GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Dominik Wiśniewski Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Marketing w transporcie
Czysty transport miejski
03/10/2008 Warsztat « Transport » Wystąpienie pani Jeannine MARQUAILLE Wiceprzewodniczącej Rady Regionu Nord - Pas de Calais odpowiedzialnej za sprawy.
HAŁAS.
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk,
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Przemieszczanie się w życiu codziennym
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Transport we Wrocławiu
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
„Struktura ochrony ludności w Polsce” dr inż. Mariusz Mazurek Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Sytuacja materialna i problemy życia codziennego mieszkańców Gdańska w aspekcie utworzenia Centrum Integracji Społecznej.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Rola Tunelu Trasy Nowa Spacerowa w układzie transportowym Gdańska Dr hab. inz. Kazimierz Jamroz, prof. PG Dr inż. Lech Michalski, doc. PG Mgr inz. Krystian.
Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Temat: " Statystyka Komunikacji Miejskiej KZK GOP w Sosnowcu " Uczniowie wykonujący: Nauczyciele prowadzący: Natalia Pasternak p.mgr Teresa Stochel Mateusz.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Panel: Transport komunalny
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Głos Polaków w sprawie wina
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Transport drogowy na Mazowszu
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 KOMPLEKSOWE BADANIA RUCHU W GDAŃSKU Kompleksowe Badania Ruchu – badanie zachowań komunikacyjnych, czyli informacje o sposobach przemieszczania się mieszkańców. W zakresie prowadzonym w Gdańsku obejmują realizację badań ankietowych reprezentacyjnej grupy mieszkańców, pomiarów natężenia ruchu oraz napełnień transportu publicznego w zakresie niezbędnym dla budowy modelu ruchu. Model ruchu będzie narzędziem służącym do wykonywania prognoz i analiz transportowych, pozwalającym na nowoczesne planowanie i zarządzanie systemem transportowym w mieście. Będzie przede wszystkim pomocny przy planowaniu systemów transportowych, ich projektowaniu oraz zarządzaniu. Pozwoli również na określenie jaki wpływ na ruch w mieście ma np.: budowa nowej drogi lub zamknięcie istniejącej czy powstanie nowej zabudowy (mieszkaniowej, przemysłowej). Pomocny będzie także w dopasowaniu tras linii transportu zbiorowego do potrzeb mieszkańców oraz w analizie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Szeroko rozbudowany zakres badań pozwoli na poznanie zwyczajów transportowych mieszkańców, ocenę obecnego systemu komunikacyjnego, uciążliwości w zakresie natężenia ruchu drogowego i wielu innych zagadnień związanych z codziennym przemieszczaniem się, które zostały opisane w poszczególnych rozdziałach.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 NAJWAŻNIEJSZE WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH W GOSPODARSTWACH DOMOWYCH: WIELKOŚĆ GOSPODARSTW DOMOWYCH: Największy udział wśród ankietowanych gospodarstw domowych miały gospodarstwa 2-osobowe. Stanowiły one - 36,8%, gospodarstwa 3-osobowe - 23,8%. Dużą grupą były gospodarstwa 1-osobowe – 16,2%. GRUPY WIEKOWE MIESZKAŃCÓW: Najbardziej liczną grupę respondentów stanowiły kobiety pomiędzy 20 a 44 rokiem życia (22,2%), kolejną byli mężczyźni w tej samej grupie wiekowej (20,0%). Łącznie osoby należące do przedziały wiekowego 20 – 44 lata stanowiły ponad 42% przebadanej próby. Najmniejszy udział w próbie, wynoszący 13,2%, stanowili respondenci z przedziału 6-19 lat.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 LICZBA POJAZDÓW W GOSPODARSTWACH DOMOWYCH: 67,2% gospodarstw domowych Gdańska posiada przynajmniej jeden prywatny samochód osobowy. Ponad połowa tj. 51,2% gospodarstw dysponuje jednym samochodem osobowym, 14,3% dwoma, a 1,7% posiada 3 i więcej samochodów osobowych. Ponad jedna czwarta gospodarstw domowych w Gdańsku nie posiada samochodu osobowego tj. 32,8%. LICZBA ROWERÓW W GOSPODARSTWACH DOMOWYCH: Ponad jedna piąta gospodarstw domowych Gdańska posiada jeden rower, a prawie jedna czwarta dysponuje dwoma rowerami. 12% gospodarstw domowych ma trzy rowery, a 14,3% ma cztery i więcej rowerów. Natomiast 32,6% gospodarstw nie posiada ani jednego roweru.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 PRZYCZYNY WYBORU ŚRODKÓW TRANSPORTU W CODZIENNYCH PODRÓŻACH: Ankietowanych zapytano o to, czym kierują się wybierając środek transportu w codziennych podróżach. Pytani mogli wskazać maksymalnie trzy przyczyny, które wpływają na ich wybór. * Wartości na wykresach nie sumują się do 100%, respondent mógł wskazać więcej niż 1 odpowiedź. Na wykresie zestawiono 6 najbardziej popularnych odpowiedzi.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 KIERUNKI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU Ankietowanych zapytano o to, jakie kierunki działań w zakresie rozwoju systemu transportu powinny podejmować władze miasta. Pytani mogli wskazać maksymalnie trzy odpowiedzi. Pytanie dotyczyło mieszkańców powyżej 16 roku życia.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 JAK PODRÓŻUJĄ MIESZKAŃCY GDAŃSKA? Podróż – to zmiana miejsca pobytu, dokonana dowolnym środkiem transportu lub pieszo, która ma określony cel (motywację), a jej początek lub koniec zlokalizowany jest na terenie Gdańska. Poprzez podróż rozumiemy przemieszczenie piesze powyżej 250 m. Ruchliwość – liczba przemieszczeń wykonywana przez statystycznego mieszkańca w ciągu doby

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 JAK PODRÓŻUJĄ MIESZKAŃCY GDAŃSKA? W ramach analiz stwierdzono, że transport indywidualny ma udział w podziale zadań przewozowych na poziomie 41,2%. Udział transportu zbiorowego kształtuje się na poziomie 32,1%, ruchu rowerowego na poziomie 5,9%,a podróże piesze stanowią 20,8% udziału w podziale zadań przewozowych.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 JAK PODRÓŻUJĄ MIESZKAŃCY GDAŃSKA? Udział podróży wykonywanych w ramach zrównoważonej mobilności stanowi obecnie ok. 67% co jest wynikiem porównywalnym do poprzednich badań z 2009 roku. KBR 2009 GBR 2016 267 100 podróży 290 500 podróży 572 900 podróży 579 500 podróży łącznie: 840 000 podróży łącznie: 870 000 podróży

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 PORÓNANIE PODZIAŁU ZADAŃ PRZEWOZOWYCH W MIASTACH Wybrano miasta porównywalne pod względem liczby ludności do Gdańska – przedział od 350 000 do 600 000 mieszkańców Źródło: epomm.eu

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 JAK PODRÓŻUJĄ MIESZKAŃCY GDAŃSKA? Każda podróż realizowana na co dzień odbywa się w wyznaczonym celu - są to tzw. motywacje podróży. Wyróżnia się następujące cele podróży: dom, praca, szkoła, uczelnia, zakupy, rozrywka, usługi itp., jak również podwożenie z miejsca na miejsce. Wiedza dotycząca rozkładu podróży w podziale na motywacje pozwala na prawidłowe konstruowanie oferty przewozowej. GODZINY SZCZYTU Najwięcej podróży realizowanych przez mieszkańców Gdańska rozpoczynało i kończyło się pomiędzy godziną 7:00 a 8:00. Natomiast w szczycie popołudniowym najwięcej podróży rozpoczęło i zakończyło się pomiędzy 16:00 a 17:00.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 JAKIE ŚRODKI TRANSPORTU SĄ WYKORZYTYWANE W DOTARCIU DO PORTU LOTNICZEGO? Ankietowanymi byli użytkownicy lotniczego – tj. pasażerowie linii lotniczych, osoby im towarzyszące, a także pracownicy lotniska. Przeprowadzono 1000 wywiadów. Ponad 67% ankietowanych wskazało wykorzystanie samochodu w podróży do portu lotniczego, większa grupa – 38,6% podróżowała jako pasażer, kierowcami było 29,2% ankietowanych. Kolejnym, najbardziej popularnym sposobem dotarcia na lotnisko była podróż pociągiem - na taki wybór zdecydowało się ok. 10% badanych, taksówkę zaś wybrało 8,7% respondentów. Autobus miejski wybrało 5,6% ankietowanych.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 BADANIA POTOKÓW PASAŻERSKICH W ŚRODKACH TRANSPORTU ZBIOROWEGO. POTOKI PASAŻERSKIE W AUTOBUSACH I TRAMWAJACH. Obserwacje napełnień dla linii autobusowych przeprowadzono w 79 przekrojach, dla linii tramwajowych w 34 przekrojach.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 BADANIA POTOKÓW PASAŻERSKICH W ŚRODKACH TRANSPORTU ZBIOROWEGO. POTOKI PASAŻERSKIE W POCIĄGACH Pomiary dla linii SKM i PKM prowadzono w 16 przekrojach oraz w 6 przekrojach dla linii kolejowych obsługujących ruch regionalny i dalekobieżny. W relacji Gdańsk Zaspa – Gdańsk Wrzeszcz odnotowano największe potoki pasażerskie. W dalszej kolejności najwięcej pasażerów przemieszczało się w relacjach: Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Zaspa, Gdańsk Żabianka – Gdańsk Oliwa oraz Gdańsk Przymorze – Gdańsk Oliwa. Przedstawiono 4 największe odnotowane potoki pasażerskie w okresie porannym i popołudniowym (w sumie 8h).

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 POMIARY NATĘŻENIA RUCHU DROGOWEGO. SKRZYŻOWANIA, PRZEKROJE. Pomiary natężenia ruchu drogowego i kołowego zostały przeprowadzone w 19 punktach przekrojowych i na 105 skrzyżowaniach, z rozróżnieniem struktury rodzajowej i kierunkowej ruchu. Pomiary prowadzone były metodą wideorejestracji. Zestawiono 10 najbardziej obciążonych skrzyżowań Gdańska. Nie analizowano węzłów na drogach ekspresowych: Obwodnicy Zachodniej i Obwodnicy Południowej. Zestawienia przygotowane zostały dla porannego i popołudniowego okresu pomiarowego (w sumie 8 godzin). Wartości pokazują sumę pojazdów silnikowych, które pojawiły się w podanym czasie na wszystkich relacjach danego skrzyżowania.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 POMIARY NATĘŻENIA RUCHU DROGOWEGO. KORDON.

GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016 POMIARY NATĘŻENIA RUCHU DROGOWEGO. ROWERY. W kilkunastu punktach pomiarowych obliczono średniodobowy ruch rowerowy. Dane zgromadzono w miesiącach: kwiecień, maj oraz czerwiec 2016. Największy ruch odnotowano w punktach: pas nadmorski, al. Zwycięstwa, al. Grunwaldzka, ul. 3 Maja i al. Hallera.

Dziękuję za uwagę