Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Podręcznik dla nauczycieli www.pss-comenius.eu Konferencja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH.
Advertisements

Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Technologia informacyjna według MENiS
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
dr Anna Okońska-Walkowicz
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
tel.: Marynino 28, Serock.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Metoda projektu i praca zespołowa w praktyce szkolnej
KOMPETENCJE KLUCZOWE W UCZENIU SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
EO/EPC w działaniu Szkoła demokracji – szkoła samorządności
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
compulsory full-time education
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Zmiany w prawie oświatowym
KOMPETENCJE SPOŁECZNE RODZIN PIECZY ZASTĘPCZEJ
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
System szkolnictwa w Islandii
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Europejskie Kompetencje Kluczowe
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Podręcznik dla nauczycieli Konferencja – 8 listopad 2011, Łódź

Czego chcemy uczyć: Podstawowe umiejętności w zakresie kompetencji społecznej obejmują Zdolność do konstruktywnego porozumiewania się w różnych środowiskach, wykazywania się tolerancją, wyrażania i rozumienia różnych punktów widzenia, negocjowania połączonego ze zdolnością tworzenia klimatu zaufania, a także zdolność do empatii. Osoby powinny być zdolne do radzenia sobie ze stresem i frustracją oraz do wyrażania ich w konstruktywny sposób, a także powinny dokonywać rozróżnienia sfery osobistej i zawodowej. Konferencja – 8 listopad 2011, Łódź

Struktura podręcznika: Część pierwsza: Kontekst w jakim funkcjonuje projekt. Pomocne przykłady teoretyczne. Część druga: Scenariusze lekcji Konferencja – 8 listopad 2011, Łódź

Podrozdziały części pierwszej: Priorytetowe obszary działania Komisji Europejskiej Europejskie ramy odniesienia kluczowych kompetencji Materiały dodatkowe dotyczące percepcji ucznia – poczucie własnej wartości- autorstwa Sue Watson Konferencja – 8 listopad 2011, Łódź

Część druga podręcznika : W niektórych systemach edukacyjnych szkoły wykorzystują indywidualne programy pracy z uczniami nad ich kompetencjami społecznymi lub zintegrowane, będące częścią planu nauczania. W innych systemach nie ma specjalnego programu poświęconego kształceni kompetencji społecznych i nie ma możliwości włączania takich zajęć do obowiązkowego programu nauczania. Z tego powodu załączone przykłady zawierają różne ćwiczenia – od niezależnych, które mogą być stosowane w czasie pojedynczej lekcji z danego tematu, aż po ćwiczenia, które są zorientowanie bardziej długofalowo, a ich cele dydaktyczne są znacznie bardziej skomplikowane. Konferencja – 8 listopada 2011, Łódź

Część druga podręcznika : Składa się z 60 scenariuszy lekcji Ćwiczenia podzielono według klucza tematycznego Wyróżniono następujące 4 tematy: - Rozwój umiejętności współpracy, asertywności i integracji; praca z innymi w grupach; negocjacje, budowanie pewności siebie i poczucia empatii - Rozwój indywidualnej dojrzałości: radzenie sobie ze stresem/konstruktywna frustracja; rozumienie różnic występujących na poziomie personalnym oraz zawodowym i radzenie sobie z nimi - Pobudzanie zainteresowania rozwojem społeczno-ekonomicznym; komunikacja międzykulturowa; doskonalenie umiejętności efektywnej komunikacji w różnych środowiskach - Różnorodność wartości, szacunek dla innych, umiejętność przezwyciężania uprzedzeń i bycia tolerancyjnym; umiejętność wyrażania i rozumienia różnych punktów widzenia, nauka osiągania kompromisów Konferencja – 8 listopad 2011, Łódź