S POTKANIA Z TRUDNYMI TEMATAMI W FILMIE W L ICEUM O GÓLNOKSZTAŁCĄCYM IM. S TEFANA Ż EROMSKIEGO W Ż YRARDOWIE IX 2012-VI 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Advertisements

WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Juno reż. J. Reitman Kanada, USA 2007.
ogólnopolski program dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 30 miast, uczniów, nauczycieli pokazy kinowe, materiały do.
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
nas,1, ,wiadomosc.html.
realizacja VIII punktu
Wiedźmin Andrzej Sapkowski.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Duże dzieci – wielkie sprawy
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Prawa dzieci Prawa Osobiste
Podkręć jak Beckham reż. G. Chadha W. Brytania 2002.
Recepta na sukces nauczyciela
Klasa V a i V b J ę zyk niemiecki J ę zyk niemiecki Zajęcia j. niemieckiego w czasie, których dzielimy się swoimi marzeniami dotyczącymi państw na świecie,
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
PRAWA UCZNIA.
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Dzie ń Wody, Tydzie ń Edukacji Globalnej, Foto-petycja, Debaty, Prezentacje, Seanse filmowe.
CO TO JEST PORNOGRAFIA? Pornografia obejmuje przedmioty (teksty, rysunki, zdjęcia, filmy), które przedstawiają sceny erotyczne: zawierające treści nieprzyzwoite.
Jan Paweł II Orędownik rodzin.
COMENIUS – PROPAGOWANIE WIEDZY O PRAWACH - LICEUM IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W ŻYRARDOWIE.
Warto wiedzieć, warto znać Klub Integracji Obywatelskiej w Warszawie Prezentacje przygotowały: Elżbieta Przychodzeń i Maria Olczak.
w praktyce pedagogicznej
BIBLIOPREWENCJA COMENIUS REGIO Mirjam Štih Biblioteka Domžale Łódź, luty 2010.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
You can be someone and do something for somebody.
Samotność i osamotnienie a mitologizacja życia małżeńskiego
Innowację realizują uczniowie klasy ID pod kierunkiem pani Grażyny Miętus.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Problemy współczesnej młodzieży
Karla og Jonas Re ż. Charlotte Sachs Bostrup. Karla Karla to czternastoletnia dziewczyna, która pochodzi z Dani. Mieszka z swoimi rodzicami oraz dwójką.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
KORZYŚCI I ZAGROŻENIA WYNIKAJĄCE Z KORZYSTANIA Z INTERNETU
„Mój (NIE) pełnosprawny brat”
PRAWA DZIECKA.
PRAWA DZIECKA.
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Pracujemy metodą participatory video (PV) co oznacza, że: - My doradzamy, Wy tworzycie - sami wymyślacie scenariusz, sami kręcicie - musicie pracować razem!
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im
Świat młodzieżowych fascynacji
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Książąt Czartoryskich w Jarosławiu.
P REZENTACJA Basta Kinga 1011a. Ż YCIORYS Urodziłam się w 1993 roku w Brzesku, niezwykle pięknej i malowniczej miejscowości. W 2000 roku poszłam do pierwszej.
„Świadome macierzyństwo” Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Porębie.
Jakie prawa mają dzieci?
Przykłady przemocy i nietolerancji
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Mean Creek reż. Jacob Aron Estes USA Agresja Trzech chłopaków zamyka w szkolnej toalecie kolegę z klasy. Dziewczyny zamieściły na fb zdjęcie koleżanki,
Konwencja Praw Dziecka. Co to jest ? Konwencja Praw Dziecka, dokument uchwalony przez Zgromadzenie ogólne ONZ w Dotyczy osób, które nie ukończyły.
Prawa dziecka.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
„W ARTOŚĆ CZŁOWIEKA – TOLERANCJA ” ZSP w Pewli Małej Gimnazjum w Pewli Małej.
Książka Astrid Lindgren „Bracia Lwie Serce”
Łamanie praw człowieka. Spis Treści ● Dlaczego łamane są prawa człowieka? ● Łamanie praw człowieka ● Przyczyny łamania praw człowieka ● Najbardziej powszechne.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Szkoła Promująca Zdrowie
Rozmowy i dyskusje w klasach.
ZOBACZ ZANIM WYJEDZIESZ …
Michał Przybylski Mateusz Limański
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Recenzja filmu „ A ż do ko ś ci”. Reżyseria *Marti Noxon.
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
ZAPOBIEGANIE MOWIE NIENAWIŚCI I DYSKRYMINACJI W SZKOLE
Zapis prezentacji:

S POTKANIA Z TRUDNYMI TEMATAMI W FILMIE W L ICEUM O GÓLNOKSZTAŁCĄCYM IM. S TEFANA Ż EROMSKIEGO W Ż YRARDOWIE IX 2012-VI 2013

T RUDNE TEMATY - N ASZE SPOTKANIE Z FILMAMI IX 2012-V I 2013 Problem przemocy, braku tolerancji dla odmienności narodowościowej, religijnej, rasowej i seksualnej czy wyzysku najbiedniejszych Wybrane tytuły z cyklu Trudne tematy zachęcają nas do dyskusji, uwrażliwiają na los innych i pomagają zrozumieć złożoność świata.

F ILMY OGLĄDANE W CYKLU TRUDNE TEMATY : 1. Fanatyk 2. C.R.A.Z.Y. 3. Wymyk 4. China blue 5. Berlin Calling 6. Ja, też! 7. XXY 8. Nietykalni 9. Zakazane owoce

F ANATYK - T O FILM O KSENOFOBII Ten film jest o tym, że młody chłopak żydowskiego pochodzenia nie akceptuje swojej tożsamości. Antysemityzm powoduje w nim nienawiść do Żydów…,a co z tego wyniknie dalej pokazuje ten film.

"Fanatyk" przekonuje, że "najlepsze historie pisze samo życie". Ten film wyjaśnia przyczyny, które mogły doprowadzić bohatera do podjęcia walki z własnym pochodzeniem, religią i kulturą. Opowiedziana w filmie historia wydaje się nieprawdopodobna.

Mocnym atutem filmu jest dobra gra aktora, Ryana Goslinga. Bohater to silna osobowość.. Do pewnego momentu jest rasistą, gdy budzi się w nim sumienie, wszystko zaczyna się komplikować…

W RAMACH FILMU OTRZYMALIŚMY CIEKAWE MATERIAŁY NA TEMAT DYSKRYMINACJI I KONTAKT ZE STOWARZYSZENIEM O TWARTA R ZECZPOSPOLITA, KTÓRE PRZECIWDZIAŁA RÓŻNYM FORMOM NIENAWIŚCI NA TLE RASY, PRZYNALEŻNOŚCI ETNICZNEJ I NARODOWOŚCI

C.R.A.Z.Y. - F ILM PROWOKUJĄCY DO TRUDNYCH DYSKUSJI O HOMOSEKSUALIZM IE C.R.A.Z.Y. nie jest filmem gejowskim, nie idealizuje miłości homoseksualnej, nie pokazuje jej wulgarnie.

Film zachęca do rozmowy o wzorców męskości i o ich konfrontacji z homoseksualizmem. W filmie,Ojciec – wzór macho, konserwatysta, homofob i jego synowie czują się lepsi od wrażliwego i uciekającego od jego homoseksualnej tożsamości zagubionego Zaca

Reżyser pokazuje typowe trudne problemy dojrzewania i problem powszechnie nieakceptowanej odmienności seksualnej. Przedstawia dramat młodego człowieka, który zdał sobie sprawę ze swojej homoseksualności i szuka zrozumienia, miłości, akceptacji w rodzinie. Film prezentuje trudne wybory członków tej rodziny.

W YMYK - T O FILM O ODPOWIEDZIALNOŚCI, NA KTÓRĄ CZASEM NAS NIE STAĆ ORAZ O B EZMYŚLNEJ PRZEMOCY … Film przedstawia historię dwóch braci - Alfreda i Jerzego - którzy w trakcie podróży kolejką podmiejską są świadkami brutalnej napaści na młodą dziewczynę. Jeden z nich przeciwstawił się przemocy a drugi stchórzył...

Film to psychologiczne studium człowieka, który nie umie pogodzić się ze swoim tchórzostwem. Mamy wrażenie, że historia filmowych braci w jakimś sensie powtarza biblijną historię Kaina i Abla, ale nie jest to prosta powtórka i ma całkiem inne zakończenie. Zachęcamy do obejrzenia dobrego, polskiego filmu !

C HINA BLUE - ZNANY DOKUMENT O NARUSZANIA PRAW CZŁOWIEKA W C HINACH Film o chińskich nastolatkach, które pracują w fabryce ubrań. Kupując różne markowe ubrania, zapominamy, że szyte są w Chinach w takich warunkach, jak w Lifeng Factory w Shaxi, w której w pracują bardzo młode Chinki.

Film pokazał łamanie podstawowych praw pracowniczych, surowe zasady wynagradzania i karania, niezwykle niskie zarobki-bezwzględne wykorzystywanie taniej siły roboczej.

W czasie 90 minut, który zajmuje projekcja filmu jego młode bohaterki uszyją 15 par dżinsów, a łącznie zarobią tylko 1,45 $.. Być może młodzież na całym świecie powinna oskarżać takie nadużycia i nie czerpać z nich korzyści? Czy można to zrobić i jak to wykonać?

P ODSUMOWANIE OBEJRZANYCH FILMÓW : Dzięki tym filmom poznaliśmy bliżej klika zjawisk dotyczących dyskryminacji, przemocy lub wykluczenia : fanatyzm, problemy osób homoseksualnych oraz zjawiska podporządkowania się obowiązującym w kulturze wzorcom bycia mężczyzną, problem życia ze świadomością, że jest się tchórzem czy ekonomiczny wyzysk dzieci i dorosłych.

J A, TEŻ !- TO TRUDNY TEMAT DOTYCZĄCY UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO Film uświadamia, że upośledzenie nie musi oznaczać braku niezależności…i podpowiada, jak pomagać upośledzonym?

X XY - C ZEKAMY NIECIERPLIWIE NA FILM O POSZUKIWANIU TOŻSAMOŚCI Alex ma 15 lat. Jako hermafrodyta musi zadecydować o swojej płci. Zastanowimy się nad tym, c zy młody człowiek może żyć w zgodzie ze sobą w takiej sytuacji? Jaki wpływ ma na niego otoczenie?

N IETYKALNI - F ILM O TYM, C ZY PORUSZANIE SIĘ NA WÓZKU INWALIDZKIM MUSI OZNACZAĆ WYKLUCZENIE ? J AK GO UNIKNĄĆ ?

Z AKAZANE OWOCE - C IEKAWA FABUŁA O PROBLEMACH WKRACZANIA W DOROSŁOŚĆ

B ERLIN C ALLING - F ILM O UZALEŻNIENIU

S POTKANIE Z FILMAMI W NASZYM MIEJSKIM KINIE L EN O DBYWAJĄ SIĘ W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU COMENIUS F ABRYKA SZKOLNYCH INICJATYW - RÓWNE OBYWATELSTWO.

O PR. S YLWIA S ZCZEPAŃSKA IB Bibliografia: Materiały projektowe