„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Hubert Kaszyński IS UJ, Klinika Psychiatrii SU Anna Liberadzka
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży „Program STACJA”
Kształtowanie motywacji pracowników
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Warsztaty zawodoznawcze
Świadomość, która obala stereotypy
Prezentacja wyników ewaluacji programu aktywizacji zawodowej kobiet w dzielnicy Wesoła. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Uniwersytety Trzeciego Wieku
ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity)
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Izabela Kołodziejczyk
Dla kogo jesteśmy? Działalność Klubu dedykowana jest osobom chorującym psychicznie oraz po kryzysach psychicznych.
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
KN Inżynierii Powierzchni Powierzchnia Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Zespół Nr 1 Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
www to zajęcia prowadzone przez wykładowców akademickich Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego Kursy akademickie.
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Rozwój kwalifikacji i kompetencji studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koszalinie dr Agnieszka Kühnl-Kinel.
Po co komu psychoterapia?
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Uniwersytet Dziecięcy Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Stalowej Woli
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Deklaracja I Kongresu Zdrowia Psychicznego Warszawa, 8 maja 2017
Uniwersytet Dziecięcy Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Stalowej Woli
Solidarni z chorującymi psychicznie
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Zadania pedagoga szkolnego
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Przykłady dobrych praktyk
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
RPO
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Dobry dom miejsce troski o psychikę człowieka
Zapis prezentacji:

„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”

Szkolenia edukacyjne Szkolenia promujące zdrowie psychiczne organizowane są przez BON Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Międzyuczelniane Centrum Wsparcia Psychologicznego, Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach: grupa studentów Uniwersytetu Ekonomicznego („Zdrowie a choroba psychiczna”) oraz grupa pracowników dydaktyczno – administracyjnych Krakowskich uczelni wyższych („Uczelnia wobec studentów chorujących psychicznie”), Szkolenia trwają od 2009 roku.

Statystyki: Od 2009 roku przeszkolono: 511 pracowników dydaktyczno – administracyjnych (27 spotkań) 391 studentów Uniwersytetu Ekonomicznego (22 spotkania)

Cele szkoleń: UWRAŻLIWIENIE na problemy emocjonalne innych, ZAPOBIEGANIE piętnowaniu osób chorujących psychicznie, UCZENIE tolerancji, POMOC w nawiązywaniu kontaktów, UDZIELANIE INFORMACJI, gdzie skierować osobę przeżywającą kryzys.

Tematyka szkoleń: Wprowadzenie do tematyki zdrowia psychicznego, Nerwica, lęk, depresja, Psychoza Schizofrenia Zespół Aspergera Anoreksja

Badania ewaluacyjne Cele badań: odpowiedź na pytania: - Dlaczego osoby uczestniczące w szkoleniach, postanowiły na nie uczęszczać? - Jak oceniają formę prowadzonych zajęć? - Co powinno ulec zmianie? - Czym spowodowana jest nieobecność uczestników na poszczególnych zajęciach? Grupy badawcze: studenci Uniwersytetu Ekonomicznego (21 osób) oraz pracownicy dydaktyczno – administracyjni (16 osób) Techniki badawcze: 37 ankiet audytoryjnych, 6 wywiadów indywidualnych pogłębionych.

Otrzymane wyniki badań: Grupa pracowników dydaktyczno – administracyjnych – powody uczestnictwa w zajęciach: Niski poziom wiedzy na temat zdrowia i choroby psychicznej, Chęć uzyskania umiejętności nawiązywania kontaktu ze studentami doświadczającymi kryzysu psychicznego, Jak pomóc takim osobom? Do jakich instytucji należy je skierować? Problemy emocjonalne we własnym środowisku.

Grupa studentów Uniwersytetu Ekonomicznego – powody uczestnictwa w zajęciach: Zdobycie wiedzy o chorobach psychicznych, Umiejętność nawiązywania kontaktu z osobami chorującymi psychicznie, Odpowiednie zachowanie się wobec tych osób, Chęć pomocy swoim bliskim, Własne problemy emocjonalne (znalezienie odpowiedniej „recepty” dla siebie).

„Nikt nie może dostarczyć nam bardziej autentycznych informacji niż osoba, która sama doświadczyła choroby psychicznej”