Praktyczne przetestowanie i zastosowanie zasad Kodeksu 2.0 Szkoła z klasą Tik 2.0 Praktyczne przetestowanie i zastosowanie zasad Kodeksu 2.0
Szkoła z Klasą Prezentacja zawiera : Wszystkie punkty szkolnego kodeksu TIK 2.0, Wyjaśnienie zasad TIK, Przykładowe zastosowania kodeksu, Rymowane punkty do zasad – wymyślane przez naszych uczniów, Bibliografię,
Schowaj telefon do kieszeni, posłuchaj 1. Korzystamy z telefonów komórkowych tylko na przerwach międzylekcyjnych. 7. NIE UŻYWAMY!!! telefonów komórkowych w trakcie zajęć lekcyjnych! Nasze telefony komórkowe są nam potrzebne. To nie znaczy jednak, że musimy ich używać podczas lekcji, kiedy mamy kontakt z innymi urządzeniami multimedialnymi. Schowaj telefon do kieszeni, posłuchaj mej porady. Inaczej zbezcześcisz ważne szkolne zasady. Zasada nr 1,7
W muzyce ważna jest kultura, inaczej jest to wielka bzdura. 2. W trakcie przerw międzylekcyjnych uczniowie odtwarzają muzykę w „Radio-węźle”. ,,Radio-węzęł” ma służyć wszystkim. Z głośników puszczna jest muzyka od uczniów dla uczniów, wasze ulubione zespoły i sezonowe przeboje. W muzyce ważna jest kultura, inaczej jest to wielka bzdura. Zasada nr 2
Filmy na każdy temat, to jak dla mózgu poemat. 3. Na lekcjach oglądamy filmy edukacyjne. 4. W trakcie lekcji nauczyciel i uczniowie (za zgodą nauczyciela) korzystają ze sprzętu multimedialnego: komputer, tablica interaktywna, projektory, wizualizery. Filmy edukacyjne mają za zadanie urozmaicić lekcję, a także pokazać uczniom nowy punkt widzenia, są wyświetlane na tablicach multimedialnych lub przez projektory. Filmy na każdy temat, to jak dla mózgu poemat. Zasada nr 3,4
Internet w domu to zabawa, praca i dla szkoły ważna sprawa. 5. Nauczyciele i uczniowie korzystają z e-dziennika i platformy edukacyjnej Fronter. Internet przynosi nam wiele korzyści w codziennym życiu. Szkoła, urozmaicając pracę uczniów, również postanowiła skorzystać, z tego wynalazku. Na platformach internetowych możemy wysyłać zadania, kontaktować się z nauczycielami i kontrolować nasze oceny. Internet w domu to zabawa, praca i dla szkoły ważna sprawa. Zasada nr 5
Fotografia, szkolne zdjęcia, lećmy szybko na zajęcia. 6.Dokumentujemy, za zgodą dyrektora szkoły, ważne wydarzenia szkoły za pomocą aparatu fotograficznego i kamery. 8. NIE WOLNO nam filmować i robić zdjęć osobom bez ich zgody! Szkolne zdjęcia przeglądane przez nas kiedy dorośniemy – wspaniałe uczucie. Ta zasada gwarantuje piękne wspomnienia w dorosłym życiu. Jednak należy pamiętać, aby uzyskać wcześniej zgodę na wykonywanie fotografii. Fotografia, szkolne zdjęcia, lećmy szybko na zajęcia. Zasada nr 6,8
9. NIE WOLNO nam kopiować materiałów z Internetu – plagiat! Często wykonując pracę do szkoły (referaty, prezentacje) posługujemy się treściami i zdjęciami z różnych stron internetowych. Należy jednak pamiętać, żeby zawsze oprócz własnego podpisu dodać bibliografię. Plagiat to nie do pomyślenia, może być powodem czyjegoś bluźnienia. Zasada nr 9
Czasem pod wpływem złości, mamy ochotę kogoś obrażać, 10. MAMY BEZWZGLĘDNY ZAKAZ komentowania, obmawiania i obrażania osób trzecich w Internecie (komunikatory)! 11. NIE WOLNO NAM DZWONIĆ CZY PISAĆ WIADOMOŚCI SMS dla żartów do przypadkowych osób, czy kolegów i koleżanek! Czasem pod wpływem złości, mamy ochotę kogoś obrażać, nie ponosząc konsekwencji (pozorna anonimowość w internecie). Pamiętajmy, że bluźnierstwa na drugą osobę są karalne i przykre, każdy ma uczucia. Obrażanie, złość, nienawiść – siebie raczej tym nie zbawisz. Zasada nr 10, 11
Wi-fi – fajna rzecz, lecz wszystko ograniczenia musi mieć. 12. MAMY BEZWZGLĘDNY ZAKAZ łączenia się z Wi-Fi objętego hasłem! 13.MAMY BEZWZGLĘDNY ZAKAZ z korzystania z szkolnego sprzętu bez zgody nauczyciela! Wi-fi służy nauczycielom do używania elektronicznego dziennika, a także uczniom na lekcjach informatyki. Bezkarnie się z nim łącząc, „tamujemy” zasięg dla osób upoważnionych. Wi-fi – fajna rzecz, lecz wszystko ograniczenia musi mieć. Zasada nr 12, 13
Przykładowe zastosowania zasad z kodeksu TIK 2.0 Rozmowy telefoniczne z rodzicem na przerwach Hity sezonu w „Radio-węźle” Film o raperze Mak Makowskim – Rapedukacja Ćwiczenia z podręcznika wyświetlane na tablicy Zadania na fronterze Udokumentowywanie jasełek szkolnych Brak przemocy w internecie Rozmowy „w realu”
Bibliografia https://fronter.com/dolnyslask/main.phtml - klasa Sejmik Uczniowski Obiekty z programu Clipart (http://office.microsoft.com/pl- pl/images/??Origin=EC790014051045&CTT=6&v er=12&app=powerpnt.exe) Własne pomysły Propozycje uczniów z klasy III C Opracowane przez Wiktorię Wilman, kl. III C PZSPG 2 w Świebodzicach