Branża czekoladowo – cukiernicza w Polsce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
Advertisements

Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
GO CHINA! GO AFRICA! Ministerstwo Gospodarki
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Fakty Internet stanowi obecnie główne źródło informacji dla wszystkich grup uczestników rynku budowlanego Wzrasta również jego rola w procesie wyboru.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Gospodarka światowa.
Dolnośląski rynek pracy w drodze do gospodarki w drodze do gospodarki opartej na wiedzy.
? krajobraz po czy przed burzą Rynek stali Andrzej Ciepiela
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM NA PRZYKŁADZIE
MERCOSUR-Wspólny Rynek Ameryki Południowej
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Stowarzyszenie Producentów Okuć Budowlanych
Sieci oparte na architekturze Internetu
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
ŚWIATOWE GÓRNICTWO WĘGLA KAMIENNEGO. PERSPEKTYWY WĘGLA W EUROPIE
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Asseco wczoraj….
Szara strefa wyrobów tytoniowych w 2012
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
26 stycznia 2004 rok. KIF – cele i działalność Andrzej Żbikowski Przewodniczący KIF Prezes Zarządu Handlowy-Heller.
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
Zaufany partner na rynku e-commerce
EXCELLENCE S.A. PREZENTACJA 2013.
Tworzywa sztuczne - trochę historii
Szansa czy zagrożenie Michał Broniek Prezes Zarządu ChinaWay Poland.
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
Szanse i zagrożenia dla gospodarki regionu wynikające z inwestycji zagranicznych obszar Efekty bezpośrednieEfekty pośrednie pozytywnenegatywnePozytywneNegatywne.
PRZEWIDYWANA LICZBA LAT KSZTAŁCENIA W SYSTEMIE EDUKACJI (SCHOOL EXPECTANCY) Źródło: Eurostat, UOE i statystyki ludności (lipiec 2008).
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Efektywność w strategiach energetycznych
KIERUNKI KSZTAŁCENIA TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH Technik żywienia i usług gastronomicznych jest przygotowany do wykonywania różnych zadań.
16 czerwca 2010 Sala Konferencyjna hali Łuczniczka, poziom II ul. Toruńska 59, Bydgoszcz.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
CZEKOLADA.
UE i USA w gospodarce światowej*
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
POTENCJALNE SKUTKI TTIP DLA POLSKIEGO EKSPORTU DO USA NA TLE KRAJÓW EUROPY ŚRODKOWOWSCHODNIEJ BOŻENA PERA.
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
British Polish Chamber of Commerce Usługa wsparcia polskich producentów Usługa Eksportowa – BPCC Export Marta Smolarek Konsultant ds. eksportu Brytyjsko.
1 „Konkurencyjność polskich producentów żywności” Iwona Szczepaniak 19 maja 2006.
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Kierunki odbudowy i rozwoju przemysłu w Polsce proponowane przez Polskie Lobby Przemysłowe Polskie Lobby Przemysłowe imienia Eugeniusza Kwiatkowskiego.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Dr hab. inż., prof. nadzw. Witold Wiśniowski Dyrektor Instytutu Lotnictwa JAK POBUDZIĆ INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ NAUKI I GOSPODARKI – DOŚWIADCZENIA INSTYTUTU.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
INcoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
GOSPODARCZE ASPEKTY WSPÓŁPRACY PODLASKICH PRZEDSIĘBIORSTW Z KAZACHSTANEM I UZBEKISTANEM Białystok, dn r. Projekt jest finansowany ze środków.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Odlewnictwo w Polsce i na świecie
RATUJMY MIEJSCA PRACY WYSOKIEJ JAKOŚCI W MONDELEZ!
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
Zapraszamy.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Prezes Izby Przemysłowo-Handlowej Gospodarki Złomem
ZMIANY STRUKTURY GEOGRAFICZNEJ W POLSKIM EKSPORCIE JABŁEK
SCPL – FIRMA MIĘDZYNARODOWA
wyzwania i perspektywy rozwoju
Zapis prezentacji:

Branża czekoladowo – cukiernicza w Polsce Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Branża czekoladowo – cukiernicza w Polsce Marek Przeździak Prezes Zarządu 19 września 2017 r.

Trochę historii… Początki przemysłu cukierniczego w Polsce sięgają XVIII/XIX w. Fabryka Cukiernicza „Kopernik” S.A. - 1763 r. Wedel - pierwsza fabryka czekolady – 1851 r. Wawel - 1898 r. Goplana - 1912 r. Pierwsze reklamy czekolady w prasie - 1859 r.

- Stowarzyszenie powstało w 1996 r., od 2002 r. członek Caobisco Zrzesza kilkadziesiąt firm z branży, reprezentuje ok. 80 % rynku Branża zatrudnia ok. 30 tys. osób Wartość polskiego rynku ok. 13 mld PLN Wielkość krajowej produkcji ok. 700 tys. ton, w tym: ok. 150 tys. ton ok. 310 tys. ton ok. 240 tys. ton źródło: Eurostat (Prodcom)

Mocne strony branży Bezpieczeństwo zdrowotne i wysoka jakość produktów Surowce wysokiej jakości Nowoczesna produkcja Innowacyjność Szeroki asortyment produktów, w tym produkty typowo polskie

Zagrożenia i wyzwania Inicjatywy znakowania typu colour code / „traffic light” Profile żywieniowe Reformulacja Reklama - potencjalny zakaz i ograniczenie komunikacji marketingowej Import produktów z Ukrainy

Zagrożenia i wyzwania Sugar tax - podatek od cukru

Zagrożenia i wyzwania Niestabilna sytuacja na rynku surowcowym: - kakao - cukier - mleko Bariery w eksporcie: - taryfy celne - administracyjno - prawne

Przewidywane trendy Globalny rynek czekolady będzie w ciągu najbliższych pięciu lat wzrastał o 2 % rocznie czyli o ok. 2 mld USD rocznie Brazylia, Rosja, Indie i Chiny to 55% światowego wzrostu sprzedaży wyrobów czekoladowo – cukierniczych Wzrost konsumpcji: - pralin, batonów i ciastek - ciemnej (gorzkiej) czekolady - produktów prozdrowotnych i innowacyjnych Źródło: EUROMONITOR

Przyszłość branży wspólnym celem Polbisco Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych ul. Woronicza 31/152, 02-640 Warszawa tel: +48 22 856 86 61, e-mail: sekretariat@polbisco.pl www.polbisco.pl