Gimnazjum nr 3 im. J. Chełmońskiego w Zielonej Górze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowali: Patryk Klemczak Tomasz Klemczak ODSIECZ WIEDEŃSKA.
Advertisements

Kształtowanie się granic II Rzeczypospolitej
Wykład 4: Systemy nawigacji satelitarnej
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY
POGŁĘBIONA OCENA SYTUACJI FINANSOWEJ NA PODSTAWIE ANALIZY WSKAŹNIKOWEJ
Machine learning Lecture 3
Identyfikacja dansylowanych aminokwasów metodą cienkowarstwowej chromatografii na płytkach poliamidowych Gawahir Hassan.
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
Wybrane bloki i magistrale komputerów osobistych (PC)
HELIOTECHNIKA W chwili obecnej jest niekonkurencyjna w porównaniu ze źródłami konwencjonalnymi, ale jest to „czysta energia” dlatego wiąże się z nią wiele.
Tolerancje i pasowania
B R Y Ł Y P L A T O Ń S K I E.
Bankowość Pieniądz Podstawowe informacje o bankach
Weryfikacja hipotez statystycznych
Krakowskie Sympozjum Naukowo-Techniczne
Zasilacze prądu stałego Czyli rzeczywiste źródła napięcia
Prof. nadzw. dr hab. inż. Jarosław Bartoszewicz
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania UW
1 czerwca w zerówce.
„ Mały Miś i polskie tradycje Bożego Narodzenia”
Box Behnken Design w optymalizacji procesu biosyntezy β-karotenu w hodowlach drożdży Rhodotorula rubra Ludmiła Bogacz-Radomska(1), Joanna Harasym(1,2,3),
Projekt z dnia 30 maja 2017 r. Ustawa z dnia …. ……………
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Rachunki makroekonomiczne
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Prezentacje wykonali: Marcin Łukasik Wiktor Kołek
GOSPODAROWANIE ZASOBAMI W ORGANIZACJI
Co to jest SSC Master… SSC Master to platforma elektronicznego obiegu, dekretacji i akceptacji dokumentów w organizacji. Dzięki szerokiemu i elastycznemu.
Podstawy pomagania SPPiIK, 2016 Anna Gromińska.
Chemia biopierwiastków
Sedymentacja.
Współczesne kierunki polityki społecznej
Hiszpania,Portugalia,Litwa,Polska,Turcja,Włochy,Chorwacja Desery.
Prawo pracy – ćwiczenia (IX)
Dotarcie do specyficznej grupy docelowej
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata za rok 2016 Warszawa, 26 czerwca 2017 r. Materiał.
Srebrna Małopolska regionalne inicjatywy na rzecz seniorów
Stan Wojenny.
O UTWORZENIE ZWIĄZKU METROPOLITALNEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Białymstoku
ZAWODOZNAWSTWO Materiały zrealizowane w ramach projektu
Wykład 8: Złożone problemy przetwarzania mobilnego
Realizacja sprzężenia od siły w układzie sterowania robotem do zastosowań neurochirurgicznych Dorota Marszalik Wieliczka,
Funkcje generujące w kombinatoryce
Ruch turystyczny w Krakowie w 2015 roku
© dr hab. Inż. Paweł Jabłoński
Adsorpcja faza stała/ gazowa lub ciekła faza ciekła/ gazowa lub ciekła
MODELE EPIDEMIOLOGICZNE
Dowody matematyczne - zadania podstawowe
Zagadnienie prawdy Andrzej Łukasik Zakład Ontologii i Teorii Poznania
Ewolucja gwiazd.
Potencjał chemiczny Potencjał chemiczny ma charakter siły uogólnionej,
STAŁE RÓWNOWAGI REAKCJI PROTOLITYCZNYCH
Optymalizacja sieci drogowej propozycja algorytmu
Nie ma innego – Tylko Jezus Mariusz Śmiałek
W ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
R- Punkt referencyjny (wyjściowy) obrabiarki
Parki krajobrazowe na Podlasiu
Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 im. Tadeusza Kościuszki
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zasady poprawnej komunikacji – jak uniknąć konfliktów ?
Moje dziecko i jego potrzeby.
Edukacja psychologiczna
GMINA RUDZINIEC.
Czym jest mowa nienawiści?
Wykład 7 Prawo urzędnicze.
Wsparcie dla przedsiębiorców oferowane przez Powiatowy Urząd Pracy
Zapis prezentacji:

Gimnazjum nr 3 im. J. Chełmońskiego w Zielonej Górze Otwarci na zmiany Gimnazjum nr 3 im. J. Chełmońskiego w Zielonej Górze NOWE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM

Nowe w wychowaniu fizycznym wymagania szczegółowe zajęcia do wyboru – model 2 + 2 edukacja zdrowotna w WF

Realizacja podstawy programowej w nowym modelu wychowania fizycznego w naszym gimnazjum Zajęcia w systemie klasowo-lekcyjnym. Zajęcia do wyboru. Edukacja zdrowotna prowadzona w cyklu ciągłym.

Wybór koncepcji organizacji zajęć z wychowania fizycznego Dokonując wyboru koncepcji organizacji zajęć WF kierowaliśmy się przede wszystkim zapisami w Preambule, że „…ważnym zadaniem szkoły jest edukacja zdrowotna, której celem jest rozwijanie u uczniów postawy dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz umiejętności tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu.”

prowadzona w cyklu ciągłym Edukacja zdrowotna prowadzona w cyklu ciągłym

Pojęcie agresji, przedstawienie agresji na plakacie…

Edukacja zdrowotna prowadzona w cyklu ciągłym? Zajęcia z edukacji zdrowotnej prowadzone są w cyklu ciągłym, w okresie jednego semestru. Na ten cel w roku szkolnym 2009/2010 przeznaczyliśmy po 2 godz. w tygodniu dla każdej z 3 grup w I semestrze oraz po 2 godz. w tygodniu dla pozostałych 2 grup w II semestrze. Organizacja zajęć w ramach bloku „edukacja zdrowotna” wydaje nam się, najbardziej optymalnym rozwiązaniem dla efektywnej ich realizacji.

Cele wprowadzenia edukacji zdrowotnej w cyklu ciągłym zapewnienie lepszej adaptacji uczniów w nowej szkole, w nowych warunkach; pomoc uczniom w radzeniu sobie z trudnościami napotkanymi na swojej drodze w pierwszym okresie nauki w gimnazjum; integracja grupy uczniów klas pierwszych; sprawdzenie skuteczności realizacji podstawy programowej WF zawartej w bloku edukacja zdrowotna, a tym samym osiągnięcie celów i efektów kształcenia : pozyskanie czasu na przygotowanie pełnej oferty form aktywności fizycznej w ramach zajęć do wyboru dla uczniów, która będzie:

Wsparcie społeczne a zdrowie

Cele edukacji zdrowotnej poznawanie siebie, śledzenie przebiegu swojego rozwoju, identyfikowanie i rozwiązywanie problemów zdrowotnych; zrozumienie, czym jest zdrowie, od czego zależy, dlaczego i jak należy o nie dbać; rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i innych ludzi; wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości; rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych sprzyjających dobremu samopoczuciu i pozytywnej adaptacji do zadań i wyzwań codziennego życia; przygotowanie się do uczestnictwa w działaniach na rzecz zdrowia i tworzenia zdrowego środowiska w domu, szkole, miejscu pracy, społeczności lokalnej.

Choroby dzieci, młodzieży oraz dorosłych… Prezentacje prac wypracowanych przez zespoły uczniów

Postawa nauczyciela prowadzącego zajęcia wobec uczniów Staram się być przewodnikiem, doradcą uczniów; Nie wchodzę w rolę „eksperta” („mistrza”), który „musi wszystko wiedzieć”; Ograniczam ocenianie, komentarze, narzucanie własnego zdania; Mam odwagę powiedzieć: „nie wiem, ale sprawdzę i odpowiem” lub „nie wiem, sprawdźmy razem” (mam prawo do niewiedzy oraz uczenia się od uczniów i razem z nimi); Organizuję uczenie się – stawiam zadania, pytania, motywuję do pracy, kontroluję czas jej trwania; Stale doskonalę umiejętności komunikowania się z uczniami, tworzenia atmosfery bezpieczeństwa i zaufania; Staram się zachować równowagę między ustalonym programem, a potrzebami uczniów.

Rola nauczyciela prowadzącego Posiadaną przez uczniów wiedzę i doświadczenia wykorzystuję, jako podstawę do uczenia się; Zachęcam uczniów do: samodzielności w uczeniu się; wzbogacania swoich doświadczeń; akceptowania własnej odpowiedzialności za uczenie się; odnoszenia zdobywanej wiedzy i umiejętności do własnej sytuacji i potrzeb oraz transferu ich do codziennego życia.

Traktowanie uczniów podczas zajęć Traktuję każdego ucznia, jako aktywny podmiot, dysponujący pewnym zasobem wiedzy, którą powinien wykorzystywać w procesie edukacyjnym tak samo, jak ja swoją wiedzę. Uważam, że uczeń w wyniku zajęć: ma się dowiedzieć o tym, co jest zdrowe a co nie; ma być przygotowany do konstruktywnego działania na rzecz zdrowia własnego i innych; ma zmieniać nie tylko swój styl życia ale i starać się oddziaływać na warunki w jakich żyje. Aby ten cel osiągnąć muszę dawać uczniom możliwość uczenia się przez doświadczanie i podejmowania ww. działań już w czasie nauki w szkole.

Zajęcia wychowania fizycznego prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym

Zajęcia lekcyjne z wychowania fizycznego przeznaczone są na realizację wymagań szczegółowych opisanych w podstawie programowej; wymagania określają jedynie to, co stanowi konieczne minimum, które musi osiągnąć każdy uczeń; wymagania ukierunkowane są na wyposażenie uczniów w kompetencje niezbędne do świadomego, samodzielnego, satysfakcjonującego i całożyciowego uczestnictwa w kulturze ruchu oraz do ochrony i doskonalenia zdrowia po osiągnięciu ww. wymagań nauczyciel może je poszerzać w zależności od potrzeb, predyspozycji psychomotorycznych i zainteresowań uczniów oraz warunków bazowych szkoły.

Program nauczania Nauczyciel WF zaproponował do realizacji program własny opracowany we współpracy z innym nauczycielem pt. „Ku aktywności” Przed dopuszczeniem programu, dyrektor szkoły zapoznał się z opinią konsultanta. Program nauczania został zaopiniowany przez Radę Pedagogiczną i dopuszczony do użytku w szkole przez dyrektora szkoły, na wniosek nauczyciela WF.

Program nauczania Opinia o programie zawierała ocenę zgodności programu z podstawą programową i dostosowania go do potrzeb i możliwości uczniów, dla których jest przeznaczony. Program nauczania obejmuje III etap edukacyjny: stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań edukacyjnych ustalonych w podstawie programowej; zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania; treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej; sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania, z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i możliwości uczniów oraz warunków w jakich program będzie realizowany; opis założonych osiągnięć ucznia; propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia; jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym

Zajęcia wychowania fizycznego zajęcia do wyboru przez uczniów

Oferta zajęć do wyboru - założenia przygotowania - spełnianie oczekiwań uczniów, a tym samym motywowanie ich do ćwiczeń (będą ćwiczyli to co lubią i to co wybiorą z oferty); spowodowanie, że nauczyciele będą mieli większą satysfakcję z prowadzenia zajęć z uczniami zainteresowanymi wybraną formą aktywności ruchowej; przyczynienie się do promocji szkoły; zwiększenie autonomii szkoły i nauczyciela w organizacji i doborze treści kształcenia.

Dostosowanie oferty zajęć do wyboru Oferta zajęć do wyboru jest dostosowana do warunków materialno-dydaktycznych szkoły i określa: czasokres wyboru zajęć; sposób podziału na grupy; miejsce, czas i termin trwania odbywania zajęć; nauczyciela prowadzącego.

Wdrożenie oferty zajęć do wyboru – założenia - Przyczynienie się do: zmniejszenia liczby zwolnień z lekcji WF; poprawy postawy ciała i ogólnego stanu zdrowia uczniów; nabycia przez uczniów umiejętności współdziałania w zespole koedukacyjnym; podniesienia poziomu sprawności fizycznej uczniów; wdrożenia do ich samousprawniania i samodoskonalenia; wzrostu świadomości uczniów w zakresie potrzeb i konieczności czynnego uczestnictwa w wychowaniu fizycznym.

Organizacja zajęć do wyboru Szkoła, uwzględniając lokalne tradycje i warunki, a także potrzeby i oczekiwania uczniów oraz ich rodziców, ustaliła formy aktywności fizycznej w ramach zajęć do wyboru o różnych profilach. Różnorodność zajęć do wyboru gwarantuje możliwość udziału uczniów w zajęciach dostosowanych do ich możliwości i zainteresowań. To szansa na rozwój oferty edukacyjnej w celu zaspokojenia potrzeb uczniów, ich możliwości i zainteresowań.

Co zyskaliśmy dzięki zajęciom do wyboru? Uczeń – ćwiczy to, co lubi, a nie to, co narzuca mu szkoła; Nauczyciel – ma na zajęciach uczniów, którzy ćwiczą z większym zaangażowaniem; Szkoła – posiada ciekawszą, być może, konkurencyjną ofertę.

Cele ogólne zajęć do wyboru Spełnienie oczekiwań uczniów wobec szkolnego wychowania fizycznego poprzez umożliwienie im pogłębiania wiedzy i rozwijania umiejętności w obszarach, którymi są szczególnie zainteresowani, a przede wszystkim, które są dla nich dostępne ze względu na ich poziom sprawności i wydolności organizmu.

Cele szczegółowe zajęć do wyboru Ukazywanie uczniom walorów rekreacyjnych i zdrowotnych danej formy aktywności. Eksponowanie osiągnięć ucznia. Wdrażanie ucznia do współpracy i współdziałania ze środowiskiem rówieśniczym, rodzinnym w upowszechnianiu zdrowego stylu życia. Umożliwienie uczniom dokonywania samodzielnych wyborów i podejmowania odpowiedzialności za nie (wybór dostosowany do zainteresowań i indywidualnych możliwości psychofizycznych).

Podsumowanie Nowy model realizacji wychowania fizycznego sprzyja: spełnieniu oczekiwań ucznia, a więc lepszej motywacji i większemu zaangażowaniu – uczeń ćwiczy nareszcie to co lubi, co samodzielnie wybrał z oferty; większej satysfakcji nauczyciela z pracy – prowadzenie zajęć z uczniami, którzy są zainteresowani daną formą aktywności ruchowej; zwiększeniu prestiżu osobistego, zawodowego i społecznego nauczyciela – szersze uczestnictwo w życiu szkoły, większe możliwości rozwoju zawodowego i osobistego; większej autonomii szkoły i nauczyciela w organizacji i doborze treści kształcenia; Być może w przyszłości w promowaniu szkoły – poprzez tworzenie być może, konkurencyjnej dla innych szkół oferty zajęć do wyboru