Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Advertisements

KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Spotkanie Szkolnych Koordynatorek i Koordynatorów Programu Akademia uczniowska. sierpień, 2011 Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze.
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
Wprowadzanie zmian w trakcie realizacji projektu –
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Erasmus+ Edukacja szkolna
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ROLA DYREKTORA SZKOŁY W MIĘDZYNAROWYM PROJEKCIE WSPÓŁPRACY SZKÓŁ KONFERENCJA 5 LISTOPADA 2010.
RODZICE W SZKOLE.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia studentów posiadających prawo do dodatku socjalnego Ada Ladzik-Rapczyńska, Warszawa 10.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Podstawowe informacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Partnerstwo strategiczne szkół w ramach programu Erasmus+
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
BUDŻET MIASTA NA 2017 R..
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Przykładowy model podziału środków
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ w Słupsku 3 SZKOŁA PODSTAWOWA nr 3 im. Janusza Korczaka Bieżące rozwiązywanie problemów na podstawie projektu Szkoły Podstawowej Nr 3 im.Janusza Korczaka w Słupsku pn. „More Successful Students with ICT” Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

„More Successful Students with ICT” Sektor: Edukacja szkolna Akcja 2: Partnerstwa strategiczne Termin realizacja projektu: 01.09.2016 – 31.08.2018 Kraje partnerskie: Turcja, Niemcy, Włochy, Polska Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

Główne założenia projektu: wzrost kompetencji uczniów w wykorzystaniu programów TIK (MS Office, Movie Maker, Prezi) w nauce i przyszłej pracy, wzrost kompetencji uczniów w zakresie porozumiewania się w języku angielskim, zwiększenie motywacji uczniów do nauki oraz satysfakcja z osiąganych celów, wzrost kompetencji społecznych i dojrzałości emocjonalnej uczestników, wzmocnienie kompetencji zawodowych wśród kadry nauczycielskiej, wymiana dobrych praktyk wśród nauczycieli i innych odbiorców. Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

Przykłady zaistniałych problemów i sposoby ich rozwiązywania Wycofanie się jednego z partnerów projektu Problem # 2 Zmiana w pierwszej mobilności Problem # 3 Otrzymanie środków finansowych i wymagana dokumentacja Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

Rozwiązanie # 1 Problem # 1 Partner z Portugalii wycofuje się z udziału w projekcie: Musimy podjąć konieczne działania: koordynator z Portugalii pisze oficjalne pismo o rezygnacji z udziału w projekcie – składa je w swojej NA oraz przesyła do głównego koordynatora koordynator wysyła maila z informacją o zmianach do wszystkich partnerów, a oni przesyłają ją do swoich NA ustalamy termin pierwszego spotkania projektowego podejmujemy decyzję o zmianie mobilności do Portugalii na kraj będący w tym samym przedziale budżetowym we wrześniu informuje, że realizuje trzy projekty Erasmus+ odrzuca każdy proponowany termin pierwszej mobilności w październiku informuje, że nie sprosta nadmiarowi obowiązków – wycofuje się z realizacji projektu Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

Rozwiązanie # 2 Problem # 2 Partner z Niemiec odmawia wyjazdu do Turcji na Pierwsze Spotkanie Projektowe: Musimy podjąć konieczne działania: koordynator z Niemiec pisze oficjalne pismo o niewyrażeniu zgody na wyjazd do Turcji i przesyła je do głównego koordynatora koordynator projektu składa pismo w swojej NA koordynator wysyła maila z informacją o zmianach do wszystkich partnerów, a oni przesyłają ją do swoich NA podejmujemy decyzję o zamianie mobilności do Turcji na mobilność do Polski (bez zmian w budżecie) we październiku informuje, że z powodu aktualnej sytuacji w Turcji są obawy dotyczące mobilności dyrektor szkoły składa oficjalne pismo, w którym informuje, że nie wyraża zgody na wyjazd swojej kadry pojawia się prośba o zmianę destynacji przesuwa się planowany termin pierwszej mobilności Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

Rozwiązanie # 3 Problem # 3 Musimy podjąć konieczne działania: Opóźnienia w składanej dokumentacji i otrzymaniu dotacji: Musimy podjąć konieczne działania: skompletowanie dokumentów wymaganych przez UM sporządzenie harmonogramu budżetowego na kolejne lata szczegółowe zaplanowanie zarządzeniem funduszami w roku 2016 opóźnienia w podpisaniu umowy i otrzymaniu przez UM dotacji opóźnienia w dostarczeniu uzasadnienia o ujęcie zadania w budżecie miasta sporządzenie harmonogramu budżetowego oczekiwanie na sesję Rady Miasta opóźnienie w otrzymaniu dotacji przez szkołę Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

Podsumowanie bądź w ciągłym kontakcie z partnerami projektu (poprzez Skype, pocztę email, grupę WhatsApp), informuj NA o wszystkich zmianach w realizacji projektu (wyślij oficjalne pismo lub email), pamiętaj, że wprowadzając zmiany w mobilnościach może zmienić się budżet, napisz szczegółowy harmonogram budżetowy z podziałem na lata kalendarzowe, upewnij się jakie dokumenty muszą być złożone w UM oraz w NA, realizuj działania i wypełniaj wymaganą dokumentację na bieżąco – to bardzo ułatwia pracę Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

I pamiętajcie… …Aby rozwiązać dowolny problem trzeba zadać sobie trzy pytania… Pierwsze: co mógłbym zrobić? Drugie: co mógłbym przeczytać? I trzecie: kogo mógłbym się poradzić? - Jim Rohn - Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

Dziękuję za uwagę Anna Łukasik Koordynator projektu „More Successful Students with ICT” w Szkole Podstawowej Nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+