WAŻENIE TORNISTRÓW 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wady postawy.
Advertisements

VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
Nasze tornistry, plecaki i torby
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
opiekun grupy projektowej katarzyna krzymińska
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
Nazywam się Kamil Adamczyk
Gimnazjum w Radziłowie Opracowanie: Zbigniew Mroczkowski.
Analiza porównawcza ZESPOŁÓW SZKÓŁ W POWIECIE EŁCKIM.
10 września 2009 roku szkolny doradca zawodowy, p. B. Białożyt- Horzela, poinformowała Grono Pedagogiczne Gimnazjum nr 9 o możliwości zgłoszenia szkoły.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
PROJEKT EDUKACYJNY „Lżejszy tornister na wagę zdrowia”
KILKA PRAKTYCZNYCH UWAG NA TEMAT TORNISTRÓW
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
TYTUŁ : SZKOŁA PRZYJAZNA ŻYWIENIU I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ
1.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Szkoła Podstawowa nr 5 im.Mieszka I w Ostrowie Wielkopolskim
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 im. A. Mickiewicza w Opolu ul. Sz
ELEMENTY ŚRODOWISKA SZKOLNEGO ISTOTNE DLA ZACHOWANIA ZDROWIA DZIECI DOBÓR TORNISTRA/PLECAKA SZKOLNEGO Barbara Czaplińska Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
AKCJA EDUKACYJNA PROMUJĄCA ZDROWY STYL ŻYCIA I ZBILANSOWANE ODŻYWIANIE realizowana w Szkole Podstawowej nr 3 im. Stefana Czarnieckiego w Słubicach w dniu.
Publiczna Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego w Piotrówce Piotrówka, ul. Kościuszki Jemielnica tel./fax (077) Radość jest najsłodszym.
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
„Lżejszy tornister na wagę złota”
1 KILKA PRAKTYCZNYCH UWAG NA TEMAT TORNISTRÓW. 2 TORNISTRY Nie ma przepisów prawnych ani norm określających maksymalne obciążenie tornistrami. Przyjmuje.
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Statystyczna analiza danych
Kinga Szymczykowska kl. IIc Katarzyna Kopczyńska kl. Iic Kewin Drapała kl. IIc Filip Jasiukiewicz kl. IIg Bartosz Barański kl. IIg Maksym Kujawa kl. IIg.
Wykonała grupa uczniów koła fizycznego „Fizykomania” z Gimnazjum nr 8 w Łodzi Czy zawartość CO 2 w napoju C-C wpływa na ocieplenie naszego klimatu? Konkurs.
‘Śniadanie daje moc’ Ogólnopolska akcja edukacyjna
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Ile ważą śmieci w szkole ?. Śmieci są codziennie zbierane z klas i holu do dużych worków. Następnie wyrzuca się ja do kontenera.
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
SKOCZNOŚĆ to umiejętność przemieszczania ciała w przestrzeni dzięki fazie lotu.
Odczytywanie wykresów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
ROZWÓJ FIZYCZNY BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW HELENA POPŁAWSKA, AGNIESZKA DMITRUK, WOJCIECH HOŁUB.
Czas do szkoły !. Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że właściwy dobór tornistra czy plecaka, a potem jego ciężar i sposób noszenia to jeden z kluczowych.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Środowisko szkolne Ewa Pitrus Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
1.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Tytuł podtytuł
Fizyka Da Się Lubić-Ważę Pierze
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
Drogi Rodzicu! Podstawowe wyposażenie piórnika to: ołówek, gumka,
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
Tytuł podtytuł
Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Informacje dla rodziców klasa I
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Zapis prezentacji:

WAŻENIE TORNISTRÓW 2016

W badaniu wzięło udział 655 uczniów z oddziałów I – VI Szkoły Podstawowej nr 6 w Pruszkowie. Ważenie tornistrów odbywało się na przełomie października i listopada 2016 roku. W trakcie przeprowadzonego badania skoncentrowano się na pomiarze: - masy ciała ucznia, - ciężaru tornistra/plecaka z zawartością, - ciężaru pustego tornistra/plecaka.

CEL Badanie miało na celu uzyskanie wiedzy czy tornistry uczniów naszej szkoły mają prawidłową wagę. Według zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego tornister ucznia nie powinien przekraczać 15% masy ciała dziecka.

ANALIZA WYNIKÓW Średni ciężar tornistrów/plecaków z zawartością noszonych przez dzieci do szkoły wynosił 4,69 kg. Średni ciężar pustego tornistra to 0,85 kg. U statystycznego ucznia naszej szkoły norma nie została przekroczona. Średni stosunek wagi tornistra z zawartością do masy ciała ucznia wynosi 12,18%.

PRZEKROCZENIA USTALONEJ NORMY Waga tornistrów 155 uczniów przekroczyła 15% ich masy ciała, co daje nam 23,66% uczniów szkoły. W oddziałach I – III było to 70 uczniów (19,23%), a IV – VI 85 uczniów (29,21%).

Na poszczególnych poziomach wyniki przedstawiają się następująco Liczba przebadanych uczniów Liczba uczniów przekraczających normę Ilość uczniów przekraczających normę w [%] I 59 6 10,17 II 158 37 23,42 III 147 27 18,37 IV 98 38 38,78 V 84 19 22,62 VI 109 28 25,69 Suma 655 Suma 155 Średnia 23,66%

WNIOSKI Średnie wyniki uzyskane podczas badania w Szkole Podstawowej nr 6 w Pruszkowie nie wykazały przekroczenia zalecanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego górnych norm odnoszących się do ciężaru tornistrów. 400 uczniów spośród badanych posiadało tornistry o odpowiednim ciężarze w stosunku do masy ciała, co daje nam 76,34% badanych. U 155 uczniów tornistry były zbyt ciężkie, co mogło być spowodowane zbyt dużym ciężarem samego tornistra (do 2,9kg) oraz noszeniem w nim niepotrzebnych przedmiotów. W przebiegu badania, oprócz podręczników, zeszytów i podstawowych przyborów w tornistrach uczniowskich można było zaobserwować: zużyte opakowania, breloki, figurki, karty do gry, zabawki, maskotki, dodatkowe zestawy kredek i flamastrów, ręczniki i przybory na basen, zapasowe buty na wychowanie fizyczne, notatniki, kolorowe karteczki, termosy, butelki z napojami (czasami 1,5 litra), podręczniki i książki, które nie są potrzebne danego dnia. - POMIAR WYKAZAŁ, ŻE UCZNIOWIE TEJ SAMEJ KLASY NOSZĄ PLECAKI RÓŻNIĄCE SIĘ OD SIEBIE WAGĄ  NAWET O 4,1 KG! W salach lekcyjnych są wyznaczone miejsca, w których uczniowie mogą pozostawiać podręczniki. Ważne jest aby uczniowie pamiętali o możliwości pozostawiania w klasie podręczników niepotrzebnych do pracy w domu danego dnia. Ważne jest również zapewnienie dzieciom aktywności fizycznej, wyrabianie właściwych nawyków i wdrażanie do samokontroli. Konieczna jest codzienna kontrola rodziców nad zawartością tornistra. Kolejne ważenie tornistrów odbędzie się w drugim semestrze. Rodzice zostali poinformowani o wynikach badań na zebraniu.