Zarządzanie marką i wizerunkiem (cz.3.)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Budżetowanie kapitałów
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Poradnik Przedsiębiorcy Przy wchodzeniu na rynek pierwszym krokiem jest stworzenie nazwy i logo firmy które będzie ją najpierw wyróżniało a później promowało.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Interactive Marketing Partner marketing
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznesplan.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Projekt I Projekt wprowadzenia nowej marki na rynek
Tworzenie prezentacji
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Marka i jej znaczenie Michał Białek.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
PRODUKT.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Segmentacja rynku.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Afektywne podejście do lojalności
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
SEGMENTACJA RYNKU.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Raport po ocenie 360° - fragment
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
Zapis prezentacji:

Zarządzanie marką i wizerunkiem (cz.3.)

Budowa kapitału marki Elementy składowe procesu budowy marki. Rola reklamy w budowie marki Wybór identyfikatorów marki Zwiększenie postrzeganej jakości Tworzenie skojarzeń pożądanych dla marki Pozyskiwanie i utrzymywanie lojalnych klientów

Kapitał marki Podejście finansowe – kapitał marki traktowany jako wielkość monetarna może być określana jako: -koszt zastąpienia marki -wartość przyszłych przepływów gotówkowych związanych z produktami oznaczonymi marką -bieżąca wartość Podejście marketingowe – -wartość dodana do produktu dzięki marce, -reakcja konsumenta na element marketingu mix związanego z dana marka -zestaw skojarzeń i zachowań ze strony konsumentów marki -wartość wizerunku marki -dodatkowa użyteczność związana z nazwa marki Podejście rozszerzone -kapitał marki jest wartością opartą na pozytywnych wrażeniach i postawach w stosunku do marki ze strony wszystkich, którzy zostali poddani jej wpływowi

Ogólny schemat procesu podejmowania decyzji przez konsumenta Wpływ otoczenia Charakterystyka konsumenta Segment rynku Korzyści kategorii produktów Możliwości wyboru reklama Oszacowanie ryzyka -dot.marki -społecznego -psychologicznego Marki brane pod uwagę Marki neutralne Marki odrzucone zakup

Etapy gotowości nabywcy do zakupu REKLAMA wiedza Pozytywne nastawienie świadomość przekonanie preferencja zakup

Identyfikatory marki nazwa, symbol, slogan, kolor Określenie pożądanych dla marki skojarzeń Określenie funkcji jakie ma spełniać marka Identyfikacja słów i zwrotów opisujących skojarzenie Organizacja zespołów do generowania nazw Wstępna selekcja uzyskanych nazw Generowanie nazw -przez zespoły -przez komputer -przez przeszukiwanie baz danych Proces tworzenia nazwy marki Selekcja pod względem funkcji j akie ma pełnić nazwa Wstępna selekcja nazw Decyzje zespołu pracowników o dopuszczalności proponowanych nazw Poszukiwanie ewentualnych nazw konfliktowych Przeprowadzenie testów konsumenckich OSTATECZNY WYBÓR NAZWY MARKI

Nazwy marki łatwiejsze do zapamiętania Odmienne lub na tyle niezwykłe, że przyciągają uwagę Wywołujące zainteresowanie konsumenta Wywołujące określony obraz lub wrażenie w umyśle konsumenta Mające znaczenie Noszące w sobie pierwiastek emocjonalny Proste

Symbol Symbolem marki może być obraz dowolnego obiektu, a także rodzaj czcionki, która pisana jest marka. Symbol jako wrażenie wizualne jest łatwiejszy do zapamiętania niż nazwa marki

slogan Dzięki sloganowi można zakomunikować więcej niż za pomocą nazwy i symbolu -kalambury (kichaj na przeziębienie, Mariola okocim spojrzeniu) -związki frazeologiczne (skuteczna pomoc w gardłowej sprawie – dot. Strepsils) -zmodyfikowane związki frazeologiczne (czujesz grunt pod kołami – dot. opon).

kolor Oko ludzkie może ich dostrzec w widmie 150, a rozróżnia aż 100 tysięcy przeróżnych odcieni. Napisy kolorowe są o 35% częściej zauważane niż czarno-białe, ale zestawienie białych liter z niebieskim i czerwonym tłem sprawia, że ich postrzegalność nie przekracza 70%, a ogromnie maleje w dni pochmurne oraz po zapadnięciu zmroku Z dużej odległości najlepiej widoczne są żółte litery na czarnym tle, czarne na żółtym lub niebieskie, czarne i zielone na białym Wskazane jest umieszczenie najistotniejszych treści w lewym górnym rogu kartki

Zwiększanie postrzeganej jakości Sygnalizowanie wysokiej jakości Schludny ubiór pracownika Mały rozmiar urządzenia Współpraca ze znaną firmą Długi okres gwarancji Kompetencje bezpośredniego dostarczyciela usługi Pojedyncze sygnały o produkcie: -kolumny głośnikowe-większy rozmiar oznacza lepszy dźwięk -środki piorące - mydliny oznaczają efektywność prania -środki czyszczące - zapach, np. cytrynowy sygnalizuje siłę czyszczenia -samochody – cichy dźwięk przy zamykaniu drzwi wskazuje na dobrze wykonane i bezpieczne nadwozie

Reklama jako narzędzie postrzeganej jakości Funkcjonalna – kładzie nacisk na zdolność marki do rozwiązywania problemów związanych z konsumpcją Symboliczna – kładzie nacisk na związek marki z profilem danej grupy konsumentów Doświadczalna – kładzie nacisk na wpływ marki na odnoszenie satysfakcji zmysłowej lub stymulację umysłową.

Aby najbardziej efektywnie przekazać FUNKCJONALNĄ koncepcję marki, reklama powinna być ukierunkowana na jej wewnętrzne atrybuty, które są abstrakcyjnym wymiarem jakości (np. komputer –wysoka rozdzielczość, wbudowany modem opisują konkretne atrybuty urządzenia, które przekazują abstrakcyjne informacje jak wyrazistość obrazu, łatwość użytkowania)

Tworzenie skojarzeń pożądanych dla marki Wybór skojarzeń marki: Kategorie produktów Kontekst sytuacyjny MARKA Atrybuty produktów Korzyści Dla klienta Wyboru dokonuje się na podstawie rachunku ekonomicznego

Aby najbardziej efektywnie przekazać SYMBOLICZNĄ koncepcję marki reklama powinna być ukierunkowana na zewnętrzne atrubuty, które sygnalizują abstrakcyjne wymiary jakości (styl, prestiż). Na przykład reklama biżuterii Paloma Picasso w sieci Tiffany & Company wykorzystuje zewnętrzne sygnały jak: sławna osoba –Paloma Picasso-media zewnętrzne Vouge i typ sklepu Tiffany, z których każde jest nośnikiem prestiżu.

Aby najbardziej efektywnie przekazać DOŚWIADCZALNĄ koncepcję marki reklama powinna być ukierunkowana na poziom abstrakcji wyższy niż postrzegana jakość. W tej koncepcji marki konsumenci są zainteresowani rozrywką i fantazją, dlatego reklama powinna być nośnikiem fantazji, zabawy, przyjemności przez pokazywanie np obrazu zadowolonych, dobrze bawiących się ludzi.

POZYCJONOWANIE MARKI w odniesieniu do wybranych skojarzeń Polega na uplasowaniu marki na określonym miejscu w umysłach konsumentów na tle pozycji innych marek. Podstawowym narzędziem pozycjonowania jest reklama. Przy pozycjonowaniu najważniejsze jest znalezienie atrybutu produktu istotnego dla segmentu rynku MAPA PERTCEPCJI MARKI

Mapa percepcji marki a.2. 3 f f 2 d c 1 e -3 b -2 -1 1 2 3 1 -a.1. -1 A 1,2-atrybuty 1,2 marki -A 1,2-przeciwatrybuty 1,2 marki

Wpływ promocji sprzedaży na postrzeganie marki -refundacje -oferty pierwszej, ostatniej chwili -rabaty -zniżki -ulgi -targi, wystawy -loterie, konkursy

Pozyskiwanie i utrzymywanie lojalnych klientów Programy lojalnościowe Infolinie, telemarketing, Poczta bezpośrednia Spotkania ze stałymi klientami Biuletyny elektroniczne Kluby klienta Budowanie relacji promocja Badanie rynku Badanie rynku