Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Jak pomóc dziecku w nauce?
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
informacje i wskazówki dla rodziców
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
Jak bezpiecznie korzystać
Dojrzałość szkolna dziecka
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Jak pomagać dziecku w nauce?
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Czy to już uzależnienie?
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Samodzielność dziecka
TARGI
START W SZKOŁĘ.
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Aklimatyzacja dziecka 6-letniego w szkole
Formy pracy z książką (lekturą)
Rodzina.
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
Bezpieczny internet.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Czy to już uzależnienie?
PROJEKT: „ Mój cichy przyjaciel”
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
Praca w domu. JAKI JEST PRAWIDŁOWO ROZWINIĘTY SZEŚCIOLATEK? Motoryka duża: jeździ na rowerze, biega i skacze, potrafi przejść po narysowanej linii, nie.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi jest zaburzeniem neurorozwojowym o zróżnicowanej etiologii, choć dokładna przyczyna nadal pozostaje.
Zabawy i gry moich rodziców i dziadków Autor: Karolina Derek Klasa V.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń. Zadanie 9. TEMAT: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia”
Działania Małego Wolontariatu 2015/2016. Przedszkole Małe Talenty w Luboniu.
Towaroznawstwo Grupa 1011 Nr albumu
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Programowanie dla każdego
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Rodzinne czytanie Julia Suska kl. V a.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Sopocka Akademia Tenisowa
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Zapis prezentacji:

Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy. Praktyczne wskazówki dla rodziców.

Jak wzmocnić samodzielność i zaradność dziecka? włączać dziecko w prace domowe i wykonywać je razem z nim z zastosowaniem „podziału pracy”, ale bez wyręczania rozmawiać z dzieckiem – traktować je poważnie pozostawić pole do własnych pomysłów i zachęcanie do tego – np. urządzenie swojego kącika czy pokoju, decyzje, co ma wisieć na tablicy korkowej nad biurkiem czy stolikiem do zabaw nawiązać kontakt z rodzicami jego kolegów i koleżanek z przedszkola czy najbliższej okolicy zachęcać do dokonywania wyborów, stwarzanie ku temu wiele okazji, rozmawiać o różnych możliwościach – np. przy kupowaniu ubrania itp.

Jak rozwijać u dziecka ciekawość świata? zabierać dziecko w różne miejsca w bliższej i dalszej okolicy,  aby  poznało różne instytucje i to, jak należy się w nich zachowywać podróżować z dzieckiem do krewnych, znajomych organizować wyprawy do księgarni, do biblioteki wspólnie przeglądać i czytać książki, czasopisma, codzienne gazety rozmawiać z dzieckiem, prowokować do zadawania pytań, do samodzielnego poszukiwania na nie odpowiedzi, odpowiadać na jego pytania i zachęcać do zadawania kolejnych.

Jak kształtować postawę twórcza dziecka? zachęcać dziecko do różnych form ekspresji poprzez rysowanie, malowanie, lepienie, śpiew, taniec, grę na instrumentach, robienie zdjęć, gry komputerowe; opowiadać dziecku różne historyjki, wymyślać je razem z dzieckiem, ilustrować rysunkami, gotowymi obrazkami, zdjęciami, zapisywać w komputerze, wydawać w postaci „książeczek z domowej biblioteczki” zadawać pytania typu „a jak można to zrobić inaczej?”, przy czytaniu czy opowiadaniu historyjek pytania typu  „a co było przedtem?”, „jak inaczej mogłoby się to skończyć?”; grać z dzieckiem w różne gry –planszowe, komputerowe,, bawić się w „gry językowe” – stosować rymowanki, wyliczanki, wymyślać nowe słowa; zachęcać do niestandardowych pomysłów, nietypowe prezenty dla bliskich na święta, oryginale opakowania własnoręcznie przez dziecko przygotowane.

Jak rozwijać społeczne kompetencje dziecka? utrzymywanie kontaktów z bliższymi i dalszymi krewnymi, zapraszanie ich do domu i odwiedzanie ich z dzieckiem; zadbać o to, by dziecko miało jak najwięcej kontaktów z innymi dziećmi, szczególnie gdy jest jedynakiem – chodzi nie tylko o kontakty z rówieśnikami, ale także z dziećmi młodszymi (uczy się opiekowania) i starszymi (uczy się podporządkowywania, ale i „walki o swoje”); uczyć, głównie na własnym przykładzie, różnych form nawiązywania i podtrzymywania kontaktów – rozmowy przez telefon codziennie z chorym dziadkiem, wysyłanie maili, rozmowy z wykorzystaniem skype’a, pisanie listów, kartek czy robienie laurek na rodzinne uroczystości.

Jak wzmocnić samoocenę dziecka? ostatnie wakacje zaplanować tak, aby dziecko mogło być w kilku miejscach, np. razem z rodzicami i rodzeństwem poza domem, z dziadkami na działce, we wszystkich tych miejscach wykorzystywać naturalne sytuacje, aby dziecko mogło się jak najwięcej ruszać, biegać, skakać, wykonywać różne prace wymagające wysiłku fizycznego; włączać dziecko w jak najwięcej działań wspólnie z innymi – z dorosłym i dziećmi, będzie się mogło od nich wielu rzeczy jeszcze nauczyć; rozmawiać z dzieckiem o szkole, ale nie ujawniać wobec niego swoich niepokojów, pretensji, czy nastawiać go negatywnie wobec nauczycieli, szkoły jako takiej, programu nauczania, ono i tak nie ma na to wpływu, a niepokój rodziców może udzielić się i jemu; zaplanować 1 września jako dzień uroczysty dla całej rodziny, urządzić małe przyjęcie rodzinne, sprawić dziecku jakąś niespodziankę, zrobić zdjęcie do rodzinnego albumu albo do oprawienia i powieszenia nad biurkiem dziecka, opowiedzieć mu o swoim pierwszym dniu w szkole.

Dziękujemy za uwagę