Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Raport z badania Źródła informacji i uczestnictwo w targach maszynowych dla Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Kopalni Soli "Wieliczka" - Polacy
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
ANALIZA PORÓWNAWCZA ROCZNYCH INFORMACJI Z DZIAŁALNOŚCI AGENCJI ZATRUDNIENIA Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO ZA LATA 2010 i 2011 OPRAC. Katarzyna Kiedrowska,
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
1 Zaufanie Polaków do biur podróży Warszawa, październik 2010 Projekt realizowany przez PENTOR Research International © 2010 Research International. No.
Gimnazjum nr 42 Nasza wycieczka rozpoczęła się 5 maja o godzinie 23:00. Punktualnie zebraliśmy się przed autokarem i zajęliśmy swoje miejsca. Wszyscy.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
KOPALNIA SOLI WIELICZKA 3 październik 2010
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Podsumowanie akcji promocyjnej.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
turystów zagranicznych
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Preferencje turystyczne osób wypoczywających na wsi
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Badania wewnętrzne ukazujące ruch turystyczny w sezonie letnim 2011.
Badania wewnętrzne ukazujące ruch turystyczny w sezonie letnim 2010.
Uwierzyć w siebie – pierwszy krok do przełamania bierności i zdobycia zatrudnienia Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sieradzu.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
JAK NAS WIDZĄ? Prezentacja wyników badań TNS OBOP dla miasta Gdańsk
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna Spotkanie z przewodnikami
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
MODUŁ A.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
WYCIECZKA KLASOWA Zakopane – r. Marta Wiaderkiewicz.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 20 osób zdało – 13 osób Etap praktyczny przystąpiło - 21 osoby zdało - 9 osób Dyplom otrzymało.
OFERTA KOPALNI SOLI „WIELICZKA” W PREZENTACJI PRZEWODNICKIEJ
Warszawa – Wycieczka Szkolna
Kalendarz 2020.
Elementy geometryczne i relacje
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Zapraszamy do biura podróży Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Turystyka polonijna - stan i perspektywy rozwoju Teresa Buczak.
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
KRAKÓW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ MAJ 2016.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2010 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków listopad 2010.
Głos Polaków w sprawie wina
Wiosenny festiwal sprzątania
Wyjazd Klasy 3 Technikum
Wycieczka do Bochni Klasa IIIA.
Zapis prezentacji:

Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010

Szczegółowe cele badania Wiedza o kopalni  W jakim stopniu cudzoziemcy znają Kopalnię Soli w Wieliczce jako obiekt turystyczny?  W jakim stopniu osoby, które znają Kopalnię są zainteresowane jej zwiedzaniem i w jakim terminie? Jakie mają wyobrażenie o Kopalni osoby, które znają ją tylko ze słyszenia? Podejmowanie decyzji o przyjeździe  Źródła wiedzy o możliwości zwiedzenia Kopalni?  W jakim celu respondenci przyjeżdżają do „Wieliczki”? Trasa Turystyczna (zwiedzanie kopalni)  Jakich udogodnień oczekują cudzoziemcy podczas zwiedzania?  Co chcieliby zwiedzić w Kopalni?  Jakich atrakcji oczekują podczas zwiedzania? Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Cele badania 1

Podsumowanie: Planowanie pobytu w Kopalni 76% respondentów deklaruje, że bardzo prawdopodobnie (31%) lub raczej prawdopodobnie (46%) odwiedzi Kopalnię Soli „Wieliczka” w celu zwiedzania Trasy Turystycznej. Planowana wizyta odbędzie się najprawdopodobniej latem lub wiosną w ciągu najbliższych dwóch lat (2010 oraz 2011). Większość respondentów zorganizuje wyjazd samodzielnie, zaś co czwarty powierzy organizację wyjazdu biuru podróży. Osoby, które zdecydują się na skorzystanie z usług biura podróży najczęściej zrobią to we własnym kraju. Wizyta w czasie której respondent planuje zwiedzać Kopalnię Soli „Wieliczka” jest przez co piątego respondenta planowana na 1 – 2 noclegi. Respondenci zdecydowanie stawiają na samochód jako środek transportu, który ma ich dowieźć do „Wieliczki”. Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Planowanie pobytu w Kopalni Soli "Wieliczka" 2

Powody dla których respondent chciałby odwiedzić Kopalnię Soli „Wieliczka” (top 5) Najczęstszym powodem, wymienianym przez co czwartego respondenta (25%) jest to, iż Wieliczka jest atrakcją, zaś co piąty nadmienia, iż jest to ciekawe / piękne miejsce. P20. Dlaczego chciał/aby Pan/i zwiedzić Trasę Turystyczną w Kopalni Soli „WIELICZKA”? Podstawa: osoby, które planują odwiedzić Kopalnię Soli w Wieliczce Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” 3

Atrakcje oczekiwane przez respondenta (top 6) Większość respondentów (80%) oczekuje zwiedzania z przewodnikiem, prawie połowa (43%) chciałaby popływać łodzią po słonym jeziorze, zaś co trzeci chciałby obejrzeć wystawy (32%), zjeść posiłek w podziemnej restauracji (30%) oraz zwiedzić miejsca poza Trasą Turystyczną, a także wziąć udział w pokazach rzeźbienia w soli (27%). Pyt.P21: Atrakcje, jakich oczekiwałby respondent podczas zwiedzania Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” Podstawa: osoby, które planują odwiedzić Kopalnię Soli w Wieliczce Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” 4

Udogodnienia oczekiwane przez respondenta Zdecydowana większość respondentów (80%) oczekuje przewodnika, co trzecia osoba (29%) chciałaby otrzymać darmowy drukowany przewodnik, zaś co czwarta (27%) darmową drukowaną mapę. P24. Jakich udogodnień oczekiwał/aby Pan/i podczas zwiedzania Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „WIELICZKA”? Podstawa: osoby, które planują odwiedzić Kopalnię Soli w Wieliczce Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” 5

Czas spędzony w Kopalni Respondenci chcieliby spędzić w Kopalni średnio około 5h, z czego prawie 3,5h poświęciliby na zwiedzanie, prawie 1h na skorzystanie z usług punktu gastronomicznego oraz nieco ponad 0,5h na zakup pamiątek. Ogółem Zwiedzanie Gastronomia Pamiątki P23. Jak Pan/i sądzi ile maksymalnie czasu byłby/aby Pan/i skłonny przeznaczyć na swój pobyt w Kopalni Soli „WIELICZKA”…? Podstawa: osoby, które planują odwiedzić Kopalnię Soli w Wieliczce Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie TT > Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” 6

Podsumowanie: Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej Powodem dla którego respondent chciałby odwiedzić Kopalnię Soli „Wieliczka” jest najczęściej fakt, iż Wieliczka to atrakcja / obiekt turystyczny oraz ciekawe / piękne miejsce. Spośród atrakcji oferowanych przez Kopalnię większość respondentów wybrałaby zwiedzanie z przewodnikiem, pływanie łodzią po solnym jeziorze oraz oglądanie wystaw. Zdecydowana większość respondentów stawia na przewodnika na żywo. Część z nich chciałaby również otrzymać darmowy przewodnik oraz mapę dołączoną do biletu. Respondenci chcieliby spędzić w Kopalni średnio 5h, z czego 3,5h poświęciliby na zwiedzanie, około 1h na posiłek w kopalnianej restauracji zaś około 0,5h na zakup pamiątek. Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” 7

Segmentacja turystów zagranicznych PASJONACI POLSKI (67%) SEGMENT 1: OBOJĘTNI WOBEC POLSKI (33%) Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Segmentacja turystów zagranicznych 8

Segment 1: Obojętni wobec Polski Istotnie częściej do grupy tej należą obywatele Francji (18%) i Włoch (17%), którzy odwiedzili Polskę po raz pierwszy (28%) i nigdy wcześniej nie byli w Kopalni Soli „Wieliczka” (91%). Są to zarówno kobiety, jak i mężczyźni należący do każdej grupy wiekowej. Istotnie częściej są to osoby zatrudnione na stanowisku robotnika wykwalifikowanego / niewykwalifikowanego (11%). W ilości podróży nie odbiegają od ogółu respondentów. Istotnie częściej są to osoby które nie słyszały nigdy o Kopalni Soli „Wieliczka” (63%). Istotnie częściej są to osoby, które nie są pewne czy odwiedzą Kopalnię, zarówno celem zwiedzania Trasy Turystycznej (34%), jak i skorzystania z oferty uzdrowiska w Kopalni (34%). Z tego też względu istotnie częściej nie wiedzą jeszcze kiedy odwiedzą Kopalnię Soli „Wieliczka” (58%), ani na jak długo przyjadą do Polski (14%). Istotnie częściej oczekiwaliby, aby w ramach atrakcji Kopalnia zorganizowała dodatkowe wystawy (35%). Również istotnie częściej chcieliby spędzić w Kopalni 2,5h (5%). W przypadku udogodnień stawiają na formy nie wymagające bezpośredniego kontaktu z inną osobą takie jak audioguide (29%) i monitory LCD (23%). Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Segmentacja turystów zagranicznych 9

Segment 2: Pasjonaci Polski Istotnie częściej do grupy tej należą Rosjanie którzy prawdopodobnie lub bardzo prawdopodobnie skorzystają z możliwości pobytu w uzdrowisku lub zwiedzenia trasy Turystycznej. Poza tym, istotnie częściej są to osoby, które odwiedziły wcześniej Wieliczkę, dla których jest to co najmniej trzeci pobyt w Polsce. Osoby te nie wyróżniają się pod względem społeczno – demograficznym, są to zatem zarówno kobiety, jak i mężczyźni należący do każdej z grup wiekowych, ale istotnie częściej zatrudnieni na stanowisku pracownika administracyjno – biurowego. Osoby należące do tego segmentu istotnie częściej słyszały o Kopalni Soli „Wieliczka”, iż jest tam uzdrowisko, i że jest to wspaniałe / bajeczne miejsce. Swoją wiedzę czerpią od rodziny / znajomych oraz od pracowników biura podróży. Ich zdaniem Kopalnia oferuje m.in. możliwość zwiedzania Trasy Turystycznej, pobytu w uzdrowisku oraz odwiedzenia podziemnej restauracji w Kopalni. Należący do tego segmentu chcieliby zwiedzić Kopalnię ze względu na fakt, iż jest to piękne / ładne miejsce oraz unikalny / wyjątkowy obiekt. Spośród atrakcji oferowanych przez Kopalnię najchętniej skorzystaliby z możliwości zwiedzania z przewodnikiem, pływania łodzią po solnym jeziorze oraz zjedzenia posiłku w podziemnej restauracji, zaś z oferowanych udogodnień chcieliby skorzystać z przewodnika na żywo. Na cały pobyt poświęciliby około 4,5h. Osoby te wiedzą już mniej więcej kiedy odwiedzą Polskę aby zwiedzić Trasę Turystyczną, istotnie częściej będzie to miało miejsce latem, w lipcu lub sierpniu, w latach 2011 – 2012. Najczęściej będzie to krótka wizyta z 2 lub 3 noclegami, ale również istotnie częściej będzie to co najmniej 10 noclegów. Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Segmentacja turystów zagranicznych 10