Edukacja, kampanie społeczne i CSR - zintegrowane działania prewencyjne dla BRD ‘PRĘDKOŚĆ’ Warszawa, 8 maja 2017.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada
Advertisements

DROGA HAMOWANIA.
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W RZESZOWIE
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
„Bezpieczeństwo drogowe"
Analiza ryzyka projektu
Olbrzym rozwiązania Bohdan Rożnowski. Plan działań Adresowane do pracowników Adresowane do pracodawców Adresowane do społeczeństwa.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
Jak moje miasto jeździ z głową?
Napięcie emocjonalne i stres
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
94 LAT INSPEKCJI PRACY W POLSCE
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Prędkość i hamowanie.
TROCHĘ HISTORII… KIEROWANIA POJAZDAMI
Gimnazjum nr 9 w Gorzowie Wlkp.
Bezpieczna jazda rowerem
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
Przygotowanie projektu technicznego
Seminarium Zarządzanie Prędkością Speed Management 17 –
Ekojazda.
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Gimnazjum nr 4 im. Książąt Mazowieckich w Ciechanowie
The Global Road Safety Partnership is hosted by Rola GRSP w realizacji Dekady Działań BRD Barbara Król Global Road Safety Partnership (GRSP)
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Zespół Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Żywcu-Moszczanicy
O szkole i fundacji BGŻ Jeżdżę z głową Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Ząbkowicach Śląskich znalazło się pośród 100 szkół w Polsce, które.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
jest zapewnienie bezpieczeństwa
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Wykład 7 Bezpieczeństwo i ryzyko - pojęcia podstawowe -
KONIECZNOŚĆ PROWADZENIA ZINTEGROWANYCH MIĘDZY-DYSCYPLINARNYCH BADAŃ NAUKOWYCH DOTYCZĄCYCH WDRAŻANIA KONCEPCJI TRWAŁEGO, ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU A SZCZEGÓLNIE.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Ocena poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na przykładzie studentów Politechniki Białostockiej Wykonała: Monika Nowosielska.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
PRZECHODZENIE PRZEZ JEZDNIĘ.
ZNAKI DROGOWE DOTYCZĄCE PIESZYCH.
Wykluczenie cyfrowe.
Weryfikacja obszarów zabudowanych ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego Runowo Krajeńskie.
Znaki drogowe Krzysztof Kmieć.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1.  Uchwała KK NSRO nr 4 z 14 kwietnia 2008 r.  Zmiana uchwałą nr 18 z 12 sierpnia 2008 r.  Członkowie Grupy: › 4 z administracji rządowej (Zastępca.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Wypadek drogowy Jak się zachować przy kolizji czy wypadku. Co zrobić jak zabezpieczyć miejsce zdarzenia drogowego. Pierwsza pomoc na miejscu wypadku drogowego.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Opracowanie: mjr dr Robert Poklek Zakład szkolenia penitencjarnego
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
Ogólnopolska Konferencja Naukowa
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

Edukacja, kampanie społeczne i CSR - zintegrowane działania prewencyjne dla BRD ‘PRĘDKOŚĆ’ Warszawa, 8 maja 2017

ZAPOBIEGANIE WYPADKOM I OBRAŻENIOM Duża ilość czynników oraz możliwych rozwiązań Zachowanie czynnikiem decydującym 80-90% zarządzanie BRD droga człowiek Czy kampanie? Jakie? Do kogo? Reedukacja? Edukacja komunikacyjna, kampanie, koordynacja działań, integracja partnerów ratownictwo pojazd

Prędkość – różne aspekty Autostrady +140km/h? Teren zabudowany / niezabudowany Warunki atmosferyczne: mgły, deszcz, błoto i liście na drodze Zwężenie pola widzenia Piesi i rowerzyści Czas reakcji i kontrola nad pojazdem Doświadczenie i umiejętności Nieuwaga (np. telefon, GPS rozproszenie >czas reakcji >droga hamowani) Stan techniczny pojazdu, ogumienie

Prędkość – motywacje, opinie, przekonania Dlaczego ludzie lubią prędkość? Ryzyko? Jakie mają usprawiedliwienia? Wpływ otoczenia? Czym są warunkowani? Jak silnych bodźców potrzebują? Ile wiedzą nt. zagrożeń, ograniczeń, konsekwencji? Czego się boją?

Badania opinii i zachowań EU

Badania opinii i zachowań PL Przyzwolenie społeczne na przekraczanie dozwolonej prędkości Fizyka v. poczucie kontroli i przekonania 17-27 % społeczeństwa akceptuje jazdę o 20 km/h powyżej limitu. Co ciekawe największe przyzwolenie na jakiekolwiek przekroczenie obserwujemy na drodze o ograniczeniu do 50 km/h aż 60% społeczeństwa akceptuje przekraczanie prędkości. Źródło: Sondaż CATI „Przekraczanie dozwolonej prędkości”, KRBRD, MillwardBrown SA., 2013

Badania opinii i zachowań PL Świadomość zagrożenia (+10km/h) Źródło: Sondaż CATI „Przekraczanie dozwolonej prędkości”, KRBRD, MillwardBrown SA., 2013

Badania opinii i zachowań PL Metody i środki egzekwowania przepisów dotyczących prędkości Źródło: Sondaż CATI „Przekraczanie dozwolonej prędkości”, KRBRD, MillwardBrown SA., 2013

Argumentacja, motywacja, przekonanie Ból i cierpienie? Kontrola? Brak problemów? Radość?

Strach v. nagroda

Wzrost świadomości – informacja – mity v. fakty Przekonanie o kontroli nad pojazdem i sytuacją drogową v. Czas reakcji i droga hamowania pojazdu

Wzrost świadomości – informacja – mity v. fakty

Edukacja – doświadczenie – test – przekonanie Test „łosia” ISO 3888-2 40-50km/h v. 70-80km/h

Background

Zacznijmy od JA – deklaracja i samokontrola Background Zacznijmy od JA – deklaracja i samokontrola Wspólnie możemy więcej!

Dziękujemy i zapraszamy do współpracy Dziękujemy i zapraszamy do współpracy! Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego http://www.pbd.org.pl/tydzien-brd