XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Warsztaty psychologiczne
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Aktywność zawodowa osób 50+ i strategie zarządzania wiekiem
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Wolontariat w edukacji w Europie Gina Ebner EAEA and EUCIS – LLL RODZICE JAKO WOLONTARIUSZE I UCZESTNICY EDUKACJI SWOICH DZIECI sobota 26 listopada 2011.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
KULTURA ORGANIZACYJNA
Dobre Polskie i Europejskie Praktyki w godzeniu ról rodzinnych i zawodowych na lokalnym rynku pracy Yves ROLAND-GOSSELIN, Przewodniczący Konfederacji Organizacji.
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
Zarządzanie strategiczne
Czym jest spójność w pracy trenera i coacha
Coaching w harcerstwie
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
zarządzaniu projektami
Szkolenia, Coaching, PR.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Jerzy Marek Błażejczyk
Rozwiązywanie konfliktów
O korzeniach i skrzydłach…
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Kultura organizacyjna MSP
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
ASERTYWNOŚĆ.
„Pytanie, kto może zostać liderem? Jest jak pytanie, kto może śpiewać partie tenora? Odpowiedź jest oczywista: ten kto umie śpiewać tenorem”. Henry Ford.
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
LIDER.
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Postawa asertywna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Jakie zdarzenia wywarły na inwestorze największy wpływ przy podjęciu decyzji inwestycyjnej (w skali 1-5) Europejski Instytut Marketingu Miejsc.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Przyjaciel najcenniejszy dar
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Aleksander Kuliński klasa II A
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Budowanie Zespołów Pracowniczych
Planowanie Twojego biznesu Forever
Co oznacza zachowanie asertywne ?
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014 BUDOWANIE WSPÓŁPRACY XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014

PROWADZĄCA: DOROTA JURZYSTA Coach, trenerka i konsultantka z zakresu zarządzania. Wcześniej menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej. Przeszła drogę od kierownika do dyrektora naczelnego i prezesa zarządu. Od 8 lat pracuje jako niezależny trener i doradca. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu szeroko rozumianej komunikacji, zarządzania zmianą oraz dialogiem międzypokoleniowym (zarządzaniem wiekiem). Angażuje się także w projekty przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i zawodowemu osób 50+. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz licznych studiów podyplomowych: Zarządzanie na SGH, Psychologia biznesu – WSZiP im.Koźmińskiego,Trener warsztatu na UW. Jako trener i coach pracowała m.in. dla Sharp Manufacturing, Opoczno SA, ENERGA, RWE oraz z licznymi firmami rodzinnymi. PROWADZĄCA: DOROTA JURZYSTA

AGENDA PO CO WSPÓŁPRACA? RZUT OKA NA HISTORIĘ WSPÓŁPRCA Z PUNKTU WIDZENIA SZEFA CECHY IDEALNEGO ZESPOŁU MOZAIKA POKOLEŃ FAZY BUDOWANIA ZESPOŁU NARZĘDZIA BUDOWANIA WSPÓŁPRACY INFORMACJA ZWROTNA RAMA PROBLEMU VS RAMA CELU PODSUMOWANIE

PO CO WSPÓŁPRACA? TROCHĘ HISTORII

Wykonanie zadania – osiągnięcie celu Budowanie zespołu Rozwój jednostki

JEDNOSTKA FIRMA SAMOREALIZACJA SZACUNEK PRZYNALEŻNOŚĆ BEZPIECZEŃSTWO FIZJOLOGIA SOB LOJALNOŚĆ RELACJE SYSYEMY ZYSK Źródło: Coaching biznesowy, Carol Wilson

TEST GALUPPA Czy wiem czego oczekują ode mnie w pracy? Czy mam do dyspozycji odpowiednie narzędzia? Czy codziennie robię to, co potrafię najlepiej? Czy w pracy liczy się moje zdanie? Czy szefowi lub komuś innemu na mnie zależy? Czy w ciągu ostatnich 7 dni byłem choć raz doceniony? Czy ktokolwiek zachęca mnie, abym się rozwijał? Czy mam poczucie, że praca, którą wykonuje jest ważna? Czy znalazłem w pracy mojego najlepszego przyjaciela? Czy moim współpracownikom zależy, żeby pracować jak najlepiej? Czy mam w pracy możliwość dokształcania się i rozwoju? Czy w ciągu ostatnich 6 miesięcy rozmawiałem z kimś o moich postępach?

sam wszystkiego dopilnować źródeł najważniejszych informacji WŁADZA WSPÓŁPRACA MUSISZ: POZBAWIASZ SIĘ: MUSISZ: sam wszystkiego dopilnować źródeł najważniejszych informacji być otwartym, pokazać siebie takim jesteś być asertywnym inicjatywy członków zespołu być podejrzliwy umieć aktywnie słuchać, zmieniać swoje poglądy i postawy pamiętać, że każde Twoje słowo może być wykorzystane przeciwko Tobie zbiorowej wiedzy posługiwać się metodą wygrał - wygrał Twój stosunek do członków zespołu przeniesie się na innych ludzi wokół Ciebie Twój stosunek do członków zespołu przeniesie się na innych ludzi wokół Ciebie Źródło: Dylematy lider, prof.A.J.Blikle

WIELKIE TWIERDZENIE O KIJU Kij zainstalowany przez silnych bywa często używany przeciwko nim. prof. Andrzej Jacek Blike

CECHY IDEALNEGO ZESPOŁU

OTWARTA JASNA KOMUNIKACJA ZESPÓŁ IDEALNY WSPÓLNY CEL JAWNE ZASADY OTWARTA JASNA KOMUNIKACJA CZYTELNE REGUŁY RYTUAŁY ZAUFANIE

SMART e - SMART SPECYFIC/SIMPLE – SZCZEGÓŁOWY/PROSTY WSPÓLNY CEL SMART e - SMART S SPECYFIC/SIMPLE – SZCZEGÓŁOWY/PROSTY M MEASURABLE - MIERZALNY A ACHIVALBE/ATRACTIVE – ATRAKCYJNY/AMBITNY R REAL – REALNYDO OSIĄGNIĘCIA T TIMELY DEFINED – OKREŚLONY W CZASIE

KONTRAKT SPOŁECZNY JAWNE ZASADY Uzgadnianie oczekiwań Świadoma i dobrowolna zgoda Jawność polityki firmy Szacunek i lojalność Konsekwencja Zasada wzajemnych korzyści

POKOLENIE MAŁEJ STABILIZACJI JAWNE ZASADY MOZAIKA POKOLEŃ POKOLENIE MAŁEJ STABILIZACJI Polska nazwa: Budowniczowie małej stabilizacji. Przesłanie: Wierzysz w siłę wielkich, kolektywnych idei. Jesteś wyczulony na jakość relacji międzyludzkich oraz formę jaką one przyjmują. LATA 40-TE XX WIEKU POKOLENIE B BABY BOOMERS Polska nazwa: Wyzwolony Indywidualista Przesłanie: Wierzysz w zalety dobrze rozumianego indywidualizmu. Największy kapitał jest w nas samych. Lubisz korzystać z życia, cenisz naturę i nowe doświadczenia. 1948-1964 POKOLENIE X Polska nazwa: Moralny i Mobilny Jesteś praktyczny, sprawny w działaniu i precyzyjny. Wierzysz w więzi społeczne. 1965-1981 POKOLENIE Y Polska nazwa: Milenijne Często dłużej mieszkają razem z rodzicami, opóźniając przejście w dorosłość. Ważniejsza staje się dla nich jakość życia i doświadczenia życiowe, niż posiadanie. 1981-1994 POKOLENIE C Pochodzenie nazwy: od angielskich słów connect, communicate, change Osoby z pokolenia C preferują elastyczny czas pracy, pracę na telefon oraz elastyczne formy zatrudnienia, tak, aby zapewnić sobie komfortową równowagę między pracą a życiem prywatnym, PO 1990

ZNAKI ŚWIĘTOWANIE SUKCESÓW ROCZNICE RYTUAŁY ZNAKI ŚWIĘTOWANIE SUKCESÓW ROCZNICE

FAZY TWORZENIA ZESPOŁU

FORMING STORMING NORMING PERFORMING

FAZA ORIENTACJI I ZALEŻNOŚCI TYPOWE ZACHOWANIA:  Niepokój, niejasność, lęk  Ciekawość  Rozpoznawanie sytuacji  Sprawdzanie, czego można oczekiwać od lidera  Testowanie, co można a co nie. Jak powinien działać lider?

FAZA KONFLIKTU I BUNTU TYPOWE ZACHOWANIA:  Konflikt pomiędzy podgrupami  Polaryzacja opinii  Autorytet lidera podważany  Opór wobec starań lidera, aby przywrócić porządek Jak powinien działać lider?

FAZA SPÓJNOŚCI I WSPÓŁPRACY TYPOWE ZACHOWANIA:  Zespół zaczyna się zgrywać  Pojawia się poczucie jedności  Pojawiają się normy grupowe  Wzajemne wspieranie się Jak powinien działać lider?

FAZA CELOWEJ I ŚWIADOMEJ AKTYWNOŚCI TYPOWE ZACHOWANIA:  Strukturalizacja grupy wobec wspólnego zadania  Elastyczność i funkcjonalność pełnionych ról  Podporządkowanie zadaniom Jak powinien działać lider?

NARZĘDZIA BUDOWANIA WSPÓŁPRACY

NARZĘDZIA BUDOWANIA WSPÓŁPRACY życzliwość, empatia, asertywność: zgoda bez uległości + stanowczość bez przemocy aktywne słuchanie, asertywny dialog, asertywna dyskusja; komunikat „ja” rozstrzyganie konfliktow metodą wygrał-wygrał, inteligencja emocjonalna wygrał-wygrał

Informacja zwrotna przekaz pozytywnej intencji WSTĘP - przekaz pozytywnej intencji KONTRAKT - ustalić moment - czy w tej chwili jest na to czas OPIS KONTEKSTU przywołanie sytuacji OPIS ZACHOWAŃ co widziałem, co słyszałem REAKCJA opis zachowań lub emocji PAUZA

Rama problemu vs. rama celu

WARTO POCZYTAĆ  Robert Maurer, Filozofia Kaizen, wydawnictwo Sensus, 2007 Peter M.Senge, Piąta dyscyplina, wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, 2006 Peter M. Senge i inni, Piąta dyscyplina – materiały dla praktyków, wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, 2002 Carol Wilson, Coaching biznesowy, wydawnictwo MT Biznes, 2010 Sara Thorpe, Jackie Clifford, Podręcznik coachingu, Rebis 2007 Chip Heath, Dan Heath, Pstryk, wydawnictwo Znak, 2011 Ken Blanchard, Jednominutowy menadżer spotyka małpę, wydawnictwo MT Biznes, 2010 Ken Blanchard, Jednominutowy menadżer oraz zarządzanie samym sobą, wydawnictwo MT Biznes, 2010 Jacek Blikle, Doktryna jakości, wydanie internetowe, http://firmyrodzinne.pl/polecamy

DZIĘKUJĘ dorota.jurzysta@veni-vidi.pl