Wolność – kocham i rozumiem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
opr. pr. Marzanna Kamińska październik 2008
Advertisements

PRAWO DO PRYWATNOŚCI I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH PODSTAWOWE ZASADY
Świat bez granic? Rasizm, Ksenofobia a ochrona praw człowieka.
Prawo do nauki osób niepełnosprawnych i obowiązki uczelni w tym zakresie Robert Krawczyk.
Prawa Człowieka Wykonał : Krzysztof Zajda I Ti.
ZASADY USTROJU RZECZYPOSPOLITEJ
I. Pierwsze dokumenty odnoszące się do praw jednostki
Prawa Człowieka Arek Kosiński.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
Dziedzictwo oświecenia
Historia praw człowieka
mgr M. Tomczyk Gimnazjum Nr 2 w Tarnowie
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
Autorka: Natalia Dziubich kl. IIc
Prawa i obowiązki ucznia
Proces wyborczy w Polsce
Realizacja praw dziecka w szkole
Być kobietą, czyli krótka historia o dążeniu do równouprawnienia
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA.
Prawa człowieka Iga Nowak.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Prawa dzieci Prawa Osobiste
Prawa i obowiązki Obywateli RP
Prawa człowieka.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Prawa człowieka.
Demokracja Demokracja – system rządów (reżim polityczny, ustrój polityczny) i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości.
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Zróżnicowanie demograficzne społeczeństw
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
Europejska Karta Społeczna. Karta Praw Podstawowych.
Demokracja.
Prawa Człowieka na świecie.
Prawa Człowieka w systemie Narodów Zjednoczonych
Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej
Demokracja.
Prawa człowieka w ramach Unii Europejskiej 1.Znaczenie oraz rola praw człowieka została wskazana w art. 2 Traktatu o Unii Europejskiej „Unia opiera się.
10 grudnia Dzień Praw Człowieka
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Heurystyki Wersja studencka. Heurystyki Opisane i nazwane w latach 70. XX wieku Daniel KahnemanAmos Tversky.
PRAWA dziecka.
Prawa człowieka, prawa dziecka.
Geneza społeczeństwa obywatelskiego
MODEL WEBEROWSKI we współczesnej administracji
Wolność i prawa człowieka. Czym jest wolność? Wolność - 1. «niezależność jednego państwa od innych państw w sprawach wewnętrznych i stosunkach zewnętrznych»
Menu 1.Prawa osobiste 2.Prawa polityczne 3.Prawa ekonomiczne, społeczne i kulturalne 5.Bibliografia 4.Przykłady łamania praw.
UDZIAŁ OBYWATELA W WYBORACH I REFERENDACH
ZDROWIE I PRAWA REPRODUKCYJNE FEDERACJA NA RZECZ KOBIET I PLANOWANIA RODZINY
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Warmińsko-Mazurska Akademia Antydyskryminacyjna
INSTYTUT STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH
Poznaj swoje prawa – Prawa dziecka
Prawa człowieka w administracji – wykład 3
ZWIĄZKI ZAWODOWE Wolności związkowe
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Uczelnie wyższe.
Konstytucyjne zasady sprawowania opieki zdrowotnej
Ograniczenia praw i wolności w Konstytucji RP
Salezjański Wolontariat Misyjny Młodzi Światu
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
Nauka administracji mgr Karina Pilarz.
Wstęp do nauki o państwie i polityce
ZWIĄZKI ZAWODOWE Wolności związkowe
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Zapis prezentacji:

Wolność – kocham i rozumiem Miriam Kobierski IIIa

Czym jest wolność? Wolność – brak przymusu, sytuacja, w której można dokonywać wyborów spośród wszystkich dostępnych opcji.

Rodzaje wolności Powszechna deklaracja praw człowieka art. 18: „Każdy człowiek ma prawo do wolności myśli, sumienia i wyznania; prawo to obejmuje swobodę zmiany wyznania lub wiary oraz swobodę głoszenia swego wyznania lub wiary bądź indywidualnie, bądź wespół z innymi ludźmi, publicznie i prywatnie, poprzez nauczanie, praktykowanie, uprawianie kultu i przestrzeganie obyczajów.”

Art. 6 Konstytucji USA „ Nigdy jednak powierzenie w służbie Stanów Zjednoczonych jakiegoś urzędu lub funkcji publicznej nie może być uzależnione od wyznania wiary.”

Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych W tym dokumencie z 1966r. są zawarte prawa I generacji, czyli prawa człowieka i obywatela Prawo do życia, prawo do wolności i zakaz tortur Rozumiem to jako wolność fizyczna, cielesna

Czym jest dla mnie wolność? Dla mnie jest to wolność kobiet w wielu aspektach życia, jak polityka, życie gospodarcze czy edukacja

Ruch sufrażystek Celem ruchu sufrażystek było przyznanie pełnych lub częściowych praw wyborczych kobietom Kobiety najwcześniej uzyskały czynne prawa wyborcze w Nowej Zelandii w 1893r., a bierne w 1919r. W Polsce uzyskały prawa polityczne i obywatelskie w 1918r. 

Parada sufrażystek w Nowym Jorku w roku 1912

Kobiety dla Polski. Polska dla kobiet W 2011r. stowarzyszenie Kongres Kobiet postanowiło zwrócić uwagę władz i opinii publicznej na niewykorzystany potencjał drzemiący w kobietach. Główne cele: propagowanie aktywności zawodowej, politycznej i samorządowej kobiet

Równość nie tylko w polityce Parlament Europejski w 2008r. przyjął rezolucję postulującą, by w różnych instytucjach naukowych zapewnić co najmniej 40% udział każdej płci W Norwegii wszystkie przedsiębiorstwa publiczne mają obowiązek mieć w radach nadzorczych minimum 40% kobiet i tyle samo mężczyzn

Kobiety i edukacja Dopiero w XX wieku większość uniwersytetów przestała przyjmować w grono studentów wyłącznie mężczyzn. Do tego czasu kobiety były wykluczone z edukacji akademickiej. Co było tego przyczyną? Uważano, że przyczyną są ich cechy biologiczne i psychiczne, które miały powodować ich mniejsze zdolności do zajmowania się działalnością naukową.

„Kobieta nauczająca geometrii”

Elizabeth Blackwell Pierwsza amerykańska i brytyjska dyplomowana lekarka  Elizabeth starała się o przyjęcie na studia w wielu uczelniach medycznych, jednak zawsze odmawiano jej jako kobiecie. Dopiero mało znana szkoła Geneva College w Nowym Jorku ją przyjęła W czasie studiów Elizabeth musiała zmagać się z nietolerancją i dyskryminacją ze strony studentów i wykładowców W 1869r. wspólnie z Florence Nightingale otworzyła Women’s Medical College

Women’s Medical College

Jak jest obecnie? W krajach wysoko rozwiniętych kobiety mają taką samą możliwość edukowania się co mężczyźni W krajach "trzeciego świata„ (czyli głownie państwa afrykańskie) szkolnictwo jest bardzo słabo rozwinięte – 20% ludności stanowią analfabeci. Kształceni są głownie chłopcy, ponieważ to oni mogą znaleźć w przyszłości lepszą pracę. 

Bibliografia www.wikipedia.pl www.fundacja-arteria.org Własna interpretacja słowa „wolność” Podręcznik „Ciekawi świata 1” wydawnictwo operon Podręcznik „Ciekawi świata 2” wydawnictwo operon