Kontrolowanie Mateusz Turczyn.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Zasady polityki regionalnej UE
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie projektami partnerskimi
zarządzanie produkcją
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Rachunek kosztów planowanych – zagadnienia podstawowe
Definicja rachunkowości zarządczej
Czym jest zarządzanie operacyjne
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Zarządzanie projektami
Zarządzanie jakością projektu
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Standaryzacja i unifikacja - kłopot czy korzyści?
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Operacyjne sterowanie produkcją
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
Wprowadzenie teoretyczne
Zarządzanie zagrożeniami
Ocena projektów inwestycyjnych
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Zarządzanie projektami
Wstęp do zarządzania i marketingu
Teoria organizacji Wykład 1.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Dodatkowy przykład przedsięwzięcia biznesowego Produkcja 1
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Proces przewodzenia i kontrolowania
Funkcja planowania.
Kontrolowanie.
Plan projektu biznesowego
Podstawy Zarządzania mgr Justyna Kulawik-Dutkowska Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska,
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Kontrolowanie Mateusz Turczyn

Definicja Kontrola – proces monitorowania czynności, służących do zapewnienia ich wykonywania zgodnie z planem i korygowania wszelkich istotnych odchyleń. S.P. Robbins, D.A. DeCenzo, Podstawy zarządzania „Kontrola w zarządzaniu jest systematycznym wysiłkiem podjętym w celu ustanowienia norm działania, porównania ich z czynionymi postępami oraz podejmowania działań korekcyjnych, gdy jest to potrzebne, by zbliżyć wyniki do planów i oczekiwań”. R.J. Mockler

Podstawowe etapy procesu kontroli

Znaczenie kontroli Organizacja bez skutecznej kontroli nie ma szans osiągnąć zamierzonych celów. Kontrola ma zasadnicze znaczenie dla powodzenia organizacji, pomaga jej: przystosować się do zmiennych warunków w złożonym otoczeniu, gdzie organizacje borykają się ze zmianami, uporać się ze skomplikowanymi sytuacjami oraz zapobiec potęgowaniu się błędów, uporać się ze złożonością organizacji; wraz ze wzrostem organizacji koniecznie jest tworzenie odpowiednio złożonych systemów kontrolnych, pozwala na minimalizację kosztów, ograniczenie marnotrawstwa i podniesienie produktywności.

Dlaczego kontrolujemy? Kontrolujemy, bo inaczej organizacja nie byłaby w stanie ocenić osiąganych wyników z punkty widzenia wytyczonych celów.

Cele kontrolowania Kontrolować możemy dowolne obszary działania organizacji. Istnieją dwie drogi identyfikacji obszarów kontroli - koncentracja na: zasobach określonym szczeblu

Kontrola zasobów rzeczowych Zarządzanie zapasami Kontrola Jakości Kontrola sprzętu, wyposażenia budynków

Kontrola zasobów ludzkich Dobór i obsada kadry Szkolenie i rozwój kadr kierowniczych Ocena wyników Ocena poziomu wynagradzania

Kontrola zasobów informacyjnych Prognozowanie sprzedaży i marketingu Analiza otoczenia Public relations Układanie harmonogramów produkcji Prognozowanie ekonomiczne

Kontrolowanie zasobów finansowych

Kontrola zasobów finansowych Kontrola czysto finansowa – zapewnienie zasobów gotówki niezbędnej do pokrycia zobowiązań oraz zapobieganie nadmiernego gromadzenia środków i ich niewłaściwego wykorzystania. Powiązanie kontroli finansowej z trzema pozostałymi zasobami: nadmierne zapasy – wyższe koszty magazynowania, zły dobór pracowników – koszty zwolnień, rotacji, nietrafione prognozy – zakłócenie przepływów pieniężnych i innych złych skutków finansowych.

Kryterium szczebla Kontrola dziłalnosci operacyjnej – skoncentrowana jest na jednym lub kilku systemach operacyjnych organizacji, np. kontrola jakości. Kontrola organizacyjna – odnosi się do ogólnego funkcjonowania organizacji. Kontrola strategiczna – badanie jak skutecznie organizacja rozumie swoje otoczenie i jak dostosowuje się do niego.

Powiązania Kontrolowanie jest procesem ściśle powiązanym z procesem planowania. Funkcjonowanie organizacji polega na ciągłym przechodzeniu od planowania do kontrolowania i odwrotnie.

Powiązania kontrolowania i planowania Czynniki powodujące konieczność rozpoczęcia działań: zmiana działań w taki sposób, by wyniki zbliżyły się do wyników założonych w planie, analiza i ewentualna rewizja planu, ponowna ocena instrumentów kontroli, aby upewnić się o ich stosowności do planu i jego celów.

Kontrola jest najbardziej skuteczna i ekonomiczna, gdy stosowana jest selektywnie w punktach decydujących o osiągnięciu sukcesu albo porażki w danym przedsięwzięciu lub działaniu. Ze względu na czas dokonywania, może być stosowana z dobrymi rezultatami na każdym etapie. Powinno się jednak kontrolować selektywnie. Zbyt rozwinięta kontrola ma następujące wady: wysokie koszty, spowolnienie procesu, negatywny wpływ na pracowników.

Bibliografia R.W Griffin , „Podstawy zarządzania organizacjami” S.P. Robbins, D.A. DeCenzo, „Podstawy zarządzania”