Znaczenie eventu w promocji miast i regionów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sporty we Francji.
Advertisements

SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
IV Zlot Gwiaździsty Miłośników Zabytkowej Motoryzacji
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
XXI Forum Ekonomiczne Komisja ds. Budowy Marki Małopolska Elżbieta Kantor Dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji.
Ryszard Solski, Sigma International
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Wiślana Trasa Rowerowa w Województwie Pomorskim
Organizacja imprezy rekreacyjno-sportowej w Maćkówce przez
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego?
Gdańsk miastem wolności.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
11 Od Euro 2000 do Euro 2012 Alain Courtois Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Euro 2000 EURO 2012 A GIEŁDA II Kongres Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.
OFERTA DLA PARTNERA FESTIWALU 4M - MIŃSK MAZOWIECKI MIASTO MUZYKI
SPRAWOZDANIE SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO „EURO-FANI” Z REALIZACJI PLANU PRACY W ROKU KALENDARZOWYM 2012 – - EUROPEJSKIM ROKU AKTYWNOŚCI OSÓB STARSZYCH.
EURO 2012 POLSKA – UKRAINA Wyk. Agnieszka Badziak.
Ster na Bydgoszcz Bydgoski Festiwal Wodny
PREZENTACJA PLATFORMY
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Sport w Wielkiej Brytanii
OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA SPOŁECZNA Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA BEZ TYTONIU
GMINA BEŁŻYCE I Polski Festiwal Koni Bełżyce r.
Kampania wizerunkowa Polski przed
Pakiety partnerskie na Festiwal opolskich smaków.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
ORGANIZACJa I PRZEBIEG EURO 2012
Numer jeden w Polsce! Targi WIATR i WODA są największą i najstarszą imprezą wystawienniczą branży sportów wodnych i rekreacji w Polsce, która odbywa się
Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA.
MIĘDZYNARODOWY PRZEGLĄD TEATRÓW WSPANIAŁYCH PROJEKT FINANSOWANY CZĘŚCIOWO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU INTERREG III A.
OFERTA DLA PARTNERA FESTIWALU 4M - MIŃSK MAZOWIECKI MIASTO MUZYKI
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Polskie stadiony na UEFA Euro 2012
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
DZIEŃ ŚWIĘTEGO PATRYKA 17 MARCA
Irlandia Irlandia Haloween Flaga Irlandii Koniec! Godło Informacje
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
ZIMOWY NARODOWY oferta współpracy.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Szkoła w Ruchu”
OFERTA WYNAJMU. Pierwszy seans w kinie Luna odbył się 22 lipca 1962 r. Od tej pory Luna przyciąga kolejne rzesze wiernych widzów, skupiając wokół siebie.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Europejskie Dni Pracy w Małopolsce i wydarzenia towarzyszące 7-10 maja 2013 Nowy Sącz – Tarnów – Kraków.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Wstęp Liga Światowa siatkarzy – cykliczne, międzynarodowe rozgrywki w piłce siatkowej mężczyzn, organizowane corocznie (od roku 1990) przez Międzynarodową.
FIVB MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE SIATKOWEJ MĘŻCZYZN POLSKA 2014 PODSUMOWANIE.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
FIVB Mistrzostwa Ś wiata w P iłce S iatkowej M ężczyzn Polska Łódź.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Wolontariat w Gdańsku Perspektywa lat 2011 i 2012 Gdańsk,
Corporate Hospitality Program. Pierwszy raz w historii finał Mistrzostw Europy UEFA EURO odbędzie się w Centralnej i Wschodniej Europie Polska - Ukraina.
Dlaczego piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie ?
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Campaign Effectiveness Study Raport z kampanii reklamowej Miasta Łodzi.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
St Patrick’s Day in Ireland
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Uliczna bitwa na pomidory, czyli La Tomatina to coroczne święto Hiszpanów, obchodzone w ostatnią środę sierpnia w miejscowości Buñol w prowincji Walencja.
-Piłka nożna -Siatkówka -Piłka ręczna -Koszykówka
Aleksejenko Weronika 10-B
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Znaczenie eventu w promocji miast i regionów Olga Pietrzak Power Sp. z o.o.

Znaczenie eventu Event odgrywa bardzo ważną rolę w budowaniu i umacnianiu marki, tak samo miasta jak i regionu. Bardzo często jest filarem dla wszystkich działań mających związek ze sprzedażą i komunikacją. Każde wydarzenie promujące miejsce czy region, staje się tym silniejszym narzędziem im dłużej trwa. Mowa tu o budowaniu tradycji, przyzwyczajaniu turystów do konkretnych wydarzeń. Zaufanie odbiorców do wydarzenia a tym samym, choć może nie zawsze świadomie do organizatorów daje szeroko pojęte korzyści. Eventy organizowane w miastach oraz regionach, takie jak: festiwale, duże imprezy sportowe (dwie ostatnie, największe w Polsce to Halowe MŚ w Lekkoatletyce, UEFA EURO 2012TM), pikniki, koncerty wraz z imprezami towarzyszącymi, przyciągają turystów i inwestorów. Umiejętnie zorganizowane, stosownie do okoliczności oraz do grupy docelowej, przyniosą konkretne i długofalowe korzyści, przyczynią się do budowania silnej marki miejsca.

Najważniejsze funkcje, cele Zwiększenie konkurencyjności miast, regionów na krajowych oraz międzynarodowych rynkach turystycznych. Kreacja i wzmacnianie atrakcyjnej oferty, która wygeneruje pozytywny wizerunek. Rozwój gospodarczy, przyciągnięcie inwestorów. Wzrost liczby osób odwiedzających wydarzenie. Budowa silnej marki, tradycji, świadomości. Promocja / reklama. Propagowanie idei. Integracja lokalnych środowisk z odbiorcami z zewnątrz. W przypadku obchodów rocznic aspekt wspólnoty. Edukacja, szerzenie wiedzy na temat miasta, regionu w odniesieniu do historii, kultury, zwyczajów. Kształtowanie wizerunku. Ochrona dziedzictwa kulturowego i środowiska naturalnego.

UEFA EURO 2012TM zmierzone Raport „Promocja z zyskiem” przygotowany przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, dotyczy czterech ośrodków, w których rozgrywane były mecze w ramach Mistrzostw Europy w piłce nożnej i obejmuje okres od 8 czerwca do 8 lipca 2012 r. Z analizy wynika, że na temat miast-gospodarzy w kontekście Euro opublikowano ponad 82 tys. informacji. Niekwestionowaną medialną gwiazdą w polskiej prasie, Internecie i RTV była Warszawa, na temat której łącznie opublikowano 30 738 publikacji, których ekwiwalent reklamowy osiągnął wartość blisko 216 mln zł. W ciągu analizowanego miesiąca na drugim miejscu pod względem liczby informacji znalazł się Poznań z 19 220 materiałami. Ekwiwalent reklamowy publikacji wyniósł blisko 85 mln złotych. Gdańsk uzyskał 16 701 informacji, a Wrocław – 15 950. Źródło / Marketing Miejsca

Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2014 MŚ w Piłce Siatkowej Mężczyzn to niewątpliwie jedna z ważniejszych imprez sportowych na świecie. W tym roku gospodarzem będzie Polska. To kolejna olbrzymia impreza sportowa w naszym kraju. Miasta, które gościć będą najlepsze zespoły to: Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Wrocław.

Mistrzostwa Świata w Żeglarskiej Klasie Finn Masters Sopot w roku 2014 był nie tylko Gospodarzem Halowych MŚ w Lekkoatletyce. Już niedługo będzie gospodarzem kolejnej, bardzo ważnej, prestiżowej imprezy jaką są MŚ w Żeglarskiej klasie Finn Masters. Sopot konkurował o organizację imprezy z miastami Los Angeles i węgierską Tihana. Podczas spotkania członków Stowarzyszenia klasy Finn Masters zdecydowaną większością głosów przyznano mistrzostwa miastu Sopot. Podczas Żeglarskich Mistrzostw Świata w Sopocie pojawi się 200 zawodników z 25 krajów wszystkich kontynentów.

Organizacja Igrzysk szansą na rozwój Kraków tylko w wyniku zgłoszonej aplikacji na Miasto Gospodarza czerpie korzyści. Te korzyści to m.in. budowanie świadomości na temat miasta Kraków, wzrost zainteresowania nim na arenie światowej. Z Krakowem konkurują: Ałmaty (Kazachstan), Lwów (Ukraina), Oslo (Norwegia), Pekin (Chiny). Do momentu ogłoszenia wyników Kraków będzie podejmował kroki związane z rozbudową infrastruktury a przede wszystkim z marketingiem miejsca.

Przykład nr 1 Jarmark Dominikański, Gdańsk. Jarmark św. Dominika jest imprezą plenerową o charakterze handlowo- rozrywkowym. Najstarszą, najsłynniejszą i największą w Polsce i jedną z największych w Europie. Jego tradycja sięga XIII wieku. W roku 2014 odbędzie się 754 Jarmark Świętego Dominika. W 2013 roku Jarmark odwiedziło 6,2 mln osób, tj. o 200 tys. osób więcej niż w roku 2012, wszystko na 41 tys. M2, ponad 1 tys. wystawców! Główne atrakcje Jarmarku Dominikańskiego to oferta handlowa ponad 1000 stoisk ze starociami, antykami, wyrobami artystycznymi, rzemieślniczymi i regionalnymi oraz wydarzenia kulturalne, artystyczne i koncerty. Jarmark od wielu lat coraz bardziej przyciąga uwagę wystawców z zagranicy - Litwy, Niemiec, Austrii czy Turcji. Jarmark trwa ponad miesiąc, to jeden z jego podstawowych atutów (w tym roku 05.07 – 17.08). Jarmark św. Dominika stał się jedną z podstawowych wizytówek Gdańska.

Przykład nr 2 Bieg Rzeźnika, Bieszczady. Bieg Rzeźnika jest towarzyskim rajdem miłośników biegania i Bieszczad. Blisko osiemdziesięciokilometrowa trasa wiedzie bieszczadzkim czerwonym szlakiem z Komańczy przez Cisną, góry Jasło i Fereczata, Smerek oraz połoniny do Ustrzyków Górnych. Limit czasu wynosi 16 godzin. Budowa tradycji najtrudniejszego jednodniowego biegu organizowanego w Polsce. Integracja środowiska biegaczy ekstremalnych. Promocja Bieszczad, biegania i klubu OTK Rzeźnik. Na starcie pierwszego biegu stanęło 10 osób. Do mety w mniej, niż 12 godzin (przewidywany czas to 16h) dotarło 6 biegaczy. Tak narodził się jeden z najtrudniejszych biegów górskich w Polsce. W roku 2014 do 11 edycji biegu zgłoszonych jest już blisko 1000 osób. Bieg organizowany jest przy współpracy z gminami Komańcza i Cisna.

Badania 4 wydarzenia (eventy), Wg Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc (raport 2013) ranking najbardziej efektywnych narzędzi promocji miejsc przedstawia się następująco: 1 reklama w TV, 2 reklama w Internecie, 3 public relations, 4 wydarzenia (eventy), 5 wykorzystanie serwisów społecznościowych.

Wydarzenia znane na całym świecie. Karnawał w Rio de Janeiro. przyciągnął 900 000 turystów, w tym 70 proc. zagranicznych, był świetnym interesem: dał kilkumiesięczne zatrudnienie 250 000 osób i przyniósł 665 milionów dolarów zysku. Monachijski Oktoberfest. Pierwszy Oktoberfest odbył się 12 października 1810 roku.  To również największa biesiada ludowa, na którą każdego roku ściągają miliony miłośników zabawy (i oczywiście piwa!) z najdalszych zakątków naszego globu. Dzień Św. Patryka, Najważniejszą tradycją obchodów dnia św. Patryka jest noszenie ubrań w kolorze zielonym. Zieleń to narodowy kolor Irlandii, nawiązujący do trawiastego krajobrazu wyspy i symbolizujący koniczynę przypisywaną tradycyjnie świętemu Patrykowi. W roku 2014 wielu miastach Anglii, Szkocji i Irlandii Płn. odbyły się uroczyste parady z okazji Dnia św. Patryka - patrona Irlandii. Największa z nich, z udziałem ok. 80 tys. ludzi, odbyła się w Birmingham.

Wydarzenia znane na całym świecie, c.d. La Tomatina, Bunol w Hiszpani. Impreza obchodzona od 1945 roku. Może mało kto kojarzy miasto Bunol ale pomidorową wojnę właśnie z Hiszpanią chyba każdy. Bitwa na pomidory odbywa się w ostatnią środę sierpnia, stanowiąc główny punkt trwającej cały tydzień fiesty. Corocznie udział w imprezie bierze ok. 30 tys. osób.