REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

Nowy model komunikacji z emitentami
1.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Jak zapanować nad rozliczeniem…
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Zmiany w projektach w ramach PO KL
1 Oś 1 Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów 4 listopad 2009 r.
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
Rezerwacja pozycji wypożyczonych INSTRUKCJA. Zarezerwować można pozycję przeznaczoną do wypożyczania która ma status wypożyczona, zamówiona, w opracowaniu.
Konferencja studencka "Nie jedź w ciemno – Wielka Brytania”
Karta członkowska ZHP.
Obrót bezgotówkowy – obrót wekslowy (weksel własny).
Program Grundtvig Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Asystentury Grundtviga część finansowa.
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
"Jeżeli istnieje sposób, by zrobić coś lepiej, znajdziemy go..."
Zarządzanie kredytami i należnościami
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Ubezpieczenie „Ochrona Prawna dla Rodziny”
ZGŁOSZENIE SZKODY W PZU
Jak działa program ? Karta Turkusowa Od pierwszego pobytu w Club Med Karta Srebrna 8000 E albo 80 noclegów w ciągu ostatnich 3 lat Karta Złota E.
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
KARTY BANKOWE.
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
DODATKOWE WSKAZÓWKI Rezerwacja.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Pieniądz Elektroniczny
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Dokumentacja papierowa
Indywidualne Terminowe Ubezpieczenie na Życie Optimum +
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
Rodzaje kart płatniczych.
Umowy w agroturystyce Umowy agroturystyczne zawierane są z klientem indywidualnym, z biurem podróży lub jednostką organizacyjną, która na podstawie.
Jak wygląda eKredyt od strony Klienta - Kredytobiorcy.
Płatność elektroniczna tp Demo usługi
Program edukacyjny „Dzień przedsiębiorczości” Działania szkoły na platformie programu.
Detaliczne rozliczenia pieniężne
1 Instrukcja wypełniania Umowy o prowadzenie z funduszami Legg Mason Materiał do użytku wewnętrznego pełnomocników.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
SYSTEMY REZERWACYJNE W HOTELARSTWIE
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Partner projektu.
Prezentacja funkcjonalności elektronicznych zwolnień lekarskich (e-ZLA) w kontekście Aplikacji Gabinetowych.
Bezpodstawne wzbogacenie Kazusy. Ewa D. kupiła od Grażyny W. za pośrednictwem internetowego portalu aukcyjnego książkę za 50 zł, za którą zapłaciła przelewem.
Bezgotówkowe formy rozliczeń.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Oferta Banku Handowego w Warszawie S.A. („BHW”) zabezpieczenia finansowego Transakcji Handlowych pomiędzy PGL LP a odbiorcami surowca drzewnego („Odbiorca”).
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
AKCJA LATO 2016 Związek Harcerstwa Polskiego – Chorągiew Gdańska.
Formalności i wzory wypełniania niezbędnych dokumentów.
PREZENTUJE:. DROGA DO PRZEDSZKOLA (KROK PO KROKU)
Formalno ś ci i wzory wypełniania niezb ę dnych dokumentów.
PREZENTUJE:.
OBIEG PIENIĘŻNY.
Kompleksowa obsługa gościa hotelowego
Adres korespondencyjny
SZKOLENIE KATALOG BIBLIOTECZNY
Jak zgłosić do programu
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Jak zarezerwować wizytę w urzędzie?
Zamawiam szkolenie z obowiązkiem zapłaty
Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne w Narodowym Funduszu Zdrowia (NFZ)
Zapis prezentacji:

REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH PRZYGOTOWAŁA:Paulina Siwiec.

Co to jest rezerwacja? Rezerwacja jest to pisemny bądź ustny wniosek (umowa) z prośbą o zatrzymanie określonej liczby miejsc noclegowych w określonym przez klienta terminie. Po przyjęciu rezerwacji recepcjonista nadaje jej numer.

. RODZAJE REZERWACJI

Rezerwacja wstępna Rezerwacja wstępna polega na uzgodnieniu terminu, w którym hotel otrzyma od gościa potwierdzenie rezerwacji. W przypadku braku takiego potwierdzenia ze strony gościa-rezerwację unieważnia się. Rezerwacja wstępna może być anulowana bez konsekwencji dla obu stron. Po otrzymaniu potwierdzenia od gościa, rezerwacja zmienia status na gwarantowaną lub niegwarantowaną

Rezerwacja gwarantowana Rezerwacja gwarantowana wymaga bezwzględnego potwierdzenia na piśmie z podaniem warunków płatności (tzw.gwarancja płatności) Rezerwacja gwarantowana zachowuje ważność do godziny 12:00 dnia następnego Może być anulowana najpóźniej do godziny 18:00 w dniu planowanego przyjazdu

Udzieloną przez gościa gwarancjją jest opłata gwarancyjna,przedpłata/zadatek lub płatność kartą kredytową albo voucherem Karta kredytowa-zabezpeiczenie przez preautoryzację lub podanie numeru karty Voucher-dokument wystawiony przez biuro podróży,potwierdzający uiszczenie opłaty lub rezerwację

Opłata za rezerwację jest odliczona od ostatecznego rachunku,przy czym nie podlega zwrotowi w przypadku późnego anulowania (np.gdy gość odwoła pobyt w ostatniej chwili).Potwierdzenie otrzymania przedpłaty/zadatku musi nastąpić w ciągu najpóźniej 72 godzin /

Rezerwacja niegwarantowana Ma formę umowy telefonicznej ,w której uzgodniono godzinę (najczęściej jest to 18:00) w dniu przyjazdu gościa do hotelu,po której rezerwacja zostanie anulowana,bez konieczności zabezpieczenia zapłaty za pobyt.

Rezrerwacja kredytowa Koszt pobytu gości hotelowych pokrywa firma po otrzymaniu faktury przelewem na konto hotelu,lub goście,dla których rezerwacji dokonało biuro podróży i którzy przy rejestracji w hotelu przedstawili vouchery.

SPOSOBY DOKONYWANIA REZERWACJI

Rezerwacji pobytu można dokonać poprzez : a) wypełnienie i podpisanie formularza rezerwacji na stronie internetowej oraz przesłanie go do Hotelu w formie elektronicznej,  b) przesłanie zamówienia rezerwacyjnego w formie pisemnej: listem poleconym, faksem lub w formie elektronicznej (e-mail),  c) telefoniczne zamówienie pobytu,  d) osobiste, pisemne potwierdzenie rezerwacji w Recepcji Hotelowej. 

ANULOWANIE REZERWACJI . ANULOWANIE REZERWACJI

Istnieje możliwość anulowania rezerwacji, jednakże wyłącznie z ważnych powodów, uzasadnionych i udokumentowanych przez gościa pisemnie.  A. Warunki anulowania rezerwacji W przypadku rezygnacji z zarezerwowanego pobytu Gość zostanie obciążony opłatą za rezygnację z pobytu w wysokości:  1) na 14 dni i więcej przed planowanym przyjazdem – pełny zwrot kwoty  zadatku 2) w przypadku braku przybycia „no show” bez anulowania rezerwacji = 100 % wartości rezerwowanego pobytu.  Różnica pomiędzy dokonaną wpłatą z tytułu rezerwacji a opłatą za rezygnację (jeśli taka wystąpi) zostanie zwrócona Klientowi w formie przelewu na wskazany przez niego rachunek bankowy.  Opłata za rezygnację będzie potrącana z kwoty wpłacanego zadatku lub z kwoty opłaconego pobytu, względnie pobrana z karty kredytowej. Na pozostałą część opłaty za rezygnację z pobytu (jeśli taka wystąpi) zostanie wystawiona odrębna faktura i przesłana na adres korespondencyjny gościa. . 

Typy rezerwacji i ich skróty stosowane w międzynarodowych systemach rezerwacyjnych 1. CC - gwarantowana kartą kredytową 2. CO - gwarantowana przez firmę 3. TA - gwarantowana przez touroperatora/agenta turystycznego/ biuro podróży 4. NON - niegwarantowana 5. INN - gwarantowana przez hotel 6. DP (deposit paid) - gwarantowana przez wpłacony depozyt

Formy płatności 1. CA (cash) - gotówka 2. CK (check) - czek 3. DB (direct bill) - przelew 4. CC - karta kredytowa: AX- American Express VS - Visa MC - MasterCard DC - Diners Club ME - Maestro

KONIEC DZIĘKUJĘ ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI PRZYGOTOWAŁA: PAULINA SIWIEC