Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
prezentacja wyników badania marketingowego
Społeczności w Internecie
1 Opinie i preferencje polityczne przedsiębiorców Raport z ilościowych badań telefonicznych Sopot, październik 2006.
Emerytury pomostowe Badanie SMG/KRC dla FOR i Projekt: Polska
Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI
Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego
Wyniki badania TNS OBOP
CO POLACY MY Ś L Ą O DEMOKRACJI NA BIA Ł ORUSI? Warszawa, marzec 2007 Przygotowanie: Paweł Ogrodziński, Mariusz Toniszewski,
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
SPRZEDAŻ ALKOHOLU ...stosunek Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim... Raport z badania przygotowany przez TNS OBOP Warszawa,
Raport z badania Capibus
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Wizy dla Ukraińców Prezentowane badania opinii publicznej zostały przeprowadzone na zlecenie Fundacji im. Stefana Batorego: W Polsce w dniach 7-8 grudnia.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Prezentacja wyników badania
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Prezentacja wyników ewaluacji programu aktywizacji zawodowej kobiet w dzielnicy Wesoła. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
Rozkład t.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Doświadczenia związane z karami fizycznymi Raport z badania Data badania: 11 – 18 września 2008 Przygotowane dla: Fundacji Dzieci Niczyje Autor: Agata.
Raport z badania przygotowany
Rozproszenie uwagi kierowcy
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
Standardowy Eurobarometr 82 OPINIA PUBLICZNA W UNII EUROPEJSKIEJ JESIEŃ 2014 RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce Standardowy.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Wyniki badania rozpoznawalności nowego logo i hasła Łodzi listopada 2012r. Blanka Kokosińska.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku Wizerunki liderów i partii politycznych Dr hab. Norbert Maliszewski.
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Pytania do 1000 osób przy użyciu metody CATI
Zapis prezentacji:

Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004

2 Opis metody Rodzaj badań Badania wśród specjalistów zrealizowano za pomocą sondażu telefonicznego CATI (Computer Assisted Telephone Interview) Badania społeczne przeprowadzono w ramach standardowego sondażu CAPIBUS Oba badanie przeprowadzono w październiku i listopadzie 2004 na zlecenie Związku Firm Public Relations. Charakter próby – badanie społeczne ogólnopolska, losowo-kwotowa, imienna próba osób, reprezentatywna dla dorosłej (15-75 lat) populacji Polaków (~29,860 tys. osób) wielkość próby N = 1005 Charakter próby - specjaliści próba celowa; dobór na podstawie bazy Klienta – respondenci z 3 grup: dziennikarze (1/3 badanych) specjaliści marketingu (1/3 badanych) PR-owcy (1/3 badanych) wielkość próby N = 287

Badanie społeczne

lata, stanu wolnego, studenci/ uczniowie, bez dochodu os., doch. na głowę do 300 PLN wykształcenie średnie, miasta do 100 tys. stanu wolnego, studenci/ uczniowie, bez dochodu os. żonaci/ zamężne, miasta do 100 tys lata, stanu wolnego, studenci/ uczniowie, bez dochodu os. stanu wolnego, studenci/ uczniowie, bez dochodu os. podgrupy o istotnie większym odsetku odpowiedzi Opinie na temat problemu korupcji w mediach i PR - top2boxes (raczej i zdecydowanie się zgadzam) Stwierdzenia bardziej akceptowane Opinie na temat problemu korupcji w mediach i PR - top2boxes (raczej i zdecydowanie się zgadzam) Stwierdzenia bardziej akceptowane B1.-B12. Proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z każdą z opinii… Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=1005)

5 podgrupy o istotnie większym odsetku odpowiedzi Opinie na temat problemu korupcji w mediach i PR - top2boxes (raczej i zdecydowanie się zgadzam) Stwierdzenia słabiej akceptowane Opinie na temat problemu korupcji w mediach i PR - top2boxes (raczej i zdecydowanie się zgadzam) Stwierdzenia słabiej akceptowane B1.-B12. Proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z każdą z opinii… Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=1005) doch. na głowę powyżej 600 PLN, miasta do 100 tys. stanu wolnego, wykształcenie podstawowe, bez dochodu os., doch. na gł PLN doch. na głowę PLN mężczyźni, miasta do 100 tys. studenci/uczniowie, miasta do 100 tys.

Badanie wśród specjalistów

7 Wiarygodność mediów w Polsce i UE Wiarygodność mediów w Polsce i UE Q1. W porównaniu z największymi mediami w innych krajach Unii Europejskiej, wiarygodność mediów w Polsce jest … Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287) różnice statystycznie istotne w stosunku do wartości ogółem

8 Definicje niewiarygodności środków masowego przekazu Definicje niewiarygodności środków masowego przekazu Q2. Uważam, że dany środek masowego przekazu jest niewiarygodny, kiedy jego polityka informacyjna jest … Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287)

9 Rozumienie niewiarygodności środków masowego przekazu Rozumienie niewiarygodności środków masowego przekazu Q2B. Uważam, że dany środek masowego przekazu jest niewiarygodny, kiedy jego polityka informacyjna jest zależna od reklamodawców. Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287)

10 Rozumienie niewiarygodności środków masowego przekazu Rozumienie niewiarygodności środków masowego przekazu Q2C. Uważam, że dany środek masowego przekazu jest niewiarygodny, kiedy jego polityka informacyjna jest podlega wpływom koncernu będącego jego właścicielem. Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287)

11 Rozumienie niewiarygodności środków masowego przekazu Rozumienie niewiarygodności środków masowego przekazu Q2D. Uważam, że dany środek masowego przekazu jest niewiarygodny, kiedy jego polityka informacyjna jest podlega wpływom źródeł informacji, takich jak specjaliści w zakresie Public Relations. Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287)

12 Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287) różnice statystycznie istotne w stosunku do wartości ogółem Rozumienie niewiarygodności środków masowego przekazu Rozumienie niewiarygodności środków masowego przekazu Q2E. Uważam, że dany środek masowego przekazu jest niewiarygodny, kiedy jego polityka informacyjna jest tworzona przez redaktorów reprezentujących niski poziom moralny.

13 Wpływ na media Wpływ na media Q3. Kto – Pana(i) zdaniem – ma największy wpływ na media w Polsce? [pytanie otwarte] Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287)

14 Poziom etyczny mediów i Public Relations Poziom etyczny mediów i Public Relations Czy zgadza się Pan(i) z poglądem… Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287)

15 Doświadczenia związane z korupcją w mediach Doświadczenia związane z korupcją w mediach Q26. Czy ma Pan(i) jakieś osobiste doświadczenia związane z korupcją w mediach lub z omawianymi tu zagadnieniami? [pytanie otwarte] Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287) TAK = 57% NIE = 37% INNE, NIE WYPOWIADA SIĘ = 19%

16 Przypadki kryptoreklamy za opłatą Przypadki kryptoreklamy za opłatą Q4. Jak często zdarza się, że materiały o określonej firmie, osobie lub instytucji przedstawiane jako pochodzące od redakcji, są tak naprawdę efektem pośredniej lub bezpośredniej płatności … ? Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287)

17 Opinie o mediach ogólnopolskich Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287)

18 Opinie o mediach regionalnych Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=287)

Dziękujemy za uwagę