PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koordynator Projektu : Manuele MANENTE 1 Babylon i ONtology: wieloj ę zyczny i kognitywny e-Learningowy system zarz.
Advertisements

Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Katedra Informatyki w Zarządzaniu
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Sieć SPLOT Sieć SPLOT to związek 15 członków - organizacji wspierających, działających w różnych regionach Polski. CELE: Zwiększanie umiejętności zarządzania.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Tło i uzasadnienie Ident y fikacja niszy edukacyjnej : -Brak kompetencji z dziedziny obsługi komputera i Internetu wśród młodych ludzi upośledzonych intelektualnie.
XXI Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP Warszawa, maja 2011r.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Polityka anty-plagiatowa w szkolnictwie wyższym w Europie
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Opracował J. Stryjkowski
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
ABC e-learningu.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Centrum Mediacyjne przy Naczelnej Radzie Adwokackiej.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Dla migrantów czytanie i omawianie przeczytanego materiału spełnia szereg ważnych funkcji – to znany i skuteczny instrument integracji, który idealnie.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Europejski Przegląd Szkół Technologie Informacyjno-Komunikacyjne w Edukacji. Edukacja informatyczna.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
compulsory full-time education
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Co to jest spacer edukacyjny?
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
„Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych II”
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
INTERNET DLA WSZYSTKICH PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU CYFROWEMU W GMINIE BIAŁE BŁOTA WŁADZA WDRAŻAJĄCA: MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO 8.OŚ PRIORYTETOWA:
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Lublin, 25 maja LUBELSKA REGIONALNA SIEĆ WSPARCIA IMIGRANTÓW - PRZEDSTAWIENIE PROJEKTU.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
“Lokalny rynek pracy z perspektywy migrantów”
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.

GŁÓWNE ZAŁOŻENIE PROJEKTU Szkolenie instruktorów, mediatorów oraz personelu pomocniczego w zakresie dokonywania oceny podstawowych umiejętności i kompetencji pełnoletnich migrantów oraz identyfikowania ich potrzeb szkoleniowych za pomocą oprogramowania komputerowego.

CELE PROJEKTU MIGRANTS+ przygotowanie emigrantów w kraju ich pochodzenia, rozwijanie możliwości uczenia się przez całe życie w zakresie podstawowych umiejętności, rozwijanie umiejętności instruktorów oraz kadry zarządzającej współpracującej z migrantami, personelu wspomagającego oraz pracowników organizacji pozarządowych w zakresie uczenia się przez całe życie, zwiększenie aktywnego uczestnictwa imigrantów w życiu społeczeństwa państwa przyjmującego jako jego równoprawnych członków oraz zapobieganie ich marginalizacji.

BENEFICJENCI PROJEKTU MIGRANTS+ MIGRANCI organizacje, instytucje działające na rzecz migrantów, centra szkoleniowe, centra edukacyjne, organizacje pozarządowe, organizacje dobroczynne.

W ramach projektu MIGRANTS+ powstało oprogramowanie komputerowe SOFTWARE TOOL SAOS SAOS – Self Assessment of Skills

Narzędzie SAOS identyfikuje potrzeby szkoleniowe w zakresie podstawowych umiejętności, takich jak: umiejętność liczenia, technologie informacyjne i komunikacyjne, korzystanie z Internetu, umiejętność komunikacji, relacje międzyludzkie, bezpieczeństwo i higiena pracy, umiejętność czytania i pisania w języku kraju przyjmującego, znajomość prawa (prawo cywilne, prawo pracy + prawo ubezpieczeń społecznych), wiedza o kulturze państwa przyjmującego.

Po zakończeniu testu przeprowadzonego przy użyciu narzędzia SAOS, każdy z użytkowników biorących udział w teście otrzymuje propozycję zindywidualizowanego programu nauczania. Narzędzie SAOS opiera się na samoocenie, w ramach której brane są pod uwagę różne parametry użytkownika, takie jak: doświadczenie zawodowe, wykształcenie, umiejętności.

W celu oceny skuteczności narzędzia SAOS zostanie przeprowadzony PILOTAŻ na 180 respondentach (w tym na 30 z Polski) w wieku pomiędzy 24 a 65 rokiem życia. Oprócz Polski w PILOTAŻU weźmie udział 5 innych państw: Czechy, Niemcy, Włochy, Turcja, Wielka Brytania

Na potrzeby projektu została stworzona strona internetowa: dostępna w 8 językach: angielskim, greckim, czeskim, niemieckim, francuskim, włoskim, polskim, tureckim.

KOORDYNACJA PROJEKTU W POLSCE: Marcin Gońda OSOBA DO KONTAKTU: Aleksandra Krajewska tel.: