ogólnokształcących i zespołów szkół ogólnokształcących w 4-letnie licea ogólnokształcące, Przekształcenie 4-letnich techników w 5-letnie technika, Przekształcenie 3-letnich zasadniczych szkół zawodowych w 3-letnie szkoły branżowe I stopnia Utworzenie 2-letnich szkół branżowych II stopnia.

2017/2018 2018/2019 3 SP klasy I-VI +VII G klasy II-III LO klasy I-III ZSP T klasy I-IV ZSZ + Szkoła branżowa I stopnia - klasa I 2018/2019 SP klasy I-VI +VII-VIII G klasy III LO klasy I-III ZSP T klasy I-IV ZSZ + Szkoła branżowa I stopnia - klasy I-II 3

2019/2020 SP klasy I-VIII LO klasy I-III (3 letnie) + kl. I (4 letnie) ZSP T klasy I-IV (4 letnie) + kl. I (5 letnie) Szkoła branżowa I stopnia klasy I-III 2020/2021 SP klasy I-VIII LO klasy II-III (3 letnie) + kl. I-II (4 letnie) ZSP T klasy II-IV (4 letnie) + kl. I-II (5 letnie) Szkoła branżowa I stopnia - klasy I-III + Szkoła branżowa II stopnia - klasa I

2021/2022 SP klasy I-VIII LO klasy III (3 letnie) +kl. I-III (4 letnie) ZSP T klasy III-IV (4 letnie) + kl. I-III (5 letnie) Szkoła branżowa I stopnia - klasy I-III + Szkoła branżowa II stopnia - klasy I-II 2022/2023 SP klasy I-VIII LO Klasy I-IV (4 letnie) ZSP T klasy IV (4 letnie) + kl. I-IV (5 letnie) Szkoła branżowa I stopnia - klasy I-III + Szkoła branżowa II stopnia - klasy I-II

Pełna struktura szkół po zmianie ustroju szkolnego od 1.09.2023 r. 2023/2024 SP klasy I-VIII LO klasy I-IV (4 letnie) ZSP T klasy I-V (5 letnie) Szkoła Branżowa I stopnia Klasy I-III + Szkoła branżowa II stopnia Klasy I-II

Szkoły prowadzone przez Miasto Łódź w roku szkolnym 2016/2017

Szkoły podstawowe Liczba szkół 83 5 2 1 Razem 86 Szkoły podstawowe samodzielne 83 w tym: we wspólnym budynku razem z gimnazjum 5 w wspólnym budynku razem z przedszkolem 2 i gimnazjum w wspólnym budynku razem z liceum Szkoły podstawowe w zespołach szkół z gimnazjami 1 Szkoły podstawowe w zespołach szkolno-przedszkolnych Razem 86

Gimnazja ogólnodostępne Liczba szkół Gimnazja samodzielne 36 w tym: w wspólnym budynku razem ze szkołą podstawową 7 w wspólnym budynku razem z przedszkolem 2 Gimnazja w zespołach szkół ze szkołami podstawowymi 1 Gimnazja w zespołach szkół z liceami 5 Razem 42

Licea Ogólnokształcące Liczba szkół Licea samodzielne 22 w tym: w wspólnym budynku razem ze szkołą podstawową 3 Licea w zespołach szkół ogólnokształcących z gimnazjami 5 Licea w zespołach szkół ponadgimnazjalnych 1 Razem 28

Szkoły zawodowe Liczba szkół 17 Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w tym: Technika Zasadnicze Szkoły Zawodowe 12 Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego 1 Technikum Zasadnicza Szkoła Zawodowa CKU Razem 18

Szacunki i prognozy demograficzne dotyczące szkół podstawowych Liczba potencjalnych uczniów klas I od roku szkolnego 2017/2018 wg danych z Biura Ewidencji Ludności oraz szacunków GUS wg. Ewidencji Ludności szacunkowo wg. GUS rocznik 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 zameld.w Łodzi 6137 5938 5763 5493 5692 5546 5102 5026 4994 4926 4842 4743 4633 4518 Przewidywana liczba uczniów szkół podstawowych od roku szkolnego 2017/2018 z uwzględnieniem przekształcenia szkoły podstawowej z 6- na 8-letnią r. szk. 17_18 18_19 19_20 20_21 21_22 22_23 23_24 24_25 25_26 26_27 27_28 28_29 29_30 l. ucz. w SP 38166 44179 45011 46103 46840 45545 43074 45222 43964 42860 41870 41012 39929

Szacunki i prognozy demograficzne dotyczące szkół ponadpodstawowych Liczba potencjalnych uczniów klas I od roku szkolnego 2019/2020 według szacunków GUS Rok 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030 Liczba dzieci 15-letnich , potencjalnych ucz. kl.I szkół ponadpodst. 5 090 5 206 5 235 5 486 5 979 6 224 5 926 5 760 5 442 5 023 4 886 4 751 Przewidywana liczba uczniów szkół ponadpodstawowych od roku szkolnego 2019/2020 z uwzględnieniem przekształcenia 3-letniego LO w 4-letnie i 4-letniego Technikum w 5-letnie r. szk. 19_20 20_21 21_22 22_23 23_24 24_25 25_26 26_27 27_28 Prognozowana liczba uczniów w szk. ponadpodst. 22990 23631 24784 27648 32262 28631 30321 30266 28706

Liczba miejsc w szkołach ponadgimnazjalnych Maksymalna liczba miejsc w szkołach ponadgimnazjalnych z uwzględnieniem obecnej bazy tych szkół wynosi - 37 178. W kulminacyjnym roku szkolnym 2023/2024, kiedy do szkół ponadgimnazjalnych trafią najliczniejsze roczniki ze szkół podstawowych szacowana liczba uczniów wynosić może 32 262.

Możliwe ustawowe kierunki zmian dotyczące gimnazjów GIMNAZJA Wygaszanie do dnia 31.08.2019r Włączenie w strukturę innej szkoły Szkoły podstawowej Liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły branżowej I stopnia Przekształcenie w: Szkołę podstawową Liceum ogólnokształcące, technikum, szkołę branżową I stopnia

Proponowane rozwiązania

WARIANT A GIMNAZJA oraz Wygaszanie z dniem 31.08.2019r 36 Włączenie w strukturę innej szkoły Szkoły podstawowej Liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły branżowej I stopnia Przekształcenie w: Szkołę podstawową 1 Liceum ogólnokształcące, technikum, szkołę branżową I stopnia 5 oraz powołanie 3 nowych szkół podstawowych: 2 w rejonie Widzew i 1 w rejonie Górna

WARIANT B GIMNAZJA Wygaszanie z dniem 31.08.2019r 9 Włączenie w strukturę innej szkoły Szkoły podstawowej 20 Liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły branżowej I stopnia 4 Przekształcenie w: Szkołę podstawową Liceum ogólnokształcące, technikum, szkołę branżową I stopnia 5 W tym powołanie 3 nowych szkół podstawowych: 2 w rejonie Widzew i 1 w rejonie Górna

Bałuty – Szkoły Podstawowe NR SP Adres Proponowana zmiana UWAGI 48 ul. Rydzowa 15 Włączenie do SP 48 oddziałów G 13 przy ul. Wici 16 z dniem 1.09.2017r. SP 48 będzie korzystała z budynków w 2 lokalizacjach. 65 ul. Pojezierska 10 Włączenie do SP 65 oddziałów G 12 przy ul. ks. Brzóski 23 z dniem 1.09.2017r. z SP 65 będzie korzystała z budynków w 2 lokalizacjach. 71 ul. Rojna 58c Włączenie do SP 71 oddziałów G 7 przy ul. Rojnej 33 z dniem 1.09.2017r. z SP 71 będzie korzystała z budynków w 2 lokalizacjach. 81 ul. Emilii Plater 28/32 Włączenie do SP 81 oddziałów G 18 przy ul. Mostowskiego 23/27 z dniem 1.09.2017r. z SP 81 będzie korzystała z budynków w 2 lokalizacjach. 172 ul. Jaskrowa 15 Włączenie do SP 172 oddziałów G 15 przy ul. Sowińskiego 50/56 z dniem 1.09.2017r. SP 172 będzie korzystała z budynków w 2 lokalizacjach. 182 ul. Łanowa 16 Włączenie do SP 182 oddziałów G 17 przy ul. Traktorowej 35 z dniem 1.09.2017r. z SP 182 będzie korzystała z budynków w 2 lokalizacjach. 184 ul. Syrenki 19a Włączenie do SP 184 oddziałów G 16 usytuowanego w tym samym budynku z dniem 1.09.2017r. SP 184 docelowo będzie wykorzystywała cały budynek na swoje potrzeby Szkoły Podstawowe nr: 3, 24, 30, 35, 45, 54, 55, 56, 58, 61, 101, 116, 120, 122, 142, 153, 166, 206 będą 8-letnimi szkołami podstawowymi funkcjonującymi w 1 budynku w dotychczasowej lokalizacji, bez oddziałów gimnazjalnych.

Bałuty – Gimnazja Nr G Adres Proponowane zmiany UWAGI 6 ul. Limanowskiego 124a Wygaszenie z dniem 31.08.2019r Uczniowie G 6 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 7 ul. Rojna 33 Włączenie do SP 71 z dniem 1.09.2017r. Uczniowie G 7 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 8 ul. Żubardzka 26 Wygaszenie z dniem 31.08.2019r. Uczniowie G 8 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 10 ul. Harcerska 8/ 10 Uczniowie G 10 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 12 ul. ks. Brzóski 23 Włączenie do SP 65 z dniem 1.09.2017r. Uczniowie G 12 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 13 ul. Wici 16 Włączenie do SP 48 z dniem 1.09.2017r. Uczniowie G 13 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 14 al. I Dywizji 16/ 18 Uczniowie G 14 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 15 ul. Sowińskiego 50/ 56 Włączenie do SP 172 z dniem 1.09.2017r. Uczniowie G 15 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 16 ul. Syrenki 19 a Włączenie do SP 184 usytuowanej w tym samym budynku z dniem 1.09.2017r. Uczniowie G 16 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 17 ul. Traktorowa 35 Włączenie do SP 182 z dniem 1.09.2017r. Uczniowie G 17 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 18 ul. Mostowskiego 23/ 27 Włączenie do SP 81 z dniem 1.09.2017r. Uczniowie G 18 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku. 11 w ZSO4 ul. Stawowa 28 z dniem 1 września 2019r. ZSO nr 4 staje się XLII LO z mocy ustawy Uczniowie G 11 w ZSO 4 do czasu zakończenia nauki pozostają w swoim dotychczasowym budynku.

Struktura sieci szkół podstawowych po zmianach z wykorzystaniem budynków gimnazjalnych Typ szkoły Liczba Szkoły podstawowe wykorzystujące swoją dotychczasową siedzibę 65 Szkoły podstawowe wykorzystujące budynki gimnazjalne w tej samej lokalizacji 7 Szkoły podstawowe funkcjonujące w 2 lokalizacjach 13 Szkoły podstawowe funkcjonujące w nowej lokalizacji 1 Nowe szkoły podstawowe 3 RAZEM 89

Struktura sieci szkół ponadgimnazjalnych po zmianach z wykorzystaniem budynków gimnazjalnych Typ szkoły Liczba Licea ogólnokształcące funkcjonujące w swoich dotychczasowych siedzibach 25 Licea ogólnokształcące funkcjonujące w nowych lokalizacjach 4 Szkoły zawodowe 18 RAZEM 47

Proponowane zmiany w granicach obwodów szkół podstawowych

Z obwodu szkoły wyłączona została ulica: SZKOŁA PODSTAWOWA nr 54 im. Kornela Makuszyńskiego w Łodzi ul. Wróbla 5 Z obwodu szkoły wyłączona została ulica: Wrocławska od 13 do końca

SZKOŁA PODSTAWOWA nr 24 im. Hanki Sawickiej w Łodzi ul. Ciesielska 14a Do obwodu szkoły włączona została ulica: Wrocławska od 13 do końca Z obwodu szkoły wyłączona została ulica: Zgierska 142

Do obwodu szkoły włączona została ulica: SZKOŁA PODSTAWOWA nr 65 im. Juliusza Słowackiego w Łodzi, ul. Pojezierska 10 Do obwodu szkoły włączona została ulica: Zgierska 142

Szkoła Podstawowa nr 142 im. Zawiszy Czarnego w Łodzi ul. Łupkowa 6 Z obwodu szkoły wyłączona została ulica: Moskuliki cała.

SZKOŁA PODSTAWOWA nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi w Łodzi, ul. E SZKOŁA PODSTAWOWA nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi w Łodzi, ul. E. Plater 28/32 Z obwodu szkoły wyłączone zostały ulice: Wojska Polskiego od 73 do 140 Sucharskiego Głowackiego Brzeska Czeremoska Boya Żeleńskiego Do obwodu szkoły włączona została ulica: Nasypowa cała

Do obwodu szkoły włączone zostały ulice: SZKOŁA PODSTAWOWA nr 153 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Łodzi, ul. Obrońców Westerplatte 28 Do obwodu szkoły włączone zostały ulice: Wojska Polskiego od 73 do 140 Sucharskiego Głowackiego Brzeska Czeremoska Boya Żeleńskiego

Dziękuję za uwagę Opracowanie: Wydział Edukacji w DSS UMŁ w ramach projektu: „Przygotowanie i wdrożenie reformy oświaty na terenie Miasta Łodzi”.