Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
SZKOLENIE NACZELNIKÓW OSP TEMAT 5: Organizacja szkoleń, ćwiczeń oraz zawodów sportowo-pożarniczych OSP i MDP Autor: Robert Łazaj.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
BEZPIECZNE KIBICOWANIE
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Scenariusz lekcji pływania.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Dr doc. Krzysztof Skalik
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
ZASADY OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu Program stworzony na potrzeby Publicznej Szkoły Podstawowej nr 14 w Opolu w odniesieniu do Regulaminu.
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
SPRAWNY DOLNOŚLĄZACZEK
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
OŚRODEK KIDS ATHLETICS W RADOMIU
PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI KOŁA LZS DOŁUJE ROK 2014.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Szkoła w Ruchu”
,,Dzień sportowy’’ Uczniowie wykonujący projekt Kl. IIa:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Co to jest spacer edukacyjny?
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Co nam się podoba! czyli wartościowe aspekty w-f.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Na Podkarpaci u. Mały Mistrz na Podkarpaciu  2014/2015  276 szkół  480 klas  9315 dzieci  2015/2016  278 szkół  464 klasy  9071 dzieci.
RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ
W naszej szkole uczniowie klas pierwszych szkoły podstawowej (66 uczniów) objęci są ogólnopolskim programem projektu rządowego "Mały Mistrz", którego.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
„Programowanie czas zacząć”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć. Zajęcia sportowe. Scenariusz nr 2 Temat zajęć Lekka atletyka. Popularyzacja wśród uczniów sztafetowych biegów przełajowych.. Prowadzący; p. J. Matoliniec, p. M. Piernikarski Cele lekcji w zakresie; Motoryczności; doskonalenie szybkości, koordynacji ruchowej Umiejętności; uczniowie potrafią przekazać pałeczkę sztafetową w strefie zmian po ukończonym biegu Wiadomości; uczniowie wiedzą kiedy i w jakim etapie biegu sztafetowego należy dokonać przekazania pałeczki i na której zmianie pobiegną Wychowawczy; współpraca w zespole, wzajemne wspieranie uczniów, dążenie do wspólnego celu Sprzęt sportowy; pachołki, płotki, taśma ograniczająca, stopery, pałeczki sztafetowe Część wstępna; zorganizowanie uczniów , przedstawienie tematu lekcji, omówienie zasad bezpieczeństwa podczas biegu Rozgrzewka ; w formie zabaw biegowych z akcentem na przekazanie pałeczki na sygnał dźwiękowy lub pokazowy dzieci reagują na bodźce słuchowe i wzrokowe Przygotowanie dzieci do sztafetowych biegów przełajowych. Nauczyciele ustawiają dzieci na poszczególnych zmianach i ustalają kolejność startów, zwracając uwagę na technikę biegu, umiejętność pokonywania przeszkód na trasie oraz technikę przekazania pałeczki w strefie zmian

Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych. Obszar nr 2 Scenariusz nr 2 Część główna lekcji; przystąpienie do realizacji biegów sztafetowych. Według wcześniejszego podziału dzieci według roczników na starcie biegu zgłaszają się dziesięcioosobowe reprezentacje klas. Uczniowie zapoznają się z trasą biegu i przygotowują do startu. Na trasie biegu zostają wyznaczone zespoły sztafetowe w zależności od ilości oddziałów w rocznikach. Na zdjęciu w rywalizacji uczniowie klas II

Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych. Obszar nr 2 Scenariusz nr 2 Uczniowie klas 4 na starcie biegu przygotowujący się do swojej próby. Dzieci bardzo chętnie i z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zawodach

Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych. Obszar nr 2 Scenariusz nr 2 Rywalizacja, na trasie biegu przełajowego widoczne przeszkody dostosowane w każdym biegu do możliwości i wieku ćwiczących

Część końcowa. Podsumowanie zajęć. Obszar nr 2 Scenariusz nr 2 Uczniowie I etapu nauczania wczesnoszkolnego bardzo zadowoleni z przeprowadzonych zajęć. Jak widać nie tylko wygrana ale uczestnictwo w tak atrakcyjnej formie zajęć sprawiło dzieciom mnóstwo radości

Część końcowa. Podsumowanie zajęć. Obszar nr 2 Scenariusz nr 2 Przeprowadzona forma zajęć wprawiła w euforię również dzieci z II etapu nauczania, nikt nie krył zadowolenia, a Nauczyciele byli usatysfakcjonowani z przeprowadzonej lekcji i zainteresowania uczniów.

Część końcowa. Podsumowanie zajęć. Obszar nr 2 Scenariusz nr 2 DYPLOM w ramach realizacji programu Ministerstwa Edukacji Narodowej DLA KLASY Iii c Za zajęcie I miejsca w roczniku 2004 w Mistrzostwach Publicznej Szkoły Podstawowej nr 14 w Opolu w Sztafetowych biegach przełajowych Organizator Dyrektor Opole 29.11.2013r Część końcowa; Czynności organizacyjne; Uspokojenie ustroju po wzmożonym wysiłku, ćwiczenia oddechowe, marsz z ćwiczeniami relaksacyjnymi Podsumowanie lekcji i klasyfikacja biegów Rozdanie dyplomów Zebranie sprzętu sportowego Wspólne zdjęcia uczniów Pożegnanie