Projekty realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój ZAGRANICZNE STAŻ UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!! M.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych M.12.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Projekty unijne realizowane w Zespole Szkół nr 2 w Sanoku
Londyn 2015/2016.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Autor i koordynator Projektu Anna Polewczyk
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Techniczne Zakłady Naukowe
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
,,Od Technika do Europejczyka
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

 Projekty realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój ZAGRANICZNE STAŻ UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH W BYDGOSZCZY (Niemcy, Irlandia) Realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+  sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe

AGENDA Realizowane projekty Cele projektów Nasi Partnerzy Rekrutacja Przebieg stażu Upowszechnianie projektu

PROJEKTY W LATACH 2016-2018 projekt nr 2015-1-PL01-KA102-015355, tytuł: „Mobilność nauczania w zawodzie mechanik i elektromechanik pojazdów samochodowych, szansą na zdobycie nowych umiejętności” – 2015-2017 (Niemcy) projekt nr 2016-1-PL01-KA102-024760, tytuł: „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” – 2016-2018 (Irlandia) projekt nr 2017-1-PL01-KA102-035969 tytuł: „Specjalizacje: blacharz- lakiernik i specjalista pojazdów o napędach hybrydowych i elektrycznych szansą na dalszy rozwój” – 2017-2019 (Niemcy)

CO DAJE NAM PISANIE PROJEKTÓW. projekt nr 2015-1-PL01-KA102-015355 Wysokość dofinansowania łącznie: 438 346,96 PLN Mobilność: 64 uczniów (wyjechało 64 uczniów) W tym uczniowie szkoły zasadniczej: 5 Uczniowie technikum: 59 (w tym jedna uczennica) projekt nr 2016-1-PL01-KA102-024760 Wysokość dofinansowania łącznie: 785 009,16 PLN Mobilność: 64 uczniów (wyjechało 32 uczniów wyjedzie jeszcze 32) W czym uczniowie szkoły zasadniczej: 5 Uczniowie technikum: 27 (w tym jedna uczennica i jeden absolwent) projekt nr 2017-1-PL01-KA102-035969 Wysokość dofinansowania łącznie: 642 822,64 PLN Mobilność: 62 uczniów (wyjazdy w planie)

CO DAJE NAM PISANIE PROJEKTÓW. Pozyskujemy pieniądze Zdobywamy kompetencje i doświadczenie Podróżujemy Uczymy się ZAWARTE PRZYJAŹNIE, NIEZAPOMNIANA PRZYGODA

CELE PROJEKTÓW Podniesienie umiejętności międzykulturowych i zawodowych uczniów. Doskonalenie praktycznej znajomości języków obcych. Zapoznanie się z kulturą i organizacją pracy w krajach Unii Europejskiej. Rozwój współpracy międzynarodowej przez szkołę. Rozwój osobisty i zawodowy ucznia. Promowanie poczucia aktywnego obywatelstwa europejskiego, solidarności i tolerancji wśród europejskiej młodzieży. Wyrabianie nawyków ciągłego doskonalenia zawodowego, zdobywania nowych wiadomości i umiejętności zwiększających mobilność młodego pracownika na rynku pracy.  

CENTRUM WSPIERANIA RZEMIOSŁA W GÖTZ Ośrodek Centrum Wspierania Rzemiosła zajmuje się m.in. Transnarodowe projekty z Włochami, Polską i Francją Doradztwem w zakresie mobilności dla uczniów Zgodnie z zapotrzebowaniem doskonali zawodowo na specjalistów Ponadto o ośrodek w Götz dysponuje nowym wyposażeniem technicznym, bardzo nowoczesnymi warsztatami, pracowniami komputerowymi i salami do zajęć teoretycznych.

CENTRUM WSPIERANIA RZEMIOSŁA W GÖTZ

YOUR INTERNATIONAL TRAINING YIT prężnie funkcjonująca irlandzka organizacja działająca w dziedzinie rozwoju zawodowego i edukacji. Od wielu lat jest partnerem projektów mobilności dla szkół i uczelni ze wszystkich krajów Unii Europejskiej oraz innych państw nie będących jej członkami. Firma YIT jest również organizatorem zawodowych kursów językowych i warsztatów na temat kultury, stylu życia oraz obyczajów w krajach Unii Europejskiej. YIT zapewnia uczestnikom projektu praktyki na wysokim poziomie, które przyczynią się do podniesienia kompetencji zawodowych i językowych uczniów.

REKRUTACJA UCZESTNIKÓW Zadaniami kandydatów starających się o Staż Zagraniczny jest: Skompletowanie potrzebnych dokumentów. Uzyskanie jak najlepszych wyników z językowego testu pisemnego jak i ustnego. Stawienie się na rozmowę kwalifikacyjną (rozmowa przypomina rozmowę o pracę). Odbycie kurs języka niemieckiego lub angielskiego (w Polsce i w kraju goszczącym). Odbycie kurs wiedzy o kulturze Niemiec lub Irlandii. Odbycie szkolenia BHP. UTRZYMANIE WYSOKICH WYNIKÓW W NAUCZANIU PRZED I PO ODBYCIU STAŻU.

PRZEBIEG STAŻU W NIEMCZECH Uczestnicy stażu podzieleni zostali na dwie grupy: Mechanik pojazdów samochodowych (tematyka zajęć: montaż i demontaż silnika benzynowego; układ smarowania; układ hamulcowy; płyny eksploatacyjne; układ oświetlenia pojazdu; układ chłodzenia; koła i ogumienie) Elektromechanik pojazdów samochodowych (tematyka zajęć: prawo Ohma; obwody i układy elektryczne; pomiary napięć, natężeń i rezystancji; elementy układów elektrycznych; układy zapłonowe; magistrale CAN/LIN) Każda grupa odbywała zajęcia z zakresu swojej specjalizacji

PRZEBIEG STAŻU W NIEMCZECH Ponadprogramowo zostały zrealizowane zajęcia z pojazdem elektrycznym. Uczestnicy stażu mieli okazje przejechać się na miejscu pasażera takim autem i poczuć jego przyspieszenie, ale co najważniejsze poznali zasady postępowania i możliwe zagrożenia podczas prac przy takim pojeździe.

PRZEBIEG STAŻU W IRLANDII Uczestnicy stażu podzieleni zostali na dwie grupy ze względu na miejsca pobytu: Mallow – miasto leżące w prowincji Munster, w hrabstwie Cork w Irlandii nad rzeką Blackwater. Sligo − miasto w północno- zachodniej Irlandii, w prowincji Connacht, stolica hrabstwa Sligo. Uczestnicy odbywali staże w irlandzkich serwisach samochodów gdzie dokonywali: montaży i demontaży silników; napraw układów smarowania; serwisu układów hamulcowych; wymiany płynów eksploatacyjnych; napraw układów oświetlenia pojazdu; kontroli układ chłodzenia; wymiany koła i ogumienia

Korzyści uczestnictwa w projekcie Poprawa umiejętności językowych (możliwość użycia języka obcego w rozmowie; poznanie słownictwa zawodowego w języku obcym) Poprawa umiejętności manualnych (np. lutowanie, posługiwanie się diagnoskopem, diagnostyka poszczególnych układów w pojeździe) Zdobycie wiedzy teoretycznej z zagadnień mechanicznych oraz elektromechanicznych Zapoznanie się z kulturą Kraju goszczącego. (życie w rodzinach irlandzkich, wycieczki krajoznawcze i poznawcze) Odbycie szkoleń językowych i zawodowych. Zdobycie certyfikacji międzynarodowych.

Dalsze plany Upowszechnianie projektu Przedstawienie zdobytych umiejętności i sprawozdanie z wyjazdu na spotkaniu z rodzicami obu grup Wykłady dla koleżanek i kolegów z klas uczestników projektu Stworzenie prezentacji z pobytu na stażu Prowadzenie strony internetowej Budowa stanowisk diagnostycznych dla szkoły, na bazie stanowisk na których pracowali uczniowie w Niemczech Na podstawie zdobytej wiedzy i doświadczeń, tworzenie nowego projektu wyjazdu na staż (najbliższy projekt – wyjazd do Irlandii i Niemiec a w planach Hiszpania)

Dziękujemy za uwagę