Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Agresja i przemoc wśród uczniów
Opracowała: mgr Agnieszka Szymańska - Gunia pedagog szkolny
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Agresja i przemoc rówieśnicza
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Informator dla osób doznających przemocy w Gminie Łużna. Łużna 2012 r.
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
identyfikacji zjawiska diagnozie stanu i potrzeb,
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Agresja i przemoc u dzieci.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
warsztaty dla rodziców
Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.
Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie
..
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Przemoc i agresja.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
Jak radzić sobie z przemocą i zachowaniami agresywnymi w szkole
wśród młodzieży gimnazjalnej
Postawa asertywna.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKACJI.
PRZEMOC I AGRESJA.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Aleksandra Kiełbania I G
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH. Pojęcie agresji – przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub.
Rodzaje agresji oraz sposoby jej diagnozowania w szkole
Czym jest agresja i przemoc?
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Zapis prezentacji:

ZADANIA I ROLA WYCHOWAWCY KLASY W PROFILAKTYCE AGRESYWNYCH ZACHOWAŃ UCZNIÓW GIMNAZJUM

Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym? AGRESJA – to wszelkie działanie (fizyczne, werbalne, niewerbalne), którego celem jest wyrządzenie krzywdy fizycznej, psychicznej – rzeczywistej lub symbolicznej – jakiejś osobie lub czemuś co ją zastępuje.

Rodzaje agresji Agresja werbalna – groźby, straszenie, obrażanie, przezywanie, wyśmiewanie... . Agresja fizyczna – agresja naruszająca czyjąś cielesność lub własność. Przybiera najczęściej formę bezpośrednią, czyli taką, kiedy dochodzi do fizycznego kontaktu agresora z ofiarą, np. w postaci bicia, kopania, plucia, popychania, zadawania ran, wymuszania pieniędzy itp. Agresja niewerbalna – intryga, plotki, mobing ... .

Teorie agresji: teoria instynktu – agresję mamy w genach, teoria społecznego uczenia się – powielamy postępowanie osób dla nas ważnych we wczesnym okresie rozwoju, teoria frustracji – agresja jest efektem nagromadzenia negatywnych emocji wynikających z niezaspokojenia tzw. potrzeb osiowych.

Czynniki wzmacniające tendencje zachowań agresywnych GRUPA RÓWIEŚNICZA Czynniki wzmacniające tendencje zachowań agresywnych MEDIA SZKOŁA RODZINA UCZEŃ

Istota działań wychowawczych Osiągnięcie dojrzałości w czterech sferach: fizycznej, psychicznej społecznej duchowej Rolą wychowawcy jest tworzenie warunków do rozwoju wychowanka.

Komunikowanie się werbalne niewerbalne (mowa ciała)

Komunikowanie się Znaczenie komunikatu odbieramy: w 7% przez znaczenie słów, w 38% przez głos, w 55% przez mowę ciała.

Bariery komunikacyjne Zdania, w których kogoś osądzamy, krytykujemy, orzekamy. Dobre rady (niech pani zabroni). Zdania, w których decydowanie za kogoś, nadmiernie wypytujemy.

Schemat komunikatu Komunikat „ja”. Płaszczyzna rzeczowa. Komunikat wspierający.

Jak przeciwdziałać agresji? Najważniejsze reagować. Udzielamy sobie pomocy nawzajem. Reagujemy podkreślając troskę o ucznia. Wysyłamy wyraźne komunikaty „chcę wam pomóc” – wobec ofiar, zaś wobec agresora „nie zgadzam się na twoje postępowanie”. Rozmawiamy ze sprawcami. Organizujemy spotkania: ofiara – sprawca – rodzice. Współpracujemy z poradniami i ośrodkami psychologicznymi.

Jak przeciwdziałać agresji? Metoda OWPS postępowania w sytuacjach konfliktowych. Opisz sytuację. Wyraź uczucie. Podaj oczekiwaną zmianę. Sformułuj konsekwencje: realne, dotkliwe.

Zasady postępowania wobec sprawców: cykl rozmów indywidualna odpowiedzialność hierarchia rozmów monitorowanie zachowania ucznia nagradzanie i karanie hierarchia konsekwencji

Koniec