Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Jak motywować dziecko do nauki?
Dojrzałość szkolna dziecka
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Jak pomagać dziecku w nauce?
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
JAK SIĘ UCZYĆ ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie
„Jak pomóc dziecku w nauce”
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Samodzielność dziecka
1. Mądrze motywuj Obowiązkiem dziecka jest odrabianie lekcji, a obowiązkiem rodzica – okazywanie szczerego zainteresowania jego problemami Zacząć należy.
W nauczaniu zintegrowanym
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Ocenianie Kształtujące
Stres przed sprawdzianem
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Motywowanie do nauki – rola rodzica
DOBRY START.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Etyka nie tylko dla smyka Wartość – szacunek, odpowiedzialność
Metody sprawnego uczenia się.
Sposoby motywowania dzieci do nauki
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Jak pomagać dziecku w nauce?
PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Staram się uczyć systematycznie. Jak mamy sprawdzian to uczę się codziennie, nie zostawiam tego na ostatnią chwilę. Zawsze powtarzam sobie też na przerwie.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Ocenianie Kształtujące
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Czym można zastąpić przybory szkolne??
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
TIK w szkole.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Imię i nazwisko nauczyciela
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Imię i nazwisko nauczyciela
Zapis prezentacji:

Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek

Praca domowa dziecka CEL Utrwalenie wiedzy zdobytej na lekcjach oraz doskonalenie poznanych umiejętności. Uczenie odpowiedzialności, samodzielności, samodyscypliny oraz umiejętności gospodarowania własnym czasem

Praca domowa Angażuje: Nauczyciela Rodzica Dziecko

Rola rodzica I. Interesuj się postępami dziecka w nauce Często pytaj, co ciekawego robiło w szkole, czego nowego się nauczyło, Bądź obecny na zebraniach w szkole, bo jest to dla dziecka bardzo istotne Twoje zainteresowanie działa na niego motywująco, daje mu sygnał, że nauka jest ważna II. Przypominaj dziecku o odrabianiu lekcji Wspieraj, ale nie wyręczaj Pomóż w rozwiązywaniu niektórych zadań Odpytaj ustnie z nauczanych lekcji Sprawdź prace pisemne-nie wykonuj ich za dziecko

Rytuały pomocne przy lekcjach I. Odpowiedni moment na naukę Uczenie się w pewnych stałych godzinach – po obiedzie i odpoczynku Unikanie nauki tuż przed sprawdzianem, gdyż stres i presja czasu nie sprzyja zdobywaniu wiedzy – na dzień przed klasówką czy testem dobre efekty przynoszą tylko powtórki. Racjonalny podział czasu na: zabawę i odpoczynek, naukę i obowiązki domowe

Przykładowy harmonogram zajęć popołudniowych Godz. 14-15.30 relaks po przyjściu ze szkoły, zjedzenie posiłku Godz. 15.30-17 odrobienie trudniejszych zadań w brudnopisie i sprawdzenie ich przez rodziców, po korekcie przepisanie zadań do zeszytu Godz. 17-17.30 wykonanie ćwiczeń w pisaniu lub doskonalenie innych umiejętności szkolnych Godz. 17.30-18 czas na czytanie; może być z rodzicem lub samodzielnie -ale zawsze powinno się kończyć rozmową n/t przeczytanej treści Godz. 18-19.30 relaks, posiłek, ewentualnie pomoc w kuchni Godz. 19.30-21 czas na realizację własnych pasji

Rytuały pomocne przy nauce II. Przygotowanie miejsca pracy Porządek na biurku i ułożenie potrzebnych przyborów, Zadbanie o dobre oświetlenie Eliminacja bodźców rozpraszających uwagę dziecka ( wyłączenie radia, telewizora, komputera, odłożenie telefonu, itp..)

Rytuały pomocne przy nauce III. Ustalenie planu odrabiania lekcji Można zaczynać od zadań trudniejszych i przeplatać je łatwiejszymi Nie koncentrować się zbyt długo na jednym temacie-przeplatać lekcje z j. polskiego np. matematyką Oprócz odrabiania prac pisemnych ważne jest uczenie ustne, czyli powtarzanie ostatniej lekcji, przeczytanie tematu z książki, czy notatek z zeszytu Należy pamiętać o krótkich przerwach w nauce, szczególnie u dzieci z klas I-III

IV. Sprawdzanie odrobionych lekcji Podkreśl to, co zostało zrobione dobrze, a dopiero potem wskaż błędy i omów je Sprawdzając zaznacz, gdzie są błędy, wyjaśnij na czym błąd polega i pytaniami pomocniczymi naprowadź na prawidłowy tok myślenia Zauważ starania dziecka, chwal go za trud i włożony wysiłek, nagradzaj za sukcesy V. Przydatne podczas nauki Kojarzenie treści z obrazem Wykorzystywanie wszystkich zmysłów, ucząc się przyswajamy: 10% tego co słyszymy 20% tego co widzimy 30% tego o czym się mówi 90% tego co robimy

Apel dziecka Stwórz mi sprzyjające warunki do nauki Pozwól mi być samodzielny, nie wyręczaj mnie w nauce Wspieraj mnie, gdy coś mi nie wychodzi Ciesz się z moich osiągnięć, chwal za trud i wysiłek Rozsądnie nagradzaj moje sukcesy Bądź konsekwentny, stawiaj przede mną,,drogowskazy”.

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Dziękuję za uwagę