Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Autor: mgr Beata Gorzelańczyk
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
Technologia informacyjna
Pokarm, który jesz, powinien ci dostarczyć wszystkiego, co niezbędne jest do życia i wzrostu. Aby być silnym i zdrowym, musisz jeść różne potrawy, ponieważ.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Webquest dla uczniów klasy VI
Konkurs Czas na Zdrowie
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ZASADY ZDROWEGO ODŻYWIANIA
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Zasady prawidłowego odżywiania Miłego ogladania.
Dlaczego warto jeść owoce i warzywa?
Witaminy ZNACZENIE WITAMIN DLA CZŁOWIEKA
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
Teraz dowiecie się nieco o odżywianiu się Waszych dzieci. DRODZY RODZICE.
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Jabłka , pomidory , gruszki , ogórki ……
Klasa III a Zespół Szkół nr 8 Tomaszów Mazowiecki.
Skrzaty” SP W KOLONI „Skrzaty -II kl. z Koloni wiedzę o odżywianiu zdobyły i długo będą żyły.
8 LISTOPADA 2012 r. W RACIBORZU W DWUJĘZYCZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 IM. JANA BRZECHWY DLA MNIEJSZOŚCI NIEMIECKIEJ ODBYŁO SIĘ PODSUMOWANIE PROJEKTU „ŚNIADANIE.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 2 im. 11. Lubuskiej Dywizji Kawalerii Pancernej w Ż aganiu.
ŚNIADANIE DAJE MOC! 8 listopada przyłączyliśmy się do akcji i zorganizowaliśmy w klasie wspólne śniadanie. Wydarzenie to poprzedziły przygotowania. Dzieci.
W ramach Europejskiego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania, w dniu 7 listopada 2014 r. uczniowie klas I-III szkoły podstawowej wzięli udział w akcji „Śniadanie.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Akcja edukacyjna „Śniadanie daje moc”
ŚNIADANIE DAJE MOC KLUBY ŚNIADANIOWE KL. I, KL.II, KL.III SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. MARII.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
Zdrowe odżywianie jest dla prawidłowego rozwoju..
Zdrowo jem, więcej wiem Krok po zdrowie. Dlaczego powinniśmy jeść warzywa i owoce? są zdrowe są smaczne mają witaminy zapobiegają chorobom wzmacniają.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
« Szlachetne zdrowie-czy wiesz co jesz ? » WebQuest w ramach edukacji zdrowotnej Autor: Marta GAMBUTO.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce. http://www.psp4.radom.pl/webs/konkursy20132014/owocewszkole.htm WebQuest adresowany jest do uczniów klas IV-V Autor: Monika Drozdalska-Hołub

Wprowadzenie Oto my, warzywa i owoce. Prosimy, abyś przekonał swojego kolegę o naszej roli w zdrowym odżywianiu. Być może sam dowiesz się czegoś nowego na nasz temat. Spróbuj znaleźć wiadomości jakich witamin potrzebuje nasz organizm. Zbadaj jakie mamy witaminy. Czy powinno się nas gotować i czy nasz kolor ma znaczenie?

Zadanie Wyobraź sobie, że do Waszej klasy przyszedł nowy kolega, który nie lubi warzyw i owoców. Stwórz prezentację w Power Point, plakat i komiks w Word, które przekonają go, że bez warzyw i owoców nie można prawidłowo się rozwijać. W tym celu podzielcie się na grupy 4-5 osobowe. Wykonując prezentację starajcie się korzystać głównie z Internetu, ale możecie sięgnąć do innych źródeł. Podczas pracy nie zapomnijcie wskazać źródeł z których korzystaliście. Efekty Waszej pracy zostaną zaprezentowane uczniom naszej szkoły, nauczycielom, rodzicom oraz zaproszonym gościom podczas Festiwalu Nauki w czerwcu 2014 r.

Proces Aby Wasza praca przebiegała sprawnie wykonaj następujące czynności: Podzielcie się na IV grupy. W każdej grupie wybierzcie lidera, który będzie się konsultował z nauczycielem i nadzorował pracę grupy. Zadanie należy wykonać w ciągu jednego miesiąca na dodatkowych zajęciach informatycznych w postaci prezentacji multimedialnej. Prezentacja powinna trwać od 7-10 minut i zawierać do 10 slajdów.

Proces Grupa I – Detektywi Wyszukajcie jakie witaminy znajdują się w warzywach i owocach. Jak prawidłowo powinno się przygotowywać potrawy z warzyw.

Proces Grupa II – Artyści Wykonajcie zabawną historyjkę w postaci komiksu o warzywach i owocach. Pracę wykonaj w programie Word. Przedstawcie propozycje zestawów śniadaniowych (rysunki i opisy).

Proces Grupa III – Kolorowi Zbierzcie jak najwięcej informacji o owocach i warzywach należących do pięciu grup kolorystycznych.

Proces Grupa IV – Projektanci Zaprojektujcie plakat, na którym przedstawicie zapotrzebowanie na witaminy różnych części Waszego organizmu.

Źródła http://www.witamina.info.pl http://www.sniadaniedajemoc.pl/pomysly-na-sniadanie-w-domu,1.dhtml http://portalaktywni.com/aktualnosci/znaczenie-kolorow-warzyw-i-owocow/ http://zapytaj.onet.pl/Category/004,004/2,11619186,Witaminy_rola_w_organizmie_skutki_niedoboru_i_nadmiaru_oraz_ich_zrodla.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Witaminy

Kryteria oceny Poziom osiągnięć Ekspert 8-10 Zaawansowany 6-7 Rozwijający się 4-5 Początkujący 1-3 Punkty 1-10 Współpraca w grupie Doskonała współpraca całej grupy. Dobra organizacja pracy w grupie, współdziałanie w grupie. Większość pracy indywidualnej Całkowity brak współpracy Poszukiwanie i selekcjonowanie informacji Bardzo dobra selekcja zdobytych informacji. Informacja właściwie przetworzona. Właściwe usystematyzowanie zagadnień. Właściwa selekcja zdobytych informacji. Informacja prawidłowo przetworzona. Słaba selekcja zdobytych informacji. Informacja częściowo przetworzona. Informacja nie przetworzona. Poprawność pod względem językowym, gramatycznym, ortograficznym, interpunkcyjnym Brak błędów, ciekawe słownictwo. Nieliczne błędy językowe i gramatyczne, które nie zakłócają przekazu informacji. Błędy językowe i gramatyczne, które częściowo zakłócają przekaz informacji. Zbyt duża ilość błędów językowych i gramatycznych, które uniemożliwiają zrozumienie przekazywanych informacji. Atrakcyjność wizualna prezentacji, komiksu, plakatu Prezentacja długa( do 15 slajdów) staranna z animacją, dźwiękiem i grafiką. Komiks czytelny, ciekawy, do 6 scenek. Plakat przejrzysty, kolorowy, duża ilość informacji. Prezentacja dłuższa(do 10 slajdów) staranna z animacją, grafiką i dźwiękiem. Komiks staranny, do 5 scenek. Plakat staranny, kolorowy, wystarczająca ilość informacji. Prezentacja poprawna, ale bez włożonego wysiłku, prosta do 8 slajdów. Komiks prosty do 4 scenek. Plakat prosty, mało informacji, brak kolorów. Prezentacja niestaranna, krótka do 3 slajdów. Komiks niestaranny do 3 scenek, nieciekawy. Plakat niestaranny, bardzo mało informacji, brak kolorów.

Podsumowanie Mam nadzieję, że Wasz projekt przekonał kolegę do zdrowego odżywiania. Myślę, że zdobyliście dużo informacji na temat kolorowego jadłospisu i od dziś Wasze posiłki będą obowiązkowo zawierać warzyw i owoce. Żyjmy w myśl hasła: „Warzywko i owoc to moc!”