PROW kontrola administracyjna projektów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kontrola zamówień publicznych w ramach Programu PL - SK Zakopane Wiesław Owsiak
Advertisements

1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
1 Kontrola zamówień publicznych w projektach realizowanych w ramach PWT PL-SK Szkolenie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Warszawa, Krótka sprzedaż – monitoring i nadzór GPW Iwona Edris Dyrektor Biura Audytu i Kontroli.
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Zamówienia publiczne: operacje typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” objęte PROW na lata Toruń, marzec 2016.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Ocena postępowania o udzielenie zamówienia publicznego polega na ocenie zgodności postępowania Beneficjentów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zamówień.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
KONTROLA W PROJEKCIE WSPÓŁFINANSOWANYM ZE ŚRODKÓW WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA Kampania informacyjno - edukacyjna.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
PROW kontrola administracyjna projektów Bronisław Pietrala Marcin Fuzowski 1 Warszawa, listopad 2015 r.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców w ramach PROW
HARMONOGRAM REKRUTACJI 2017/2018
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
kontrola administracyjna projektów
Prawo zamówień publicznych – najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień w ramach projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich Gdańsk,
ZASADA KONKURENCYJNOŚCI
Wygaśnięcie decyzji art. 162 § 1 kpa
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Wdrażanie podejścia LEADER/RLKS w Polsce
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. WYMOGI FORMALNE i WARUNKI WYBORU OPERACJI w ramach.
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE
na realizację operacji w ramach Planu Działania
Omówienie procedur związanych z zamknięciem programu PROW w lokalnych grupach działania Województwa Zachodniopomorskiego.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
Kontrola zamówień publicznych w ramach RPO WM
Dyrektor Departamentu Zarządzania Programami Operacyjnymi
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Zmiany w Umowie i Projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
Zamówienia w projektach – najczęściej popełniane błędy przy projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Gdańsk, 23 marca 2018.
Zamówienia w projektach – najczęściej popełniane błędy przy projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Gdańsk, 04 kwietnia 2018.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w zakresie procedury
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zasady składania i oceny wniosków
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Nowe podejście do zamówień publicznych
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Zapis prezentacji:

PROW 2014-2020 - kontrola administracyjna projektów Bronisław Pietrala Mariusz Ciosek Warszawa, październik 2016 r. Bronisław Pietrala ; Marcin Fuzowski

Departament Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Wydział Kontroli Administracyjnych Wizyta w miejscu operacji Weryfikacja/ocena postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Warszawa, październik 2016 r.

Warszawa, październik 2016 r. 3 Podstawy prawne 2014-2020 KP-611-344-ARiMR/3/z Wersja zatwierdzona 3 Warszawa, październik 2016 r.

Stopień szczegółowość wizyty w miejscu operacji 4 KP-611-344-ARiMR/3/z Stopień szczegółowość wizyty w miejscu operacji Maksimum kontrole WoP Minimum wizytacje PROW 2007-13 Warszawa, październik 2016 r.

Warszawa, październik 2016 r. 5 KP-611-344-ARiMR/3/z Ustalenia z wizytacji Brak weryfikacji stanu faktycznego z dokumentami powykonawczymi. Brak dokumentacji zmian w projektach Warszawa, październik 2016 r.

Warszawa, październik 2016 r. Podstawy prawne 2014-2020 KP-611-357-ARiMR/1/z Wersja zatwierdzona 1 Warszawa, październik 2016 r.

KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA KP-611-357-ARiMR/1/z KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO CZĘŚĆ A: WERYFIKACJA WSTĘPNA Data wszczęcia postępowania Rodzaj zamówienia publicznego Szacunkowa wartość zamówienia w EURO Tryb postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Przedmiot zamówienia Data udzielenia zamówienia Data przekazania dokumentacji z postępowania Czy dokumentacja kwalifikuje się do dalszej oceny? Warszawa, październik 2016 r.

KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO KP-611-357-ARiMR/1/z KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO CZĘŚĆ B. WERYFIKACJA KOMPLETNOŚCI DOKUMENTACJI 1 Protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz ZP-1 2 Opublikowane ogłoszenie o zamówieniu publicznym 3 Specyfikacja istotnych warunków zamówienia 4 Formularze ofertowe oferty niewybranych, odrzuconych oraz wykonawców wykluczonych 5 Oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia publicznego 6 Umowa w sprawie udzielenia zamówienia publicznego oraz zabezpieczenie należytego wykonania umowy 7 Zawiadomienie wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, o ofertach odrzuconych i wykluczonych oraz zamieszczenie informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie internetowej oraz w siedzibie zamawiającego 8 Dokumentacja związana z protestami i odwołaniami (jeśli miały miejsce) 9 Kosztorys inwestorski lub inny dokument z szacowania wartości zamówienia 10 Dokument z powołania komisji przetargowej 11 Informacja o wyniku kontroli uprzedniej UZUPEŁNIENIA BRAKUJĄCYCH DOKUMENTÓW Warszawa, październik 2016 r. Bronisław Pietrala ; Marcin Fuzowski

KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO KP-611-357-ARiMR/1/z KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO CZĘŚĆ C WERYFIKACJA POPRAWNOŚCI PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA 1 Czy ogłoszenie o zamówieniu/konkursie zostało zamieszczone w UPUE? 2 Czy ogłoszenie o zamówieniu/konkursie zostało zamieszczone w BZP? 3 Czy udzielenie zamówienia w trybie negocjacji z ogłoszeniem nastąpiło bez naruszenia art. 55 ust.1 4 Czy udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia odbyło się bez naruszenia przepisów: art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 Pzp, lub art. 134 ust. 5 i 6, lub art. 70 Pzp 5 Czy zamówienie dodatkowe lub uzupełniające odbyło się bez naruszenia przepisów: art. 67 ust. 1 pkt 5, 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4 Pzp 6 Czy zamawiający udzielił zamówień dodatkowych lub uzupełniających, których wartość przekracza dopuszczalną procentową wartość zamówienia realizowanego lub zamówienia podstawowego – zgodnie z Pzp? 7 Czy zamawiający nie udzielił bezprawnie w trybie zamówienia z wolnej ręki zamówień dodatkowych lub uzupełniających, których wartość nie przekracza dopuszczalnej procentowej wartości zamówienia realizowanego lub zamówienia podstawowego? Warszawa, sierpień 2009 r. Warszawa, październik 2016 r.

KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO KP-611-357-ARiMR/1/z KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO CZĘŚĆ C WERYFIKACJA POPRAWNOŚCI PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA 8 Czy w trakcie postępowania nie wystąpił konflikt interesów ? 9 Czy zastosowano właściwe kryteria oceny ofert ? 10 Czy terminy na składanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nie są krótsze niż przewidziane we właściwych procedurach albo zastosowanie procedury przyśpieszonej jest zgodne z ustawowymi przesłankami jej stosowania? 11 Czy terminy dotyczące istotnych zmian w ogłoszeniu o zamówieniu zostały zachowane? 12 Czy treść SIWZ podlegała modyfikacji w sposób zgodny z art. 38 ust. 4, 4a, 4b? 13 Czy dokumenty w ramach postępowania zostały udostępnione zgodnie z Pzp? 14 Czy warunki udziału w postępowaniu lub kryteria oceny ofert nie są dyskryminujące? Warszawa, sierpień 2009 r. Warszawa, październik 2016 r.

KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO KP-611-357-ARiMR/1/z KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO CZĘŚĆ C WERYFIKACJA POPRAWNOŚCI PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA 15 Czy oświadczenia i dokumenty jakich żądał wykonawca są zgodne z art. 25 ust.1 ustawy Pzp? 16 Czy opis przedmiotu zamówienia został opisany w sposób nieutrudniający uczciwej konkurencji oraz jednoznacznie? 17 Czy przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne uwzględnia zasadę równego traktowania oraz zachowania uczciwej konkurencji i nie ogranicza kręgu potencjalnych wykonawców w sposób naruszający przepisy ustawy Pzp? 18 Czy w trakcie oceny ofert zamawiający nie prowadził niedozwolonych negocjacji? 19 Czy zmiany w umowie z wykonawcą dokonano zgodnie przepisami ustawy Pzp oraz warunkami tej umowy? 20 Czy wybór oferty nastąpił bez naruszeń Pzp? 21 Czy zamawiający udokumentował postępowanie w sposób umożliwiający przeprowadzenie właściwej ścieżki audytu, stosownie do art. 96 lub 97 Pzp? Warszawa, sierpień 2009 r. Warszawa, październik 2016 r.

KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO KP-611-357-ARiMR/1/z KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO CZĘŚĆ C WERYFIKACJA POPRAWNOŚCI PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA 22 Czy zawarcie umowy nastąpiło zgodnie z art. 94 ust 3 w związku z art. 91 ust.1 art. 94 ust. 1 lub 183 ust. 1 Pzp? 23 Czy zamawiający zawiadomił o wyborze najkorzystniejszej oferty? 24 Czy zamawiający udzielił pełniej informacji o warunkach udziału w postępowaniu lub kryteriach oceny ofert. 25 Czy w postępowaniu nie wystąpiły inne naruszenia mające wpływ na jego wynik? 26 Czy przedmiot zamówienia jest zgodny z zakresem rzeczowym zestawienia rzeczowo finansowego stanowiącego załacznik do Umowy o przyznaniu pomocy? Wyjaśnienia… Warszawa, sierpień 2009 r. Warszawa, październik 2016 r.

KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO KP-611-357-ARiMR/1/z KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO CZĘŚĆ C WERYFIKACJA POPRAWNOŚCI PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA ZASIĘGNIĘCIE OPINII PODMIOTU ZEWNĘTRZNEGO Warszawa, sierpień 2009 r. Warszawa, październik 2016 r.

KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO KP-611-357-ARiMR/1/z KARTA WERYFIKACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO CZĘŚĆ C WERYFIKACJA POPRAWNOŚCI PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA TARYFIKATOR Warszawa, sierpień 2009 r. Warszawa, październik 2016 r.

Warszawa, październik 2016 r. PROW 2014-2020 Naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych = korekta od 5 do 100%!!! Wk = W% x Wkw x WS Wk - wysokość kary administracyjnej; Wkw - wysokość faktycznych wydatków kwalifikowanych dla danego zamówienia; WS - procentowa wysokość wspófinansowania ze środków funduszy UE; W% - wskaźnik procentowy nałożonej kary. Warszawa, październik 2016 r.

Warszawa, październik 2016 r. Wyniki PROW 2007-13 Działanie Sprawdzono Negatywne oceny % ocen negatywnych Odnowa i rozwój wsi 822 19 2,31% Podstawowe usługi 801 14 1,74% Leader 815 37 4,54% Warszawa, październik 2016 r.

Warszawa, październik 2016 r. 17 Błędy obarczone dużym ryzykiem wystąpienia Nadużycia finansowe – fałszerstwo dokumentów, zmowy przetargowe Dyskryminujące lub niewłaściwe kryteria oceny ofert Żądanie dokumentów spoza katalogu określonego w art. 25 ust. 1 Pzp 4. Prowadzenie negocjacji przed wyborem oferty najkorzystniejszej 5. Niewłaściwe szacowanie wartości zamówienia 6. Brak należytej staranności podczas modyfikacji SIWZ Warszawa, październik 2016 r.

Nieprawidłowe odrzucenie oferty najkorzystniejszej 18 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 I Nieprawidłowe odrzucenie oferty najkorzystniejszej Błędna interpretacja przepisów art. 24 i 89 ustawy Prawo zamówień publicznych. Nieprawidłowy wybór oferty Brak weryfikacji złożonych gwarancji wadialnych. Warszawa, październik 2016 r. Bronisław Pietrala ; Marcin Fuzowski

Stosowanie niewłaściwych kryteriów oceny ofert 19 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 II Stosowanie niewłaściwych kryteriów oceny ofert Naruszenie art. 91 ust. 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert dotyczących właściwości wykonawcy (doświadczenia). Warszawa, październik 2016 r.

Dyskryminacja wykonawców zagranicznych 20 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 III Dyskryminacja wykonawców zagranicznych Naruszenie art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane poprzez zamieszczenie w ogłoszeniu o zamówieniu/SIWZ nieprawidłowej informacji o dokumentach jakie powinny zostać złożone przez wykonawców mających siedzibę poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. Warszawa, październik 2016 r.

Nieprawidłowy opis przedmiotu zamówienia 21 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 IV Nieprawidłowy opis przedmiotu zamówienia Naruszenie art. 29 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez użycie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych bez dodania zwrotu „lub równoważny”. Warszawa, październik 2016 r.

Błędy w szacowaniu wartości zamówienia/wadium 22 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 V Błędy w szacowaniu wartości zamówienia/wadium Naruszenie art. 32 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez niedochowanie przez zamawiającego należytej staranności w trakcie ustalania wartości zamówienia. Naruszenie art. 45 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez żądanie przez zamawiającego od wykonawców zabezpieczenia oferty wadium w kwocie przekraczającej 3% wartości zamówienia. Warszawa, październik 2016 r.

Błędy w obliczaniu czasu na złożenie oferty 23 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 VI Błędy w obliczaniu czasu na złożenie oferty Naruszenie art. 43 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez wyznaczenie terminu składania ofert, z nieuwzględnieniem czasu niezbędnego do przygotowania i złożenia oferty. Warszawa, październik 2016 r.

Odesłania do SIWZ w ogłoszeniu o zamówieniu 24 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 VII Odesłania do SIWZ w ogłoszeniu o zamówieniu Naruszenie art. 41 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez nieokreślenie w ogłoszeniu o zamówieniu warunków udziału w postępowaniu. Warszawa, październik 2016 r.

Błędy w weryfikacji złożonych ofert 25 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 VIII Błędy w weryfikacji złożonych ofert Naruszenie art. 87 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez niepoprawienie omyłek, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty. Naruszenie art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez zaniechanie wezwania do uzupełnienia oferty. Naruszenie art. 87 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez zaniechanie wezwania do wyjaśnienia treści oferty . Warszawa, październik 2016 r.

Błędy w żądaniu informacji i dokumentów 26 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 IX Błędy w żądaniu informacji i dokumentów Naruszenie art. 25 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez żądanie przez zamawiającego od wykonawców dokumentów zbędnych i niezgodnych z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów. Naruszenie art. 26 ust. 2a ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez żądanie dokumentu, z którego treści wynikać będzie, że jest on ważny również po upływie dnia, w którym upływa termin składania ofert. Warszawa, październik 2016 r. Bronisław Pietrala ; Marcin Fuzowski

Próby ograniczania udziału konsorcjów 27 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 X Próby ograniczania udziału konsorcjów Naruszenie art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez wprowadzenie zakazu sumowania potencjałów. Warszawa, październik 2016 r.

Braki w ogłoszeniu o zamówieniu/SIWZ 28 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 XI Braki w ogłoszeniu o zamówieniu/SIWZ Naruszenia art. 36 ust. 1 i art. 41 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez niekompletne lub błędne ogłoszenia o zamówieniu lub SIWZ. Warszawa, październik 2016 r.

Braki w umowie z wykonawcą 29 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 XII Braki w umowie z wykonawcą Naruszenie art. 143d ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z niezamieszczeniem przez zamawiającego w projekcie umowy z wykonawcą postanowień dotyczących umowy z podwykonawcami. Warszawa, październik 2016 r.

Braki w informacji o wyborze oferty 30 Częste naruszenia w ramach PROW 2007-13 XIII Braki w informacji o wyborze oferty Naruszenie art. 92 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, poprzez pominięcie w informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty uzasadnienia faktycznego i prawnego odrzucenia oferty wykonawcy lub terminu zawarcia umowy. Warszawa, październik 2016 r.

Dziękuję za uwagę… e-mail: bronislaw.pietrala@mazovia.pl 31 …w razie dodatkowych pytań w przyszłości e-mail: bronislaw.pietrala@mazovia.pl mariusz.ciosek@mazovia.pl Dziękuję za uwagę… Warszawa, październik 2016 r.