Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Transport samochodowy
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Działania w zakresie poprawy brd na sieci dróg powiatowych Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Strzyżów, 6.III.2012 r.Krzysztof Piękoś
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Przebudowa mostu nad rzeką Tywą w Pniewie,
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
ZDW Kraków Orawska droga Maj 2011 r.. ZDW Kraków Projekt Orawska droga jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Bogusław Waksmundzki.
Inwestycje w infrastrukturę
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Historia kolei na terenach południowej Polski
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Rewaloryzacja Salonu Ogrodowego Pałacu Branickich w Białymstoku
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Kliknij, aby dodać tekst INWESTYCJE wykonane w 2008 roku Powiatowy Zarząd Dróg w Rawiczu.
„Modernizacja linii kolejowej E30,
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
TRAKT WIELU KULTUR etap II rozwój potencjału turystycznego Miasta poprzez rewitalizację zabytkowych obszarów Piotrkowa Trybunalskiego.
Opoczno, 4 luty 2013 r. "Budowa peronu wraz z niezbędną infrastrukturą i przystosowanie stacji Opoczno Południe do obsługi pasażerów” Zarządca narodowej.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
Zamknięcie mostu na ul. Pałacowej 4 maja (od godziny 17.00) zamknięcie mostu na ul. Pałacowej maj – grudzień 2015r. zmieniona organizacja ruchu.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1219N
Zapis prezentacji:

Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim Projekt POIiŚ 5.2-12.1 „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Historia powstania obiektu Estakadę wybudowano w latach 1905-1914. Ma 2116 m długości. Na estakadę składa się: 50 sklepień ceglanych, 5 konstrukcji inżynieryjnych ze stali, mury oporowe, płyta dworca. Historia powstania obiektu: Linia kolejowa położona na estakadzie łączyła Berlin z Królewcem i była (do 1945 r.) jedną z głównych linii kolei niemieckiej.

Podstawowe informacje o obiekcie estakada kolejowa leży na odcinku linii nr 203 Tczew-Kostrzyn, od km 295,591 do km 297,707 o długości 2,116 km, na tym odcinku jest to linia niezelektryfikowana, na odcinku od km 295,538 do km 296,871, o długości 1,333 km, jest linią jednotorową, a na odcinku od km 296,871 do km 297,707, o długości 0,836 km, jest linią dwutorową, w chwili obecnej na estakadzie kolejowej, ze względu na zły stan techniczny, obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h, estakada, ze względu na reprezentowane wartości architektoniczno – przestrzenne została 02.06.2009 r. decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wpisana do rejestru jako zabytek techniki.

Wiadukt stalowy ul. Garbary Stan istniejący obiektu Na murach oporowych są liczne uszkodzenia i pęknięcia, Część obiektu jest porośnięta zielenią, Zły stan techniczny wiaduktów i tuneli. Mur oporowy Wiadukt stalowy ul. Garbary Mur oporowy

Cele projektu przywrócenie estakadzie kolejowej pierwotnych właściwości użytkowych poprzez: modernizacje wszystkich obiektów inżynieryjnych w ciągu estakady, odbudowę układu torowego, modernizacje sieci srk, energetyki i łączności; poprawa dostępności komunikacyjnej infrastruktury punktowej dla pasażerów, poprzez budowę przystanku osobowego pt. „Gorzów Wielkopolski Wschodni”; eliminacja barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, poprzez wyposażenie peronów w odpowiednie elementy małej architektury; polepszenie stanu infrastruktury, poprzez: modernizację peronu nr 2 na stacji Gorzów Wlkp., wymianę nawierzchni kolejowej; uzyskanie na modernizowanym odcinku prędkości: V = 120 km/h w ruchu pasażerskim z wykorzystaniem szynobusów, V = 100 km/h w ruchu pasażerskim z wykorzystaniem taboru klasycznego, V = 70 km/h dla ruchu towarowego, przy nacisku osiowym w rejonie obiektów inżynieryjnych 221 kN.

Zakres rzeczowy projektu budowa nowego przystanku osobowego; modernizacja stacji Gorzów Wlkp.; montaż SDIP (system dynamicznej informacji pasażerskiej); kompleksowa przebudowa obiektów inżynieryjnych; wymiana układu torowego; wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym;

Gorzów Wielkopolski Wschodni nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni przy ul. Teatralnej dostępny dla podróżnych od 20.04.2017 r.

Stacja Gorzów Wielkopolski Modernizacja peronu nr 2, w tym: odtworzenie windy osobowej, przystosowywanie peronu do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, remont przejść pod torami, instalacja systemu monitoringu na peronach i w tunelu.

Korzyści z realizacji projektu poprawa standardu obsługi pasażerów, wysoki standard obsługi pasażerów niepełnosprawnych, ułatwienie dojazdów do pracy, szkół, ośrodków zdrowia, urzędów administracyjnych, ośrodków kulturalnych, wypoczynkowych i innych, większe bezpieczeństwo przewozów, dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem kolejowym, nowoczesny system informacji dla podróżnych, podtrzymanie istniejących funkcji systemu transportowego regionu, a w szczególności transportu kolejowego, odzyskanie dawnych walorów estetycznych estakady.

Zmiany w komunikacji Na czas zamknięcia linii kolejowej pomiędzy Gorzowem Wielkopolskim a Gorzowem Wielkopolskim Wschodnim przewoźnicy uruchomili zastępczą komunikację autobusową skorelowaną z rozkładami jazdy pociągów. W związku z pracami remontowymi zamknięty został pas ruchu ul. Spichrzowej od mostu Staromiejskiego do ul. Pionierów (z zachowaniem przejezdności na skrzyżowaniu ulic Pionierów – Spichrzowa). Ul. Spichrzowa funkcjonować będzie jako droga jednokierunkowa. Zamknięta będzie połowa ul. Nadbrzeżnej (bulwar zachodni) oraz chodniki przylegające do estakady kolejowej na długości remontowanych nisz. Wkrótce rozpoczną się prace przy modernizacji wiaduktu stalowego nad ul. Chrobrego oraz przejazdu przy ul. Wodnej.

Wartość projektu Wysokość dofinansowania z UE: 81,0 mln PLN Całkowity koszt projektu brutto: 115,6 mln PLN Wysokość dofinansowania z UE: 81,0 mln PLN Termin realizacji: 2016 - 2018

Dziękujemy za uwagę