7 Nawyków – mapa wdrożenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata pracowników szkoły
Szkoła Promująca Zdrowie
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
TIK w pracy nauczyciela
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Projekty zrealizowane w ZS1
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Co chcieliśmy osiągnąć?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

7 Nawyków – mapa wdrożenia Paradygmat przywództwa Paradygmat potencjału Paradygmat zmiany Paradygmat motywacji Paradygmat uczenia się Widzę podstawowe paradygmaty Nie Tak Nie Tak Nie Tak Nie Tak Nie Tak Przywództwo jest dla nielicznych. Każdy może być liderem w swojej dziedzinie. Nieliczni posiadają potencjał. Każdy ma jakiś talent. Najpierw zmiana systemu, potem szkoły. Zmiana zaczyna się ode mnie. Edukatorzy kontrolują i sterują nauczaniem. Edukatorzy wspierają uczniów w nauce. Szkoła skoncentrowana na wynikach. Szkoła skoncentrowa na rozwoju uczniów. Wpojenie zasad przywództwa Rozwój osobisty i zawodowy kadry Ciągły rozwój pracowników Szkolenie nowych pracowników Szkolenie i coaching dyrektorów   Rozwój uczniów Lekcje bezpośrednie Zintegrowane podejścia Modelowanie Rodzina Komunikacja z rodzicami Szkolenie 7 Nawyków szczęśliwej rodziny Wpajanie zasad przywództwa w domu Atmosfera sprzyjająca rozwojowi liderów   Otoczenie fizyczne Środowisko fizyczne (widzę) Wspólny język (słyszę) Środowisko emocjonalne (czuję) Wspólne przywództwo Lider w każdym uczniu Głos uczniów Działalność Latarników Wydarzenia związane z przywództwem Wydarzenia szkolne Wydarzenia klasowe Wydarzenia rodzinne i wspólnotowe Wpływ na wyniki nauczania   Osiąganie celów szkoły Cele szkoły Cele Latarników Cele personelu Osiągnięcia uczniów Cele uczniów Dziennik Lidera Konferencje prowadzone przez uczniów Wsparcie w procesie nauki Relacje oparte na zaufaniu Wewnętrzna motywacja do nauki Wspólne planowanie i refleksja Robię najlepsze praktyki Mam mierzalne rezultaty Kompetencje społeczne Atmosfera w szkole Osiągnięcia naukowe

Wpojenie zasad przywództwa    1. Kadra  Pracownicy rozwijają zdolności przywódcze dzięki szkoleniom „7 Nawyków skutecznego działania” i praktykowaniu tych nawyków w codziennym życiu szkoły. Nowi pracownicy odbywają szkolenia i pracują z mentorami. Kierownictwo i administracja szkoły rozwijają się jako liderzy tym samym będąc wzorem i promując rozwój kompetencji społecznych w szkole.   2. Uczniowie  Wszyscy uczniowie poznają zasady 7 nawyków i zasady skutecznego przywództwa dzięki lekcjom bezpośrednim, zintegrowanemu podejściu i przykładowi od nauczycieli, czyli modelowaniu. Uczniowie poznają podstawy myślenia krytycznego i zdobywają umiejętność stosowania kompetencji społecznych w praktyce. 3. Rodzina  Dzięki skutecznej komunikacji i wzajemnemu szacunkowi rodzina staje się partnerem szkoły w praktykowaniu 7 nawyków i zasad przywództwa. Szkoła uczy, wspiera i zachęca uczniów do stosowania nawyków i kompetencji społecznych w domu.

Atmosfera sprzyjająca rozwojowi liderów   4. Otoczenie fizyczne Uczniowie i pracownicy widzą elementy przywództwa w swoim środowisku, słyszą o nim dzięki wspólnemu językowi 7 nawyków i czują je dzięki kulturze wzajemnej troski, dobrych relacji i akceptacji. 5. Wspólne przywództwo Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele pełnią role liderów, a głos uczniów ma wpływ na innowacje w szkole. Zespół Latarników aktywnie wspiera kulturę przywództwa. 6. Wydarzenia związane z przywództwem Dzięki wydarzeniom szkolnym, klasowym, rodzinnym i lokalnym powstaje środowisko sprzyjające budowaniu kultury przywództwa i umożliwiające uczniom trenowanie umiejętności przywódczych.

Wpływ na wyniki nauczania     7. Osiągnięcie celów szkoły   Szkoła wykorzystuje proces 4DX®, aby zidentyfikować i prześledzić postępy na poziomie szkoły, zespołu, klasy, całego personelu. 8. Osiągnięcia uczniów Uczniowie biorą odpowiedzialność za swój rozwój dzięki: właściwej ocenie swoich potrzeb, umiejętności wyznaczania celów i planowania. Wspiera ich w tym prowadzenie Dziennika Lidera i udział w konferencjach prowadzonych przez uczniów konferencji, podczas których mogą zmierzyć się z postawionymi celami. 9. Wsparcie w procesie nauki Nauczyciele używają metod instruktażowych, które wspierają wewnątrzsterowność uczniów. Budowanie relacji opartych na zaufaniu, wspieranie samodzielności i wykorzystywanie narzędzi wspólnego planowania i refleksji tworzą środowisko sprzyjające nauce i rozwojowi.