ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kontrola zamówień publicznych w ramach Programu PL - SK Zakopane Wiesław Owsiak
Advertisements

Zamówienia publiczne oraz zasada konkurencyjności w Programie Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój Departament Funduszy Europejskich Ministerstwo.
1 Kontrola zamówień publicznych w projektach realizowanych w ramach PWT PL-SK Szkolenie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Zamówienia publiczne: operacje typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” objęte PROW na lata Toruń, marzec 2016.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Ocena postępowania o udzielenie zamówienia publicznego polega na ocenie zgodności postępowania Beneficjentów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zamówień.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Kryteria wyboru wykonawcy jako jeden z kroków ku jakości w ewaluacji - doświadczenia Jednostki Ewaluacyjnej Województwa Zachodniopomorskiego Monika Lemke.
PROW kontrola administracyjna projektów Bronisław Pietrala Marcin Fuzowski 1 Warszawa, listopad 2015 r.
Zasada konkurencyjności w poddziałaniu 19.2 PROW
Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców w ramach PROW
ABC ubiegania się o dotacje od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.
PROW kontrola administracyjna projektów
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Prawo zamówień publicznych – najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień w ramach projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich Gdańsk,
ZASADA KONKURENCYJNOŚCI
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
Kontrola zamówień publicznych w ramach RPO WM
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
SWOBODA UMÓW.
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Zmiany w Umowie i Projekcie
Zmiany w Umowie i Projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
Zamówienia w projektach – najczęściej popełniane błędy przy projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Gdańsk, 23 marca 2018.
Zamówienia w projektach – najczęściej popełniane błędy przy projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Gdańsk, 04 kwietnia 2018.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Trener: Michał Rutkowski
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Stosowanie norm polskich i międzynarodowych w budownictwie.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Nowe podejście do zamówień publicznych
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 19 września 2017r.

Obszar, gdzie najczęściej stwierdza się nieprawidłowości: zamówienia publiczne Przeprowadzane zgodnie z: Ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 24.08.2017r., poz. 1579) – dalej „Pzp” Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 -2020 (wersja z 19.07.2017r.) – dalej „Wytyczne”

Podstawa prawna nakładania korekt finansowych w związku z nieprawidłowościami w zamówieniach: Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie warunków obniżania wartości korekt finansowych oraz wydatków poniesionych nieprawidłowo związanych z udzielaniem zamówień (Dz. U. 2016r., poz. 200 z późn. zm.)

Niedopełnienie obowiązku odpowiedniego ogłoszenia/upublicznienia Art. 40 ust. 2 i 3, jak również art. 48 ust. 1, 56 ust. 1, 60c ust. 1, 75 ust. 1, 115 ust. 3 i 4 ustawy Pzp, punkt 6.5.2 ppkt 11-17 Wytycznych Stawka procentowa : przy postępowaniach unijnych 100% (całkowity brak upublicznienia) i 25% („częściowe” upublicznienie) przy postępowaniach krajowych 100% z możliwością obniżenia do 25% (całkowity brak upublicznienia) oraz 25% („częściowe” upublicznienie)

Dyskryminacyjny opis przedmiotu zamówienia Art. 29 ust. 2 i 3, art. 30 ust. 2-4 ustawy Pzp, punkt 6.5.2 ppkt 5) i Wytycznych Ustawa Pzp a) Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, b) Opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę bez zachowania ustawowych przesłanek, Wytyczne: Opisanie przedmiotu w sposób, który odnosi się do określonego wyrobu, źródła, znaków towarowych, patentów lub specyficznego pochodzenia, chyba że takie odniesienie jest uzasadnione przedmiotem zamówienia i dopuszczono rozwiązania równoważne. Stawka procentowa: 25% z możliwością obniżenia do 10% lub 5%

Niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia tj Niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia tj. opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący, za pomocą niedostatecznie dokładnych i niezrozumiałych określeń (ustawa Pzp) oraz Brak w opisie przedmiotu zamówienia nazw i kodów określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień lub błędne ich zastosowanie (Wytyczne) Art. 29 ust. 1 ustawy Pzp, punkt 6.5.2 ppkt 5) oraz 7) Wytycznych Stawka procentowa: 10% z możliwością obniżenia do 5%

Ustalenie terminów składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia krótszych niż przewidziane we właściwych procedurach jako minimalne albo zastosowanie procedury przyspieszonej bez wystąpienia ustawowych przesłanek jej stosowania Art. 43 ust. 1, 2, 2a lub 2b, art. 49 ust. 1,2 lub 3, art. 52 ust. 2-5, art. 60 ust. 3, art. 134 ust.3 itp. ustawy Pzp, punkt 6.5.2 ppkt 10) Wytycznych Stawka procentowa: 25% (termin skrócony o więcej niż 50% wymaganego lub stanowi 50% terminu wymaganego), 10% (termin skrócony o więcej niż 30% wymaganego lub stanowi 30% terminu wymaganego), 5% w pozostałych przypadkach z możliwością obniżenia do 2%

Określenie dyskryminujących warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów oceny ofert poprzez: a) opisanie warunków udziału w postępowaniu w sposób nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia lub uniemożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia b) określenie kryteriów oceny ofert odnoszących się do właściwości wykonawcy Art. 22 ust. 1a, art. 91 ust. 3 ustawy Pzp, punkt 6.5.2 ppkt 8) i 9) Wytycznych Stawka procentowa: 25% z możliwością obniżenia do 10% lub 5%

Naruszenie polegające na wyborze jako najkorzystniejszej oferty wykonawcy podlegającego wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub wyborze jako najkorzystniejszej oferty podlegającej odrzuceniu (ustawa Pzp) Naruszenie polegające na wyborze oferty wykonawcy niespełniającego warunków udziału w postępowaniu lub niezgodnej z opisem przedmiotu zamówienia (Wytyczne) Art. 89 ust. 1, 24 ust. 4 w związku z art. 24 ust. 1 lub 5, lub art. 89 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 24 ust. 1 lub 5, punkt 6.5.2 ppkt 11) b) Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków … Stawka procentowa: 25% z możliwością obniżenia do 10% lub 5%

Dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy bez przewidzenia możliwości dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ (zapytaniu ofertowym) oraz bez określenia warunków takiej zmiany Art. 144 ust. 1 ustawy Pzp punkt 6.5.2 ppkt) 22) Wytycznych Stawka procentowa: 100% wartości dodatkowej zamówienia wynikającej ze zmiany umowy zwiększone o 25% wartości ostatecznego zakresu świadczenia (25% liczone od wartości pomniejszonej o wartość dodatkową zamówienia wynikającą z niedozwolonej zmiany umowy.)

tel. 74 84 74 150 ipaw@ipaw.walbrzych.eu www.ipaw.walbrzych.eu INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ul. Słowackiego 23A, 58-300 Wałbrzych tel. 74 84 74 150 ipaw@ipaw.walbrzych.eu www.ipaw.walbrzych.eu Dziękujemy za uwagę.