Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Konkursy z wykorzystaniem technologii informacyjnej
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Szkoła Odkrywania Talentów
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
mgr Karolina Góryjowska
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Zajęcia pozalekcyjne i inicjatywy społeczności lokalnej
Opracowała: Joanna Kozieł
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Otwarta droga ku przyszłości
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
w świetlicy szkolnej PSP Połaniec
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
Podziel się z nami swymi marzeniami
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42) Szkoła Podstawowa nr 36 im. Zenona Wasilewskiego.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Łódź ul. Dąbrówki 1 tel archiwum-
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Szkoła Podstawowa Nr 205 im. św. Jadwigi Królowej Polski Łódź ul. Dąbrówki 1 tel
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Innowacja pedagogiczna „Programowanie w klasach szkoły podstawowej” klasa I i IV Szkoła Podstawowa im. Św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku.
Programowanie dla każdego
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Sprawozdanie z Pilotażu Programowania
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
„Pilotażowe wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach” Zespół Szkół w Gardnie.
gry dla przyszłych programistów
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
WARSZTATY PROGRAMOWANIA dla DZIECI I MŁODZIEŻY
3 lutego 2017 roku odbył się konkurs „Mistrz Bezpiecznego Internetu” dla klas 4 – 6, w którym wzięło udział 49 uczniów.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie „Programuj z nami” Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie

„Programuj z nami” Program innowacyjny „Programuj z nami ” opracowany został dla uczniów z klas 1 – 3 i 4 - 6 szkoły podstawowej. Uwzględnia umiejętności pracy z komputerem. Dzięki udziałowi w programie uczniowie z klas młodszych mogą nabyć wiadomości i umiejętności w zakresie programowania a uczniowie z klas 5- 6 SP poszerzyć i uzupełnić i wiadomości nabyte wcześniej na zajęciach komputerowych oraz na zajęciach z kodowania w ramach realizowanego w roku szkolnym 2015/2016 programie „Mistrzowie Kodowania”.

„Programuj z nami” Celem innowacji dotyczącej programowania w naszej szkole jest: wprowadzenie w praktyce szkolnej powszechnej nauki programowania; nauka programowania; rozwijanie aktywności i ciekawości poznawczej i twórczej uczniów; umiejętności logicznego myślenia, wyobraźni, rozumowania i wnioskowania; pobudzanie zainteresowań; rozwijanie umiejętności, myślenia przyczynowo – skutkowego oraz trafnego podejmowania decyzji;

„Programuj z nami” rozwijanie zdolności matematycznych; umiejętność programowania zagadnień z różnych przedmiotów; wykorzystanie wytworów pracy w szkole i poza nią.

„Kodowanie na dywanie” w grupie przedszkolnej Uczniowie grupy przedszkolnej stawiali pierwsze kroki w programowaniu biorąc udział „Kodowaniu na dywanie”. Dzieci odczytywali kod ułożony ze strzałek przez nauczyciela lub rówieśników. Starali się znaleźć właściwą drogę i doprowadzić samochód do mety.

Układali kolorowe koła według poleceń: jednakowe kolory w jednym rzędzie jednakowe kolory nie leżące obok siebie kolory ułożone według wytycznych nauczyciela. Zajęcia w grupie przedszkolnej pobudzają uczniów do kreatywnego działania. Dzieci samodzielnie poszukują rozwiązań.

„Kodowanie na dywanie” to także układanie obrazków, instrukcji, historyjek obrazkowych. Jest to wstęp do późniejszego planowania i kodowania za pomocą komputera.

Przedszkolaki jednak najbardziej lubiły kodowanie z robotami. Zadania polegały na: budowaniu robotów dostosowanych do konkretnych zadań; łączeniu elementów, w taki sposób aby uruchomić robota; odnalezieniu par robotów. Wszyscy bardzo się starali.

Code Week i spotkanie ze Scratchem Od 10 października w szkole zorganizowane zostały zajęcia z kodowania w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Wzięli w nich udział uczniowie klas 0 – 4, którzy na zajęciach poznali tajniki programowania oraz uczniowie klas 5- 6 SP i I - III GM, którzy rozwijali swoje umiejętności poznane w ubiegłym roku podczas zajęć "Mistrzowie Kodowania".  Klasa 1a

A oto nasze certyfikaty z udziału w Europejskim Tygodniu Kodowania http://events.codeweek.eu/view/32203/koduj-z-pierwszakami/ http://events.codeweek.eu/view/32190/kodowanie-to-jest-atwe/

Programowanie w klasie pierwszej zaczęliśmy od zapoznania się ze Scratchem. Uczniowie po kolei odkrywali możliwości nowego programu. Już po pierwszych zajęciach samodzielnie wykonali rysunki emotikonów, które dzięki odpowiednim poleceniom zmieniały minkę ze smutnej na wesołą. A taką najbardziej lubią pierwszaki... Każdy emotikon otrzymał imię.

Po roku zabawy ze Scratchem pierwszaki potrafią stworzyć animacje, które są wyjątkowe. Kodując z robotami wiedzą jak przeprowadzić robota przez labirynt za pomocą odpowiednich instrukcji.

Nie tylko Scratch gościł w klasie pierwszej. Uczniowie poznali także program Baltie. „Czary mary” z czarodziejem łatwo się koduje.

Uczniowie z klasy 2a nie tylko poznali Scratcha ale także programowali wykorzystując Blockly Games. W zajęciach wykorzystano tablicę interaktywną. Dzieci za pomocą odpowiednich skryptów starały się pomóc znaleźć niedźwiadkowi drogę do celu a także układali odpowiednie klocki w grze przyrodniczej. Uczniowie kodowali z robotami Podczas zajęć drugoklasiści świetnie się bawili.

Również uczniowie klasy 3a kodowali w programie Scratch i z Blockly Games. Samodzielnie starali się znaleźć rozwiązania. Coraz trudniejsze zadania powodowały większe zainteresowanie uczniów i motywowały ich do pracy. Kodowanie z robotami było świetną zabawą.

W klasie 4a uczniowie dopasowywali odpowiednie bloki w programie Blockly Games. Stawiali pierwsze kroki w kodowaniu ze Scratchem.

W klasach 4 – 6 SP dzięki lekcjom z programowania uczniowie wykonali wiele ciekawych prac: quizy, gry, rysunki, animacje, prace konkursowe, prace związane z ważnymi świętami i uroczystościami. Niektóre z nich umieszczone zostały na platformie Scratcha https://scratch.mit.edu/search/projects?q=SzkolaPodstawowa9

W klasie piątej podczas 16 zajęć uczniowie tworzyli w programie Scratch, Logomocja. Układali gry również w programie PowerPoint. Dla uczniów piątej klasy kodowanie było bardzo łatwe. Uczniowie samodzielnie znajdowali rozwiązania nawet najtrudniejszych zadań.

Kodowanie w klasie szóstej to nie tylko układanie skryptów w gotowych programach np. Blockly Games, santatracker.google.com, ale także bardziej zaawansowane programowanie w Scratch.

Uczniowie animowali swoje imiona tworząc Gify, tworzyli gry.

Szóstoklasiści wykorzystali kodowanie na lekcjach. Samodzielnie przy pomocy odpowiednich skryptów rysowali kwadraty, gwiazdy, sześciokąty, trójkąty itp., tworzyli quizy z róznych przedmiotów, oraz prezentacje przyrodnicze.

Geometria ze Scratchem nie jest trudna.

W klasie szóstej odbyły się też zajęcia otwarte z matematyki W klasie szóstej odbyły się też zajęcia otwarte z matematyki.  Uczniowie przed zaproszonymi gośćmi mogli pochwalić się umiejętnością kodowania. Programowali w Scratch zadania dotyczące obliczania pól i obwodów figur.

Bardzo ważnymi lekcjami we wszystkich klasach były lekcje dotyczące bezpieczeństwa. Uczniowie po cyklu zajęć na temat bezpiecznego zachowania się w sieci stworzyli za pomocą Scratcha własne prace na temat bezpiecznego internetu.

Kodowali też gimnazjaliści.

Podsumowaniem zajęć z kodowania było wręczenie dyplomów „Mistrzowie Kodowania”

Programowanie jest ciekawym doświadczeniem dla uczniów Programowanie jest ciekawym doświadczeniem dla uczniów. Aktywne uczestnictwo w zajęciach pozwala większości z nich, już po kilku wskazówkach nauczyciela, samodzielnie rozwiązać proste zadania. Uczniowie zmotywowani sukcesem chcą wiedzieć coraz więcej, zadają pytania, dociekają, szukają nowych rozwiązań. Programowanie pozwala na odniesienie sukcesu każdemu uczniowi. Kodowanie można wspaniale wykorzystać na każdej lekcji. W naszej szkole udało się to bardzo dobrze.