Uniwersalizm i wielowymiarowość kompetencji kluczowych w kontekście edukacji dr Anna Szymczak, prof. nadzw.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompetencje kluczowe jako cel edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym
Advertisements

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Kształtowanie kompetencji kluczowych w procesie dydaktycznym
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
ETwinning naturalny program zmieniającej się edukacji Aleksandra Bek.
Ekonomika procesów logistycznych
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
Zadania szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Różnorodność, polityka równych szans, zarządzanie różnorodnością
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
„Kompetencje zawodowe”
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
compulsory full-time education
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Specjalność: Controlling Katedra Rachunkowości Katowice, r.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Projekty zrealizowane w ZS1
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Uniwersalizm i wielowymiarowość kompetencji kluczowych w kontekście edukacji dr Anna Szymczak, prof. nadzw.

W jaki kapitał wiedzy i umiejętności szkoła powinna wyposażyć młodych ludzi aby pozostali aktywnymi członkami społeczeństwa ?

W PRZESZŁOŚCI praca produkcyjna, głównie przemysłowa uzyskany zawód o wąskiej specjalności determinował całe dalsze życie zawodowe

WSPÓŁCZEŚNIE Produkcja przemysłowa zmniejszyła zapotrzebowanie na pracowników Rozwija się potężna sfera usług, szczególnie usług społecznych praca zorientowana na ludzi dynamiczny postęp techniczny automatyzacja  robotyzacja

Współcześnie ma miejsce orientacja na szerokie profile wykształcenia specjalizacja zawodowa i ścisłe ukierunkowanie ma zazwyczaj miejsce już w trakcie wykonywania pracy zawodowej sprzyja to lepszemu poruszaniu się na rynku pracy  zwiększa szanse na uzyskanie zatrudnienia

Cykl życia zawodowego człowieka Istnieje możliwość przekwalifikowania się w rezultacie świadomej, własnej decyzji zmiana zadań wykonywanych w miejscu pracy zmiana zawodu

Uczenie się przez całe życie Long Live learning Ścieżka pozioma – zmiana organizacji, w ramach organizacji obszaru działań Ścieżka pionowa – przechodzenie kolejnych szczebli w organizacji -profesjonalizacja

Wzrastające wymagania pracy bardziej intensywna obarczona większym stresem wymagania jakościowe wymagania ilościowe różnorodność zadań

Jak sprostać tym wymaganiom ? Warunkiem koniecznym jest posiadanie uniwersalnych wielowymiarowych kompetencji kluczowych

Kompetencje kluczowe wiedza - umiejętności - postawy decydują o powodzeniu jednostki na kolejnych etapach edukacyjnych oraz w życiu zawodowym i prywatnym Tworzą fundament pod budowę życia zawodowego, społecznego, osobistego podobnie jak drzewo które musi wytworzyć solidny, zdrowy pień korzeniowy aby móc utrzymać koronę składającą się z wielu gałęzi narażonych na działalność warunków atmosferycznych

Kompetencje kluczowe pomagają ułatwiają przystosowywanie się do nieustannych zmian zachodzących we współczesnym świecie integrację społeczną zatrudnienie w samorealizacji w rozwoju osobistym aktywności obywatelskiej możliwości dotrzymania kroku szybkiemu rozwojowi cywilizacji

Europejskie kompetencje kluczowe porozumiewanie się w języku ojczystym porozumiewanie się w językach obcych kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne kompetencje informatyczne umiejętność uczenia się kompetencje społeczne i obywatelskie inicjatywność i przedsiębiorczość świadomość i ekspresja kulturalna

Jakich kompetencji najbardziej brakuje kandydatom i pracownikom Państwa organizacji? Badanie „Prognoza HR 2016”

Odpowiedzi z kategorii „inne” techniczno-inżynieryjne helicopter view myślenie strategiczne skromna, a zarazem gotowa do nauki nowych rzeczy postawa znajomość języków obcych merytoryczne - jest wiele osób o wykształceniu ogólnym, niewielu tych, którzy są specjalistami w danej dziedzinie komunikacja multikulturowa

Kompetencje przyszłości 5 umiejętności niezbędnych w 2020 roku Uczenie się i crossowanie umiejętności Praca w międzynarodowym środowisku Praca w wirtualnych zespołach Praca w szumie informacyjnym Programowanie

BUSINESS AND LANGUAGES Pierwsze tego typu studia w Polsce kierunek interdyscyplinarny, budujący podstawy szerokiego rozwoju zawodowego przygotowuje absolwenta do pracy w środowisku wielokulturowym m.in. w korporacjach międzynarodowych program studiów przygotowany wspólnie z praktykami biznesu wzorowany jest na programach i trendach kształcenia uczelni światowych

Program studiów doskonalenie konwersacji w języku angielskim do poziomu C1, 240 h (1 semestr), rozpoczęcie nauki drugiego języka obcego do poziomu B2, 630 h (4 semestry), zapoznanie z podstawami biznesu w języku angielskim (od 2 semestru), wybór specjalizacji biznesowej, która będzie jednocześnie programem dyplomowania, kształcenie dualne – semestr 6 to praktyka w firmie z branży BBO/SSC zgodna z wybraną specjalizacją biznesową i seminarium dyplomowe przez cztery semestry, wraz z nauką języków obcych, zapoznanie ze specyfikę pracy organizacji wielokulturowej

Dziękuję z uwagę