Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
URLOP WYPOCZYNKOWY mgr Małgorzata Grześków. URLOP WYPOCZYNKOWY Art §1. Pracownikowi przysługuje prawo do corocznego, nieprzerwanego, płatnego urlopu.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Nowy wzór świadectwa pracy – jak wypełniać poszczególne punkty
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
NARADA SŁUŻBY GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Programy nauczania.
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Sześciolatek idzie do szkoły
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany wprowadzone ustawą o finansowaniu zadań oświatowych
Spotkanie z dyrektorami w rejonach wizytacyjnych
Proponowane zmiany w Karcie Nauczyciela
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Awans zawodowy nauczyciela
Przepisy prawa oświatowego wprowadzone od 1 stycznia 2018 r.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Leszek Morąg, nauczyciel-konsultant PCEN
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Stosowane załączniki:
Nowe rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r
AGH: Sprawy pracownicze
Wykorzystanie środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli w Szkole Podstawowej w Dobczynie Szkoła Podstawowa w Dobczynie to mała wiejska.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 3.
Wdrażanie znowelizowanych przepisów ustawy – Karta Nauczyciela
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
Wdrażanie znowelizowanych przepisów ustawy – Karta Nauczyciela
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Podstawy Prawa Zabezpieczenia społecznego
Treść umowy o pracę wymiar czasu pracy termin rozpoczęcia pracy
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Awans zawodowy nauczyciela - warunki uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego

Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r., poz. 1379 ze zm.)* Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393)** *KN **R-AZ

Art. 9d ust. 1 /KN/ Nauczyciel rozpoczyna staż z początkiem roku szkolnego, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia rozpoczęcia zajęć, na swój wniosek skierowany do dyrektora szkoły […]. Art. 9d ust. 2 /KN/ w przypadku nawiązania stosunku pracy po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, nauczyciel nie rozpoczyna stażu do końca tego roku szkolnego. Art.9d ust. 4. /KN/ […] nauczyciel mianowany może rozpocząć staż na stopień nauczyciela dyplomowanego po przepracowaniu w szkole co najmniej roku od dnia nadania poprzedniego stopnia awansu zawodowego.

Art. 9c ust. 1 pkt 2 /KN/ Staż, z zastrzeżeniem ust Art. 9c ust. 1 pkt 2 /KN/ Staż, z zastrzeżeniem ust. 2, trwa w przypadku ubiegania się o awans na stopień: […] nauczyciela dyplomowanego – 2 lata i 9 miesięcy. Art. 9c. 2 /KN/ […] nauczyciel mianowany posiadający co najmniej stopień naukowy doktora może ubiegać się o uzyskanie kolejnego stopnia awansu zawodowego po odbyciu stażu trwającego rok i 9 miesięcy. […]

§ 3 ust. 2 /R-AZ/ Nauczyciel mianowany załącza projekt planu rozwoju zawodowego do ww. wniosku. Art. 9c ust. 3 /KN/ W okresie stażu nauczyciel realizuje własny plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły, uwzględniający wymagania, o których mowa w art. 9g ust. 10. § 3 ust. 3 /R-AZ/ Dyrektor szkoły zatwierdza projekt planu rozwoju zawodowego nauczyciela w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia zajęć albo zwraca go nauczycielowi do poprawy ze wskazaniem, w formie pisemnej, zakresu niezbędnych zmian. § 3 ust. 4 /R-AZ/ Nauczyciel jest obowiązany niezwłocznie poprawić projekt planu rozwoju zawodowego zgodnie z zleceniami dyrektora szkoły i ponownie przedłożyć projekt dyrektorowi szkoły.

§ 4. 1 /R-AZ/ Dyrektor szkoły zapewnia nauczycielowi odbywającemu staż warunki do: obserwacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych oraz innych prowadzonych w szkole, w szczególności zajęć prowadzonych przez nauczyciela tego samego przedmiotu lub rodzaju zajęć w tej samej lub innej szkole; udziału w formach kształcenia ustawicznego, jeżeli wynika to z zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego i potrzeb szkoły; korzystania z pomocy merytorycznej i metodycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innych placówek i instytucji oświatowych. 2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach w czasie trwania stażu dyrektor szkoły może pisemnie zobowiązać nauczyciela do zmiany planu rozwoju zawodowego […]. 3. W czasie trwania stażu nauczyciel może wprowadzać zmiany w  planie rozwoju zawodowego za zgodą dyrektora szkoły.

§ 8 ust. 1. /R-AZ/ Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły, pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

§ 4 ust. 4 /R-AZ/ W terminie 30 dni od dnia zakończenia stażu nauczyciel składa dyrektorowi szkoły sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Art. 9c ust. 6 pkt 2 /KN/ Ocenę dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu ustala, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia złożenia sprawozdania, […], z uwzględnieniem stopnia realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela, dyrektor szkoły: […] w przypadku nauczyciela mianowanego – po zasięgnięciu opinii rady rodziców. Art. 9c ust. 7. /KN/ Rada rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela. Nieprzedstawienie opinii rady rodziców nie wstrzymuje postępowania, o którym mowa w ust. 6.

Art. 9c ust. 8 /KN/ Ocena dorobku zawodowego nauczyciela może być pozytywna lub negatywna. Ocena sporządzana jest na piśmie i zawiera uzasadnienie oraz pouczenie o możliwości wniesienia odwołania. Art. 9c ust. 9 /KN/ Od oceny dorobku zawodowego nauczycielowi służy odwołanie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny rozpatruje odwołanie w terminie 21 dni. Ocena dorobku zawodowego nauczyciela ustalona przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny jest ostateczna. Art. 9c ust. 10 /KN/ W przypadku niedotrzymania przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny terminu rozpatrzenia odwołania, nauczyciel […] może się ubiegać o akceptację komisji, o której mowa w art. 9b ust. 1 pkt 3. Art. 9c ust. 11 /KN/ W przypadku gdy ostateczna ocena dorobku zawodowego nauczyciela jest negatywna, ponowna ocena dorobku może być dokonana po odbyciu, na wniosek nauczyciela i za zgodą dyrektora szkoły, jednego dodatkowego stażu w wymiarze 9 miesięcy.

§ 9 ust. 1 /R-AZ/ Dokumentacja załączona do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego […], z zastrzeżeniem ust. 2, obejmuje: poświadczone kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe, a  w  przypadku […] nauczyciela mianowanego także poświadczoną kopię aktu nadania stopnia awansu zawodowego;

2) zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje o: wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu; w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia, oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, w każdej w wymiarze niższym niż połowa obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie w wymiarze co najmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć, należy załączyć zaświadczenia ze wszystkich szkół, w których nauczyciel był zatrudniony w okresie stażu, dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela, dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, d) uzyskanej przez nauczyciela ocenie dorobku zawodowego za okres stażu oraz dacie jej dokonania, a w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia – także o ocenie dorobku zawodowego za okres stażu odbytego w poprzednim miejscu zatrudnienia;

3) w przypadku nauczyciela mianowanego: opis i analizę realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów, poświadczoną kopię dyplomu lub świadectwa potwierdzającego zaawansowaną znajomość języka obcego w rozumieniu przepisów w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli – jeżeli nauczyciel realizował zadanie, o którym mowa w § 8 ust. 2 pkt 4 lit. d.

2. Dokumentacja składana przez nauczycieli, o których mowa w art 2. Dokumentacja składana przez nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela, załączona do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego […], obejmuje: poświadczone kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe, a  w  przypadku […] nauczyciela mianowanego także poświadczoną kopię aktu nadania stopnia awansu zawodowego; zaświadczenie pracodawcy o spełnieniu wymagań dotyczących okresów pracy, urlopowania lub zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy, wymaganych do złożenia wniosku, jeżeli okresów tych nie można udokumentować na podstawie świadectw pracy; w przypadku nauczyciela mianowanego – dokumentację, o której mowa w ust. 1 pkt 3; w  przypadku nauczyciela, któremu powierzono stanowisko dyrektora szkoły – sprawozdanie z  ostatnich 3 lat pracy obejmujące w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej przez niego szkoły w tym okresie, z uwzględnieniem efektów kształcenia i wychowania, a także wyróżniającą ocenę pracy uzyskaną w okresie zajmowania stanowiska dyrektora szkoły, z zastrzeżeniem pkt 7;

5) w przypadku nauczyciela, o którym mowa w art. 1 ust 5) w przypadku nauczyciela, o którym mowa w art. 1 ust. 2 pkt 1 Karty Nauczyciela – sprawozdanie z ostatnich 3 lat pracy zawierające informację o sposobie realizacji zadań związanych z zajmowanym stanowiskiem, z zastrzeżeniem pkt 7; 6) w przypadku nauczyciela, o którym mowa w art. 1 ust. 2 pkt 3 Karty Nauczyciela – sprawozdanie z realizacji, w okresie ostatnich 3 lat, zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich – potwierdzone przez właściwy organ organizacji związkowej, w której nauczyciel pełni funkcję z wyboru, z zastrzeżeniem pkt 7;

7) w przypadku nauczyciela, o którym mowa w art. 9e ust 7) w przypadku nauczyciela, o którym mowa w art. 9e ust. 5 Karty Nauczyciela – odpowiednio dokumenty, o których mowa w pkt 4–6, a także: zaświadczenie dyrektora szkoły o wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w okresie odbywania stażu; w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia, oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, w każdej w wymiarze niższym niż połowa obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie w wymiarze co najmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć, należy załączyć zaświadczenia ze wszystkich szkół, w których nauczyciel był zatrudniony w okresie stażu, zatwierdzony plan rozwoju zawodowego nauczyciela oraz sprawozdanie z jego realizacji.

Art. 9d ust. 5 /KN/ W przypadku nieobecności nauczyciela w pracy z powodu czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby, zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy lub urlopu innego niż urlop wypoczynkowy i urlopy, o których mowa w ust. 5a, trwającej nieprzerwanie dłużej niż miesiąc, staż ulega przedłużeniu o czas trwania tej nieobecności. W przypadku nieobecności dłuższej niż rok nauczyciel jest obowiązany do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze. /obowiązuje do 1 września 2017 r./

Nowe brzmienie ust. 5 w art. 9d wejdzie w życie z dn. 1. 09. 2017 r Nowe brzmienie ust. 5 w art. 9d wejdzie w życie z dn. 1.09.2017 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 60): „W przypadku nieobecności nauczyciela w pracy z powodu pozostawania w stanie nieczynnym, czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby, zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy lub urlopu innego niż urlop wypoczynkowy i urlopy, o których mowa w ust. 5a, trwającej nieprzerwanie dłużej niż miesiąc, staż ulega przedłużeniu o czas trwania tej nieobecności. W przypadku nieobecności dłuższej niż rok nauczyciel jest obowiązany do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze.”

Art. 9d ust. 5a /KN/ W przypadku nieobecności nauczyciela w pracy z powodu urlopu macierzyńskiego, urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu rodzicielskiego lub urlopu ojcowskiego, staż ulega przedłużeniu o czas trwania tej nieobecności. W przypadku gdy łączny czas nieprzerwanej nieobecności w pracy z przyczyn, o których mowa w zdaniu pierwszym oraz w ust. 5, jest dłuższy niż rok i 6 miesięcy, nauczyciel jest obowiązany do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze.

Art. 22 ust. 3 i 4 /KN/ Do nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, który w żadnej z tych szkół nie jest zatrudniony w wymiarze co najmniej 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie jednak wymiar jego zajęć stanowi co najmniej 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć dla danego stanowiska […] organ sprawujący nadzór pedagogiczny wyznacza dyrektora szkoły, który wykonuje czynności związane z odbywaniem stażu przez nauczyciela, […] dokonuje oceny dorobku zawodowego nauczyciela oraz wskazuje nauczycielowi […] właściwy organ do złożenia wniosku odpowiednio o postępowanie kwalifikacyjne […].

Art. 9d ust. 6 /KN/ […] nauczyciel mianowany może przerwać staż na swój wniosek w każdym czasie. W przypadku ponownego rozpoczęcia stażu odbywają staż w pełnym wymiarze. Art. 9d ust. 7 /KN/ […] nauczyciel mianowany może złożyć wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego w okresie 3 lat od dnia otrzymania pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres stażu. W przypadku niedotrzymania terminów złożenia wniosków nauczyciele ci obowiązani są do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze.

SPOSTRZEŻENIA Dokumentacja załączona do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego obejmuje w przypadku nauczyciela mianowanego: opis i analizę realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów, NIE: SPRAWOZDANIE

opis i analiza uzyskania pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów, opis i analiza wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów, opis i analiza umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów,  

Realizacja co najmniej trzech z sześciu zadań do wyboru : 1/ opis i analiza opracowania i wdrożenia programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów (lit.a), 2/ opis i analiza wykonywania zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów (lit.b), 3/ opis i analiza poszerzenia zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów (lit.c),

4/ opis i analiza uzyskania umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów (lit.d); /dyplomy i świadectwa potwierdzające zaawansowaną znajomość języka obcego w rozumieniu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. 2015.1264)/, 5/ opis i analiza wykonywania zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów (lit.e), 6/ opis i analiza uzyskania innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów (lit.f),

  opis i analiza umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów.

§ 12. ust. 3 /R-AZ/ Komisja kwalifikacyjna analizuje dorobek zawodowy nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego na podstawie przedłożonej przez nauczyciela dokumentacji oraz przeprowadzonej rozmowy, podczas której nauczyciel odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wpływu działań i zadań zrealizowanych przez nauczyciela w okresie stażu na podniesienie jakości pracy szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

Art. 9c ust. 3a /KN/ Nauczycielowi mianowanemu, ubiegającemu się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, za spełnienie odpowiednich wymagań, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 9g ust. 10, uznaje się także jego odpowiedni dorobek zawodowy ze szczególnym uwzględnieniem okresu od dnia uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego. […]

www.kuratorium.waw.pl Dyrektor i nauczyciel / Awans zawodowy

Informacje dla nauczycieli z zakresu awansu zawodowego Wzór zaświadczenia dyrektora szkoły Dokumentacja nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla nauczyciela z udziałem przedstawiciela związku zawodowego Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla nauczyciela bez udziału przedstawiciela związku zawodowego Dokumentacja dyrektora ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla dyrektora z udziałem przedstawiciela związku zawodowego Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla dyrektora bez udziału przedstawiciela związku zawodowego Dokumentacja nauczyciela (któremu w okresie odbywania stażu powierzono stanowisko dyrektora) ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla nauczyciela, któremu w okresie stażu powierzono stanowisko dyrektora z udziałem przedstawiciela związku zawodowego Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla nauczyciela, któremu w okresie stażu powierzono stanowisko dyrektora bez udziału przedstawiciela związku zawodowego Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla nauczyciela, który przestał zajmować stanowisko dyrektora z udziałem przedstawiciela związku zawodowego Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla nauczyciela, który przestał zajmować stanowisko dyrektora bez udziału przedstawiciela związku zawodowego