REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH PRZYGOTOWAŁA:Paulina Siwiec.
Co to jest rezerwacja? Rezerwacja jest to pisemny bądź ustny wniosek (umowa) z prośbą o zatrzymanie określonej liczby miejsc noclegowych w określonym przez klienta terminie. Po przyjęciu rezerwacji recepcjonista nadaje jej numer.
. RODZAJE REZERWACJI
Rezerwacja wstępna Rezerwacja wstępna polega na uzgodnieniu terminu, w którym hotel otrzyma od gościa potwierdzenie rezerwacji. W przypadku braku takiego potwierdzenia ze strony gościa-rezerwację unieważnia się. Rezerwacja wstępna może być anulowana bez konsekwencji dla obu stron. Po otrzymaniu potwierdzenia od gościa, rezerwacja zmienia status na gwarantowaną lub niegwarantowaną
Rezerwacja gwarantowana Rezerwacja gwarantowana wymaga bezwzględnego potwierdzenia na piśmie z podaniem warunków płatności (tzw.gwarancja płatności) Rezerwacja gwarantowana zachowuje ważność do godziny 12:00 dnia następnego Może być anulowana najpóźniej do godziny 18:00 w dniu planowanego przyjazdu
Udzieloną przez gościa gwarancjją jest opłata gwarancyjna,przedpłata/zadatek lub płatność kartą kredytową albo voucherem Karta kredytowa-zabezpeiczenie przez preautoryzację lub podanie numeru karty Voucher-dokument wystawiony przez biuro podróży,potwierdzający uiszczenie opłaty lub rezerwację
Opłata za rezerwację jest odliczona od ostatecznego rachunku,przy czym nie podlega zwrotowi w przypadku późnego anulowania (np.gdy gość odwoła pobyt w ostatniej chwili).Potwierdzenie otrzymania przedpłaty/zadatku musi nastąpić w ciągu najpóźniej 72 godzin /
Rezerwacja niegwarantowana Ma formę umowy telefonicznej ,w której uzgodniono godzinę (najczęściej jest to 18:00) w dniu przyjazdu gościa do hotelu,po której rezerwacja zostanie anulowana,bez konieczności zabezpieczenia zapłaty za pobyt.
Rezrerwacja kredytowa Koszt pobytu gości hotelowych pokrywa firma po otrzymaniu faktury przelewem na konto hotelu,lub goście,dla których rezerwacji dokonało biuro podróży i którzy przy rejestracji w hotelu przedstawili vouchery.
SPOSOBY DOKONYWANIA REZERWACJI
Rezerwacji pobytu można dokonać poprzez : a) wypełnienie i podpisanie formularza rezerwacji na stronie internetowej oraz przesłanie go do Hotelu w formie elektronicznej, b) przesłanie zamówienia rezerwacyjnego w formie pisemnej: listem poleconym, faksem lub w formie elektronicznej (e-mail), c) telefoniczne zamówienie pobytu, d) osobiste, pisemne potwierdzenie rezerwacji w Recepcji Hotelowej.
ANULOWANIE REZERWACJI . ANULOWANIE REZERWACJI
Istnieje możliwość anulowania rezerwacji, jednakże wyłącznie z ważnych powodów, uzasadnionych i udokumentowanych przez gościa pisemnie. A. Warunki anulowania rezerwacji W przypadku rezygnacji z zarezerwowanego pobytu Gość zostanie obciążony opłatą za rezygnację z pobytu w wysokości: 1) na 14 dni i więcej przed planowanym przyjazdem – pełny zwrot kwoty zadatku 2) w przypadku braku przybycia „no show” bez anulowania rezerwacji = 100 % wartości rezerwowanego pobytu. Różnica pomiędzy dokonaną wpłatą z tytułu rezerwacji a opłatą za rezygnację (jeśli taka wystąpi) zostanie zwrócona Klientowi w formie przelewu na wskazany przez niego rachunek bankowy. Opłata za rezygnację będzie potrącana z kwoty wpłacanego zadatku lub z kwoty opłaconego pobytu, względnie pobrana z karty kredytowej. Na pozostałą część opłaty za rezygnację z pobytu (jeśli taka wystąpi) zostanie wystawiona odrębna faktura i przesłana na adres korespondencyjny gościa. .
Typy rezerwacji i ich skróty stosowane w międzynarodowych systemach rezerwacyjnych 1. CC - gwarantowana kartą kredytową 2. CO - gwarantowana przez firmę 3. TA - gwarantowana przez touroperatora/agenta turystycznego/ biuro podróży 4. NON - niegwarantowana 5. INN - gwarantowana przez hotel 6. DP (deposit paid) - gwarantowana przez wpłacony depozyt
Formy płatności 1. CA (cash) - gotówka 2. CK (check) - czek 3. DB (direct bill) - przelew 4. CC - karta kredytowa: AX- American Express VS - Visa MC - MasterCard DC - Diners Club ME - Maestro
KONIEC DZIĘKUJĘ ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI PRZYGOTOWAŁA: PAULINA SIWIEC