Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Warsztaty psychologiczne
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
SUKCES.
opracowała: mgr Joanna Regulska
Kierowanie twórczością w organizacji
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Materiały z warsztatów
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
Napięcie emocjonalne i stres
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Zachowania niepożądane
Recepta na sukces nauczyciela
Zasady dobrej komunikacji
Motywacja.
Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Praca z dzieckiem agresywnym
Psychologia w zarządzaniu
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
AUTOMOTYWACJA.
AUTOMOTYWACJA.
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
O korzeniach i skrzydłach…
Szkoła Promująca Zdrowie
Rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym
Skarbiec serdecznych życzeń.
Potrzeby i motywacja.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Obraz siebie i samoakceptacja
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Postawa asertywna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,OBRAZ SIEBIE I SAMOAKCEPTACJA’’
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Proces przewodzenia i kontrolowania
Szkolny plan zachowania
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
Psychologia w zarządzaniu
Zapis prezentacji:

Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć

Badacze zajmujący się tematyką motywacji próbują odpowiedzieć na pytania: Co sprawia, że ludzie wybierają określoną formę aktywności? Co daje człowiekowi energię do działania? Co każe wytrwale dążyć do celu? Motywacja – jak podają źródła - to wszelkie mechanizmy odpowiedzialne za uruchomienie, ukierunkowanie, podtrzymywanie i zakończenie działania.

Czynniki wzbudzające motywację: Niezaspokojone potrzeby fizjologiczne (muszą być zaspakajane niezwłocznie). Niezaspokojone potrzeby psychiczne (osamotnienie, odrzucenie, utrata pozycji społecznej). Wzbudzone wzorce afektywne (emocjonalne – przykrość, strach, wzbudzają potrzebę uwolnienia się od tych stanów). Działanie czynników zakłócających czynności praktyczne i umysłowe (frustracja, stres, konflikt, zagrożenie uznawanych wartości). Zaktywizowane zainteresowanie. Ciekawość. Oczekiwania. Marzenia i fantazje. Plany i aspiracje.

Warunki powstania procesu motywacyjnego: Wynik czynności musi być przez człowieka oceniany jako użyteczny. Człowiek musi żywić przekonanie, że jest w stanie osiągnąć pożądany rezultat.

Właściwości procesu motywacyjnego: Kierunek motywacji – cel, do którego zmierzamy. Natężenie motywacji, na które składają się: siła procesu motywacyjnego, wielkość motywacji, intensywność połączona z wydolnością organizmu.

Twoja motywacja może mieć dwojaki charakter: Wewnętrzny – wtedy będzie tendencją do podejmowania i kontynuowania działania ze względu na samą treść tej aktywności. Zewnętrzny – w takim przypadku Twoje zaangażowanie w podejmowanie aktywności będzie wyznaczone przez czynniki zewnętrzne. Zachowanie będzie instrumentem do otrzymania pewnej nagrody.

Potencjalne sprzeczności motywacji danej osoby to: Przyciąganie z przyciąganiem – to sytuacja, w której człowiek jest zmuszony wybierać pomiędzy dwoma równie atrakcyjnymi możliwościami. 2. Unikanie z unikaniem – wtedy człowiek musi wybrać pomiędzy dwoma równie negatywnymi możliwościami (mniejsze zło). 3. Przyciąganie z unikaniem – sytuacja, w której ten sam cel ma pozytywne i negatywne cechy. W konflikcie tego typu cel jest atrakcyjniejszy, gdy jest odległy, natomiast gdy zbliżamy się do jego osiągnięcia, przestaje być on atrakcyjny.

JAKA JESTEM? CZEGO PRAGNĘ? } faza samookreślenia W JAKI SPOSÓB TO ZROBIĘ? } faza działania KIEDY TO ZROBIĘ? CO SIĘ STANIE, GDY JUŻ TO OSIĄGNĘ? } faza oceny i/ lub weryfikacji JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁO WTEDY MOJE ŻYCIE? CZY WŁAŚNIE TEGO CHCIAŁAM?

Projekt „Spełniona w biznesie" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Samoocena Samoocena zawyżona- najczęściej jest niezgodna ze stanem faktycznym samooceny. Człowiek nie jest w stanie realnie oceniać swoich możliwości w realizacji zamierzeń. Jest on równocześnie „ślepy i głuchy” na cenne informacje z otoczenia, nie może więc oceniać swoich braków i „pracować” nad nimi Samoocena adekwatna - pozytywna samoocena polega na reagowaniu pozytywnymi emocjami na to co robimy, mówimy i jacy jesteśmy Samoocena zaniżona niska samoocena to „nie lubieniu siebie” – czyli negatywne reagowanie na siebie samych

Projekt „Spełniona w biznesie" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krytyk wewnętrzny najczęściej nie czyjaś krytyka nas rani i staje się przeszkodą w skutecznym działaniu. To nasz Wewnętrzny Krytyk jest sprawcą całego zamieszania. Gdy ktoś mówi, że zrobiłeś coś źle, wewnętrzny krytyk podchwytuje temat Wewnętrzny Krytyk jest dość niezależną i autonomiczną postacią, i wcale nie potrzebuje słów innych ludzi, by zmieszać nas z błotem.

Skąd bierze się Krytyk? Rodzice Nauczyciele Rówieśnicy WPŁYW WPŁYW Projekt „Spełniona w biznesie" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rodzice Nauczyciele Rówieśnicy WPŁYW WPŁYW Lata doświadczeń z innymi ludźmi tworzą naszego Krytyka

Krytyk jest jednym z głosów w Twojej głowie Projekt „Spełniona w biznesie" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak rozpoznać Krytyka? Krytyk jest jednym z głosów w Twojej głowie

Rozpoznanie, separacja, integracja Projekt „Spełniona w biznesie" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rozpoznanie, separacja, integracja