Od eTwinningu do ERASMUS Plus Akcja KA1 Klaudia Sobecka–Szcześniak Przedszkole 51 w Poznaniu Powitanie i refleksja- ćwiczenie Pojadę do Meksyku? Gdzie? i zabiorę ze sobą koszulkę, a ty ….
Magnolia - Languages & sharing & education space Poszukiwanie organizacji przyjmującej było zasługą kontaktów prywatnych. eTwinning przydał się na innym etapie znacznie bardziej choć w zależności od stopnia aktywności na pewno okazuje się bardzo przydatny również na tym etapie. W naszym przypadku ( projekt dwustronny, a wręcz jednostronny) koncepcja dotycząca projektu ze względu na wcześniejsze doświadzczenia z inną akcją w ramach Comeniusa była skrystalizowana . W przypadku braku pomysłu , a chęci uczestniczenia w podobnych projektach niewątpliwie etwinning stanowi głęboką studnię pomysłów. Magnolia - Languages & sharing & education space
Nasz etwinning Tak wygląda nasza strona na etwinningu widać ,że ciągle się uczymy Nie należy się zniechęcać , Ilość codziennych zadań , konieczność sprawdzania i reagowania na pocztę zawodową czy projektową aktywność na portalach społecznościowych jest bardzo duża , pozostaje niewiele czasu na przeszukiwanie etwinningu. Jednak dzięki wiadomościom przesyłanym newsletterem nie pozwala nam platforma o sobie zapomnieć i mobilizuje do wytrwałosci
Procentowa zawartość eTwinningu w ocenie projektu w ramach Erasmusa Po za poszukiwaniem instytucji i inspiracji do projektu eTwinning jest ważnym elementem wniosku w ramach akcji KA1 czy KA2 Procentowa zawartość eTwinningu w ocenie projektu w ramach Erasmusa
Zrzut z ekranu pokazuje fragment wniosku w który jest zapytanie o wykorzystywanie eTwinningu w działaniach związanych z wnioskowanym projektem. Jest ( podstępnie możliwość wybory – nie). Obniża to nawet o 10 pkt. Ogólną ocenę projektu.
Ocena projektu w ramach akcji Erasmusa 1. Adekwatność projektu [liczba punktów 29 / na 30] 2. Jakość planu projektu i jego realizacji [liczba punktów 40 / na 40] 3. Wpływ i upowszechnianie [liczba punktów 29 / na 30] W każdej z części można stracić punkty gdyż; Szeroko rozumiana adekwatność to m. in. Wpisanie się w strategiczne dla projektu erasmus plus cele , atu m.in. Jest stosowanie i korzystanie z wypracowanych przez KE rozwiązań takich jak eTwinning Jakość i realizacja będzie dla przyszłego beneficjenta trudna i doświadczenie na eTwinningu , dla oceniającego jest gwarantem, że skoro tu sobie poradził to i z realizacją sobie poradzi . Zwłaszcza ,że podczas realizacji przychodzi się zmierzyć z innymi narzędziami jak choćby mobility tool Upowszechnianie to jeden z modułów , na którym wnioskodawcy niejednokrotnie polegli. Jednym ze sposobów upowszechniania jest dzielenie się na e Twinningu , gdzie można udokumentować statystycznie aktywność ( co we wniosku ma niebagatelne znaczenie ) ,a co za tym idzie zasięg upowszechnienia. Ocena projektu w ramach akcji Erasmusa
Możliwości realizacji KA1 W ramach realizowanego projektu w akcji KA1 „Mobilność kadry edukacji szkolnej”, pracownicy szkoły mogą uczestniczyć w następujących typach wyjazdów zagranicznych: 1.teaching assignment – oferujący możliwość prowadzenia zajęć dydaktycznych i pracę w szkole partnerskiej za granicą 2.szkoleniach kadry/pracowników w formie: udziału w kursach metodycznych, metodyczno- językowych, językowych i specjalistycznych lub szkoleniach zagranicznych, obserwacji pracy zagranicznej szkoły partnerskiej lub innej organizacji związanej z edukacją szkolną (job shadowing) Najłatwiejszy do realizacji choć najtrudniejszy do napisania. Przy pisaniu wniosku , po za wsparciem na eTwinning można liczyć na spotkanie z konsultantem wojewódzkim Waldemarem Kryjewskim, który zawsze służy pomocą. Możliwości realizacji KA1
Budżet naszego projektu Wniosek został zatwierdzony do realizacji. Złożony wniosek uzyskał łącznie 98 punktów na 100 możliwych. Maksymalna przyznana kwota dofinansowania wynosi 25619 euro. Akcja KA1 jest przeznaczona na mobilności , tak więc większość budżetu to środki na podróż i wsparcie indywidualne Omówić wsparcie indywidualne Budżet naszego projektu
Żeby rozpocząć proces wnioskowania pracownik rejestrujący instytucję/organizację musi zarejestrować się w systemie EU_LOGIN (poprzednio ECAS – European Commission Authentication Service ) aby otrzymać niezbędny dla przeprowadzenia procesu rejestracji numer identyfikacyjny – PIC (Personal Identification Code). Uświadomienie słuchaczom ,że umiejętności zdobyte dzięki eTwinningowi znacznie ułatwią te działania i pozwolą lepiej zrozumieć opisane procedury. Od dwóch lat publikowane już na stronach Narodowej Agencji w języku polskim. Pierwsze kroki
Stworzenie partnerstwa – nawiązanie kontaktu z instytucją przyjmującą Ustalenie czy posiada PIC Próba nakreślenia celów projektu i efektów jaki chcemy uzyskać Śledzenie strony http://erasmusplus.org.pl – tu pojawia się eforms za pomocą którego piszemy wniosek W między czasie organ prowadzący poprosi nas o zarys projektu z planowanym budżetem ( w Poznaniu to DIP ) Terminowe złożenie wniosku DIP dokument inicjujący projekt Wniosek wypełnia się offline , po ściągnięciu go na komputer , po każdym etapie oczywiście zapisuje ale wysyłka odbywa się dopiero jak mamy pewność ,że wszystko jest w nim ok i ,że dołaczone zostały stosowne dokumenty Kolejne kroki
Przedszkole 51 przy Parku Wilsona Szukaliśmy przedszkola , które będzie miało podobne realia lokalowe To implikuje dobór metod pracy i specyfikę . Przedszkole 51 przy Parku Wilsona
Logo La Maisonnette
Korytarz P51
Education space La Maisonnette Rzym
Sala dydaktyczna 6-7 latki Rzym Lustra Sala dydaktyczna 6-7 latki Rzym
Sala dydaktyczna 6-7 latki Poznań
Konferencja upowszechniająca rezultaty wiosna 2018 roku Artykuły upowszechniające https://www.oficynamm.pl Miesięcznik Dyrektora Przedszkola To nie takie trudne jak się wydaje Upowszechnianie
Erasmus Plus zmienia życie otwiera umysły
http://erasmusplus.org.pl Dziękuję za uwagę