Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 im. Tadeusza Kościuszki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowali: Patryk Klemczak Tomasz Klemczak ODSIECZ WIEDEŃSKA.
Advertisements

Kształtowanie się granic II Rzeczypospolitej
Wykład 4: Systemy nawigacji satelitarnej
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY
POGŁĘBIONA OCENA SYTUACJI FINANSOWEJ NA PODSTAWIE ANALIZY WSKAŹNIKOWEJ
Machine learning Lecture 3
Identyfikacja dansylowanych aminokwasów metodą cienkowarstwowej chromatografii na płytkach poliamidowych Gawahir Hassan.
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
Wybrane bloki i magistrale komputerów osobistych (PC)
HELIOTECHNIKA W chwili obecnej jest niekonkurencyjna w porównaniu ze źródłami konwencjonalnymi, ale jest to „czysta energia” dlatego wiąże się z nią wiele.
Tolerancje i pasowania
B R Y Ł Y P L A T O Ń S K I E.
Bankowość Pieniądz Podstawowe informacje o bankach
Weryfikacja hipotez statystycznych
Krakowskie Sympozjum Naukowo-Techniczne
Zasilacze prądu stałego Czyli rzeczywiste źródła napięcia
Prof. nadzw. dr hab. inż. Jarosław Bartoszewicz
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania UW
1 czerwca w zerówce.
„ Mały Miś i polskie tradycje Bożego Narodzenia”
Box Behnken Design w optymalizacji procesu biosyntezy β-karotenu w hodowlach drożdży Rhodotorula rubra Ludmiła Bogacz-Radomska(1), Joanna Harasym(1,2,3),
Projekt z dnia 30 maja 2017 r. Ustawa z dnia …. ……………
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Rachunki makroekonomiczne
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Prezentacje wykonali: Marcin Łukasik Wiktor Kołek
GOSPODAROWANIE ZASOBAMI W ORGANIZACJI
Co to jest SSC Master… SSC Master to platforma elektronicznego obiegu, dekretacji i akceptacji dokumentów w organizacji. Dzięki szerokiemu i elastycznemu.
Podstawy pomagania SPPiIK, 2016 Anna Gromińska.
Chemia biopierwiastków
Sedymentacja.
Współczesne kierunki polityki społecznej
Hiszpania,Portugalia,Litwa,Polska,Turcja,Włochy,Chorwacja Desery.
Prawo pracy – ćwiczenia (IX)
Dotarcie do specyficznej grupy docelowej
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata za rok 2016 Warszawa, 26 czerwca 2017 r. Materiał.
Srebrna Małopolska regionalne inicjatywy na rzecz seniorów
Stan Wojenny.
O UTWORZENIE ZWIĄZKU METROPOLITALNEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Białymstoku
ZAWODOZNAWSTWO Materiały zrealizowane w ramach projektu
Wykład 8: Złożone problemy przetwarzania mobilnego
Realizacja sprzężenia od siły w układzie sterowania robotem do zastosowań neurochirurgicznych Dorota Marszalik Wieliczka,
Funkcje generujące w kombinatoryce
Ruch turystyczny w Krakowie w 2015 roku
© dr hab. Inż. Paweł Jabłoński
Adsorpcja faza stała/ gazowa lub ciekła faza ciekła/ gazowa lub ciekła
MODELE EPIDEMIOLOGICZNE
Dowody matematyczne - zadania podstawowe
Zagadnienie prawdy Andrzej Łukasik Zakład Ontologii i Teorii Poznania
Ewolucja gwiazd.
Potencjał chemiczny Potencjał chemiczny ma charakter siły uogólnionej,
STAŁE RÓWNOWAGI REAKCJI PROTOLITYCZNYCH
Optymalizacja sieci drogowej propozycja algorytmu
Nie ma innego – Tylko Jezus Mariusz Śmiałek
W ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
R- Punkt referencyjny (wyjściowy) obrabiarki
Parki krajobrazowe na Podlasiu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zasady poprawnej komunikacji – jak uniknąć konfliktów ?
Gimnazjum nr 3 im. J. Chełmońskiego w Zielonej Górze
Moje dziecko i jego potrzeby.
Edukacja psychologiczna
GMINA RUDZINIEC.
Czym jest mowa nienawiści?
Wykład 7 Prawo urzędnicze.
Wsparcie dla przedsiębiorców oferowane przez Powiatowy Urząd Pracy
Zapis prezentacji:

Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 im. Tadeusza Kościuszki ZAJĘCIA POZALEKCYJNE w Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 im. Tadeusza Kościuszki w Strzelinie 2017/2018 r.

Wybieraj z rozwagą Rodzicu pamiętaj o najważniejszej zasadzie, zajęcia pozalekcyjne mają być dla dziecka przyjemnością, muszą być też dobrane do jego wieku i predyspozycji. Źle wybrane zajęcia, zamiast sprawić dziecku przyjemność, staną się dla niego źródłem stresu.

że obowiązki przerastają jego możliwości.   Poza tym wypełnianie całego tygodnia, wożenie dziecka z lekcji na lekcję, w atmosferze pośpiechu i nerwowości, może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dziecko musi mieć też czas na zabawę i wypoczynek. Nadmiar obowiązków wywoła w nim opór. Jeśli zauważymy u dziecka takie objawy, jak nadpobudliwość, apatia, niechęć, rozkojarzenie i złość - może to być sygnał, że obowiązki przerastają jego możliwości. Nie wszystkie zajęcia mogą dziecku odpowiadać. Czasem trzeba też po prostu odpuścić. Niech dziecko ma możliwość spróbowania różnych rzeczy (nauki języków, plastyki, muzyki, zajęć sportowych), ale nie upierajmy się, gdy coś mu nie odpowiada.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Warsztaty matematyczne dla klas I- III P. Katarzyna Kuźma  Głównym celem zajęć jest rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych uczniów, doskonalenie zdobytych oraz nabywanie nowych umiejętności w rozwiązywaniu problemów, rozwijanie myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania, aktywizowanie ucznia oraz zachęcanie do wykazywania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów.

Warsztaty matematyczne dla klas I- III P. Marta Mastej Program warsztatów ma na celu utrwalenie oraz poszerzenie wiadomości i umiejętności matematycznych dzieci, kształtowanie postaw twórczych, rozwijanie pomysłowości w myśleniu i działaniu. Zajęcia mają wdrożyć uczniów do samodzielnego, logicznego myślenia, oraz rozwijać ich zdolności i zainteresowania.

Kółko taneczne dla klas I-III P. Irena Hebda Zadaniem kółka jest rozbudzenie zainteresowań uczniów różnymi formami spędzania czasu wolnego. Aktywność i ruchliwość należą do charakterystycznych i normalnych cech dziecka również w wieku szkolnym. Ruch przy muzyce jest ulubioną formą zajęć dla wielu uczniów, ponieważ pozwala odreagować napięcia ,daje możliwość radosnego i spontanicznego „wyżycia się". Ćwiczenia ruchowe przy muzyce i taniec są doskonałą alternatywą i odskocznią dla „siedzącego„ stylu życia.

Kółko ,,Małego chemika” dla klas I-III P. Dorota Chamioło Zajęcia mają na celu rozbudzenie w dzieciach zainteresowań naukowych i przyrodniczych. Poprzez uczestnictwo w doświadczeniu, eksperymencie uczniowie zdobywają wiedzę o człowieku, świecie, przyrodzie i prawach nią rządzących. Na pierwszym etapie kształcenia program warsztatów skupia się na zagadnieniach przyrodniczych oraz problemach z życia codziennego (eksperymenty z wodą, wyjaśnianie zjawisk pogodowych, takich jak burza, mgła, tęcza, grad itp.).

Zajęcia wyrównujące szanse dla klas I-III P. Agnieszka Czyrska Dzięki nim nie tylko sam uczeń, ale i jego rodzice otrzymają fachową pomoc i praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem w domu. Sam uczeń zaś zyska szansę na opanowanie umiejętności, bez których dalsza nauka jest niemożliwa lub znacznie utrudniona. Dla tych dzieci udział w tego typu zajęciach pozalekcyjnych to niemalże konieczność.

Zajęcia rozwijające umiejętności polonistyczne i matematyczne dla klas I-III P. Bogusława Raginis Celem zajęć jest rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, kształtowanie wrażliwości na piękno literatury oraz rozwijanie zdolności matematycznych. Podczas spotkań uczniowie będą rozwiązywali krzyżówki rebusy, łamigłówki…, ćwiczyli współpracę w grupie.

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla klas I-III P. Justyna Dziedzińska  W zajęciach gimnastyki korekcyjnej biorą udział uczniowie klas I-III. Nabór dzieci odbywa się na początku roku szkolnego na podstawie badań lekarskich z opisem wady postawy u każdego dziecka.    Cele zajęć gimnastyki korekcyjnej: - eliminowanie wad postawy, - przywrócenie prawidłowego stereotypu postawy, - wzmocnienie poszczególnych partii mięśni.

Eucharystyczny Ruch Młodych P. Magdalena Czechowska ERM jest międzynarodową wspólnotą młodych zgromadzonych wokół Eucharystii . Do ERM przyjmowane są dzieci po I Komunii Świętej. Koło adresowane jest do uczniów, którzy wykazują pragnienie pogłębiania i umacniania swojej wiary, a także wykazują chęć uczestniczenia w różnych formach życia religijnego.

„Pięknie piszę”- zajęcia kaligraficzne. P. Jolanta Pawluczuk Kółko pięknego pisania ma za zadanie wykształcić u dzieci umiejętność starannego i wyrazistego pisma zgodnie z zasadami kaligrafii. Jego celem jest również uwrażliwienie dzieci na walory estetyczne tekstu pisanego oraz wyrobienie nawyku prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego. Zajęcia będą kształciły motorykę rąk, koordynację wzrokowo – ruchową, dlatego też dzieci będą nie tylko pisały, ale również wydzierały, wycinały, lepiły z plasteliny.

Kółko plastyczne- „Sprawne ręce" P. Agata Okoń Proponowane zajęcia są wspaniałą okazją, by rozwinąć u dzieci wyobraźnię, pomysłowość. Twórcze działania, nie tylko rozwijają zmysł estetyczny u dziecka, ale dają mu również uczucie radości z tworzenia.

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dla klas I-II P Zajęcia  korekcyjno- kompensacyjne dla klas I-II P. Jolanta Romańczukiewicz W zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych uczestniczą dzieci, które były przebadane w poradni psychologiczno- pedagogicznej i mają w opinii z tej poradni, zalecenie do udziału w zajęciach. Głównym celem zajęć jest pomoc uczniom wyrównywaniu braków i pokonywaniu trudności edukacyjnych.

Kółko teatralne dla klas I-III P. Ewa Płusa  Zajęcia koła teatralnego prowadzone są w formie zabawowej. Spełniają wiele funkcji wychowawczych, korzystnie wpływają na rozwój emocjonalny dzieci. W trakcie zajęć dzieci biorą udział w różnych inscenizacjach, zabawach i ćwiczeniach kształtujących dykcję, wyrabiających odwagę, śmiałość, rozwijających pamięć. Zajęcia te stanowią także płaszczyznę do współpracy z rodzicami, którzy angażują się w przygotowanie dekoracji, scenografii, kostiumów.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla klas III P Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla klas III P. Grażyna Tomkiewicz- Szawlińska Uczestniczą w nich dzieci, które mają trudności w nauce. Aby korzystać z zajęć konieczne są zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej. Uczniowie w małych grupach mogą wyrównywać braki, zdobywać i utrwalać niezbędną wiedzę i umiejętności.

KLASY IV-VIII

„Młody odkrywca" dla klas IV-VI P. Agnieszka Sucharska Młody odkrywca to zajęcia, na których można nie tylko dowiedzieć się ciekawych rzeczy związanych z fizyką, biologią czy chemią, lecz również lepiej zrozumieć świat, który nas otacza. W tym celu będziemy przeprowadzać eksperymenty, konstruować i uważnie obserwować świat wokół nas. Może się okazać, że najzwyklejsze rzeczy są niezwykle skomplikowane i skrywają fascynujące tajemnice.

Zajęcia językowe dla klas VII P. Agnieszka Sucharska Zajęcia językowe adresowane są do wszystkich uczniów pragnących utrwalić oraz poszerzyć wiedzę w zakresie sprawności językowej i kulturoznawczej. Spotkania będą oparte na ćwiczeniach komunikacyjnych, stymulowaniu aktywności poznawczej ucznia i zachęcania go do nowych poszukiwań w zakresie wiedzy językowej. Pozwolą spędzić dzieciom czas wolny w sposób przyjemny i pożyteczny.

Kółko sportowe - piłka ręczna klasy VI-VII P. Łukasz Suchecki Zajęcia sportowo-rekreacyjne SZKOLNEGO KOŁA SPORTOWEGO dla uczniów klas VI i VII-tych. Podczas zajęć będziemy ćwiczyć przede wszystkim grę zespołową- piłkę ręczną, zgodnie z zasadami fair play,

Kółko sportowe-tenis klasy IV-VI P. Anna Wnęk Celem zajęć szkolnego koła sportowego jest zachęcenie dzieci do czynnego uprawiania sportu i odnajdywania w nim swojej pasji oraz wyszukiwanie talentów sportowych. Uczestnicy doskonalą swoje umiejętności sportowe, przygotowują się do zawodów, aktywnie i zdrowo spędzają czas wolny od zajęć dydaktycznych.

Kółko taneczne- ZUMBA IV-VI P. Dorota Orlińska

Kółko językowe – j. angielski dla klas IV i V z j. niemieckim P Kółko językowe – j. angielski dla klas IV i V z j. niemieckim P. Marzena Kasperczyk Serdecznie zapraszam uczniów szczególnie zainteresowanych kulturą, historią i geografią krajów anglojęzycznych oraz rozwijaniem swoich umiejętności językowych, które będą realizowane na zajęciach z języka angielskiego.

Zajęcia wyrównujące szanse z języka polskiego dla klas IV-VI P Zajęcia wyrównujące szanse z języka polskiego dla klas IV-VI P. Grażyna Siemieńska Zajęcia wyrównawcze z j. polskiego to dla Was doskonałe wsparcie w pokonywaniu ewentualnych trudności dydaktycznych. Różnorodne ćwiczenia w mówieniu i pisaniu przyczynią się do bardziej poprawnych wypowiedzi pisemnych zarówno pod względem stylistycznym, jak i gramatycznym. Zapraszam do współpracy!

Kółko dziennikarskie dla klas IV-VI P. Grażyna Siemieńska Zajęcia podczas których uczniowie mają możliwość poznawania tajników warsztatu dziennikarskiego, rozwijania umiejętności przydatnych w dziennikarstwie (pisanie- różne formy wypowiedzi, stawianie pytań, wywiad, etyka zawodowa). Zaproponowane zadania mają rozwijać kompetencje komunikacyjne ucznia, doskonalić świadome i celowe posługiwanie się różnymi formami wypowiedzi.

Zajęcia wyrównujące szanse z matematyki dla klasy VI c P. Róża Sikora Zajęcia przeznaczone są dla uczniów, którzy słabo radzą sobie z przyswojeniem materiału na poziomie podstawowym, mają niekompletną wiedzę matematyczną. Celem zajęć będzie wyrównywanie umiejętności i utrwalanie bieżącego materiału tak, aby uczeń mógł aktywnie uczestniczyć w lekcjach matematyki.

o zwyczajach, kulturze naszych sąsiadów. Zajęcia językowe– j. niemiecki dla klas IV-VI z językiem angielskim P. Róża Sikora    Zajęcia dodatkowe z j. niemieckiego dla początkujących, to kurs dla uczniów klas 4-6, którzy kochają języki i chcą rozpocząć swoją przygodę z językiem niemieckim. Na zajęciach poznamy słownictwo, przydatne zwroty oraz dowiemy się więcej o zwyczajach, kulturze naszych sąsiadów.

„Z mitami za pan brat"- kółko dla uczniów klas IV-VI P „Z mitami za pan brat"- kółko dla uczniów klas IV-VI P. Teresa Stykowska Głównymi cechami zajęć jest poszerzenie wiedzy z zakresu mitologii greckiej. Dzięki mitom uczniowie rozbudowują swoje zainteresowania kulturą śródziemnomorską, poznają lepiej starożytny świat greckich bogów i bohaterów, a także rozwijają swoje wyobraźnię. Na zajęciach uczniowie interpretują teksty źródłowe, rozwiązują różnorodne zadania, przygotowując się tym samym do szkolnego konkursu mitologicznego. -

Kółko recytatorskie dla klas VII P. Teresa Stykowska Celem koła recytatorskiego jest rozbudowanie wyobraźni oraz ekspresji twórczej dzieci, nauczenie ich podstawowych umiejętności recytatorskich, wyrobienie nawyków właściwego posługiwania się językiem mówionym.

Kółko twórczego ekologa dla klas IV-VI P. Anna Piskorz-Knopik Na zajęciach koła dzieci będą mogły poszerzać swoją wiedzę przyrodniczo- ekologiczną oraz podejmować praktyczne działania na rzecz ochrony przyrody i ekologii.

Kółko recytatorskie dla klas IV-VI P. Anna Piskorz-Knopik Poznanie i ćwiczenie różnorodnych technik recytatorskich, ekspresji i emisji głosu (ćwiczenia dykcyjne, rola akcentu w grze aktorskiej) to główne cele realizowane na zajęciach kółka recytatorskiego. Realizacja programu przyczyni się do pokonywania trudności związanych z publicznymi wystąpieniami (trema, stres, nieśmiałość) oraz wzmocni poczucie własnej wartości.

Eucharystyczny Ruch Młodych klasy VII P. Anna Mikołajec Założenia koła zmierzają do propagowania życia we wspólnocie ludzkiej w duchu chrześcijańskich wartości, które dają podstawę właściwego traktowania człowieka, ze wszystkimi należnymi mu prawami. Tematyka zajęć przenika każdą sferę życia religijnego. Realizacja programu pozwoli uczniom na przyswojenie odpowiednich treści z zakresu wiedzy religijnej i moralności chrześcijańskiej.

Kółko języka niemieckiego dla klas VII P. Ewa Nahajło Głównym zadaniem kółka języka niemieckiego jest zapoznanie uczniów z podstawami tego języka, zaznajomienie z wybranymi elementami kultury niemieckiej oraz zmotywowanie dzieci do dalszej nauki języka w kolejnych etapach edukacji. Poza tym zajęcia mają na celu zwrócenie uwagi na pozaszkolne korzyści wynikające ze znajomości języka.

Kółko teatralne P. Aurelia Nowakowska Kółko artystyczne stwarza dziecku warunki do uzewnętrzniania swoich uczuć i myśli w swobodnej twórczości, samodzielnym wyrażaniu swoich upodobań i fascynacji. Uczy swobody i otwartości w kontaktach z ludźmi, kształci wyobraźnię, wyraża różnorodne emocje oraz doskonali umiejętność pięknego mówienia.

Kółko języka angielskiego dla klas VII P. Iwona Chatys W czasie zajęć będziemy kształcić umiejętność posługiwania się w mowie i piśmie najpopularniejszym językiem na świecie. Zajęcia będą odbywały się między innymi w formie zabaw, gier językowych, scenek sytuacyjnych z wykorzystaniem stron internetowych, a nasza wspólna nauka upływać będzie w miłej i przyjaznej atmosferze.

Kółko matematyczno-informatyczne dla klas VII P. Iwona Chocian Zajęcia kółka matematyczno- informatycznego mają na celu ujawnienie zainteresowań i kształtowanie uzdolnień dzieci w zakresie przedmiotów ścisłych. Uczniowie ćwiczą logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów- budują kompetencje potrzebne do współpracy, rozwiązywania problemów. Przy pomocy komputera i Internetu uczniowie mają możliwość realizowania własnych pomysłów, poszukiwania oraz zdobywania wiedzy i utrwalania jej.

Klub naukowy- matematyczno-przyrodniczy dla klas IV-VI P Klub naukowy- matematyczno-przyrodniczy dla klas IV-VI P. Tamara Bogacka Zajęcia są adresowane do uczniów wykazujących zainteresowania i uzdolnienia matematyczno- przyrodnicze. Zachęcam do uczęszczania tych wszystkich uczniów, którzy lubią rozwiązywać zawiłe zagadki, zadania problemowe, poznawać zależności przyrodnicze. W czasie zajęć uczniowie poznają świat poprzez pryzmat interesujących zjawisk przyrodniczych, fizycznych lub chemicznych. Dopełnieniem tych zajęć będzie przygotowanie dzieci do różnych konkursów matematycznych i przyrodniczych oraz realizacja ich pasji.

Kółko dziennikarskie dla klas VII P. Anna Chamuczyńska Najbardziej wszechstronną formą aktywizowania twórczości dzieci jest tworzenie gazetki szkolnej, będącej cennym narzędziem wychowawczym. Zajęcia umożliwiają wyrażanie własnych przeżyć i przemyśleń, wyzwalają emocje, uczą współpracy w grupie. Uczniowie uczęszczający na kółko coraz lepiej radzą sobie z warsztatem edytorskim i graficznym, co widać w kolejnych numerach pisma.

Kółko twórczego ekologa dla klas VII P. Aleksandra Gralak Celem zajęć prowadzonych w ramach „Koła twórczego ekologa” jest rozwijanie w uczniach zainteresowań naukowych i badawczych, związanych z przyrodą, poprzez aktywne formy samodzielnego dochodzenia do wiedzy. Program zapewnia dzieciom zdobycie wiadomości o otaczającym świecie oraz ich praktyczne wykorzystywanie w codziennych sytuacjach. Mali przyrodnicy mają również okazję trenować i rozwijać własną aktywność poznawczą.

Kółko plastyczne „Młodzi Malarze„ dla klas IV-VI P. Aneta Horżaniecka Warsztaty plastyczne rozwijające zainteresowania artystyczne i zdolności manualne uczniów klas IV-VI.

Zajęcia terapeutyczne P. Agnieszka Krzesaj Zajęcia terapii pedagogicznej przeznaczone są dla dzieci z grupy ryzyka. Zajęcia prowadzi się w oparciu o zalecenia zawarte w opinii z poradni psychologiczno - pedagogicznej, w indywidualnie dostosowanym tempie.

Warsztaty wokalne P. Grzegorz Markocki Zajęcia wokalne mają na celu przede wszystkim oswojenie dzieci ze sceną i mikrofonem. Dodają również odwagi podczas późniejszych występów na różnych imprezach i uroczystościach, które odbędą się w naszej szkole, gminie... Próby zespołu będą się odbywały raz w tygodniu- jedna godzina lekcyjna.

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE BĘDĄ PROWADZONE RAZ W TYGODNIU PO JEDNEJ GODZINIE LEKCYJNEJ ZACZYNAMY W PAŻDZIERNIKU KOŃCZYMY W CZERWCU TERMINY ZAJĘĆ BĘDĄ PODANE NA STRONIE SZKOŁY: www.psp4strzelin.pl ORAZ NA TABLICY OGŁOSZEŃ

podczas uroczystości szkolnych, zajęć otwartych Nauczyciele prowadzący kółka zainteresowań prezentują osiągnięcia uczniów podczas uroczystości szkolnych, zajęć otwartych na apelach, wystawach.

NAUCZYCIELE PROWADZĄCY ZAJĘCIA ZAPRASZAMY! NAUCZYCIELE PROWADZĄCY ZAJĘCIA Prezentację opracowała: Maria Dziuba